PAJERO III 3,2 DID - tematy różne

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

PAJERO III 3,2 DID - tematy różne

Post autor: Adas » pn gru 02, 2013 9:48 am

Obrazek

Jak w prosty sposób dobrać się do tego filtra w zbiorniku ?
Jest rewizja w podłodze, czy trzeba ściągać zbiornik, czy jest jeszcze inny sposób ?

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: PAJERO III 3,2 DID - tematy różne

Post autor: ernil » pn gru 02, 2013 10:05 am

Dzwoń do Goszena.
Może zdradzi sekret.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: PAJERO III 3,2 DID - tematy różne

Post autor: lukas 78 » pn gru 02, 2013 10:35 am

na schematach widać rewizję w tylnej części podłogi
Obrazek
Obrazek
Adas po co Ci takie nieszczęście :wink:
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: PAJERO III 3,2 DID - tematy różne

Post autor: Adas » pn gru 02, 2013 1:10 pm

lukas 78 pisze:...
Adas po co Ci takie nieszczęście :wink:
bo to zajebiste auto a narzekają na nie ci, którzy go nie posiadają :wink:

ta rewizja, którą widać na rysunku jest do wskaźnika, ją obczaiłem, bo jest pod fotelem pasażera. Chyba mi się wydaj, że nie ma rewizji, trza zbiornik ściągać

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: PAJERO III 3,2 DID - tematy różne

Post autor: lukas 78 » pn gru 02, 2013 3:56 pm

kto zabroni bogatemu fanaberii :wink:
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: PAJERO III 3,2 DID - tematy różne

Post autor: Adas » pn gru 02, 2013 7:35 pm

lukas 78 pisze:kto zabroni bogatemu fanaberii :wink:
:wink: ze mnie bogacz, jak z Kaczyńskiego pies na baby :lol:

wracając do tematu to dziwna sprawa, montaż sitka w miejscu do którego brak dostępu a do wskaźnika zrobili rewizję :)9

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: PAJERO III 3,2 DID - tematy różne

Post autor: lukas 78 » pn gru 02, 2013 7:48 pm

to sitko ze zdjęcia to jest według mitsu epc do PIV
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: PAJERO III 3,2 DID - tematy różne

Post autor: Adas » pn gru 02, 2013 8:42 pm

lukas 78 pisze:to sitko ze zdjęcia to jest według mitsu epc do PIV
w wersji po 2003 roku też występuje, coś ostatnio jakoś chyba mniejszą moc czuję, albo to sitko, albo katalizator, albo to tylko wrażenie :)21

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: PAJERO III 3,2 DID - tematy różne

Post autor: lukas 78 » pn gru 02, 2013 8:51 pm

tak tylko Twój będzie taki MB248747
Obrazek
nie chcę Cię martwić ale w Bytowie już łapy zacierają :wink:
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: PAJERO III 3,2 DID - tematy różne

Post autor: Adas » pn gru 02, 2013 9:25 pm

lukas 78 pisze:tak tylko Twój będzie taki MB248747
Obrazek
nie chcę Cię martwić ale w Bytowie już łapy zacierają :wink:
być może to to,
ja nie mam PajeroIIIfobi, koszty napraw tańsze niż poprzedniego L200, a po zakupie oprócz poduszki pod silnikiem za 130 zł to jeszcze kosztów nie poniosłem, a już prawie 20kkm przyjemnie przelatałem. Pomału poznaję to auto,
a regeneracja pompy to nie są astronomiczne koszty, że trzeba nerkę w zastaw zostawić :wink:

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: PAJERO III 3,2 DID - tematy różne

Post autor: lukas 78 » pn gru 02, 2013 9:32 pm

no zależy jak kto koszty liczy :wink:
i dwójka potrafi dokuczyć
z tym ,że za regenerację pompy wymianę zbiornika i przewodów w PIII można dwójkę kupić :)21
trzymam kciuki żeby jak najdłużej od Bytowa stroniła bo auta ładne sam miałem na króciaka z IIIciego wcielenia ciągoty
tylko ciężko się z IIką rozstać a dwa mi zbędne
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: PAJERO III 3,2 DID - tematy różne

Post autor: rudypajero.koszalin » wt gru 03, 2013 7:41 am

EEE tam, Ta pompa to trochę mit rozsiewany przez tych co się nie znają, ci co się znają, wykorzystują to i walą zbójeckie ceny napraw. Tak na prawdę problemy z pompą to w 80% złe diagnozy i przyczyna tkwi w elektronice sterowania wtryskiem, a nie w pompie. Ludzie błądzą bo większość testerów diagnostycznych nie ogarnia PIII, nie mają protokołu MUT II. To tak z moich doświadczeń.

Adaś rewizja jest, przynajmniej w długim, pod prawom tylną kanapą jest klapa przykręcona na cztery śrubki M6.
Pod nią jest druga klapa Też na M6, a dopiero pod nimi jest smok zbiornika przykręcony na M5. Trochę gimnastyki i da się wyjąć.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: PAJERO III 3,2 DID - tematy różne

Post autor: Szarbia » wt gru 03, 2013 7:51 am

Adas - a jak tam halas. Glosny jest na czarnym przy np. 130?
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: PAJERO III 3,2 DID - tematy różne

Post autor: alfik » wt gru 03, 2013 10:49 am

Szarbia pisze:Adas - a jak tam halas. Glosny jest na czarnym przy np. 130?
Odpowiem ja - mój huczy - jechać się da, rozmawiać z pasażerem też, ale w porównaniu z Ssangyongiem na takich samych oponach to przepaść, natomiast, też w tym samym porównaniu silnik brzmi znacznie przyjemniej.
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: PAJERO III 3,2 DID - tematy różne

Post autor: Adas » wt gru 03, 2013 11:37 am

Szarbia pisze:Adas - a jak tam halas. Glosny jest na czarnym przy np. 130?
żebym powiedział, że w PIII jest cicho to skłamię, silnik jak jest zimny to słychać strasznie, ja w ciężarówce, jak się nagrzeje to cichnie, przy dużych prędkościach silnika nie słychać, ale opony szumią, myślałem, że to wina tych BFG A/T co mam, ale to raczej szerszy temat.
Znam gościa, który ma warsztat w Gdańsku na Piekarniczej, robi przyciemnianie szyb, oklejanie itp oraz robi wygłuszenia aut. Ma Pajero III long i sobie wygłuszył, efekt jest zajebisty. Koszt wygłuszenie to rząd od 900-1300zł
Sam się zastanawiałem, czy nie wygłuszyć tą matą maski i osłon pod podwoziem http://allegro.pl/mata-wyciszajaca-wodo ... 76863.html
Bardzo ważne pod względem tłumienia hałasu jest osłona pod reduktorem, bez niej hałas jest dużo większy.

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: PAJERO III 3,2 DID - tematy różne

Post autor: Szarbia » wt gru 03, 2013 11:49 am

Jechalem kiedys nowym L200 i halas tam byl trudny do zaakceptowania.

Czy to ten zaklad:
80-126 Gdańsk, Piekarnicza 26 tel 794-367-596

W stolycy chca 3k :roll:
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: PAJERO III 3,2 DID - tematy różne

Post autor: Adas » wt gru 03, 2013 6:49 pm

Szarbia pisze:Jechalem kiedys nowym L200 i halas tam byl trudny do zaakceptowania.

Czy to ten zaklad:
80-126 Gdańsk, Piekarnicza 26 tel 794-367-596

W stolycy chca 3k :roll:
tak, właściciel ma na imię Alex i pochodzi ze wschodu, więc ma trochę rosyjski akcent, ale wszystko kuma.

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: PAJERO III 3,2 DID - tematy różne

Post autor: alfik » wt gru 03, 2013 9:41 pm

Mi zwykły warsztat natrysnął stalowe osłony silnika, skrzyni i reduktora preparatem wygluszającym Henkla. Nie że by sie zrobił mercedes, ale istotna różnica. Od gory osłony pokryte sa jak warstwą takiej gumy.
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: PAJERO III 3,2 DID - tematy różne

Post autor: Adas » sob gru 07, 2013 7:57 pm

Czy można wywalić katalizator z układu wydechowego w silniku 4M41 3,2DID ??
Chciałbym go zastąpić strumienicą.

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: PAJERO III 3,2 DID - tematy różne

Post autor: Szarbia » sob gru 07, 2013 8:29 pm

Adas pisze:Czy można wywalić katalizator z układu wydechowego w silniku 4M41 3,2DID ??
Chciałbym go zastąpić strumienicą.
Nie wiem czy mozna ale jesli tak to zastap go przelotowym a nie strumienica.
Strumienica halasuje.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: PAJERO III 3,2 DID - tematy różne

Post autor: Adas » sob gru 07, 2013 9:31 pm

jaka jest żywotność katalizator, przy przebiegu 270kkm i 10 latach jest jeszcze w 100% drożny ?
http://autokult.pl/2011/06/30/reaktor-k ... atalizator

jak się sprawdza czy jest sprawny, czy nie tłumi silnika ?
wg danych z powyższego linka żywotność max to 200kkm

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: PAJERO III 3,2 DID - tematy różne

Post autor: rudypajero.koszalin » ndz gru 08, 2013 11:00 am

Możesz go śmiało wywalić, DiD nie ma żadnych sąd na wydechu, więc komputer silnika nie ma pojęcia czy katalizator działa czy nie. Tak samo możesz zaślepić EGR, bo straszny syf w kolektorze robi i motur nie ma czym oddychać.
Po zrobieniu powyższych czynności i wyczyszczeniu dolotu z syfu po egr, mój misiek zyskał lepszy dół.
Zamiast katalizatora mam po prostu kawałek 2,5" rurę, a egr jeśli elektryczny to wystarczy obrócić uszczelkę pod zaworem, jak podciśnieniowy to trzeba dorobić blaszkę.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: PAJERO III 3,2 DID - tematy różne

Post autor: Adas » ndz gru 08, 2013 11:11 am

rudypajero.koszalin pisze:Możesz go śmiało wywalić, DiD nie ma żadnych sąd na wydechu, więc komputer silnika nie ma pojęcia czy katalizator działa czy nie. Tak samo możesz zaślepić EGR, bo straszny syf w kolektorze robi i motur nie ma czym oddychać.
Po zrobieniu powyższych czynności i wyczyszczeniu dolotu z syfu po egr, mój misiek zyskał lepszy dół.
Zamiast katalizatora mam po prostu kawałek 2,5" rurę, a egr jeśli elektryczny to wystarczy obrócić uszczelkę pod zaworem, jak podciśnieniowy to trzeba dorobić blaszkę.
w L200 EGR też miałem zaślepiony, wywalę katalizator, ale myślałem, żeby wsadzić puszkę, żeby kłopotów na przeglądzie nie było

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: PAJERO III 3,2 DID - tematy różne

Post autor: rudypajero.koszalin » ndz gru 08, 2013 11:35 am

Żaden diagnosta w tym kraju nie ma bladego pojęcia jak jest zbudowany układ wydechowy w pajero.
Możesz tam nocnik wspawać albo nocną lampkę a nikt się nie zorientuje :)21 .
Możesz wspawać pierwszy tłumik z PII 2.8td, jest wielkości katalizatora i ma taką samą średnicę rury.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: PAJERO III 3,2 DID - tematy różne

Post autor: Adas » wt gru 10, 2013 11:50 pm

http://allegro.pl/chip-tuning-box-mitsu ... hipy-18805
ktoś testował ?
Pewnie to cudowne pudełeczko podnosi ciśnienie paliwa i ciśnienie w układzie dolotowym poprzez turbinę, ciekawe czy działa ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości