Opony - Pajero III

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

czorcik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: sob sie 25, 2012 1:20 pm

Opony - Pajero III

Post autor: czorcik » śr wrz 12, 2012 10:36 pm

Jest wątek o oponach do Pajero II, założę o oponach do Pajero III.

1. Jaki rozmiar ? Mam obecnie 265/70 R16. Czy można do (póki co) seryjnego zawieszenia wsadzić inne opony na felgi R16 ?
2. Jakiej marki ? BF Goodrich A/T - czy jest jakaś alternatywa (czyli niższa cena, podobne właściwości) ?

Awatar użytkownika
Mikrusek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 88
Rejestracja: śr mar 21, 2007 11:22 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Opony - Pajero III

Post autor: Mikrusek » czw wrz 13, 2012 7:17 am

Do standardu wejdą Ci 265/75/16. Ja jeździłem na BFG AT, teraz mam Yokohamy Geolandar AT/S. Te drugie są na pewno cichsze na asfalcie.
www.pajero.org.pl
Galeon 3.2 DiD + OME + trochę żelastwa na brzuchu i z przodu oraz faja z boku :)

artmit
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: pn lut 25, 2008 9:38 pm

Re: Opony - Pajero III

Post autor: artmit » pt wrz 14, 2012 6:43 pm

Mikrusek
też myślę o Yokohamach jako alternatywie Goodrichy AT. Interesują mnie właściwości tych gum na czarnym i w terenie jako takim - to co jest w necie na ich temat to jak zwykle trochę mało, poza tym ludzie myślą że opona powinna być uniwersalna - nic bardziej mylnego. Ja na zimę mam zimówki i trakcja jest o niebo lepsza niż Ateka. Jak możesz coś konstruktywnego wrzucić o tych Geolandarach AT/S to wal śmiało. Interesuje mnie wszystko na ich temat

Pozdro
Arturos Pajeros

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Opony - Pajero III

Post autor: Eskapada » sob wrz 15, 2012 5:48 am

czorcik pisze:Jest wątek o oponach do Pajero II, założę o oponach do Pajero III.
1. Jaki rozmiar ? Mam obecnie 265/70 R16. Czy można do (póki co) seryjnego zawieszenia wsadzić inne opony na felgi R16 ?
I tak i nie. To czy opona nie będzie ocierać o nadkola przy mocnym hamowaniu, podczas nurkowania auta, czy opona nie będzie ocierać o nadkola na szybko pokonywanych wirażach, czy opona nie będzie haczyć o zderzak zależy od stanu zawieszenia. Od tego czy auto ma fabryczne felgi czy z innymi ET lub szersze obręcze, od tego czy auto ma plastikowe nadkola czy nie. Największy wpływ ma stan zawieszenia. Nie które auta mają ,, lift'' fabryczny w innych sprężyny są tak sklepane, żę auto ,,siedzi'' kilka centymetrów niżej, od tego co wyjechało z fabryki. Stare wypracowane zawieszanie jest tak słabe, że auto po załadowaniu parę kilogramów siada jeszcze więcej, i jeszcze mocniej nurkuje przy hamowaniu. Nie mniej jednak musiałbyś mieć chyba 7 osób na pokładzie aby 265x70R16 ocierały.
czorcik pisze: 2. Jakiej marki ? BF Goodrich A/T - czy jest jakaś alternatywa (czyli niższa cena, podobne właściwości) ?
Zasadniczo to BFG AT jest najtańszą oponą na rynku ale Yokohamy Geolander AT można kupić w podobnej cenie czasami niższej czasami wyższej, wszystko zależy od kursów walut, daty produkcji opon. Geolander ma inna ciut miększą mieszankę do BFG AT w związku z powyższym jest cichszy, lepiej hamuje od BFG AT ale za to jest mniej żywotny.

Idealną opona całoroczną jest GoodYear Wrangler DuraTrack
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Mikrusek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 88
Rejestracja: śr mar 21, 2007 11:22 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Opony - Pajero III

Post autor: Mikrusek » sob wrz 15, 2012 9:32 am

artmit pisze:Mikrusek
też myślę o Yokohamach jako alternatywie Goodrichy AT. Interesują mnie właściwości tych gum na czarnym i w terenie jako takim - to co jest w necie na ich temat to jak zwykle trochę mało, poza tym ludzie myślą że opona powinna być uniwersalna - nic bardziej mylnego. Ja na zimę mam zimówki i trakcja jest o niebo lepsza niż Ateka. Jak możesz coś konstruktywnego wrzucić o tych Geolandarach AT/S to wal śmiało. Interesuje mnie wszystko na ich temat

Pozdro
Co do jazdy po jakimś większym błocie, to się nie wypowiem- jeszcze nie miałem okazji. Na asfalcie są (według mnie) zdecydowanie cichsze od BFG AT i lepiej trzymają się drogi (chodzi mi o jazdę na samym tyle, na mokrej nawierzchni). Aczkolwiek porównanie mam do mniej więcej 4-5 letnich BFG z 5 mm bieżnikiem (takie miałem ostatnio).

Szutry i tym podobne nie stanowią problemu, ale tu przecież na byle czym się pojedzie :)
www.pajero.org.pl
Galeon 3.2 DiD + OME + trochę żelastwa na brzuchu i z przodu oraz faja z boku :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości