Pajero 2.8 słaby, kopci, dużo pali

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Richat
 
 
Posty: 123
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:36 pm
Lokalizacja: Katowice

Pajero 2.8 słaby, kopci, dużo pali

Post autor: Richat » śr gru 12, 2012 2:28 pm

Witam z racji wyczerpania pomysłów moich i mechaników, może ktoś z was coś podsunie. Ale zacznijmy od początku.
Na wiosnę 2009 roku zakupiłem pajeraka 2.8 z automatyczna skrzynia biegów, przez dwa lata chodził jak ta lala. poprzednik miał problem z odpalaniem go na zimno, okazało się ze nie domagała pompka paliwa, więc zamontował za bakiem dodatkową elektryczną i wszystko chodziło tak jak trzeba. Po wspomnianych dwóch latach zaczął palić więcej, delikatnie kopcić na czarno i lekko osłabł, no i okazało się ze paliwo dostaje się do oleju, więc pompa wtryskowa poszła do regeneracji. Po zamontowaniu pompy kopcił jeszcze więcej i jeszcze bardziej osłabł (pompka elektryczna została wyrzucona ). Więc pada decyzja - turbina,to poszła do regeneracji. Na początek sprawdzono ją i jeżeli chodzi o ciśnienie to dmuchała 0,7 -0,8, ale na wałku był spory luz i łopatki od strony spalin zżarte. Po zamontowaniu zregenerowanej turbinki problem nadal istnieje. Więc teraz zaczynają się różne doświadczenia, na początek odpięto z podciśnienia EGR - bez efektów, potem ciśnienie z turbiny do pompy wtryskowej sterujące kątem wtrysku i tu się chwilkę zatrzymamy - efekt był taki: bardziej osłabł, ale przestał tak mocno kopcić, spalanie spadło do ok 14-15l ( przy mojej mieszanej jeździe palił mi 13l, jak się zaczęły problemy spalanie wzrosło od 18 - 22l ) Samochód wraca do innego mechanika, który zaczyna wszystko badać od początku.
1. ciśnienie sprężania silnika - w normie i bardzo wyrównane na wszystkich cylindrach
2 wtryski rozpylają ładnie choć nie rewelacyjne, ale mechanik mówi że jest ok
3 ciśnienie na wtryskach w normie
4 kąt wtrysku ok.
5 interkooler szczelny, węże szczelne

Więc pompa wraca na stół, tam okazuje się ze głowiczka lekko rozsypana, reszta niby ok, pompa po naprawie wraca do samochodu i efekt nadal ten sam, słaby, kopci, spalania już nie testowałem. dodam jeszcze że po pierwszej i drugiej regeneracji nie było "wyższych" obrotów na zimnym silniku.

Może ktoś z Was ma jeszcze jakieś pomysły, co sprawdzić na co zwrócić uwagę?
Tak dla porównania jak ktoś zna na A4 górę św Anny to kiedyś na 4 wskrobywał się bez problemów, a teraz na pusto to ledwo wjeżdża na 2 biegu.
Jeep XJ '92 4.0 umarł
Pajero II '97 3.5 V6
Pajero II '99 2.8 TDI
Toyota LC Prado '07 dupowóz

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: Pajero 2.8 słaby, kopci, dużo pali

Post autor: lukas 78 » śr gru 12, 2012 2:41 pm

skoro paliwo dostawalo się do oleju to ewidentnie nie trzymają wtryski innej drogi nie widzę. To że rozpylają nie znaczy ,że są dobrze ustawione. Daj wtryski do sprawdzenia i regulacji lub raczej wymiany końcówek.
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

Awatar użytkownika
Richat
 
 
Posty: 123
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:36 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Pajero 2.8 słaby, kopci, dużo pali

Post autor: Richat » śr gru 12, 2012 3:12 pm

Zapomnialem napisac po 1 regeneracji wtryski byly sprawdzane, koncowki wymieniane. Paliwo dostawalo sie przez uszczelniacz
Jeep XJ '92 4.0 umarł
Pajero II '97 3.5 V6
Pajero II '99 2.8 TDI
Toyota LC Prado '07 dupowóz

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: Pajero 2.8 słaby, kopci, dużo pali

Post autor: lukas 78 » śr gru 12, 2012 3:49 pm

spróbuj ustawic początkowy kąt wtrysku , pompa przekreca się widać na zdjęciu
Obrazek
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

Awatar użytkownika
Richat
 
 
Posty: 123
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:36 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Pajero 2.8 słaby, kopci, dużo pali

Post autor: Richat » śr gru 12, 2012 7:19 pm

no ten drugi mechanik przed zdjęciem pompy sprawdzał kąt.
Jeep XJ '92 4.0 umarł
Pajero II '97 3.5 V6
Pajero II '99 2.8 TDI
Toyota LC Prado '07 dupowóz

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: Pajero 2.8 słaby, kopci, dużo pali

Post autor: lukas 78 » śr gru 12, 2012 7:57 pm

ma ustawić kąt każdorazowo po zamontowaniu pompy
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

Awatar użytkownika
Richat
 
 
Posty: 123
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:36 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Pajero 2.8 słaby, kopci, dużo pali

Post autor: Richat » śr gru 12, 2012 8:11 pm

no na pewno ustawiał bo pompa była rozebrana, jeszcze jutro popytam, ale facet jest od diesli to chyba mu tego tłumaczyć nie trzeba :) skoro przed zdemontowaniem sprawdzał kąt czy jest dobry to po zamontowaniu tymbardziej.
Jeep XJ '92 4.0 umarł
Pajero II '97 3.5 V6
Pajero II '99 2.8 TDI
Toyota LC Prado '07 dupowóz

Awatar użytkownika
Faja
Posty: 366
Rejestracja: wt kwie 04, 2006 8:27 pm
Lokalizacja: Puławy

Re: Pajero 2.8 słaby, kopci, dużo pali

Post autor: Faja » śr gru 12, 2012 8:31 pm

Zapytaj pompiarza czy jest w stanie sprawdzić dynamicznie jak zmienia się początek wtrysku. Być może poprawnie ustawia statyczny początek wtrysku czujnikiem zegarowym, ale przestawiacz jest nie sprawny lub jest za niskie ciśnienie w niskociśnieniowej części pompy.
Różne diesle teraz vitara tdi.

Awatar użytkownika
Richat
 
 
Posty: 123
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:36 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Pajero 2.8 słaby, kopci, dużo pali

Post autor: Richat » śr gru 12, 2012 8:43 pm

o to jest jakiś pomysł. Mam rozumieć ze te niskociśnieniowe ciśnienie jest jest wywołane pompką paliwową czy już pompą wtryskową?
Jeep XJ '92 4.0 umarł
Pajero II '97 3.5 V6
Pajero II '99 2.8 TDI
Toyota LC Prado '07 dupowóz

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: Pajero 2.8 słaby, kopci, dużo pali

Post autor: lukas 78 » śr gru 12, 2012 8:48 pm

z tego co pamiętam tam nie ma żadnej pompki paliwowej tylko pompa wtryskowa
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

Awatar użytkownika
Faja
Posty: 366
Rejestracja: wt kwie 04, 2006 8:27 pm
Lokalizacja: Puławy

Re: Pajero 2.8 słaby, kopci, dużo pali

Post autor: Faja » śr gru 12, 2012 9:19 pm

Pierwszą częścią pompy wtryskowej jest pompa przetłaczająca niskiego ciśnienia. Wraz ze wzrostem obrotów pompy wzrasta ciśnienie wewnątrz pompy. Wartości dla pompy VE z regulatorem mechanicznym to ok. 2-3 atmosfery na biegu jałowym, i ok. 8-10 at. przy obrotach max.
Różne diesle teraz vitara tdi.

Awatar użytkownika
Richat
 
 
Posty: 123
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:36 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Pajero 2.8 słaby, kopci, dużo pali

Post autor: Richat » śr gru 12, 2012 9:42 pm

myślę ze pompiarz ma te dane jakoś skatalogowane, ale oczywiście to wykorzystam. Nasuwa mi się jeszcze jedno, czy można jakoś sprawdzić i jaka by mogla być wartość zasysanego paliwa z baku, bo tak na prawdę nie znamy przyczyny, dlaczego wcześniej trzeba było pompę wspomóc dodatkowa pompką elenktyczną.
Jeep XJ '92 4.0 umarł
Pajero II '97 3.5 V6
Pajero II '99 2.8 TDI
Toyota LC Prado '07 dupowóz

Awatar użytkownika
Faja
Posty: 366
Rejestracja: wt kwie 04, 2006 8:27 pm
Lokalizacja: Puławy

Re: Pajero 2.8 słaby, kopci, dużo pali

Post autor: Faja » śr gru 12, 2012 9:52 pm

nie znamy przyczyny, dlaczego wcześniej trzeba było pompę wspomóc dodatkowa pompką elenktyczną.
Nieszczelność układu zasilania, zapchany filterek na zasilaniu pompy-jeżeli wogóle występuje- lub zużyta w/w pompa.
Różne diesle teraz vitara tdi.

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: Pajero 2.8 słaby, kopci, dużo pali

Post autor: lukas 78 » śr gru 12, 2012 10:49 pm

Richat pisze:myślę ze pompiarz ma te dane jakoś skatalogowane, ale oczywiście to wykorzystam. Nasuwa mi się jeszcze jedno, czy można jakoś sprawdzić i jaka by mogla być wartość zasysanego paliwa z baku, bo tak na prawdę nie znamy przyczyny, dlaczego wcześniej trzeba było pompę wspomóc dodatkowa pompką elenktyczną.
miałeś uszkodzony uszczelniacz na wałku pompy paliwo cofało się do zbiornika ot cała przyczyna
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: Pajero 2.8 słaby, kopci, dużo pali

Post autor: rudypajero.koszalin » czw gru 13, 2012 9:34 am

Zacznij od naprawy koła pasowego wału korbowego. Więcej nie powiem :)21 nadmienię tylko że na tym kole jest znak do ustawiania konta wtrysku.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
Richat
 
 
Posty: 123
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:36 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Pajero 2.8 słaby, kopci, dużo pali

Post autor: Richat » czw gru 13, 2012 9:45 am

i myślisz ze w czasie normalnego użytkowania koło się odkręciło, przestawiło i zakręciło spowrotem?
Jeep XJ '92 4.0 umarł
Pajero II '97 3.5 V6
Pajero II '99 2.8 TDI
Toyota LC Prado '07 dupowóz

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: Pajero 2.8 słaby, kopci, dużo pali

Post autor: rudypajero.koszalin » czw gru 13, 2012 9:48 am

Nie, tak nie myślę. Tylko znak się kręci dookoła koła.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
Richat
 
 
Posty: 123
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:36 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Pajero 2.8 słaby, kopci, dużo pali

Post autor: Richat » czw gru 13, 2012 9:54 am

rudypajero.koszalin pisze:Nie, tak nie myślę. Tylko znak się kręci dookoła koła.
ii?
Jeep XJ '92 4.0 umarł
Pajero II '97 3.5 V6
Pajero II '99 2.8 TDI
Toyota LC Prado '07 dupowóz

Awatar użytkownika
farfocel
Posty: 625
Rejestracja: wt sie 02, 2011 9:58 pm
Lokalizacja: Gniezno

Re: Pajero 2.8 słaby, kopci, dużo pali

Post autor: farfocel » czw gru 13, 2012 10:01 am

Nie wiem czy pomogę, ale w moim parchu był problem tego typu, że w wężu tuż po wyjściu z filtra paliwa, ktoś lub coś wpakował taki malutki filterek paliwa. Dosłownie w wężu taki mały w kształcie walca. Spotkałem się z tym w motorach, ale w dizlu i przy niższych temp potrafi naprawdę narobić problemu. Nie wiem po co to komu w ropniaku. Efekt był taki, że nie dostawał takiej ilości paliwa jak powinien, jak dostał to kopcił jak cholera. Wywaliłem to, ale dopiero jak węże sprężonym powietrzem przedmuchałem to się pojawił skubaniec :)11
TRIKE na garbie
Y60
K160- rozbite

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: Pajero 2.8 słaby, kopci, dużo pali

Post autor: rudypajero.koszalin » czw gru 13, 2012 10:06 am

Richat pisze:
rudypajero.koszalin pisze:Nie, tak nie myślę. Tylko znak się kręci dookoła koła.
ii?

Noooo nie. tak szybko wam nie zdradzę tajemnicy :)21

kombinujcie dalej :D

Kolejna podpowiedź :wink: -> To koło pasowe jest dwu masowe.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
Richat
 
 
Posty: 123
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:36 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Pajero 2.8 słaby, kopci, dużo pali

Post autor: Richat » czw gru 13, 2012 10:14 am

znam temat bo w teraniaku to przerabiał znajomy, tyle ze filterek się już zapchał, u mnie był zdemontowany wraz z przewodem, oba przewody były sprawdzane do baku. Teraz odkręcili wydech, pominęli intercooler bo może są przytkane. Wasze uwagi przekazałem, będą to sprawdzać.
Jeep XJ '92 4.0 umarł
Pajero II '97 3.5 V6
Pajero II '99 2.8 TDI
Toyota LC Prado '07 dupowóz

Awatar użytkownika
Richat
 
 
Posty: 123
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:36 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Pajero 2.8 słaby, kopci, dużo pali

Post autor: Richat » czw gru 13, 2012 10:19 am

Jak coś wiesz konkretnego i chcesz przekazać to przekaz, bo mi pół auta rozbiorą zanim Twoje zagadki rozwiążą. :P

oki już wiem o co biega, tylko czy cecha jest na kole które się rusza? Co prawda mechanik zaznaczył po swojemu i zablokował, ale poprzednik mógł to spierdzielić
Ostatnio zmieniony czw gru 13, 2012 10:37 am przez Richat, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeep XJ '92 4.0 umarł
Pajero II '97 3.5 V6
Pajero II '99 2.8 TDI
Toyota LC Prado '07 dupowóz

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: Pajero 2.8 słaby, kopci, dużo pali

Post autor: rudypajero.koszalin » czw gru 13, 2012 10:37 am

no dobra nie będę taki :)21

Koło pasowe składa się z trzech części :

Część wewnętrzna (piasta którą przykręcasz do wału korbowego)
część środkowa (pasek gumy robiący jako tłumik drgań)
część zewnętrzna (bieżnie pasków klinowych na których nabity jest znak zapłonu)

Wszystkie trzy są połączone w jedną całość tym nieszczęsnym paskiem gumy który jest zwulkanizowany z częścią zewnętrzną i wewnętrzna. Jak guma puści na choćby jednej części to potrafią się wzajemnie przekręcić. Skutkuje to przestawieniem znaku i niemożliwością ustawienia zapłonu.
Obejrzyj dokładnie koło pasowe, złap je w imadło jeśli możesz przekręcić wzajemnie części, nawet za pomocą dużej siły, to masz odpowiedź na swoje problemy.
Jeśli nie, to nie wiem :wink:
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: Pajero 2.8 słaby, kopci, dużo pali

Post autor: lukas 78 » czw gru 13, 2012 10:45 am

da się to minąć ustawiając pompę na czuja :)21
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

Awatar użytkownika
Richat
 
 
Posty: 123
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:36 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Pajero 2.8 słaby, kopci, dużo pali

Post autor: Richat » czw gru 13, 2012 10:46 am

pewnie tak, ząbek w tą lub w tą jak będę znał efekty dam znać
Jeep XJ '92 4.0 umarł
Pajero II '97 3.5 V6
Pajero II '99 2.8 TDI
Toyota LC Prado '07 dupowóz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości