pytanie treści technicznej ;)

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

koko
 
 
Posty: 131
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 8:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

pytanie treści technicznej ;)

Post autor: koko » pn mar 19, 2007 8:18 pm

Witam kolegów
mam pytanie czy muscel i gaz 69 miały takei same mosty? czy wogole rozniasie te samochody znacznie pod wzgledem zawieszenia? chodzi mi o resory

mam muscla w którym nadaja sie do wymiany mosty oraz przednie resory ale nigdzie nie moge ich zdobyc, dlatego takei pytanie ;) muscel juz zmotany jest ale zmotany tak ze trzeba go zmotac jeszcze raz :) nie wiem wlasnie jak pod wzgledem technicznym ma sie muscel do gaza silnik skryznai reduktor nie sa tu muscelowskie juz tylko tyly most połoś ma ukręcona ale w sumie czopek pisaty do wymiany sie nadaja a z przodu resory na odbojach siedza i sa połamane

nie wiecie moze czy z gaz bedzie tu cos pasował?

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » pn mar 19, 2007 8:25 pm

Dwa różne samochody,nic wymiennie nie pasuje

tylko wyglądem zewnętrznym podobne.


:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
luk
Posty: 594
Rejestracja: ndz lip 20, 2003 8:19 pm
Lokalizacja: Komorów
Kontaktowanie:

Post autor: luk » pn mar 19, 2007 9:20 pm

Mag69 pisze:Dwa różne samochody,nic wymiennie nie pasuje

tylko wyglądem zewnętrznym podobne.


:)21
Błotniki pzednie ponoć pasują :)21
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl

Awatar użytkownika
kedek
Posty: 2182
Rejestracja: ndz wrz 14, 2003 10:35 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: pytanie treści technicznej ;)

Post autor: kedek » pn mar 19, 2007 10:51 pm

koko pisze:...skrzynia i reduktor nie sa tu muscelowskie...
to może mosty też nie od muscela... grucha w muscelu w przednim moście jest po lewej stronie, niewiele reduktorów do tego pasuje.
uazopatroloroburofordostar do błota
KTM EXC do łamania nóg
gazior do wycieczkowania

Awatar użytkownika
luk
Posty: 594
Rejestracja: ndz lip 20, 2003 8:19 pm
Lokalizacja: Komorów
Kontaktowanie:

Post autor: luk » wt mar 20, 2007 12:10 am

Najlepiej niech zapoda zdjęcia całego przybytku, to będzie można wiecej powiedzieć co od czego
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » wt mar 20, 2007 9:15 am

A dlaczego kolega nie udeżył z tym do działu ARO? Tam by było więcej osób wtajemniczonych jeżeli chodzi o Muscela.
Resory powinny pasować, albo po niewielkich przeróbkach. Zukowskie też podchodzą ale patrz na ilość piór i grubość bo może ci wyjść inna twardość zawieszenia i będziesz jeździł wozem drabiniastym.
Co do mostów- ostatnio były na allegro.
"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."

koko
 
 
Posty: 131
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 8:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: koko » wt mar 20, 2007 10:31 am

narazie wcisolem muscla do garazu nei ma tam za duzo miejsca ale foty jakos uda sie zrobic,
wiesz napisalem posta a nie wiedizalem ze w aro prowadzone są dyskusje co do muscla bo nie oznaczone to jest nigdzie ;)
silnik 2.3 v6 z granady skryznia żuk 3 biegi reduktor gaz66, co do mostów właśnei trudno je okraślic tylny ma główke po środku ale uaz i gaz tez tak maja przecież przedni ma główke po lewej stronie

mam mosty z k160 ale nie zmotam ich :( główki mostów w innych miejscach szkoda wąśnei dlatego chyba trzeba bedzie sie za musclowskimi rozejrzeć albo jakimis co pasują

fotki podrzuce wieczorkiem albo jakos tak :)

Awatar użytkownika
kedek
Posty: 2182
Rejestracja: ndz wrz 14, 2003 10:35 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kedek » wt mar 20, 2007 2:32 pm

jak reduktor z gaza 66 to wszystko pasuje... masz na 100% mosty od muscela.
uazopatroloroburofordostar do błota
KTM EXC do łamania nóg
gazior do wycieczkowania

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » wt mar 20, 2007 2:34 pm

Muscel jest to model ARO. Aż dziwne ze o tym nie wiesz...
Co do mostów, to bardzo łatwo je zidentyfikować.
Mosty GAZa i UAZa są skręcane z dwóch połówek. Mosty Muscela są jednoczęściowe i mają dokręcaną główkę z układem różnicowym i przekładnią główną.
Przedni mosta- nie ma sprzęgiełek. Tylko kapselki.
Jeżeli tylni most ma półoś przykręcaną na 6 śrub to znaczy że jest to Muscelowski. 10 śrub- ARO
Ot cała filozofia.
Jeżeli będziesz chciał się pozbyć reduktora albo mostów albo czegokolwiek to daj znać, bo ja mam mosty OK a reduktor od 66 mi się nada bo ma wyjście przedniego mostu na lewo. Ewentualnie szukam jeszcze reduktora od Robura ale ceny zaporowe.
Jeżeli już chcesz zmieniać mosty, to warto rozejrzeć się za Patrolowymi z blokadami dyfrów :)2
"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."

bartolb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: czw mar 01, 2007 11:03 am

Post autor: bartolb » czw mar 22, 2007 1:58 pm

witam.

wie ktoś jaką wartością dokręcić panewki główne i korbowodowe w Gazie 66?. Proszę o pomoc i z góry dziękuję.

Bosman
Posty: 513
Rejestracja: pn sty 30, 2006 12:34 am
Lokalizacja: Borne Sulinowo

Post autor: Bosman » pt mar 23, 2007 9:21 am

Główne 10-11,korbowodowe 6,8-7,5kGm.

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » pn kwie 09, 2007 7:26 am

bartolb pisze:witam.

wie ktoś jaką wartością dokręcić panewki główne i korbowodowe w Gazie 66?. Proszę o pomoc i z góry dziękuję.
Bosman pisze:Główne 10-11,korbowodowe 6,8-7,5kGm.
Dorzucę uwagę: Warto zmienić śruby korbowodowe na nowe - pasują z uaza. I uwaga na korbowowdy - są asymetryczne!

Awatar użytkownika
Najmłodszy_Gazowiec
Posty: 374
Rejestracja: czw maja 27, 2004 8:14 pm
Lokalizacja: Karczew

Post autor: Najmłodszy_Gazowiec » pt maja 25, 2007 9:28 pm

to i ja mam pytanie z dziedziny tych prostych. Jaki olej laæ do dolniaka? i czy poza filtrem bocznikowym oleju, jaki¶ jeszcze wymieniam przy zmianie? konkretnie prosze :)
Gaz 69

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Post autor: JA'JACEK » pt maja 25, 2007 11:42 pm

No to masz konkretnie....
# 1) LOTOS mineralny
# 2) Masz w dolniaku wymienny bocznikowy... ?
Z zasady dolniaki mają dwa filtry oleju.
Bocznikowy nie wymienny, bo to samo oczyszczająca się tak zwana grzechotka,
oraz główny, mocowany do grodzi budy po lewej stronie silnika i ten jest wymienny.
Jak dobrze poszukasz to tu -> http://www.gaz69.ru/gallery/thumbnails.php?album=297
znajdziesz dokładną tablicę na której jest wszystko pokazane.
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

Awatar użytkownika
Najmłodszy_Gazowiec
Posty: 374
Rejestracja: czw maja 27, 2004 8:14 pm
Lokalizacja: Karczew

Post autor: Najmłodszy_Gazowiec » sob maja 26, 2007 11:17 am

acha, rozumiem, czyli popieprzy³em nazwy. Czyli wymieniam ten na grodzi silniki po lewej stronie
http://www.gaz69.ru/gallery/displayimag ... 297&pos=34
spuszczam stary, zalewam LOTOS mineralny i w droge.
Pzdr i dzieki za pomoc.
Gaz 69

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Post autor: JA'JACEK » sob maja 26, 2007 3:09 pm

Dokładnie tak.
Tylko samo spuszczenie oleju z miski nie załatwia sprawy.
W filtrze pozostanie olej, więc po odkręceniu dekla filtr wyciągaj ostrożnie i usuń pozostały olej.
Zrób to zanim kupisz nowy, będziesz miał na wzór, łatwiej coś dobierzesz.
Poza tym najpierw rozgrzej silnik, rzadki olej łatwiej spłynie, mniej go zostanie.
Dobrze by było abyś odkręcił korek (Nr7 na tablicy) z filtru bocznikowego i usunął
powstały tam osad z brudów. Nie robi się tego zbyt często ale przy całkowitej wymianie
oleju nie zaszkodzi.
Mam nadzieję że zdążysz to przeczytać zanim się weźmiesz do roboty.
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

Awatar użytkownika
COMMANDO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: pn mar 26, 2007 9:19 am
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: COMMANDO » czw sie 09, 2007 10:20 am

Witam, szukam i szukam mam pytanie czy most hipoidalny z zuka o innych przełożeniach niż stary z zuka bedzie pasował tz współpracował z mostem przedni od uaza?? czy cos nie zabardzo i bedzie trzeba kombinowac??? reduktor mam z gaza a skrzynie i silnik z MB
only Gaz

Awatar użytkownika
Babol
Posty: 322
Rejestracja: pn wrz 12, 2005 7:33 pm
Lokalizacja: Warszawa - Łomianki

Post autor: Babol » czw sie 09, 2007 5:23 pm

jeżeli masz most z innymi przełożeniami niż ten w uazie to koła będą ci się kręcić z różną prędkością - gdy będziesz jeździł z włączonym 4x4. to spowoduje zmielenie słabszego dyfra - i może coś jeszcze...
błąd wieszcza...jest:A imię jego czterdzieści i cztery...
powinno być:A imię jego cztery na cztery!

Awatar użytkownika
COMMANDO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: pn mar 26, 2007 9:19 am
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: COMMANDO » czw sie 09, 2007 6:42 pm

tak też myslałem czyli trzeba wymienic komplet:(
only Gaz

Awatar użytkownika
Bucz
 
 
Posty: 118
Rejestracja: pn gru 02, 2002 11:56 pm
Lokalizacja: Bedzin

Post autor: Bucz » czw sie 09, 2007 10:42 pm

tak dokupić przedni z Zuka :)2
GAZ&DISCO&SIIa&SIII&lr90 etc

Awatar użytkownika
CLIMBER
 
 
Posty: 1362
Rejestracja: pn lis 25, 2002 7:49 am
Lokalizacja: Warszawa/Przemyśl/Mazury

Post autor: CLIMBER » sob sie 11, 2007 4:22 pm

to jeszcze zalezy czy masz w uazie ataki na 37 czy 41 zebów
WARMIŃSKO-MAZURSKA GRUPA OFF ROAD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości