Czym zalać dolniaka

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Mateusz Woj
Posty: 329
Rejestracja: ndz maja 30, 2004 7:56 pm
Lokalizacja: Września/Poznań

Czym zalać dolniaka

Post autor: Mateusz Woj » czw kwie 20, 2006 4:33 pm

Jak w temacie. Jaki najlepszy olej do starych silników??
Tylko oryginał się liczy. Gaz 69M 1970r.
Nissan Patrol Gr Y60 1992r lift 4"
gg 8708171

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Re: Czym zalać dolniaka

Post autor: JA'JACEK » czw kwie 20, 2006 4:46 pm

Mateusz Woj pisze:Jak w temacie. Jaki najlepszy olej do starych silników??
A na czym do tej pory jeździłeś ?
Prosty silnik... to i olej jakiś prosty..... np. LOTOS mineralny.
Unikał bym syntetyków.
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

Awatar użytkownika
seba4x4
 
 
Posty: 4046
Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
Kontaktowanie:

Post autor: seba4x4 » czw kwie 20, 2006 6:33 pm

Olejem, 15W/40. Biorąc pod uwagę normę pozwalającą na zużycie do 1 litra na 1000 km nie warto inwestować w drogie oleje. Jeśli będzie brał olej w górnej częsći normy to i tak przez 10 tkm prawie dwa razy wymienisz :D :)2
http://www.seba4x4.pl/
Escape 4WD '06
Santa Fe 4WD '04
GAZ 69 '70
Thunderbird 5,0 '84
CZ 350 '83

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » czw kwie 20, 2006 6:58 pm

Najtanszy Lotos 15W40.
Zmieniaj co 5000 lub co sezon i juz.
Myslisz ze w latach 50-tych radzieckie oleje byly lepsze ? ;-)
Syntetyku ten silnik nie wytrzyma .
Disco 300 ES

Awatar użytkownika
Babol
Posty: 322
Rejestracja: pn wrz 12, 2005 7:33 pm
Lokalizacja: Warszawa - Łomianki

Post autor: Babol » czw kwie 20, 2006 7:06 pm

My wlewaliśmy Lotos specjal 20W40. trochę gęściejszy i nie ucieka tak szybko. jazda tylko w sezonie
błąd wieszcza...jest:A imię jego czterdzieści i cztery...
powinno być:A imię jego cztery na cztery!

Awatar użytkownika
wiking
Posty: 775
Rejestracja: sob paź 30, 2004 4:54 pm
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Post autor: wiking » czw kwie 20, 2006 8:11 pm

:o Ech Mateusz,Mateusz !! gdybyś zapytał czym zalać robaka to bym Ci odpowiedział,ale dolniaka ?? ELF-diesel !!
ostatni wiking w RzeczpospolitejObrazek

Tomek Kulik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: sob mar 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Tomek Kulik » śr maja 03, 2006 2:26 pm

Jerry pisze:Syntetyku ten silnik nie wytrzyma .
Pomijając nieopłacalność stosowania droższych olejów niż mineralne Lotosy klasy 15W40, jestem ciekaw co i dla czego nie wytrzyma w silniku Gaza, jeżeli ktoś miałby kaprys i wlał syntetyczny olej.
Proszę podać konkrety, jakie elementy i z jakich powodów nie mogą w silniku Gaza pracować w oleju syntetycznym?
Jest to pytanie czysto akademickie, bo wiadomo że sprawa jest nieopłacalna, nawet w silniku szczelnym, starannie złożonym.
Jeszcze nie mam terenówki, ale już niedługo...

Motocyklowa Szkoła Jazdy Kulikowisko
Warszawa-Bemowo

Dziku86
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: pt lut 10, 2006 7:35 pm
Lokalizacja: Warszawa-Wesoła

Post autor: Dziku86 » śr maja 03, 2006 2:38 pm

A myślałem że to jest oczywiste... Jak zalejesz dolniaka syntetykiem to go momentalnie zatrzesz z braku ciśnienia. Proste syntetyk jest za rzadki, nawet na zimno, a jak sie rozgrzeje to klapa... miałeś silnik
Pozdro Dziku
Byle do wiosny... potem remoncik(gaz 69 brata) tylko kasy brak

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » śr maja 03, 2006 2:51 pm

Kontynuując akademicką dyskusję:
Nie wydaje mi się,ze to moze czyms grozić pod warunkiem,ze silnik jest składany od poczatku,tzn ma usuniete wszystkie osady.Wszak olej mineralny po rozgrzaniu też jest b rzadki...
Pozostaje pytanie czy ktoś próbował takiego nieekonomicznego działania :roll:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Dziku86
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: pt lut 10, 2006 7:35 pm
Lokalizacja: Warszawa-Wesoła

Post autor: Dziku86 » śr maja 03, 2006 3:17 pm

Rzadki to on sie robi ale nie aż tak jak syntetyk... U kumpla w kancie sprawdzaliśmy, jak po remooncie zalał syntetyka to sie często lampka świeciła... jak go na minerala zmieniliśmy to od razu przestała...
Pozdro Dziku
Byle do wiosny... potem remoncik(gaz 69 brata) tylko kasy brak

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » śr maja 03, 2006 3:23 pm

Ja tam się nie bedę spierał,ale może pompa już lekko dead była?
Sadzę,że tu trzeba by przeanalizować jakie luzy montażowe są w dolniakach,a jakie w silnikach na syntetyki.
Dziku-jako sztudent smiru mógłbyś się wykazać :roll:

A propos wiosny:czy jest jakaś literatura dotyczaca rozwiazań dzwigienek zaworowych?Coś wiesz o tym?Bo szukam...
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Dziku86
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: pt lut 10, 2006 7:35 pm
Lokalizacja: Warszawa-Wesoła

Post autor: Dziku86 » śr maja 03, 2006 3:26 pm

No toż się właśnie wykazuję... i wszyscy mówią że za rzadki będzie.
A pompa nowa była...

Nie wiem czy coś jest.. Poszukam. Jak znajde powiadomie.. A jakieś konkrety chcesz?

Pozdro Dziku
Byle do wiosny... potem remoncik(gaz 69 brata) tylko kasy brak

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » śr maja 03, 2006 3:41 pm

Konkretnie to chodzi mi o to jakie sa stosowane/lub tylko wymyslone/systemy naciskania zaworu przez dżwigenkę-taki zbiór rozwiazań.Chodzi o silniki górnozaworowe,również desmodroniczne.
Jakiś skrypt może...Sorry,ze Cie angażuję,ale na PG nie sądzę abym coś znalazł.
No,wiadomo:w uazie dzwigienka na wałku popychana laską,w mesiu podparta,naciskana wałkiem,itepe itede-chodzi o tego typu info z rysunkami.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

niemand
Posty: 346
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Beskid Niski

Post autor: niemand » pn maja 08, 2006 2:27 am

vandall1 pisze: Sadzę,że tu trzeba by przeanalizować jakie luzy montażowe są w dolniakach,a jakie w silnikach na syntetyki.
i to jest odpowiedz :lol:
vandall1 pisze:Konkretnie to chodzi mi o to jakie sa stosowane/lub tylko wymyslone/systemy naciskania zaworu przez dżwigenkę-taki zbiór rozwiazań.Chodzi o silniki górnozaworowe,również desmodroniczne.
Jakiś skrypt może...Sorry,ze Cie angażuję,ale na PG nie sądzę abym coś znalazł.
No,wiadomo:w uazie dzwigienka na wałku popychana laską,w mesiu podparta,naciskana wałkiem,itepe itede-chodzi o tego typu info z rysunkami.
Ne zapomnij o zmiennych fazach rozrzadu bo chyba tez mozna to podpiac pod temat

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » pt maja 12, 2006 2:27 pm

vandall1 pisze:Ja tam się nie bedę spierał,ale może pompa już lekko dead była?
Sadzę,że tu trzeba by przeanalizować jakie luzy montażowe są w dolniakach,a jakie w silnikach na syntetyki.
Dziku-jako sztudent smiru mógłbyś się wykazać :roll:
Mniej więcej dwa razy mniejsze we współczesnych silnikach (luzy czop wału-panewki), ale też niższe ciśnienia są wymagane najczęściej, zwłaszcza przy niskich obrotach silnika - stąd się kontrolki w starych trupach świecą na syntetykach. Mając ciśnienie rzędu 2-3 atm. w ciasno złożonym silniku, na syntetyku można śmigać śmiało - tak ma być. W starszych silnikach olejenie musi być obfitsze bo i większe upływy są. Wystarczy popatrzeć na wielkość filtrów oleju w bardzo ciasno pasowanych silnikach francuskich, żeby zobaczyć, że wydatek pompy wcale nie musi być duży, ważna jakość oleju i mała upływność dzięki małym luzom.
vandall1 pisze:A propos wiosny:czy jest jakaś literatura dotyczaca rozwiazań dzwigienek zaworowych?Coś wiesz o tym?Bo szukam...
A co, jednak ta wołga desmo Cię nęci? :)20

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość