Strona 1 z 2
Motam przedni most do Pajero 1 na sprężynach
: wt wrz 18, 2012 5:52 pm
autor: bilans
tak powoli mam dość zawieszenia przedniego w miśku ...
nastała pora na zmotanie sztywnego mostu w pajero
i tak sobie zbieram informacje
czy ktoś z was posiada linki fotki opisy itd..
problem nr 1, przełożenia 5.285 zostają
problem nr 2 od czego most ? toyka raczej odpada ... koszty
jeep

??
Re: Motam przedni most do Pajero 1 na sprężynach
: wt wrz 18, 2012 6:37 pm
autor: Adas
wymień ten zmielony przedni półmost za 300zł i daj sobie spokój, inwestować tysiące w przód

Re: Motam przedni most do Pajero 1 na sprężynach
: wt wrz 18, 2012 6:48 pm
autor: Eskapada
No to masz problem zostaje tylko i wyłącznie tojo lub come back na 4.875 i most od Jeepa
DYGRESJA - bo nie mogę
@ Bilnas Twoja przeróbka Pajero I z resorów na sprężynę. Twój przejście z mostów jedynkowych na PII 5.29, konieczność zmiany reduktora na SS, teraz pomysł na sztywny most będzie kosztować tyle co zakup Defendera lub Wranglera TJ.
Kupując za 15 tys taką Toyotę
Jedyne co być musiał zrobić to zamontować 2 calowy lift, trzydziestki trójki i most od Pajero II z blokada 4.875 - zamiast spędzać czas na forum, allegro, szrotach i przepracowywać setki godzin w warsztacie. Miałabyś jedno z najlepszych aut terenowych jak nie najlepsze. Może nie jest tak mocne i dynamiczne jak Wrangler 4.0 ale za to nie awaryjne i nie kapryśne. Może nie z tak mocnym mostami jak Patrol ale za kilkaset kilo lżejsze, zwinniejsze w terenie i spalające 0 1/4 mniej paliwa.
Chłopie daj spokój, szkoda Twoich pieniędzy. Zamontujesz most i będzie pękać rama z przodu. Popatrz na ramę w Pajero i porównaj ją z Patrolem Dyskoteką czy nawet samurajem. Rama w przedniej części ma średnice stolarki okiennej osłabionej otworami montażowymi. W co drugami pajero pęka rama na wysokości mocowania przekładni kierowniczej. Już nie wiem czy mądrzejszym pomysłem nie byłby SWAP IFS z PIII ten jest pancerny w porównaniu do PI czy PII

Re: Motam przedni most do Pajero 1 na sprężynach
: wt wrz 18, 2012 7:03 pm
autor: bilans
hmm..
powiadacie ...
pewnie macie rację
roboty swojej nie liczę bo to dla mnie relax
tylko kasa na graty most, springi itd...
nie no macie rację
rozbiorę stary most to cyknę fotki jak ładnie go zmieliło ...
Re: Motam przedni most do Pajero 1 na sprężynach
: wt wrz 18, 2012 7:04 pm
autor: Eskapada
A propos kosztów to 4.875 lub jeepowe 4.88 to przełożenia after marketowe za około 1 tys.
Przełożenie 5.29 do Toyoty to również ukłon w stronę przemysłu tuningowego za nie mniej niż do Jeepa. O dostępności, czasach realizacji zamówień w razie ,,W'' nie wspomnę.
W jednym i drugim przypadku dojdą łożyska uszczelniacze w Jeepie to zdało by się wymienić całe wnętrze i wzmocnić obudowę mostu. No chyba, że te sztywny most robisz do 31x10,50 ...
Worek pieniędzy a i tak największy pomnik jest już w Świebodzinie

Re: Motam przedni most do Pajero 1 na sprężynach
: czw wrz 20, 2012 5:01 pm
autor: polaff
@ESKA pewnie nie uwierzysz ale w pełni się z Tobą zgadzam bez żadnych ale. Może dorosłem do Twojego podejścia.
Re: Motam przedni most do Pajero 1 na sprężynach
: czw wrz 20, 2012 5:13 pm
autor: Eskapada
polaff pisze:@ESKA pewnie nie uwierzysz ale w pełni się z Tobą zgadzam bez żadnych ale. Może dorosłem do Twojego podejścia.
Biorąc pod uwagę datę dołączenia do forum i datę cytowanego postu – do dojście do słusznych wniosków zajęło Ci 2x krócej niż mnie i pewnie dwa worki pieniędzy mniej

Re: Motam przedni most do Pajero 1 na sprężynach
: czw wrz 20, 2012 7:32 pm
autor: polaff
Eskapada pisze:
Biorąc pod uwagę datę dołączenia do forum i datę cytowanego postu – do dojście do słusznych wniosków zajęło Ci 2x krócej niż mnie i pewnie dwa worki pieniędzy mniej

to chyba dobrze uczyć się na cudzych a nie swoich błędach

Re: Motam przedni most do Pajero 1 na sprężynach
: czw wrz 20, 2012 8:04 pm
autor: bilans
polaff gdzie byłeś sto lat cie tu nie było ..
Re: Motam przedni most do Pajero 1 na sprężynach
: czw wrz 20, 2012 8:37 pm
autor: polaff
zaglądam czasem, jednak off road trochę ostatnio "przygasł" u mnie również więc na zerkaniu się kończy moja aktywność. czasu brak niestety.
bywam w Twojej okolicy często jednak nie odzywam się bo czasu brak
Re: Motam przedni most do Pajero 1 na sprężynach
: pt wrz 21, 2012 8:44 am
autor: bilans
polaff pisze:zaglądam czasem, jednak off road trochę ostatnio "przygasł" u mnie również więc na zerkaniu się kończy moja aktywność. czasu brak niestety.
bywam w Twojej okolicy często jednak nie odzywam się bo czasu brak
wpadnij na kawe .. zapraszam
Re: Motam przedni most do Pajero 1 na sprężynach
: pt wrz 21, 2012 1:21 pm
autor: polaff
Dzięki jak trochę się"obrobię" to wpadnę

Re: Motam przedni most do Pajero 1 na sprężynach
: pt wrz 21, 2012 8:50 pm
autor: rudypajero.koszalin
A nic się nie znacie

Misiek ze sztywnym mostem - bezcenne
Z łezką w oku wspominam tamte czasy

Re: Motam przedni most do Pajero 1 na sprężynach
: pt wrz 21, 2012 9:03 pm
autor: Blues_M07
No,To Jest Czad

Re: Motam przedni most do Pajero 1 na sprężynach
: pt wrz 21, 2012 9:14 pm
autor: rudypajero.koszalin
Re: Motam przedni most do Pajero 1 na sprężynach
: ndz wrz 23, 2012 6:29 pm
autor: redzik
wykrzyzyk cosik slabawy.

Re: Motam przedni most do Pajero 1 na sprężynach
: ndz wrz 23, 2012 6:35 pm
autor: redzik
bilans pisze:tak powoli mam dość zawieszenia przedniego w miśku ...
nastała pora na zmotanie sztywnego mostu w pajero
i tak sobie zbieram informacje
czy ktoś z was posiada linki fotki opisy itd..
problem nr 1, przełożenia 5.285 zostają
problem nr 2 od czego most ? toyka raczej odpada ... koszty
jeep

??
A musi byc przelozenie 5.costam ? bo jakby wystarczylo 4.625 to spokojnie mozesz mosty zapodac tylny z T2 a przedni z K260 (latwo mu przestawic glowke ze strony pasazera na kierowcy) i na 33" jezdzisz bez stresu.
Re: Motam przedni most do Pajero 1 na sprężynach
: ndz wrz 23, 2012 9:31 pm
autor: Jarosław Pieron
można zapodać od g-klasy 5,28 obrócić no i masz blokadę /ja tak zrobiłem 36"simki i jest super
Re: Motam przedni most do Pajero 1 na sprężynach
: pn wrz 24, 2012 6:13 am
autor: rudypajero.koszalin
Re: Motam przedni most do Pajero 1 na sprężynach
: pn wrz 24, 2012 7:16 am
autor: Eskapada
redzik pisze:bilans pisze:tak powoli mam dość zawieszenia przedniego w miśku ...
nastała pora na zmotanie sztywnego mostu w pajero
i tak sobie zbieram informacje
czy ktoś z was posiada linki fotki opisy itd..
problem nr 1, przełożenia 5.285 zostają
problem nr 2 od czego most ? toyka raczej odpada ... koszty
jeep

??
A musi byc przelozenie 5.costam ? bo jakby wystarczylo 4.625 to spokojnie mozesz mosty zapodac tylny z T2 a przedni z K260 (latwo mu przestawic glowke ze strony pasazera na kierowcy) i na 33" jezdzisz bez stresu.
Reduktor w Pajero jest za szybki - 4.625 to fabryczna opona 215R15 lub 235/75R15. Max 265x75R15.
Motanie sztywnego mostu do opon 31 cali jest kompletnie bez sensu

. Z kolei do 33 cali najlepiej użyć przełożeń 5.2875 ( 5.29 )
Most tylny od Terrano jest bez sensu - małe gniazdo na sprężynę tylną. Brak 100 % blokady mostu
Akcje z przerabianiem mostu z K160 z przełożeniami 4.875 mam już za sobą - skończyło się katastrofą tzn most udało się przełożyć ale znaczna cześć mostu jest żeliwna i wklucza to wspawanie gniazd spręzyn

Re: Motam przedni most do Pajero 1 na sprężynach
: pn wrz 24, 2012 7:42 am
autor: N2O
Jaka tam żeliwna - to staliwo jest i to spawalne.
Gdzie zdobyłeś most od 160-ki z takim przełożeniem?

Re: Motam przedni most do Pajero 1 na sprężynach
: pn wrz 24, 2012 7:57 am
autor: Eskapada
odwrócony most od K160 ( 4.875 ) do SWAP czterosatelitowy
Żeliwna obudowa gruchy mostu
Liczby
Do środka do środka mocowania resorów w K160 jest 94cm.
Wahacz wzdłużny tylny od Pajero ma około 80cm ( od środka mocowania tylnego do środka szpilki ) Gdyby go próbować zastosować to mocowanie przy ramie wypadnie w okolicy belki poprzecznej, na której leży skrzynia. Szerokość ramy w Pajero w tym miejscu to około 80cm. Tak więc mocowanie wahacza należałby zrobić nie pod ramą a na boku ramy.
Długość stalowej rury mierzona od lewej kuli do żeliwnej obudowy mostu to 10cm. Jest problem ze zrobieniem gniazda spreżyny. Idealnym rozwiązaniem byłoby zostawanie coilcovera to tylko około 5 tys

Re: Motam przedni most do Pajero 1 na sprężynach
: pn wrz 24, 2012 8:02 am
autor: Eskapada
N2O pisze:Jaka tam żeliwna - to staliwo jest i to spawalne.
Gdzie zdobyłeś most od 160-ki z takim przełożeniem?

Jest ale gniazdo sprężyny też zrobisz ze staliwa...
nie ważne gdzie - ważne że chce się go pozbyć w wersji do pajero lub wersji do K160/260

Re: Motam przedni most do Pajero 1 na sprężynach
: pn wrz 24, 2012 8:50 am
autor: wolf_87
Re: Motam przedni most do Pajero 1 na sprężynach
: pn wrz 24, 2012 9:07 am
autor: N2O
Eskapada pisze:N2O pisze:Jaka tam żeliwna - to staliwo jest i to spawalne.
Gdzie zdobyłeś most od 160-ki z takim przełożeniem?

Jest ale gniazdo sprężyny też zrobisz ze staliwa...
nie ważne gdzie - ważne że chce się go pozbyć w wersji do pajero lub wersji do K160/260

Jakbyś miał komplet przód + tył to może bym przygarnął - do 35" w 160-ce idealne w teren.
A co do gniazd sprężyn to zazwyczaj robi się tak, że wystają nad to zwężenie kuli i nie ma z tym żadnego problemu, nawet chyba w Y60 jest podobnie. A radiusy przednie można dać od RR P38 co by robiły miejsce dla kół przy skręcaniu.
