Strona 1 z 1

[Pajero II] zablokowany reduktor

: ndz cze 17, 2012 12:02 am
autor: ADAM swist
dzisiaj przy wtopie w błoto i zmianie pozycji reduktora z pozycji 4H na 4 HLc zablokował się dźwignia. auto normalnie jeździ ale nie mogę ruszyć dźwigni z miejsca, siła tego nie ruszę prędzej wygną dźwignię :)11
boli mnie to jak diabli bo dzisiaj była pierwsza jazda od remontu ramy, karoserii, zawieszenia i montażu nowych kół.
będę wdzięczny za jakieś podpowiedzi... :)2

Re: [Pajero II] zablokowany reduktor

: ndz cze 17, 2012 8:11 am
autor: rudypajero.koszalin
Prawdopodobnie dźwigienka wyskoczyła z wodzika. Żeby to naprawić musisz rozkręcić plastiki na tunelu, gumę osłonową, a na końcu wykręcić samą dźwigienkę. Potem sprawdzasz czy same wodziki dają się przesuwać za pomocą jakiegoś długiego śrubokręta. Jeśli tak, to montujesz wajchę z powrotem na miejsce (Najlepiej ustawić wodziki na przeciwko siebie szczerbinkami).
Powinno pomóc, tyle że akcja może się powtórzyć, bo jak raz wyskoczyła to i drug też wylata.
Dzieje się tak bo masz prawdopodobnie zużytą, albo końcówkę dźwigienki (tą która porusza wodzikiem), albo kulę na której dźwigienka się obraca.

Re: [Pajero II] zablokowany reduktor

: ndz cze 17, 2012 9:42 am
autor: ADAM swist
dzięki kolego :)2
za mocno ją pociągnąłem przy zmianie i faktycznie mogła ona wyskoczyć z tych wodzików, wielkie dzięki za odpowiedź, dzisiaj już nie będe tego robił bo zazwyczaj moja praca w niedziele kończy się bardzo źle. ( ostatnio jak koledze czyściłem gaźnik od maluszka w niedziele to przez przypadek podkładka wpadła do cylindra ... i silnik do wymianki)
- jeszcze takie pytanko: gdzie mogę znaleźć pompkę która pompuje ciśnienie do blokady tylnego mostu? jak pompowałem kompresorem w przewód to most się blokował ale gdy przyciskam przycisk od blokady to nic się nie dzieje :roll:

Re: [Pajero II] zablokowany reduktor

: ndz cze 17, 2012 11:08 am
autor: Kajen
W kabinie przy lewym tylnym nadkolu, pod tapicerką.

Re: [Pajero II] zablokowany reduktor

: ndz cze 17, 2012 7:11 pm
autor: rudypajero.koszalin
Zanim wybebeszysz pompkę to sprawdź bezpieczniki. Poza tym blokada zapina się tylko na "4HLc" "N" i "4LLc" na "2H" i "4H" się nie włączy.

Re: [Pajero II] zablokowany reduktor

: pn cze 18, 2012 6:19 am
autor: Eskapada
rudypajero.koszalin pisze:Zanim wybebeszysz pompkę to sprawdź bezpieczniki. Poza tym blokada zapina się tylko na "4HLc" "N" i "4LLc" na "2H" i "4H" się nie włączy.
No chyba że się wtyczkę zmostkuje to i na 2H można z blokadą smigać

:)21

Re: [Pajero II] zablokowany reduktor

: pn cze 18, 2012 6:28 am
autor: rudypajero.koszalin
Lans driftem po mieście? :)23 :)21

Re: [Pajero II] zablokowany reduktor

: wt cze 19, 2012 10:08 pm
autor: ADAM swist
dzięki Rudy za podpowiedz z tym reduktorem, faktycznie wyskoczył ten półksiężyc z tych wodzików, założyłem i jest OK. przy okazji przeszlifowałem trochę obudowę bo po podwyższeniu budy i nie chce mi wchodzić 2H.
ale z tą pompką to już nie zdążyłem sprawdzić czy działa blokada.
wczoraj wjechałem na mój wspaniały kanał i zabieram się za montaż wyciągarki i będę robił sobie zderzak. tylko nie wiem z jakiej blachy go spawać 3mm czy 4mm. jak by ktoś miał jakieś wtyki do gotowych szablonów to z góry stawiam duże PIWKO.

Obrazek :)21

u sąsiada w Geli fajnie się odkrywa na zawiasach tablica do góry i z spodniej wyciąga hak wyciągarki, ale nie wiem czy w coś takiego się bawić, czy przypadkiem nie wciągnie mi tej tablicy na szpulę :o razem z linką...

Re: [Pajero II] zablokowany reduktor

: śr cze 20, 2012 7:15 am
autor: rudypajero.koszalin
Im bardziej zabudujesz windę, tym mniejszą kontrolę nad nią będziesz miał. Fajnie wygląda jak jej nie widać, ale to mało praktyczne jeśli ją często wykorzystujesz.
Grubość materiału dobież sobie sam, w zależności od miejsca. Pod mocowanie windy min. 6mm, reszta zderzaka może być już z czegoś cieńszego. Czego użyjesz to zależy bardziej od samej konstrukcji. Im bardziej przestrzenna tym cieńszy materiał możesz zastosować.
Nie mam gotowego projektu (szablonu) ale TU możesz coś podejrzeć.

Re: [Pajero II] zablokowany reduktor

: wt gru 11, 2012 9:59 pm
autor: ADAM swist
po długich namysłach i wyczerpujących wywiadach zdecydowałem się na rurki...

Obrazek

na pionowe elementy zastosowałem blachę 10mm,
płyta pod wyciągarkę to C200
boczne rurki to 107/4,2 (albo coś zbliżonego )
całość będzie przykręcone na dwóch kątownikach L50 do C'ówki na na 3 śruby z jednej i drugiej strony
w planach jeszcze jest
- płaskownik szer. 30mm przyspawany na lico do tych pionowych blach na całej wysokości,
- wspawanie 2 rur osłaniających lampy
- wspawanie płyty pod prowadnice wyciągarki
- otwory pod szekle w tych pionowych blachach
- przymocowanie płyty osłonowej pod silnik, most skrzynie tylko jeszcze nie wiem czy 1mm grubość starczy

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: [Pajero II] zablokowany reduktor

: pt gru 14, 2012 10:31 pm
autor: ADAM swist
powoli idzie do przodu...
Obrazek

przewiercenie otworów pod szekle o średnicy 23mm ręczną wiertarką graniczyło z cudem
Obrazek

Re: [Pajero II] zablokowany reduktor

: sob gru 15, 2012 12:42 am
autor: bilans
ładnie ładnie ale ile to kg ???

Re: [Pajero II] zablokowany reduktor

: sob gru 15, 2012 9:55 am
autor: lukas 78
sam zderzak to -5 cm na drążki :wink:

Re: [Pajero II] zablokowany reduktor

: sob gru 15, 2012 6:10 pm
autor: ADAM swist
dzisiaj zderzak zdjęty i czeka na stole na dokładne pospawanie, jeszcze go nie ważyłem ale waży mniej niż wyciągarka...
ale to zaraz pójdę do garażu z wagą łazienkową i go zważę :D

a wiec:
37 kg zderzak
28 kg winda
16 kg płyta pod wyciągarkę
razem 81kg :o

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: [Pajero II] zablokowany reduktor

: sob gru 15, 2012 9:47 pm
autor: Adas
czyli jakieś 10kM mniej w aucie, no i drążki ciekawe co na to powiedzą

Re: [Pajero II] zablokowany reduktor

: ndz gru 16, 2012 10:58 am
autor: Heilsberg
Drążki powiedzą - wymień nas na HD. Szybko!!

Re: [Pajero II] zablokowany reduktor

: ndz gru 16, 2012 11:20 am
autor: lisisko
"na pionowe elementy blacha 10mm,"


to chyba lekka przesada...

Re: [Pajero II] zablokowany reduktor

: ndz gru 16, 2012 11:26 am
autor: lukas 78
te kilogramy pójdą w cały zawias...
dla przeciwwagi będziesz musiał dwa worki cementu z tyłu wozić :wink:

Re: [Pajero II] zablokowany reduktor

: ndz gru 16, 2012 11:29 am
autor: ADAM swist
lisisko pisze:"na pionowe elementy blacha 10mm,"


to chyba lekka przesada...
uważam że nie, ta blacha to najważniejszy element, jak by była cieńsza to te rury boczne mogły by ją wygiąć, w miejscy gdzie są przyspawane tworzy się tam duży moment obrotowy bo są dosyć długie (siła x ramie ).
jeśli chodzi o ciężar to uważam że nie ma tragedii... zderzak ARB ponoć waży 45kg a płyta pod wyciągarkę 30 kg plus wyciągarka 30kg :o

drążki są już podkręcone i jak auto usiądzie za bardzo to tak jak kolega pisze pozostaje wymiana na HD

Re: [Pajero II] zablokowany reduktor

: ndz gru 16, 2012 11:34 am
autor: ADAM swist
lukas 78 pisze:te kilogramy pójdą w cały zawias...
dla przeciwwagi będziesz musiał dwa worki cementu z tyłu wozić :wink:
no no to jest właśnie ból. ciężar już się tak ładnie nie rozłoży, ale przy robieniu tego zderzaka chciałem jak najbardziej go schować do środka, winda też jest cofnięta (lico tej ceówki pod wyciągarke jest równe z końcem ramy),
pozostaje jeszcze jeździć z pełnym bakiem 8) , ( może ktoś ma do sprzedania bak, mój ma uszkodzoną czujkę, a przy próbie naprawy śrubki się ukręciły :cry: )

Re: [Pajero II] zablokowany reduktor

: ndz gru 16, 2012 11:38 am
autor: lukas 78
czujniki to się we wszystkich chrzanią
a z dobrym zbiornikiem będzie problem
zawsze możesz dać śruby na przestrzał

Re: [Pajero II] zablokowany reduktor

: ndz gru 16, 2012 11:39 am
autor: ADAM swist
tylko te śruby ukręciły się z kawałkiem zbiornika i mam tam nieszczelność

Re: [Pajero II] zablokowany reduktor

: ndz gru 16, 2012 11:42 am
autor: lukas 78
znaleźć dobry zbiornik ciężko raczej
jeśli reszta zbiornika rokuje to najlepiej polutować twardym lutem a nie kleić