Jak to jest z tym napędem 4x4 w pajero (kiedy włączać)

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

olo77
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: ndz lis 03, 2002 11:23 am
Lokalizacja: Kraków

Jak to jest z tym napędem 4x4 w pajero (kiedy włączać)

Post autor: olo77 » pt lut 17, 2012 2:51 pm

Witam mam Pajero 2.5 Tdi z 1994r z reduktorem w wersji ES czyli bez superselekta.Ma koła 33cale itd no i zdechł mi reduktor(łańcuszek).Po różnych motaniach telefonach itd udało sie go skrócic i złożyc.Podczas jednej z rozmów koleś pytał czy jezdze na napędzie 4x4 po asfalcie? powiedziałem ze tak jak np pada deszcz albo ciągne przyczepe,on na to ze własnie dlatego ze mam duze koła i uzywam na "twardym" napedu 4x4 rozciągnął mi sie łańcuszek.Stąd moje pytanie jak i kiedy moge uzywac napędu 4x4 (bez reduktora oczywiscie)
Pozdrawiam Olek
Olek Kraków

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: Jak to jest z tym napędem 4x4 w pajero (kiedy włączać)

Post autor: lukas 78 » pt lut 17, 2012 2:57 pm

były pisane często i gęsto
facet miał rację
ES nie ma centralnego różnicowego i na czarnym nie jeździ się na 4 tym bardziej z przyczepą
tak samo deszcz
błoto zima ślisko tak
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jak to jest z tym napędem 4x4 w pajero (kiedy włączać)

Post autor: alfik » pt lut 17, 2012 2:58 pm

Wtedy, kiedy jest ślisko. Ja mam taki test: jeśli z braku tarcia się cykam jechać więcej niż 50, albo nie mogę jechać wcale, to wtedy 4x4. (nie oznacza to, że wtedy 4x4 i pełny gaz, tylko wyznacza poziom śliskości).
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

olo77
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: ndz lis 03, 2002 11:23 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Jak to jest z tym napędem 4x4 w pajero (kiedy włączać)

Post autor: olo77 » pt lut 17, 2012 3:30 pm

Nie twierdze ze koles pierdzieli głupoty ale chciałbym wiedziec na przyszłosc.Teraz juz wiem kiedy moge i sie zastosuje.
Olek Kraków

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Jak to jest z tym napędem 4x4 w pajero (kiedy włączać)

Post autor: Eskapada » pt lut 17, 2012 3:33 pm

olo77 pisze:Witam mam Pajero 2.5 Tdi z 1994r z reduktorem w wersji ES czyli bez superselekta.Ma koła 33cale itd no i zdechł mi reduktor(łańcuszek).Po różnych motaniach telefonach itd udało sie go skrócic i złożyc.Podczas jednej z rozmów koleś pytał czy jezdze na napędzie 4x4 po asfalcie? powiedziałem ze tak jak np pada deszcz albo ciągne przyczepe,on na to ze własnie dlatego ze mam duze koła i uzywam na "twardym" napedu 4x4 rozciągnął mi sie łańcuszek.Stąd moje pytanie jak i kiedy moge uzywac napędu 4x4 (bez reduktora oczywiscie)
Pozdrawiam Olek
Pan może mieć i rację i może się mylić
:)21

Jeśli masz PII 2.5 TDI z ES to zapewne masz najbardziej ...jowe przełożenia w mostach 4.625. Przy 33 calowej oponie będziesz wymieniał łańcuchy często. Musisz zmienić koniecznie mosty najlepiej na 5.29

ES to reduktor bez centralnego mechanizmu różnicowego. Zgodnie z zasadami działania mechanizmów różnicowych od jeżdżenia po czarnej, suchej nawierzchni na wprost nie ma możliwości uszkodzenia reduktora.

Praktycznie rzecz biorąc możesz letnią porą jechać każdą autostradą na 4H i nic się stanie do momentu w którym nie będziesz chciał z autostrady zjechać ( czytaj wjechać na ślimak ).
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości