Czym zalać dolniaka
Moderator: Student
- Mateusz Woj
- Posty: 329
- Rejestracja: ndz maja 30, 2004 7:56 pm
- Lokalizacja: Września/Poznań
Czym zalać dolniaka
Jak w temacie. Jaki najlepszy olej do starych silników??
Tylko oryginał się liczy. Gaz 69M 1970r.
Nissan Patrol Gr Y60 1992r lift 4"
gg 8708171
Nissan Patrol Gr Y60 1992r lift 4"
gg 8708171
Re: Czym zalać dolniaka
A na czym do tej pory jeździłeś ?Mateusz Woj pisze:Jak w temacie. Jaki najlepszy olej do starych silników??
Prosty silnik... to i olej jakiś prosty..... np. LOTOS mineralny.
Unikał bym syntetyków.
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.
GAZ 69M 1967r.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 57
- Rejestracja: sob mar 12, 2005 3:41 pm
- Lokalizacja: Wawa
- Kontaktowanie:
Pomijając nieopłacalność stosowania droższych olejów niż mineralne Lotosy klasy 15W40, jestem ciekaw co i dla czego nie wytrzyma w silniku Gaza, jeżeli ktoś miałby kaprys i wlał syntetyczny olej.Jerry pisze:Syntetyku ten silnik nie wytrzyma .
Proszę podać konkrety, jakie elementy i z jakich powodów nie mogą w silniku Gaza pracować w oleju syntetycznym?
Jest to pytanie czysto akademickie, bo wiadomo że sprawa jest nieopłacalna, nawet w silniku szczelnym, starannie złożonym.
Jeszcze nie mam terenówki, ale już niedługo...
Motocyklowa Szkoła Jazdy Kulikowisko
Warszawa-Bemowo
Motocyklowa Szkoła Jazdy Kulikowisko
Warszawa-Bemowo
Kontynuując akademicką dyskusję:
Nie wydaje mi się,ze to moze czyms grozić pod warunkiem,ze silnik jest składany od poczatku,tzn ma usuniete wszystkie osady.Wszak olej mineralny po rozgrzaniu też jest b rzadki...
Pozostaje pytanie czy ktoś próbował takiego nieekonomicznego działania
Nie wydaje mi się,ze to moze czyms grozić pod warunkiem,ze silnik jest składany od poczatku,tzn ma usuniete wszystkie osady.Wszak olej mineralny po rozgrzaniu też jest b rzadki...
Pozostaje pytanie czy ktoś próbował takiego nieekonomicznego działania

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Ja tam się nie bedę spierał,ale może pompa już lekko dead była?
Sadzę,że tu trzeba by przeanalizować jakie luzy montażowe są w dolniakach,a jakie w silnikach na syntetyki.
Dziku-jako sztudent smiru mógłbyś się wykazać
A propos wiosny:czy jest jakaś literatura dotyczaca rozwiazań dzwigienek zaworowych?Coś wiesz o tym?Bo szukam...
Sadzę,że tu trzeba by przeanalizować jakie luzy montażowe są w dolniakach,a jakie w silnikach na syntetyki.
Dziku-jako sztudent smiru mógłbyś się wykazać

A propos wiosny:czy jest jakaś literatura dotyczaca rozwiazań dzwigienek zaworowych?Coś wiesz o tym?Bo szukam...
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Konkretnie to chodzi mi o to jakie sa stosowane/lub tylko wymyslone/systemy naciskania zaworu przez dżwigenkę-taki zbiór rozwiazań.Chodzi o silniki górnozaworowe,również desmodroniczne.
Jakiś skrypt może...Sorry,ze Cie angażuję,ale na PG nie sądzę abym coś znalazł.
No,wiadomo:w uazie dzwigienka na wałku popychana laską,w mesiu podparta,naciskana wałkiem,itepe itede-chodzi o tego typu info z rysunkami.
Jakiś skrypt może...Sorry,ze Cie angażuję,ale na PG nie sądzę abym coś znalazł.
No,wiadomo:w uazie dzwigienka na wałku popychana laską,w mesiu podparta,naciskana wałkiem,itepe itede-chodzi o tego typu info z rysunkami.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
i to jest odpowiedzvandall1 pisze: Sadzę,że tu trzeba by przeanalizować jakie luzy montażowe są w dolniakach,a jakie w silnikach na syntetyki.

Ne zapomnij o zmiennych fazach rozrzadu bo chyba tez mozna to podpiac pod tematvandall1 pisze:Konkretnie to chodzi mi o to jakie sa stosowane/lub tylko wymyslone/systemy naciskania zaworu przez dżwigenkę-taki zbiór rozwiazań.Chodzi o silniki górnozaworowe,również desmodroniczne.
Jakiś skrypt może...Sorry,ze Cie angażuję,ale na PG nie sądzę abym coś znalazł.
No,wiadomo:w uazie dzwigienka na wałku popychana laską,w mesiu podparta,naciskana wałkiem,itepe itede-chodzi o tego typu info z rysunkami.
- SebastianS
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
- Lokalizacja: Gliwice
Mniej więcej dwa razy mniejsze we współczesnych silnikach (luzy czop wału-panewki), ale też niższe ciśnienia są wymagane najczęściej, zwłaszcza przy niskich obrotach silnika - stąd się kontrolki w starych trupach świecą na syntetykach. Mając ciśnienie rzędu 2-3 atm. w ciasno złożonym silniku, na syntetyku można śmigać śmiało - tak ma być. W starszych silnikach olejenie musi być obfitsze bo i większe upływy są. Wystarczy popatrzeć na wielkość filtrów oleju w bardzo ciasno pasowanych silnikach francuskich, żeby zobaczyć, że wydatek pompy wcale nie musi być duży, ważna jakość oleju i mała upływność dzięki małym luzom.vandall1 pisze:Ja tam się nie bedę spierał,ale może pompa już lekko dead była?
Sadzę,że tu trzeba by przeanalizować jakie luzy montażowe są w dolniakach,a jakie w silnikach na syntetyki.
Dziku-jako sztudent smiru mógłbyś się wykazać
A co, jednak ta wołga desmo Cię nęci?vandall1 pisze:A propos wiosny:czy jest jakaś literatura dotyczaca rozwiazań dzwigienek zaworowych?Coś wiesz o tym?Bo szukam...

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość