Amortyzatory
Moderator: Student
Amortyzatory
może ktoś wie coś o amortyzatorach, mam w Muscelu amortyzatory tłumiące w obu kierunkach skok 23 cm. Rusek przywiózł mi amortyzator od Uaza ale pisze na nim Gaz skok 20 cm trochę mało, jednostronne tłumienie (50 zł szt.)
Według http://muscel.prv.pl/ amortyzatory w muscelu mają 31 cm czy to pomyłka czy faktycznie było tak dużo ?. Rusek mówi, że może przywieść od Ziła, mają większy skok, ale czy nie są za duże ?
Zależy mi, aby amortyzatoey miały największy skok, może coś z droższych ?, i co sądzicie o dwóch amortyzatorach na koło ?
Według http://muscel.prv.pl/ amortyzatory w muscelu mają 31 cm czy to pomyłka czy faktycznie było tak dużo ?. Rusek mówi, że może przywieść od Ziła, mają większy skok, ale czy nie są za duże ?
Zależy mi, aby amortyzatoey miały największy skok, może coś z droższych ?, i co sądzicie o dwóch amortyzatorach na koło ?
nie wiem czy kolego R_Pol jezdzil kiedys np. uazem bez amorów jesli tak to powinien doceniac to ze takowe wystepuja
ja osobiscie jezdzilem z amortyzatorami ramieniowymi które jak powszechnie wiadomo wystepuja jedynie jako element dekoracyjny,i równoczesnie mialem przyjemnosc podrózowania takim ze samym autem z amorami teleskopoymi i naprawde doceniam to ze jest cos takiego przewidzane i wcale nie jako opcja z wyposarzenia dodatkowego
mozna sie oczywiscie przyzwyczaic do jazdy autem bez amortyzatorów jesli sie nie ma innego wyjscia ale...
a jesli chodzi o profanacje to tez sie nie zgodze z kolega poniewaz uwazam ze w aucie terenowym amortyzatory to bardzo wazna zecz a nie tylko zbedny element poleprzajacy niepotrzebnie walory jezdne auta
pozdrawiam serdecznie
ja osobiscie jezdzilem z amortyzatorami ramieniowymi które jak powszechnie wiadomo wystepuja jedynie jako element dekoracyjny,i równoczesnie mialem przyjemnosc podrózowania takim ze samym autem z amorami teleskopoymi i naprawde doceniam to ze jest cos takiego przewidzane i wcale nie jako opcja z wyposarzenia dodatkowego
mozna sie oczywiscie przyzwyczaic do jazdy autem bez amortyzatorów jesli sie nie ma innego wyjscia ale...
a jesli chodzi o profanacje to tez sie nie zgodze z kolega poniewaz uwazam ze w aucie terenowym amortyzatory to bardzo wazna zecz a nie tylko zbedny element poleprzajacy niepotrzebnie walory jezdne auta
pozdrawiam serdecznie

oczywiście jestem świadom, że temat był wałkowany 1000 razy, ale myślę, że na takim forum ponowienie tego tematu, który zapewne jest zmorą wielu jeżdżących extremalnie i nie tylko, nie będzie wielką gafą. Faktycznie w dziale Uaz jest temat amortyzatory, jednakże rozmowa schodzi na inny temat, może i coś gdzieś tam jest, ale jeśli nie jesteś zorientowany, nie jest łatwo to znaleźć
Wracając do tematu "zapytowywuje" co sądzicie o amortyzatorach o tłumieniu w obie strony, czy jest sens takie stosować ? czy obciążą nadmiernie ramę, w moim wynalazku mocowania z tyłu były już kilkakrotnie spawane, ale może ten typ tak ma i trzeba je wzmocnić.
Może ktoś wie jaki skok mają amortyzatory z Żuka ?
Jako ciekawostka i abstrakcja ze względu na cenę napiszę, że amortyzatory rajdowe mają regulowanie tłumienie procentowo w obie strony i można je zmieniać w każdej chwili zależnie od rodzaju terenu w jakim się poruszamy, ale myslę że z tanich i dostępnych do zastosowań amatorskich można z powodzeniem coś dobrać.
Nie mam doświadczenia w tym temacie, składam pierwszy samochód terenowy i ze względu na stan techniczny jeździłem mim tylko po podwórku, a moimi zabawkami do tej pory były motocykle, dlatego więcej pytań jak odpowiedzi z mojej strony.
Pozdrawiam i zapraszam do dyskusji.
Wracając do tematu "zapytowywuje" co sądzicie o amortyzatorach o tłumieniu w obie strony, czy jest sens takie stosować ? czy obciążą nadmiernie ramę, w moim wynalazku mocowania z tyłu były już kilkakrotnie spawane, ale może ten typ tak ma i trzeba je wzmocnić.
Może ktoś wie jaki skok mają amortyzatory z Żuka ?
Jako ciekawostka i abstrakcja ze względu na cenę napiszę, że amortyzatory rajdowe mają regulowanie tłumienie procentowo w obie strony i można je zmieniać w każdej chwili zależnie od rodzaju terenu w jakim się poruszamy, ale myslę że z tanich i dostępnych do zastosowań amatorskich można z powodzeniem coś dobrać.
Nie mam doświadczenia w tym temacie, składam pierwszy samochód terenowy i ze względu na stan techniczny jeździłem mim tylko po podwórku, a moimi zabawkami do tej pory były motocykle, dlatego więcej pytań jak odpowiedzi z mojej strony.
Pozdrawiam i zapraszam do dyskusji.
no....mi się też gzzem lepiej jeździło bez teleskopów niż z .... mówie oczywiście o dość ciężkim terenie i powolnej jeżdzie....do swojego nie zakładam....R_Pol pisze:Amortyzatory w terenowym???? Co za profanacja!!!

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość