Pajero II (2,5TD) - parę pytań
Moderator: Kosiarz
Pajero II (2,5TD) - parę pytań
Na początek chciałbym się przywitać to mój pierwszy post (proszę jednocześnie o wyrozumiałość, jęsli któreś z pytań sie już pojawiło). Zakupiłem Pajero II (moje pierwsze terenowe auto), z 1993r, w wersji 2.5 TD (skrzynia SS, wersja krótka). Jeśli chodzi o ramę i karoserię , to wszystko w jak najlepszym porządku, rama lekkie naloty w paru miejscach, nie przegnita, buda, dwa małe ogniska, wielkości 2zł na tylnej klapie. Pytania mam bardziej od strony technicznej.
1. Sygnalizacja napędów - napędy są na pewno sprawne, ale kontrolki wariują, tylnie koła na zielono nie palą się nigdy, przednie zaczynają migać na zielono przy przełączeniu na 4H, po przełączeniu dalej zaczyna migać mechanizm, ale kontrolki nigdy nie zapalają się światłem stałym jak powinny. Reduktor po włączeniu zaczyna mogać i po chwili zapala się na stałe (więc to chyba ok). Doczytałem, że wariują czujniki i że samemu ciężko to naprawić (sprawdzić), znacie może jakiś dobry serwis, lub mechanika w okolicy Łodzi, który by to sprawdził?
2. Wyświetlacz od temperatury i kompasu, jest podświetlony, ale nic się nie wyświetla: padł, czy może czujnik temperatury, jeśli tak, gdzie go szukać?
3. Fotele są hydrauliczne, przy jeździe po dziurach, jednak słychać stuki, podejrzewam, że to amortyzatorki, warto wymieniać, czy może to coś innego?
4. Fotel kierowcy jest dość mocno zniszczony, używa ktoś pokrowców, a jeśli tak to możecie polecić jakieś dobre, niekoniecznie tanie?
5. Teraz najwżniejsze, a dla mnie pewnie okażę się najgorsze. Na jeździe próbnej było słychać stuki, przy jeździe po dziurach. Właściciele pojechał z nami na kanał i pokazał luz na prawym drążku kierowniczym. Więc uznaliśmy, że tu jest problem. Drążek wymieniony, ale problem istnieje nadal. Przy szybszej jeździe po dziurach, słychać wyraźne stuki w momencie jak koło wjeżdża w dziure. Jest to bardzo irytujące. Biorę pod uwagę, że to słynna przekładnia w Miśku. Z tym, że właściciel mówił, że regenrował. Co może być przyczyną, albo gdzie się udać do dobrego wrsztatu lub mechanika?
Korzystając z okazji, życzę Wszystkim, wszystkiego dobrego w Nowym Roku. Pozdrawiam
1. Sygnalizacja napędów - napędy są na pewno sprawne, ale kontrolki wariują, tylnie koła na zielono nie palą się nigdy, przednie zaczynają migać na zielono przy przełączeniu na 4H, po przełączeniu dalej zaczyna migać mechanizm, ale kontrolki nigdy nie zapalają się światłem stałym jak powinny. Reduktor po włączeniu zaczyna mogać i po chwili zapala się na stałe (więc to chyba ok). Doczytałem, że wariują czujniki i że samemu ciężko to naprawić (sprawdzić), znacie może jakiś dobry serwis, lub mechanika w okolicy Łodzi, który by to sprawdził?
2. Wyświetlacz od temperatury i kompasu, jest podświetlony, ale nic się nie wyświetla: padł, czy może czujnik temperatury, jeśli tak, gdzie go szukać?
3. Fotele są hydrauliczne, przy jeździe po dziurach, jednak słychać stuki, podejrzewam, że to amortyzatorki, warto wymieniać, czy może to coś innego?
4. Fotel kierowcy jest dość mocno zniszczony, używa ktoś pokrowców, a jeśli tak to możecie polecić jakieś dobre, niekoniecznie tanie?
5. Teraz najwżniejsze, a dla mnie pewnie okażę się najgorsze. Na jeździe próbnej było słychać stuki, przy jeździe po dziurach. Właściciele pojechał z nami na kanał i pokazał luz na prawym drążku kierowniczym. Więc uznaliśmy, że tu jest problem. Drążek wymieniony, ale problem istnieje nadal. Przy szybszej jeździe po dziurach, słychać wyraźne stuki w momencie jak koło wjeżdża w dziure. Jest to bardzo irytujące. Biorę pod uwagę, że to słynna przekładnia w Miśku. Z tym, że właściciel mówił, że regenrował. Co może być przyczyną, albo gdzie się udać do dobrego wrsztatu lub mechanika?
Korzystając z okazji, życzę Wszystkim, wszystkiego dobrego w Nowym Roku. Pozdrawiam
Re: Pajero II (2,5TD) - parę pytań
na temat stuków w zawieszeniu i kontrolek było 1000 postów usiądź i poczytaj
stuki w maglownicy są słyszalne i wyczuwalne ręką tak samo jak na podporze drążka
wejdź pod auto porządna brecha i do dzieła
fotele sobie wymień bo pokrowce to wiocha
ja mam tylko koszulki założone żeby dupą nie brudzić
tylko moje były i są jak nowe
zajrzyj do przywitalni bo zaraz cię zjedzą
stuki w maglownicy są słyszalne i wyczuwalne ręką tak samo jak na podporze drążka
wejdź pod auto porządna brecha i do dzieła
fotele sobie wymień bo pokrowce to wiocha

ja mam tylko koszulki założone żeby dupą nie brudzić
tylko moje były i są jak nowe
zajrzyj do przywitalni bo zaraz cię zjedzą

2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie
Re: Pajero II (2,5TD) - parę pytań
Ok, poszukam, co do foteli, to chętnie bym je wymienił, choć poza fotelem kierowcy reszta jest w super stanie. Tylko problem, żeby znaleźć jakieś w dobrej kondycji. Co do stuków, mechanik znalazł luz (zdjęcie), niestety jest problem ze znalezieniem tego (nie wiem nawet jak to się nazywa).


Re: Pajero II (2,5TD) - parę pytań
pisałem ci o wsporniku drążków
ja mam u siebie z intercarsu yamato i chodzi
ale lepszy pewnie byłby 555

zacznij od czytania bo tu już wszystko o tym było
ja mam u siebie z intercarsu yamato i chodzi
ale lepszy pewnie byłby 555

zacznij od czytania bo tu już wszystko o tym było
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie
Re: Pajero II (2,5TD) - parę pytań
Widać tak szukali w sklepie w którym pytałem (miał zdjęcie), dziękuję, jutro dzwonię do intercarsu. Mam cichą nadzieję, że w tym tkwi problem. Pozdrawiam.
P.S. Korzystam z rady i przeglądam całe forum, żeby znowu niczego nie powielić.
P.S. Korzystam z rady i przeglądam całe forum, żeby znowu niczego nie powielić.
Re: Pajero II (2,5TD) - parę pytań
numer oryginału żeby im było łatwiej
MB831042
ja zapłaciłem coś koło 200 zł
MB831042
ja zapłaciłem coś koło 200 zł
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie
Re: Pajero II (2,5TD) - parę pytań
Jutro będę dzwonił, a jeszcze pytanie o wymianę krzyżaków, bo hałas jakby dobiega spod kierownicy. Dużo przy tym roboty? I jaka mniej więcej cena ustrojstwa?
Re: Pajero II (2,5TD) - parę pytań
Ceny znajdziesz sobie na http://sklep.intercars.com.pl/
Czas wymiany - zależy od stanu śrub, nakrętek. Do ogarnięcia w 1h. U mnie nie było z tym problemów.
Czas wymiany - zależy od stanu śrub, nakrętek. Do ogarnięcia w 1h. U mnie nie było z tym problemów.
PII V23 6G72
Re: Pajero II (2,5TD) - parę pytań
No i to jest właśnie zagadka, bo tu ten krzyżak kosztuje około 40 zł, a na stronie epajero 400zł, też raczej nie oryginał. Możliwa jest, aż tak duża różnica?
Re: Pajero II (2,5TD) - parę pytań
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie
Re: Pajero II (2,5TD) - parę pytań
Hehe, na dziś wystarczy, bo co za dużo to niezdrowo
. Szwankuje też czujnik paliwa, zapala się tylko rezerwa i znalazłem gdzie ten czujnik jest, pewnie większe problemy będą ze znalezieniem, ale będę wytrwały 
Dziś wymieniłem wspornik drążka, niestety stuka nadal, mechanik powiedział, że to krzyżaki. Chciałem zamówić, w sklepie powiedzieli, ze trzeba najpierw rozebrać i pomierzyć
. Dostęp tam taki średni, a nawet bym powiedział słaby...Nie chce unieruchamiać auta, na niewiadomo ile... Pech, póki co zajmę się innymi usterkami, typu "czysty wyświetlacz od kompasu i temperatury" Brak jakichkolwiek znaków, wskazań, itp.


Dziś wymieniłem wspornik drążka, niestety stuka nadal, mechanik powiedział, że to krzyżaki. Chciałem zamówić, w sklepie powiedzieli, ze trzeba najpierw rozebrać i pomierzyć

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości