L200 po 2007 roku - zmiana resorów na wahacze + sprężyny

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

L200 po 2007 roku - zmiana resorów na wahacze + sprężyny

Post autor: Sygma » pn gru 24, 2012 10:12 pm

Drogie Bravo.....

Czy ktoś widział może gdzieś w necie jakiś zestaw (gotowy) do zmiany tylnego zawieszenia w L200 z resorów piórowych na wahacze i sprężyny ?

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: L200 po 2007 roku - zmiana resorów na wahacze + sprężyny

Post autor: tomek 79 » pn gru 24, 2012 10:14 pm

przeciez to bezsensu,lekka dupa i tak nie bedzie pracowac jak powinnien taki zestaw,chyba ze pod obciazeniem,z koleji zmniejszy sie ladownosc :wink:

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: L200 po 2007 roku - zmiana resorów na wahacze + sprężyny

Post autor: ernil » pn gru 24, 2012 10:20 pm

Dobre dobre... :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: L200 po 2007 roku - zmiana resorów na wahacze + sprężyny

Post autor: tomek 79 » pn gru 24, 2012 10:22 pm

co dobre ?? :)9

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: L200 po 2007 roku - zmiana resorów na wahacze + sprężyny

Post autor: Sygma » pn gru 24, 2012 10:29 pm

tomek 79 pisze:(...)
a jak komuś nie jest potrzebna ładowność ?

Nie wiem jak w przypadku pikapów..
ale w XJ po zmianie resorów na wahacze... to nie ten samochód. Prowadzi się lepiej.

Jeżeli ktoś nie wozi ciężarów, to po takiej zmianie powinien lepiej prowadzić się na pusto niż w przypadku resorów.
Technicznie wykonanie tego nie jest skomplikowane... i łatwiejsze (a nawet pewniejsze) niż w XJ.

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: L200 po 2007 roku - zmiana resorów na wahacze + sprężyny

Post autor: Zibi » pn gru 24, 2012 10:31 pm

Nie będzie się prowadził bo będzie brakowało kilogramów.

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: L200 po 2007 roku - zmiana resorów na wahacze + sprężyny

Post autor: Sygma » pn gru 24, 2012 10:33 pm

jakich kilogramów ?
Po to się to robi, by nie było trzeba tylu kilogramów.

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: L200 po 2007 roku - zmiana resorów na wahacze + sprężyny

Post autor: Mroczny » pn gru 24, 2012 10:42 pm

zmiana pociągnie jeszcze silniejsze odchudzenie tyłu...

jeśli nie planujesz nic tam wozić - to nie kupuj pickupa. Jak planujesz jakąś stałą zabudowę - to sam zobaczysz, ze poprawi się prowadzenie na resorze. Tam jest dość długi resor i fajnie działa już pod 100kg

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: L200 po 2007 roku - zmiana resorów na wahacze + sprężyny

Post autor: Sygma » pn gru 24, 2012 11:19 pm

Widziałem kiedyś coś takiego go Nissana Frontier'a na jakiejś stronie w USA...
i stąd pytanie o L200

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: L200 po 2007 roku - zmiana resorów na wahacze + sprężyny

Post autor: Mroczny » pn gru 24, 2012 11:22 pm

wiesz - w hameryce to się kupuje gotowy kit, przykręca w 4 minuty i to robi. U nas to oznacza rzeźbę, spawanie, 14 poprawek i wkurwu sporo

olałbym ideę
kup sobie defektora pikapa - masz springi, normalną kabinę z normalnym zydlami z tyłu i sporą uniwersalność

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: L200 po 2007 roku - zmiana resorów na wahacze + sprężyny

Post autor: gri74 » wt gru 25, 2012 2:38 am

Sygma pisze:Widziałem kiedyś coś takiego go Nissana Frontier'a na jakiejś stronie w USA...
i stąd pytanie o L200
jechałem takim dziwadłem ...

dramat na maxa ,nie pchaj się w to rozwiazanie
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: L200 po 2007 roku - zmiana resorów na wahacze + sprężyny

Post autor: Adas » wt gru 25, 2012 8:28 am

jak urząd skarbowy zmienia podejście do motoryzacji :roll:

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: L200 po 2007 roku - zmiana resorów na wahacze + sprężyny

Post autor: Sygma » wt gru 25, 2012 9:29 am

Adas pisze:jak urząd skarbowy zmienia podejście do motoryzacji :roll:
to nie to

Adamo
 
 
Posty: 8254
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: L200 po 2007 roku - zmiana resorów na wahacze + sprężyny

Post autor: Adamo » wt gru 25, 2012 9:49 am

Adas pisze:jak urząd skarbowy zmienia podejście do motoryzacji :roll:
Raczej pick-upy są już jednymi z niewielu solidnie zbudowanych aut wśród tego co jest dostępne w salonach :roll:

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: L200 po 2007 roku - zmiana resorów na wahacze + sprężyny

Post autor: Adas » wt gru 25, 2012 10:18 am

Sygma pisze:
Adas pisze:jak urząd skarbowy zmienia podejście do motoryzacji :roll:
to nie to
to czemu chcesz zmieniać prosty resor, nie lepiej dopracować go i zmiękczyć jak chcesz bardziej komfortowy.
Sztywny most na sringach czy na resorze podobnie może pracować

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: L200 po 2007 roku - zmiana resorów na wahacze + sprężyny

Post autor: Sygma » wt gru 25, 2012 10:34 am

napisałem "dlaczego"
widziałem takie gotowce do Navary/Frontiera i ci co je stosowali (niestety, tylko w USA) zachwalali

pikap fajnie się prowadzi.. jak jest załadowany (w końcu to ciężarówka/samochód użytkowy)
jak pusty.. to niestety podskakuje.

Nie wiem jak L200, ale Navara która posiadałem musiała mieć ze 400-500 kg by dobrze się zachowywała na drodze.
VW w Amaroku zastosował dwa rodzaje resorów (komfortowe i ciężarowe)... które można bezpłatnie zamówić kiedy bierzmy samochód do produkcji.
Samochód ma oczywiście inną ładowność (różnica chyba coś około 500kg jak pamiętam).

L200 nie ma takiej opcji.. a nie zawsze się coś wozi.
Do tego lepsza praca zawieszenia :wink:

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: L200 po 2007 roku - zmiana resorów na wahacze + sprężyny

Post autor: ernil » wt gru 25, 2012 11:01 am

Zawieź auto do kowala, powiedz o co chodzi i odbierz gotowe. Będzie i bezpiecznie i komfortowo.
Bo jak sobie wyobrażę przeróbkę tego na jakiś IRS w Polska nad Wisłą... Ojjj.
Ewentualnie szukaj na necie gotowego "miękkiego" resora.
EDIT:
A nie możesz zwyczajnie przykręcić na pace odważnika?
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Kuszman
Posty: 1824
Rejestracja: pn lip 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: L200 po 2007 roku - zmiana resorów na wahacze + sprężyny

Post autor: Kuszman » wt gru 25, 2012 11:03 am

Efekt taczki w l200 nowym skutecznie zniwelowało zamontowanie resorów ome. W stosunku do fabryki niebo a ziemia jeśli chodzi o komfort. Co ciekawe ładowność wcale na zmianie nie ucierpiała, wręcz się poprawiła.
Nie wspominając ze 2szt ome kosztują mniej niż jeden resor w aso :)21

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Re: L200 po 2007 roku - zmiana resorów na wahacze + sprężyny

Post autor: kozioU » wt gru 25, 2012 1:27 pm

ernil pisze:.
Bo jak sobie wyobrażę przeróbkę tego na jakiś IRS w Polska nad Wisłą... Ojjj.
Może nie zrozumiałem ale wydaje mnie się że chodzi o zamianę resorów na wahacze i sprężyny. Most zostaje.

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: L200 po 2007 roku - zmiana resorów na wahacze + sprężyny

Post autor: wojtek_kom » wt gru 25, 2012 1:33 pm

Sygma pisze: Nie wiem jak L200, ale Navara która posiadałem musiała mieć ze 400-500 kg by dobrze się zachowywała na drodze.
VW w Amaroku zastosował dwa rodzaje resorów (komfortowe i ciężarowe)... które można bezpłatnie zamówić kiedy bierzmy
Navara były warianty, komfort i ciężarowe, jak to zostało nazwane :)21
Wybierało się co chciało.

W sumie to nie rozumiem... wszystkie dają radę, lekka dupa nie jest tragedią, taki wyrób FSO Polonez może być odniesieniem 8) :lol:
Dużo bardziej wkurza przód. Może jestem przyzwyczajony bardzo do RWD.

Zostawiłbym resory, zmniejszył ilość piór i dołożył miechy :)21
Poszukaj resorów z kompozytu, były w sportowych furach rodem z USA. Przykład http://www.rodandcustommagazine.com/tec ... to_17.html
Nissan-y

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: L200 po 2007 roku - zmiana resorów na wahacze + sprężyny

Post autor: ernil » wt gru 25, 2012 1:37 pm

kozioU pisze:Może nie zrozumiałem ale wydaje mnie się że chodzi o zamianę resorów na wahacze i sprężyny. Most zostaje.
Fakt. :)2
Tym bardziej nie rozumiem po co.
Dobrze dobrany resor pracuje całkiem git.
Amerykańskie vany są tego najlepszym przykładem.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: L200 po 2007 roku - zmiana resorów na wahacze + sprężyny

Post autor: gebels » wt gru 25, 2012 2:27 pm

mówisz o swoich resorach :)21 w tym twoim wynalazku ??
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: L200 po 2007 roku - zmiana resorów na wahacze + sprężyny

Post autor: ernil » wt gru 25, 2012 2:34 pm

Owszem. Odkąd udowodniłem Ci, że nie da się nowych kupić, to naprawiłem stare i jest wykurwnie wspaniale. Wczoraj załadowany do pełna, siedem osób, bagaż - rewelka. Na pusto też bardzo git. A zwykły, bez napędów, ma prosty resor jednopiórowy i działa równie dobrze.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: L200 po 2007 roku - zmiana resorów na wahacze + sprężyny

Post autor: Sygma » wt gru 25, 2012 3:53 pm

wojtek_kom pisze: Navara były warianty, komfort i ciężarowe, jak to zostało nazwane :)21
Wybierało się co chciało.
nigdy tego nie widziałem..
w cennika nie ma takiej opcji do zamówienia
kozioU pisze:Może nie zrozumiałem ale wydaje mnie się że chodzi o zamianę resorów na wahacze i sprężyny. Most zostaje.
Dobrze zrozumiałeś.
Most zostaje.

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: L200 po 2007 roku - zmiana resorów na wahacze + sprężyny

Post autor: wojtek_kom » wt gru 25, 2012 4:19 pm

Sygma pisze: nigdy tego nie widziałem..
w cennika nie ma takiej opcji do zamówienia
Generalnie był chrom zderzaki były dwa pióra, bez bajerów trzy pióra.
Gdzieś to tam było napisane.
Nissan-y

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość