ORGINALNE NARZEDZIA I OSPRZET KIEROWCY DO GAZ-69, GAZ-69M

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
piotr759
Posty: 1561
Rejestracja: wt lis 08, 2005 4:06 pm
Lokalizacja: Grzywna

Re: ORGINALNE NARZEDZIA I OSPRZET KIEROWCY DO GAZ-69, GAZ-69

Post autor: piotr759 » wt paź 15, 2013 10:58 am

piotr759 pisze:
krys80 pisze: Tak przy okazji.....to w tym linku który tu zamiescilem ciakawa pozycja to klucz do kól nr. 31. Nad tym kluczem zastanawial sie jakis czas temu Piotr.....ze bardzo by do gazika pasowal i ze klucz do kól w katalogu GAZ-69M ma inny numer katalogowy niz w zwyklym gazie-69...i ze moze tez na rycinie zostawili stary rysunek gdzie nie uwzglednili tego nasadowego ,,14''.
Jak widac raczej jest to klucz do kól od moskwicza....choc napewno wielce poreczny dla posiadacza GAZ-69 :P ...ja taki klucz tez mam i mimo ze on nie od gazika to raczej nie bede sie go pozbywal.
Patrz Pan jaka ciekawostka :D Mam co prawda jeszcze jeden klucz do kół, ale to z kolei chyba Wołga...może trzeba będzie go odrobinę zmodyfikować. A co do stalinowskiej weryfikacji - może jeszcze uda się kiedyś moją bańkę na olej rozszyfrować...bo zima dłuuga i może ją czekać face - lifting :)21

Z powodu nowych rewelacji Krystiana dotyczących nietypowego klucza do kół 22x14 mm, który rzekomo miałby pochodzić od Moskwicza, po przeprowadzeniu stalinowskiej weryfikacji katalogów części zarówno na stronie Avtoclassika jak i na stronie Autokatalog (to te katalogi zamieszczone przez Krystiana) chciałbym podzielić się spostrzeżeniami:
W katalogu Autokatalog w dziale Moskwicz 412 można w zakładce odnaleźć, że szpilka koła ma numer katalogowy 402-3103018 i rozmiar M12x1,5 mm.
W katalogu Avtoclassika w działach poświęconych Moskwiczowi przyporządkowano:
dla modelu 407 - nakretka koła ma numer 402-3101040 i podany rozmiar M12x1,5, natomiast szpilka ma numer 402-3103018 i również podany rozmiar M12x1,5.
Cały myk polega na fakcie, że dla rozmiaru śrub M12 używa się klucza 19 mm więc Moskwicz nie powinien mieć klucza do kół w rozmiarze 22 mm.
Gaz 69 ma przypisane następujące numery katalogowe:
Nakrętka - 20-3101040-Б
Szpilka - 20-3103008-Б
Zarówno szpilka jak i nakrętka są w rozmiarze M14x1,5 mm a dla rozmiaru M14 używa się klucza w rozmiarze 22 mm, czyli takiego jak w Gazie, Uazie, Żuku, Wołdze....

Stwierdzić więc chyba można, że dokładność tych radzieckich katalogów (lub współczesnych opracowań na ich bazie) może pozostawiać wiele do życzenia.
Gaz 69M (E) 1972r.

Awatar użytkownika
grobas
 
 
Posty: 848
Rejestracja: sob cze 14, 2008 2:19 pm
Lokalizacja: Mazury / Warszawa

Re: ORGINALNE NARZEDZIA I OSPRZET KIEROWCY DO GAZ-69, GAZ-69

Post autor: grobas » wt paź 15, 2013 11:27 am

piotr759 pisze:...dla rozmiaru śrub M12 używa się klucza 19 mm...
Według norm radzieckich czy naszych?
Radzieckie normy przewidywały często większy łeb śruby niż nasze, np. M6 u nas 10 - u nich 11; M8 u nas 13 - u nich 14 itp.
GAZ-69M: R-125M / RD-115 będzie...
K-750W
Wolf Fu2
RD-115z

Awatar użytkownika
piotr759
Posty: 1561
Rejestracja: wt lis 08, 2005 4:06 pm
Lokalizacja: Grzywna

Re: ORGINALNE NARZEDZIA I OSPRZET KIEROWCY DO GAZ-69, GAZ-69

Post autor: piotr759 » wt paź 15, 2013 11:30 am

grobas pisze:
piotr759 pisze:...dla rozmiaru śrub M12 używa się klucza 19 mm...
Według norm radzieckich czy naszych?
Radzieckei normy przewidywały często większy łeb śruby niż nasze, np. M6 u nas 10 - u nich 11; M8 u nas 13 - u nich 14 itp.
Słuszna uwaga, ale w takim razie nie powinna też obowiązywać zasada że dla nakrętki M14 przypisany jest klucz 22 mm - tak jak to ma miejsce w Gazie 69. Trudno byłoby nawet w radzieckich realiach przyjąć, że nakrętki śrub M12 i M14 odkręca się tym samym rozmiarem klucza.
Gaz 69M (E) 1972r.

Awatar użytkownika
dawidbajorek
 
 
Posty: 920
Rejestracja: pt cze 11, 2010 10:29 am
Lokalizacja: Polska

Re: ORGINALNE NARZEDZIA I OSPRZET KIEROWCY DO GAZ-69, GAZ-69

Post autor: dawidbajorek » wt paź 15, 2013 6:12 pm

piotr759 pisze:
grobas pisze:
piotr759 pisze:...dla rozmiaru śrub M12 używa się klucza 19 mm...
Według norm radzieckich czy naszych?
Radzieckei normy przewidywały często większy łeb śruby niż nasze, np. M6 u nas 10 - u nich 11; M8 u nas 13 - u nich 14 itp.
Słuszna uwaga, ale w takim razie nie powinna też obowiązywać zasada że dla nakrętki M14 przypisany jest klucz 22 mm - tak jak to ma miejsce w Gazie 69. Trudno byłoby nawet w radzieckich realiach przyjąć, że nakrętki śrub M12 i M14 odkręca się tym samym rozmiarem klucza.
dobrym przykładem są te mosiężne nakrętki którymi przykręcamy kolektor wydechowy do bloku i nakrętki mosiężne jakimi przykręcamy rurę wydechową do kolektora... średnica gwintu ta sama a klucz już inny..
46....469 :)

Awatar użytkownika
piotr759
Posty: 1561
Rejestracja: wt lis 08, 2005 4:06 pm
Lokalizacja: Grzywna

Re: ORGINALNE NARZEDZIA I OSPRZET KIEROWCY DO GAZ-69, GAZ-69

Post autor: piotr759 » wt paź 15, 2013 6:37 pm

dawidbajorek pisze: dobrym przykładem są te mosiężne nakrętki którymi przykręcamy kolektor wydechowy do bloku i nakrętki mosiężne jakimi przykręcamy rurę wydechową do kolektora... średnica gwintu ta sama a klucz już inny..

Nie mam samochodu ani instrukcji teraz przy sobie - ale z tego co pamiętam, kolektor do bloku przykręcony jest za pomocą szpilek M10 x 1 o różnych długościach ze specjalną nakrętką na klucz 14 mm. Starsze Gazy miały też rurę wydechową przykręcaną na śruby M10 x 1,5 oraz szpilkę M10 x 1. W późniejszych Gazach zmieniono mocowanie rury wydechowej i nakrętki są bodajże na klucz 17 pozostawiając nakrętki 14 mm w kolektorze.
W starszych Gazach w zestawie narzędzi był specjalny klucz do nakrętek rury wydechowej - oczkowy 14 mm. Kluczem tym można też dociągnąć nakrętkę szpilki w kolektorze ssącym - innym kluczem tam się specjalnie nie dojdzie, stad może zachodziła konieczność wyprodukowania specjalnych nakrętek.
Gaz 69M (E) 1972r.

Awatar użytkownika
piotr759
Posty: 1561
Rejestracja: wt lis 08, 2005 4:06 pm
Lokalizacja: Grzywna

Re: ORGINALNE NARZEDZIA I OSPRZET KIEROWCY DO GAZ-69, GAZ-69

Post autor: piotr759 » śr paź 16, 2013 7:32 pm

Kontynuując wątek o różnicach w narzędziach kierowcy, chciałbym podzielić się kolejnymi spostrzeżeniami. Tym razem padło na lewarki.
Poniżej przedstawiam zdjęcie lewarków które posiadam:

Obrazek

na oko są identyczne, różnią się drobiazgami - ten po prawej stronie ma ażurową kolumnę, przez którą widać śrubunek lewarka.
Różne są także głowice, które wkłada się pod most:

Obrazek

Obrazek

lewarek z wyciętą kolumną posiada także wyraźne oznaczenie "3M" - czyli zakłady Mołotowa w Moskwie.

Obrazek

lewarki posiadają też odlane napisy "2T" - czyli udźwig, oraz coś takiego:

Obrazek

Obrazek

Lewarek w takim kształcie jest o tyle ciekawą pozycją, że występował już w Gazie 67, następnie w Gazie 69, Uazach...

W katalogu Gaza 69 przedstawiony jest lewarek z wyciętym korpusem:

http://avtoclassika.com/cars/gaz-69/886/

Natomiast w katalogu do traktora T25 przedstawiony jest lewarek z korpusem pełnym:

http://avtopasker.ru/auto_cat/?model=229&group=125

Z kolejnych ciekawostek, to chciałbym przedstawić klucz do nakrętek piast 55. Wiemy już jak powinien wyglądać koszer, ale na rynku spotyka się też klucze bez logo. Ja natomiast spotkałem klucz bez wątpienia radziecki, nieco innej konstrukcji - pytanie czy dedykowany był do Gaza/Uaza czy też jest to zwykły przypadek:

Obrazek

Obrazek

Dziś dostałem także długo oczekiwane śrubokręty:

Obrazek

niestety to chyba niewypał. Śrubokręty są bez wątpienia radzieckiej produkcji, rączki - uchwyty mają wykonane z ebonitu takiego jak uchwyty w starych garnkach. Wyglądem są zgodne z katalogami części, niestety nie są wyprodukowane w Pawłowsku. Posiadają jedno z zaprezentowanych kiedyś przez Krystiana oznaczeń producentów:

Obrazek

I nasuwa mi się pytanie - wiadomo, że niektóre z narzędzi wchodzących w skład kompletu Gaza 69 produkowane były poza fabryką (pompki, ciśnieniomierze itp). Śrubokręty z drewnianą rękojeścią też były klepane w Pawłowsku - zarówno ze starym jak i nowym logo. Czy być może, z uwagi na ebonitową rękojeść, do zestawu Gaza 69 wkładano śrubokręty z innej niż Pawłowsk fabryki? Bo skąd takie wkrętaki w zestawie Wołgi? Czy to tylko wizualne podobieństwo?
W każdym razie - śrubokręty (oczywiście poza krzyżakowym) dołączają na razie do mojego zestawu narzędzi.
Gaz 69M (E) 1972r.

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Re: ORGINALNE NARZEDZIA I OSPRZET KIEROWCY DO GAZ-69, GAZ-69

Post autor: Piter69A » śr paź 23, 2013 12:02 pm

piotr759 pisze:
piotr759 pisze:
krys80 pisze: Tak przy okazji.....to w tym linku który tu zamiescilem ciakawa pozycja to klucz do kól nr. 31. Nad tym kluczem zastanawial sie jakis czas temu Piotr.....ze bardzo by do gazika pasowal i ze klucz do kól w katalogu GAZ-69M ma inny numer katalogowy niz w zwyklym gazie-69...i ze moze tez na rycinie zostawili stary rysunek gdzie nie uwzglednili tego nasadowego ,,14''.
Jak widac raczej jest to klucz do kól od moskwicza....choc napewno wielce poreczny dla posiadacza GAZ-69 :P ...ja taki klucz tez mam i mimo ze on nie od gazika to raczej nie bede sie go pozbywal.
Patrz Pan jaka ciekawostka :D Mam co prawda jeszcze jeden klucz do kół, ale to z kolei chyba Wołga...może trzeba będzie go odrobinę zmodyfikować. A co do stalinowskiej weryfikacji - może jeszcze uda się kiedyś moją bańkę na olej rozszyfrować...bo zima dłuuga i może ją czekać face - lifting :)21

Z powodu nowych rewelacji Krystiana dotyczących nietypowego klucza do kół 22x14 mm, który rzekomo miałby pochodzić od Moskwicza, po przeprowadzeniu stalinowskiej weryfikacji katalogów części zarówno na stronie Avtoclassika jak i na stronie Autokatalog (to te katalogi zamieszczone przez Krystiana) chciałbym podzielić się spostrzeżeniami:
W katalogu Autokatalog w dziale Moskwicz 412 można w zakładce odnaleźć, że szpilka koła ma numer katalogowy 402-3103018 i rozmiar M12x1,5 mm.
W katalogu Avtoclassika w działach poświęconych Moskwiczowi przyporządkowano:
dla modelu 407 - nakretka koła ma numer 402-3101040 i podany rozmiar M12x1,5, natomiast szpilka ma numer 402-3103018 i również podany rozmiar M12x1,5.
Cały myk polega na fakcie, że dla rozmiaru śrub M12 używa się klucza 19 mm więc Moskwicz nie powinien mieć klucza do kół w rozmiarze 22 mm.
Gaz 69 ma przypisane następujące numery katalogowe:
Nakrętka - 20-3101040-Б
Szpilka - 20-3103008-Б
Zarówno szpilka jak i nakrętka są w rozmiarze M14x1,5 mm a dla rozmiaru M14 używa się klucza w rozmiarze 22 mm, czyli takiego jak w Gazie, Uazie, Żuku, Wołdze....

Stwierdzić więc chyba można, że dokładność tych radzieckich katalogów (lub współczesnych opracowań na ich bazie) może pozostawiać wiele do życzenia.
Miałem kilka Moskwiczy, modele 402 i 407 i potwierdzam, że szpilki i nakrętki mocujące koła posiadają gwint M12x1,5 a nakrętki z tym gwintem są pod klucz 22 a nie 19.
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

Awatar użytkownika
piotr759
Posty: 1561
Rejestracja: wt lis 08, 2005 4:06 pm
Lokalizacja: Grzywna

Re: ORGINALNE NARZEDZIA I OSPRZET KIEROWCY DO GAZ-69, GAZ-69

Post autor: piotr759 » pn lis 04, 2013 1:03 pm

Tak z nudów popełniłem sobie taką fotkę...

Obrazek

Jest w tym zestawie wiele przekłamań, ale oko już cieszy. Planujemy z chłopakami zrobić też prezentację - swoisty spis narzędzi z dokładnymi numerami katalogowymi, zdjęciami oraz omówieniem występujących różnic - po zakończeniu materiały te udostępnimy zainteresowanym.
Gaz 69M (E) 1972r.

krys80
Posty: 676
Rejestracja: czw wrz 29, 2011 2:26 am

Re: ORGINALNE NARZEDZIA I OSPRZET KIEROWCY DO GAZ-69, GAZ-69

Post autor: krys80 » śr lis 06, 2013 11:08 pm

Fajnie sie watek rozwija :P, dzielenie wlosa na czworo...ale tylko to moze nas do prawdy doprowadzic.
Prezentacja podnosników oraz ich detail - pierwyj sort.

Ja juz od dluzszego czasu po za tym co zwykle w temacie narzedzi....to zainteresowalem sie lina holownicza do gaza-69, która to nie jest ujeta w katalogu, bo to juz armia razem z toporem, lopata itp. ja dodawala.
Item z definicji trudny do identyfikacji, bo lin jest róznistych tysiace.....a jaka do gaza-69?
Na forum rosyjkim to takimi detalami....jakos nikt sie nie interesuje :P, jak ktos ma jakas line to predzej jest ona z LIDLA :P niz z tego zestawu wojskowego....wiec i o jakies porównania co I jak ma byc, jest wiecej niz trudno.
Z moich poszukiwan / analiz troche na slepo :P....oblukaniu fotek lin róznistych wylania sie obraz liny wygladajacej tak:

Obrazek

Awatar użytkownika
grobas
 
 
Posty: 848
Rejestracja: sob cze 14, 2008 2:19 pm
Lokalizacja: Mazury / Warszawa

Re: ORGINALNE NARZEDZIA I OSPRZET KIEROWCY DO GAZ-69, GAZ-69

Post autor: grobas » śr lis 06, 2013 11:15 pm

Trochę zapasu wytrzymałości to ona ma...no chyba, że kilka a może kilkanaście GAZików na raz nią ciągnąć.
GAZ-69M: R-125M / RD-115 będzie...
K-750W
Wolf Fu2
RD-115z

krys80
Posty: 676
Rejestracja: czw wrz 29, 2011 2:26 am

Re: ORGINALNE NARZEDZIA I OSPRZET KIEROWCY DO GAZ-69, GAZ-69

Post autor: krys80 » śr lis 06, 2013 11:31 pm

grobas pisze:Trochę zapasu wytrzymałości to ona ma...no chyba, że kilka a może kilkanaście GAZików na raz nią ciągnąć.
To prawda :P ...ale wszystkie liny CCCP jakie widzialem I co do których nie mialem wielkich watpliwosci ze sa one z pochodzenia wojskowe.... byly wiecej niz konkretne :P .... w zamysle przewidziane chyba by nie tyle pojazd po szosie ciagnac, ale by go z bagna wyciagnac, lub cos w tym stylu.

Mam tam gdzies kupiona polska line (z magazynu wojskowego) jakie byly u nas....jest owszem solidna...ale chyba daleko jej do tej CCCP :)21.

Awatar użytkownika
dawidbajorek
 
 
Posty: 920
Rejestracja: pt cze 11, 2010 10:29 am
Lokalizacja: Polska

Re: ORGINALNE NARZEDZIA I OSPRZET KIEROWCY DO GAZ-69, GAZ-69

Post autor: dawidbajorek » czw lis 07, 2013 9:06 pm

krys80 pisze:
grobas pisze:Trochę zapasu wytrzymałości to ona ma...no chyba, że kilka a może kilkanaście GAZików na raz nią ciągnąć.
To prawda :P ...ale wszystkie liny CCCP jakie widzialem I co do których nie mialem wielkich watpliwosci ze sa one z pochodzenia wojskowe.... byly wiecej niz konkretne :P .... w zamysle przewidziane chyba by nie tyle pojazd po szosie ciagnac, ale by go z bagna wyciagnac, lub cos w tym stylu.

Mam tam gdzies kupiona polska line (z magazynu wojskowego) jakie byly u nas....jest owszem solidna...ale chyba daleko jej do tej CCCP :)21.
Ja mam 3 liny takie same, jedna uszkodzona była razem uazem, dwie kupiłem na polskim demobilu. Jak już tu pisałem i widać na zdjęciach uchwytów do niej w moim gaziku nie ma.
Obrazek
46....469 :)

krys80
Posty: 676
Rejestracja: czw wrz 29, 2011 2:26 am

Re: ORGINALNE NARZEDZIA I OSPRZET KIEROWCY DO GAZ-69, GAZ-69

Post autor: krys80 » czw lis 07, 2013 10:03 pm

O wlasnie taka polska line tez mam :P .

Ta rosyjska to nawet z rycin widac ze ma specyficzne ucha....ale jak by nie patrzec to trudny item do weryfikacji. Fote liny która zamiescielm....pewnie nigdy nie bede w stanie udowodnic na 100 procent czy ona od gaza czy tez nie....bo tu nawet najwieksi znawcy z CCCP nic odkrywczego powiedziec nie byli w stanie.
W taiej sytuacji staralem sie zawezic pole poszukiwan przez eleminacje lin od pojazdów ciezarowych (te to sa na prawde grube I dluzsze)....I tak krok po kroku wylonila sie lina której fote wkleilem. Jako dosc prawdopodobna ze prawilna...jak z czasem pojawi sie jakies nowe info w tej kwestii....to dam znac.

A tu fotka kolejnego elementu ze ,,stargo'' zestawu - ósemka. Item tez trudny do weryfikacji bo jakos nikt go nie mial....nikt nie widzial...nikt nie slyszal :P, az tu pojawil sie u jednego zioma z CCCP, co tez zbiera narzedzia.
Do magazynu sie dorwal i jak sam napisal znalazl to wsród innych dupereli opisanych ze z przeznaczeniem do gaz-69 - wiele tego ponoc nie bylo bo wszystko rozkradli, ale to zostalo :P .

Obrazek

Wiec jest spora szansa ze to orginaly. Niestety brak na nich jakichkolwiek oznaczen - czyli na 100 procet nigdy sie tego nie zweryfikuje, ale to ze gosc ma je prosto z magazynu, zbiera orginalne narzedzia do gaz-69 i nie chce tego sprzedac :P (znaczy ze sam wierzy ze to faktycznie orginaly) jakos tam przemawia ze to moze byc to.
Na rycinie ta ósemka tez jest bez loga (nie to ze to przesadza o czym kolwiek).....ale na przyklad klucze i nie tylko maja zaznaczone ze cos tam jest na nich wybite.
Fote zamiescilem bo wiem ze na ta chwile nikt nie ma innych lepszych fotek tego elementu :)21 .

Awatar użytkownika
piotr759
Posty: 1561
Rejestracja: wt lis 08, 2005 4:06 pm
Lokalizacja: Grzywna

Re: ORGINALNE NARZEDZIA I OSPRZET KIEROWCY DO GAZ-69, GAZ-69

Post autor: piotr759 » pt lis 08, 2013 7:28 pm

krys80 pisze: Fote zamiescilem bo wiem ze na ta chwile nikt nie ma innych lepszych fotek tego elementu :)21 .
Ja kiedyś na rosyjskim forum znalazłem taką fotkę ósemki:

Obrazek

i z tego co pamiętam, wklejaliśmy już na forum jakieś fotki tego elementu.

Ja natomiast sprawiłem sobie kolejny lewarek - to ten z lewej strony fotki:

Obrazek

pozornie identyczny z lewarkiem po prawej stronie - różni się nieco stopką wkładaną pod most (aczkolwiek stopka posiada inny nadlew tylko z jednej strony). Różne są też logo wytwórni - oba mają oznaczenie 3M:

Obrazek

Obrazek
Gaz 69M (E) 1972r.

krys80
Posty: 676
Rejestracja: czw wrz 29, 2011 2:26 am

Re: ORGINALNE NARZEDZIA I OSPRZET KIEROWCY DO GAZ-69, GAZ-69

Post autor: krys80 » pt lis 08, 2013 10:58 pm

Foty tej kanciastej ósemki to byly na ruskim forum, ale juz w momencie gdy ktos ta fotke tam zapodal to zastrzezenie bylo ze to tak pogladowo bo ona nie od gaz-69...potem ludzie zaczeli kopiowac i juz jak ktos kopiowal od kogos...to umykalo czasem ze to tylko tak pogladowo.
Ja ta fotke tez uzywalem by pokazac (zawsze zastrzegalem ze to pogladowo tylko) tam komus w CCCP jak jakies narzedzia chcialem kupic...na zasadzie...ze jak znajdzie ktos tam cos podobnego to niech robi fote a potem bede sie zastanawial czy to moze byc prawilne czy tez nie.
O ile do tej pory nikt ósemki orginalnej nie mial....to sa ludzie co pamiataja ten element i wszyscy mi pisali ze ma byc okragla zdecydowanie :)21.

Awatar użytkownika
grobas
 
 
Posty: 848
Rejestracja: sob cze 14, 2008 2:19 pm
Lokalizacja: Mazury / Warszawa

Re: ORGINALNE NARZEDZIA I OSPRZET KIEROWCY DO GAZ-69, GAZ-69

Post autor: grobas » pt lis 08, 2013 11:12 pm

Czyli nikt nie wie jak wygląda oryginał, ale wszyscy wiedzą jak napewno nie wygląda. :)9
GAZ-69M: R-125M / RD-115 będzie...
K-750W
Wolf Fu2
RD-115z

krys80
Posty: 676
Rejestracja: czw wrz 29, 2011 2:26 am

Re: ORGINALNE NARZEDZIA I OSPRZET KIEROWCY DO GAZ-69, GAZ-69

Post autor: krys80 » sob lis 09, 2013 8:24 am

grobas pisze:Czyli nikt nie wie jak wygląda oryginał, ale wszyscy wiedzą jak napewno nie wygląda. :)9
Troche to tak wyglada :P . Dziadki dla których gazik byl zwyklym pojazdem i mieli stycznosc z jego narzedziami na codzien... oznaczen narzedzi itp. to wiadomo ze nie pamietaja, bo i na to nawet uwagi nie zwracali, ale ogólny profil to cos tam jeszcze kojaza :P .
Oczywiscie nie to ze jest to juz rozstrzygajace...ale daje jakis argument dla takiej czy innej opcji.
Ta ósemka kanciasta, to o ile pamietam to ktos tam ja wyciagnal ze zlomu...lub z innego podobnego miejsca. Te ósemki okragle to gosc ma z magazynu wojskowego.
Ja oczywiscie wiem ze tym argumentom to daleko do tych twardych stalinowskich....jakie stosuje w stosunku do narzedzi gdzie sie tylko da, ale jest pare elementow do ktorych sie niestety nie da, w takim wypadku weryfikacja moze byc tylko na podstawie sumy wiekszych lub mniejszych poszlak, plus weryfikacja negatywna (zbieramy informacje o podobnych elementach z innych pojazdow tak by tam gdzie sie da to ustalic ze tak wygladajacy element jest od czegos tam a nie od gaza).
Jesli po takim procesie pojawi sie element który nie pasuje do innych pojazdów o których wiemy. plus dodatkowo jakos w miare wiarygodnie znamy jego zrodlo pochodzenia...to atmosfera sie jak by zageszcza :P.

Jak sa loga itp...to wiadomo ze latwiej znacznie to idzie, i weryfikacja jest pewniejsza....ale nie ze wszystkim tak jest.
Kolejny dobry przyklad to ten taki wezyk do spuszczania plynu hamulcowego...czy tam do czegos :)21.
Czego to ludzie nie starali mi sie wcisnac :P :P :P ....odcinali jakies weze...od pompek...i z innych dziwnych urzadzen....i chcieli mi opchnac jako do gaza.
Bo wez tu sprawdz na 100 procent ze to od gaza a nie od dozownika paszy :P . W takim wypadku by zminimalizowac tego typu myki to wazne jest pochodzenie.
Ja nawiazalem kontakt z bylym wojskowym CCCP, co ma wejscia do róznych magazynów wojskowych....wiele tam juz nie zostalo, ale to co zostalo to pierwyj sort orginaly (zakupilem od niego kompley nowych rur nawiewu i inne duperele), jesli na przyklad znalazl by on jakies itemy ,,trudno weryfikowalne'' typu ta ósemka..czy tan wezyk...to juz na pewno warto bylo by sie im przyjzec dokladniej....ze wzgledu na pochodzenie chocby.

Awatar użytkownika
grobas
 
 
Posty: 848
Rejestracja: sob cze 14, 2008 2:19 pm
Lokalizacja: Mazury / Warszawa

Re: ORGINALNE NARZEDZIA I OSPRZET KIEROWCY DO GAZ-69, GAZ-69

Post autor: grobas » sob lis 09, 2013 8:59 am

krys80 pisze: Kolejny dobry przyklad to ten taki wezyk do spuszczania plynu hamulcowego...czy tam do czegos :)21.
Jak poznać wężyk do spuszczania płynu hamulcowego, do GAZa-69? Czy to przypadkiem nie był standardowy w tamtych czasach wąż?
Pytam, bo mam wrażenie że temat zaczyna chyba dryfować w stronę "oryginalnego paliwa" czy "oryginalnego powietrza do kół" do GAZa-69...
GAZ-69M: R-125M / RD-115 będzie...
K-750W
Wolf Fu2
RD-115z

Awatar użytkownika
piotr759
Posty: 1561
Rejestracja: wt lis 08, 2005 4:06 pm
Lokalizacja: Grzywna

Re: ORGINALNE NARZEDZIA I OSPRZET KIEROWCY DO GAZ-69, GAZ-69

Post autor: piotr759 » sob lis 09, 2013 9:26 am

grobas pisze:
krys80 pisze: Pytam, bo mam wrażenie że temat zaczyna chyba dryfować w stronę "oryginalnego paliwa" czy "oryginalnego powietrza do kół" do GAZa-69...
Dobre :lol:
Kolega który kiedyś pojechał gazikiem na "Kozacki Wertep" chwalił sobie ukraińską benzynę (nie pamiętam dokładnie ale była to benzyna najwyżej 86 oktanowa o ile nie 78). Gazik pracował na niej ponoć pięknie.
Gaz 69M (E) 1972r.

Awatar użytkownika
grobas
 
 
Posty: 848
Rejestracja: sob cze 14, 2008 2:19 pm
Lokalizacja: Mazury / Warszawa

Re: ORGINALNE NARZEDZIA I OSPRZET KIEROWCY DO GAZ-69, GAZ-69

Post autor: grobas » sob lis 09, 2013 9:36 am

A to to tak. Bardziej dojrzałe wiekiem silniki lubią 'ostrzejszą' benzynę. Te współczesne wysokooktanowe benzyny są trochę za bardzo 'mulaste'
Teoretycznie można by dolewać benzynę ekstrakcyjną (chyba tak to było) żeby zbić liczbę oktanową (i nie tylko), ale wtedy jest się na bakier z prawem...

Choć tu bardziej chodziło właśnie o to, że niektóre rzeczy były ogólne - nikt nie produkował etyliny specjalnie z przeznaczeniem do GAZ-69. Była po prostu etylina i tyle
GAZ-69M: R-125M / RD-115 będzie...
K-750W
Wolf Fu2
RD-115z

Awatar użytkownika
piotr759
Posty: 1561
Rejestracja: wt lis 08, 2005 4:06 pm
Lokalizacja: Grzywna

Re: ORGINALNE NARZEDZIA I OSPRZET KIEROWCY DO GAZ-69, GAZ-69

Post autor: piotr759 » sob lis 09, 2013 9:57 am

krys80 pisze: Kolejny dobry przyklad to ten taki wezyk do spuszczania plynu hamulcowego...czy tam do czegos :)21.
Czego to ludzie nie starali mi sie wcisnac :P :P :P ....odcinali jakies weze...od pompek...i z innych dziwnych urzadzen....i chcieli mi opchnac jako do gaza.
Bo wez tu sprawdz na 100 procent ze to od gaza a nie od dozownika paszy :P . W takim wypadku by zminimalizowac tego typu myki to wazne jest pochodzenie.
Nie próbowałem jeszcze szukać tego elementu wyposażenia jakim jest ten wężyk. Ale ja weryfikację poprowadziłbym w inny sposób, a mianowicie:
- wężyk musi być olejoodporny, a jeżeli taki miałby być, to radzieccy przyjaciele zapewne umieścili by na wężyku jakieś stosowne napisy (skoro takowe występują na wszystkich oryginalnych wężykach w Gazie - np układu chłodzenia, hamulcowych, paliwa... także oryginalna pompka do kół ma wytłoczone na wężyku ruskie napisy).
- być może wężyk był przejrzysty, aby zaobserwować bańki powietrza uchodzące z układu hamulcowego,
- średnica wewnętrzna wężyka musi być ściśle dopasowana do średnicy odpowietrznika w cylinderku,
- długość musi być też ściśle dobrana - wężyk nie może być za krótki ani za długi. Wg instrukcji z 1956 roku wężyk powinien mieć długość 350-400 mm.
- numer katalogowy tego wężyka (12-3901472) też może wnieść coś do sprawy. Połowa ruskich samochodów ma te wężyk, a tu http://yarti.ru/?id=27 chyba nawet można sobie nowy zamówić.
Gaz 69M (E) 1972r.

Awatar użytkownika
piotr759
Posty: 1561
Rejestracja: wt lis 08, 2005 4:06 pm
Lokalizacja: Grzywna

Re: ORGINALNE NARZEDZIA I OSPRZET KIEROWCY DO GAZ-69, GAZ-69

Post autor: piotr759 » sob lis 09, 2013 6:22 pm

krys80 pisze:trafil sie srubokret ze starego zestawu z drewniana raczka który spelnia wymiarowo wszystkie parametry jekie powinien spelniac maly srubokret (czyli 175-0,7).
Bo do tej pory to wyglad tego srubokreta byl dla mnie zagadka, a przez ilosc shitu przez jaki bylo mi dane przejsc to przez chwile wydawalo mi sie nawet, ze prawilny bedzie taki o ,,kanciastej'' czesci metalowej - którego fote juz dawno tam gdzie zamiescilem - jednak jak w innych katalogach odkrylem srubikret o tym samym numerze katalogowym co w gaz-69 ale z podanymi wymiarami to ten mój srubokret sie nie lapal...i koniec konców jest on chyba od gaz-67...z reszta mniejsza z tym...zapodaje foty tego malego prawilnego i zweryfikowanego srubokreta.

http://imageshack.us/photo/my-images/708/1ui4.png/

http://imageshack.us/photo/my-images/41/uxls.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/543/eynh.jpg/

Na razie niec nie wiadomo o srubokretach do GAZ-69M....po za wymiarami oczywiscie...ale dojdziem i do tego...kiedys tam :P .
Jeszcze w temacie śrubokrętów - jakiś czas temu kupiłem na allegro zestaw 3 ruskich śrubokrętów:

Obrazek

inspirując się ogólnym wyglądem śrubokrętów widzianych w rosyjskich zestawach narzędzi do Wołgi i Uaza - między innymi takich:

Obrazek

Obrazek

na rosyjskim forum w temacie śrubokrętów wyczytałem miedzy innymi coś takiego:

do roku 1960: M-17090-A z logo AI,

1968: I108-3901000-A z logo P,

1971: I108-3901000 z logo CCTV

Wyczytałem też, nie pamiętam już gdzie, że srubokręty w zestawie Gaza powinny mieć wymiar:
duży: 250x14
mały: 175x0,7
Przyjrzałem się zatem dokładniej kupionym śrubokrętom - na początek długość:

Obrazek

Obrazek

widać zatem, że mały śrubokręt nie spełnia wymiaru - jest o 15 mm za długi, pomimo, że jego szerokość wynosi 0,7 cm. Co ciekawe, w przeciwieństwie do innych radzieckich śrubokrętów zakończenie rękojeści nie jest półokrągłe - zapewne w jakimś celu.
Duży śrubokręt to też jakaś zagadka. Producent deklaruje rozmiar na rękojeści:

Obrazek

jednak rzeczywistość jest inna. Długość wynosi 250 mm, jednak szerokość tylko 1,1 cm zamiast deklarowanego 1,4 cm.

Obrazek

Śrubokręt jest nowy i nie widać na nim śladów manipulacji - gdzie się zatem podziały 3mm?
Gaz 69M (E) 1972r.

krys80
Posty: 676
Rejestracja: czw wrz 29, 2011 2:26 am

Re: ORGINALNE NARZEDZIA I OSPRZET KIEROWCY DO GAZ-69, GAZ-69

Post autor: krys80 » sob lis 09, 2013 7:05 pm

Nie wiem czy waz ten byl standardwy do wielu pojazdów, czy tez sie róznil na przyklad dlugoscia / srednica....napewno srednice i dlugosc musi miec tak jak kolega tu napisal...by jokos tam pasowal.

Z ruskiego forum, ktos tam dodal tak fote tego weza....chyba mial go od poczatku w gaziku...czy cos w tym stylu....w kazdym razie protestów z strony zbieraczy narzedzi z CCCP nie bylo ze ten waz z fotki zly :P
Troche tylko brakuje mi jakiejs skali odniesienia by choc by dlugosc oszacowac na tej fotce.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/947 ... 5201~1.JPG

Sama dyskusja o tym wezyku...wywolala wezyk z lasu :P ...wlasnie dzis dostalem troche fotek od goscia co tam po magazynach CCCP dla mnie szpera :)21 ...wsród paru innych rzeczy znalazlo sie tam takie cos (nie to ze odrazu mówie ze prawilne tylko ze magazynu wojskowego):

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
piotr759
Posty: 1561
Rejestracja: wt lis 08, 2005 4:06 pm
Lokalizacja: Grzywna

Re: ORGINALNE NARZEDZIA I OSPRZET KIEROWCY DO GAZ-69, GAZ-69

Post autor: piotr759 » sob lis 09, 2013 7:28 pm

Te rury do ogrzewania szyby można znaleźć na wojskowych szrotach - są zainstalowane w kanciastych radzieckich (radioliniach) budach zainstalowanych na Ziłach.
Gaz 69M (E) 1972r.

krys80
Posty: 676
Rejestracja: czw wrz 29, 2011 2:26 am

Re: ORGINALNE NARZEDZIA I OSPRZET KIEROWCY DO GAZ-69, GAZ-69

Post autor: krys80 » sob lis 09, 2013 7:36 pm

piotr759 pisze:Te rury do ogrzewania szyby można znaleźć na wojskowych szrotach - są zainstalowane w kanciastych radzieckich (radioliniach) budach zainstalowanych na Ziłach.
Przydatna informacja z tymi rurami :)2 ...ale te fanty sa z magazynu wojskowego z jednostki w Smolensku :P .... moze podrzuce Antoniemu na wycieraczke...i z tego jeszcze afera jakas bedzie :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości