Lublin-51 LPG

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
morte36
 
 
Posty: 830
Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
Kontaktowanie:

Lublin-51 LPG

Post autor: morte36 » pn maja 08, 2017 12:46 pm

Witam wszystkich po dłuższej przerwie ale w końcu remont Lublinka zbliża się ku końcowi.
https://goo.gl/photos/4555zZ4k8DJzJhc88

Pomijając fakt próby zagazowania takiego auta, chciałbym się zapytać czy ktoś ma pozytywne doświadczenie z doborem reduktora to takiego silnika.
Po kilku rozmowach z gazownikami wyszło że reduktor "Parownik LOVATO RGV 140 podciśnienie" powinien stuknąć.
Co do wyboru podciśnienia to jest mój wybór gdyż w Uazie mam też podciśnieniowy sam wyregulowałem i nie mam żadnych z nim problemu (a czym mniej kabelków to lepiej).
Tylko zastanawiam się czy taki reduktor od 90kW do 140kW będzie wystarczający?
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073

c64cIub
Posty: 391
Rejestracja: pn gru 05, 2016 10:52 am

Re: Lublin-51 LPG

Post autor: c64cIub » pt maja 12, 2017 8:58 am

Reduktor podciśnieniowy to R-00, obecnie niedozwolony do montażu w nowych samochodach, teraz montuje sie zbiorniki, wielozaowry i reduktory z homo R-01, starych typów żaden gazownik nie założy, nawet "ten jedyny najlepszy z OLX" :D z którym się umawiasz, że fizyczną robotę wykonujesz sam. Czyli przynajmniej na czas montażu (i dokumentacji) musi w samochodzie siedzieć np. Lovato RGE-90 (nie musi być sprawny). Przerabiałem temat w zeszłym roku.

Parownik dobierasz nie tyle do mocy ile do zużycia paliwa na godzinę. Lovato RGV/RGE 90 od 140 różni się tylko przekrojem kanału łączącego komory I i II stopnia (przelot z parownika do reduktora). Jak będzie za słaby, to rozwiercisz ten kanał o 0,1mm, jak znów za mało to drugi raz o 0,1mm. Za dużego reduktora (z za szerokim przelotem) nie zmusisz do ładnej pracy na wolnych obrotach. Możesz też pójść w drugą stronę, jeśli kupisz większy model. W kanał wpraspwać tulejkę z mosiądzu i rozwiercać aż do uzyskania kompromisu między łatwością ustawienia na wolnych a pełną mocą. Osobiście zapakowałem tak 90kW Lovato do motocykla o pojemności 200 cm3 i latałem tym przez rok.
Spawanie MAG/TIG, przeróbki pojazdów, akcesoria "na miarę", ślusarstwo, elektryka itp.

Awatar użytkownika
Rado
 
 
Posty: 154
Rejestracja: śr gru 08, 2004 10:36 pm
Lokalizacja: Śląsk
Kontaktowanie:

Re: Lublin-51 LPG

Post autor: Rado » ndz maja 14, 2017 8:19 pm

Tak czy inaczej Lublinek piękny :)2
Topolino'39;Tatra 805 '60; Gaz69 '66; Gaz 69 '69; Pajero II '95

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lublin-51 LPG

Post autor: Misiek Cypr » ndz maja 14, 2017 8:59 pm

Buda, raczej nie Lublinka, autko hybryda, ale przepiekna I zazdraszczam.

Jednak, napewno gaz chcesz don tego ladowac, to az tak duzo nie pali, a zawory w dolniaku znosza dosc slabo gazownie...
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

c64cIub
Posty: 391
Rejestracja: pn gru 05, 2016 10:52 am

Re: Lublin-51 LPG

Post autor: c64cIub » ndz maja 14, 2017 10:02 pm

A w tym silniku nie były przypadkiem gniazda zaworowe z żeliwa kwasoodpornej? Czy tylko w wersjach fabrycznie przystosowanych do zasilania gazami?
Spawanie MAG/TIG, przeróbki pojazdów, akcesoria "na miarę", ślusarstwo, elektryka itp.

Awatar użytkownika
morte36
 
 
Posty: 830
Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Lublin-51 LPG

Post autor: morte36 » pn maja 15, 2017 8:19 am

Misiek Cypr pisze:Buda, raczej nie Lublinka, autko hybryda, ale przepiekna I zazdraszczam.
Co masz na myśli?
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lublin-51 LPG

Post autor: Misiek Cypr » pn maja 15, 2017 9:58 am

Lublin nie mial napisu, ze Avtozavod Molotowa.

http://www.zib-militaria.de/WebRoot/Sto ... C05163.JPG
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
morte36
 
 
Posty: 830
Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Lublin-51 LPG

Post autor: morte36 » pn maja 15, 2017 10:05 am

To są pierwsze lata produkcji 1951 rok, boki z napisem lublin były później.
Najpierw w Lublinie montowano Lublinki z ruskich części potem sami zaczęliśmy produkować.
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lublin-51 LPG

Post autor: Misiek Cypr » pn maja 15, 2017 10:09 am

A widzisz, tego nie wiedzialem.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości