Lublin-51 LPG
Moderator: Student
- morte36
-
- Posty: 830
- Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
- Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
- Kontaktowanie:
Lublin-51 LPG
Witam wszystkich po dłuższej przerwie ale w końcu remont Lublinka zbliża się ku końcowi.
https://goo.gl/photos/4555zZ4k8DJzJhc88
Pomijając fakt próby zagazowania takiego auta, chciałbym się zapytać czy ktoś ma pozytywne doświadczenie z doborem reduktora to takiego silnika.
Po kilku rozmowach z gazownikami wyszło że reduktor "Parownik LOVATO RGV 140 podciśnienie" powinien stuknąć.
Co do wyboru podciśnienia to jest mój wybór gdyż w Uazie mam też podciśnieniowy sam wyregulowałem i nie mam żadnych z nim problemu (a czym mniej kabelków to lepiej).
Tylko zastanawiam się czy taki reduktor od 90kW do 140kW będzie wystarczający?
https://goo.gl/photos/4555zZ4k8DJzJhc88
Pomijając fakt próby zagazowania takiego auta, chciałbym się zapytać czy ktoś ma pozytywne doświadczenie z doborem reduktora to takiego silnika.
Po kilku rozmowach z gazownikami wyszło że reduktor "Parownik LOVATO RGV 140 podciśnienie" powinien stuknąć.
Co do wyboru podciśnienia to jest mój wybór gdyż w Uazie mam też podciśnieniowy sam wyregulowałem i nie mam żadnych z nim problemu (a czym mniej kabelków to lepiej).
Tylko zastanawiam się czy taki reduktor od 90kW do 140kW będzie wystarczający?
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073
Re: Lublin-51 LPG
Reduktor podciśnieniowy to R-00, obecnie niedozwolony do montażu w nowych samochodach, teraz montuje sie zbiorniki, wielozaowry i reduktory z homo R-01, starych typów żaden gazownik nie założy, nawet "ten jedyny najlepszy z OLX"
z którym się umawiasz, że fizyczną robotę wykonujesz sam. Czyli przynajmniej na czas montażu (i dokumentacji) musi w samochodzie siedzieć np. Lovato RGE-90 (nie musi być sprawny). Przerabiałem temat w zeszłym roku.
Parownik dobierasz nie tyle do mocy ile do zużycia paliwa na godzinę. Lovato RGV/RGE 90 od 140 różni się tylko przekrojem kanału łączącego komory I i II stopnia (przelot z parownika do reduktora). Jak będzie za słaby, to rozwiercisz ten kanał o 0,1mm, jak znów za mało to drugi raz o 0,1mm. Za dużego reduktora (z za szerokim przelotem) nie zmusisz do ładnej pracy na wolnych obrotach. Możesz też pójść w drugą stronę, jeśli kupisz większy model. W kanał wpraspwać tulejkę z mosiądzu i rozwiercać aż do uzyskania kompromisu między łatwością ustawienia na wolnych a pełną mocą. Osobiście zapakowałem tak 90kW Lovato do motocykla o pojemności 200 cm3 i latałem tym przez rok.

Parownik dobierasz nie tyle do mocy ile do zużycia paliwa na godzinę. Lovato RGV/RGE 90 od 140 różni się tylko przekrojem kanału łączącego komory I i II stopnia (przelot z parownika do reduktora). Jak będzie za słaby, to rozwiercisz ten kanał o 0,1mm, jak znów za mało to drugi raz o 0,1mm. Za dużego reduktora (z za szerokim przelotem) nie zmusisz do ładnej pracy na wolnych obrotach. Możesz też pójść w drugą stronę, jeśli kupisz większy model. W kanał wpraspwać tulejkę z mosiądzu i rozwiercać aż do uzyskania kompromisu między łatwością ustawienia na wolnych a pełną mocą. Osobiście zapakowałem tak 90kW Lovato do motocykla o pojemności 200 cm3 i latałem tym przez rok.
Spawanie MAG/TIG, przeróbki pojazdów, akcesoria "na miarę", ślusarstwo, elektryka itp.
Re: Lublin-51 LPG
Tak czy inaczej Lublinek piękny 

Topolino'39;Tatra 805 '60; Gaz69 '66; Gaz 69 '69; Pajero II '95
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Lublin-51 LPG
Buda, raczej nie Lublinka, autko hybryda, ale przepiekna I zazdraszczam.
Jednak, napewno gaz chcesz don tego ladowac, to az tak duzo nie pali, a zawory w dolniaku znosza dosc slabo gazownie...
Jednak, napewno gaz chcesz don tego ladowac, to az tak duzo nie pali, a zawory w dolniaku znosza dosc slabo gazownie...
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Re: Lublin-51 LPG
A w tym silniku nie były przypadkiem gniazda zaworowe z żeliwa kwasoodpornej? Czy tylko w wersjach fabrycznie przystosowanych do zasilania gazami?
Spawanie MAG/TIG, przeróbki pojazdów, akcesoria "na miarę", ślusarstwo, elektryka itp.
- morte36
-
- Posty: 830
- Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
- Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Lublin-51 LPG
Co masz na myśli?Misiek Cypr pisze:Buda, raczej nie Lublinka, autko hybryda, ale przepiekna I zazdraszczam.
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Lublin-51 LPG
Lublin nie mial napisu, ze Avtozavod Molotowa.
http://www.zib-militaria.de/WebRoot/Sto ... C05163.JPG
http://www.zib-militaria.de/WebRoot/Sto ... C05163.JPG
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
- morte36
-
- Posty: 830
- Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
- Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Lublin-51 LPG
To są pierwsze lata produkcji 1951 rok, boki z napisem lublin były później.
Najpierw w Lublinie montowano Lublinki z ruskich części potem sami zaczęliśmy produkować.
Najpierw w Lublinie montowano Lublinki z ruskich części potem sami zaczęliśmy produkować.
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości