Strona 1 z 1

mosty

: śr lut 22, 2012 11:42 am
autor: l2772252
Witam panowie. Mam pewne pytanie znalazłem mosty(przód,tył) oba z blokadą od pajero o przełożeniach 4:900 i 4:875. czy przedni most będzie pasował do pajero I bez przeróbek i czy po przerobieniu na te mosty będę w stanie założyć opony 33"?

Re: mosty

: śr lut 22, 2012 11:56 am
autor: bilans
Oba mają blokady ?Tz.przedni i tylni ?
Mosty od pajero ? Toyoty ?

Re: mosty

: śr lut 22, 2012 12:07 pm
autor: l2772252
mosty od pajero...zdziwiło mnie to trochę bo nie wiedziałem że są przednie z blokadą...

Re: mosty

: śr lut 22, 2012 12:09 pm
autor: Eskapada
Przedni na pewno nie jest z blokadą tylko z siłownikiem do spinania półosi. Zapewne jest to most od Pajero II.

Ten siłownik wychodzący z mostu nie jest siłownikiem od blokad - a tylko i wyłącznie wyeliminowuje sprzęgiełka piast

Obrazek

Do 33 calowej opony przełożenia 4.875 to nie zły kompromis między wolną jazdą w terenie i miarę normalnym prędkościami na szosie. Nie mniej jednak do opony 33 cale lepsze będą przełożenia 5.29 bo nie sadzę abyś chciał jeździć po szosie tym autem z prędkościami 120km/h +

Mosty pasują bez problemu no chyba że są to mosty od Pajero2.8 diesel lub V3.5 to w takim przypadku będziesz miał problem przynajmniej z jedna ( lewą ) półosią napędową - będzie ona grubsza. Prawa to nie problem, po półosie są skręcane.

Re: mosty

: śr lut 22, 2012 12:33 pm
autor: l2772252
myślałem nad 4:875 ponieważ myślę w przyszłości założyć z przodu most toyoty..przełożenia by się zgrały. a istnieje jakiś przedni most od pajero z blokadą?tak żeby się zgrał z P1?

Re: mosty

: śr lut 22, 2012 1:20 pm
autor: Eskapada
l2772252 pisze:myślałem nad 4:875 ponieważ myślę w przyszłości założyć z przodu most toyoty..przełożenia by się zgrały. a istnieje jakiś przedni most od pajero z blokadą?tak żeby się zgrał z P1?
Jak chcesz motać most od Toyoty to 4.875 jest dobrym pomysłem

Tak nazywa się to most przedni z pajero z blokadą ARB.

:)21

Re: mosty

: śr lut 22, 2012 2:37 pm
autor: l2772252
hehe troche drogo ARB wychodzi:P dzięki za info

Re: mosty

: śr lut 22, 2012 5:09 pm
autor: bilans
moje misio to pajero 1 2,5 td na mostach 4,875 z oponkami 33"
i nadal daje rade .. :)21

Re: mosty

: czw lut 23, 2012 7:16 am
autor: Eskapada
bilans pisze:moje misio to pajero 1 2,5 td na mostach 4,875 z oponkami 33"
i nadal daje rade .. :)21
Mój na 33x12.50 z przełożeniami 4.625 też dawał radę krócej niż Twój ale też dawał

:)21

Prawda jest taka,że każde PI & PII obute w opony 33 cale najdłużej będzie dawało radę na 5.29 z półosiami od PII 2.8

:)21

Re: mosty

: czw lut 23, 2012 11:27 am
autor: batarki
Panowie jako że odnoszę wrażenie, że przełożenia mostów i nie tylko macie w małym paluszku :D
zapytam
jaki ja mam przełożenia?
Montero 90 springi z tyłu, long, 3.0 V6 automat?

Re: mosty

: czw lut 23, 2012 12:16 pm
autor: Eskapada
4,625 lub 4.9. Jeśli to automat to stawiam na 4.9. Masz to napisane na masce :wink:

Re: mosty

: czw lut 23, 2012 1:03 pm
autor: rudypajero.koszalin
Eskapada pisze:...
Prawda jest taka,że każde PI & PII obute w opony 33 cale najdłużej będzie dawało radę na 5.29 z półosiami od PII 2.8

:)21
:roll: Noooo... Ale na 5,28 to tylko w teren lub do 35", bo na co dzień to obroty w kosmos idą na przelotówkach.
W moim było 4,636 (2,8 td manual) teraz 4,875 opona 285/75r16 (33") i przy 100km/h mam jakieś 2300 rpm na silniku. Na 5,28 będzie coś koło 3000rpm przy 100 km/h, na trasę lipa, ale w błocku to nie przeszkadza :)21

Re: mosty

: czw lut 23, 2012 4:53 pm
autor: kzh
Eskapada pisze:
bilans pisze:moje misio to pajero 1 2,5 td na mostach 4,875 z oponkami 33"
i nadal daje rade .. :)21
Mój na 33x12.50 z przełożeniami 4.625 też dawał radę krócej niż Twój ale też dawał

:)21
a jak juz przestal dawac rade to co sie stalo konkretnie?

Re: mosty

: czw lut 23, 2012 7:31 pm
autor: walus
kzh pisze:
Eskapada pisze:
bilans pisze:moje misio to pajero 1 2,5 td na mostach 4,875 z oponkami 33"
i nadal daje rade .. :)21
Mój na 33x12.50 z przełożeniami 4.625 też dawał radę krócej niż Twój ale też dawał

:)21
a jak juz przestal dawac rade to co sie stalo konkretnie?
Umarł śmiercią naturalną :)21

Re: mosty

: czw lut 23, 2012 8:04 pm
autor: batarki
Eskapada pisze:4,625 lub 4.9. Jeśli to automat to stawiam na 4.9. Masz to napisane na masce :wink:
a Podziękował :)2

rozumiem, że szukać gdzieś na pasie przednim ? (maskę mam od dizla hehe)
a jak ze szperą fabryczną? jak koziorożce, ktoś coś słyszał nikt nie widział?

po półrocznym użytkowaniu miśka stwierdzam, że lsd bardziej by mnie cieszyło niż blokada mostu

Re: mosty

: czw lut 23, 2012 8:19 pm
autor: walus
na tabliczce znamionowej pod maską masz napisane.
ew zrób wyraźne zdjęcie i wstaw na forum :wink:

Re: mosty

: pt lut 24, 2012 8:56 am
autor: Eskapada
kzh pisze:
Eskapada pisze:
bilans pisze:moje misio to pajero 1 2,5 td na mostach 4,875 z oponkami 33"
i nadal daje rade .. :)21
Mój na 33x12.50 z przełożeniami 4.625 też dawał radę krócej niż Twój ale też dawał

:)21
a jak juz przestal dawac rade to co sie stalo konkretnie?
przede wszystkim ja nie dawał rady to przez łańcuch w reduktorze i tak trzy razy nie dawał rady do czasu zamontowania 5.29.

Re: mosty

: ndz mar 04, 2012 9:31 pm
autor: EGON81
W kturym pajero II z jakim silnikiem było przełożenie 5.29 ??

Re: mosty

: ndz mar 04, 2012 10:19 pm
autor: montero
I w co ja się pcham ... na co mi toto ... :-?

Re: mosty

: pn mar 05, 2012 10:17 am
autor: Eskapada
EGON81 pisze:W kturym pajero II z jakim silnikiem było przełożenie 5.29 ??

Na pewno nie w V szóstkach innych reguł nie ma

Re: mosty

: śr mar 14, 2012 10:10 pm
autor: leniviec
a ja widzialem w dunczykach z przedluzana buda (wersja ciezarowa z plastikowym hardtopem) w V6 3.0 z automatem 5.29.

Re: mosty

: czw mar 15, 2012 8:42 am
autor: Eskapada
leniviec pisze:a ja widzialem w dunczykach z przedluzana buda (wersja ciezarowa z plastikowym hardtopem) w V6 3.0 z automatem 5.29.
To tylko świadczy o tym że algorytm doboru przełożeń stosowanych do Pajero można porównać do grania w lotto na chybił trafił.

:)21

Re: mosty

: czw mar 15, 2012 11:53 am
autor: kzh
Eskapada pisze:
leniviec pisze:a ja widzialem w dunczykach z przedluzana buda (wersja ciezarowa z plastikowym hardtopem) w V6 3.0 z automatem 5.29.
To tylko świadczy o tym że algorytm doboru przełożeń stosowanych do Pajero można porównać do grania w lotto na chybił trafił.

:)21
a w prlu wysmiewano fsm i fso ze montowali do fiatow to co mieli pod reka :)21