gaz 46

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
SZKLARZYK
 
 
Posty: 210
Rejestracja: wt lis 23, 2004 11:22 am
Lokalizacja: Kamionka k.W-wy

Re: gaz 46

Post autor: SZKLARZYK » wt lip 14, 2009 7:16 am

Ostatnio widze, ze jak by wiecej MAW-ów pojawiło sie w handlu

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=686883601
Gaz 69 2,1 1970;
Gaz 12 "ZIM"1955 ;
Dodge WC63 1944;
Żuk 4x4 V8 1992;

Awatar użytkownika
Marek
Posty: 1610
Rejestracja: pt mar 07, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: gaz 46

Post autor: Marek » wt lip 14, 2009 8:48 am

To ostatnie, to nie GAZ-46 tylko jego pierwowzór - GPA (zob. ramkę szyby na fotce) - zresztą w opisie aukcji wyraźnie napisano, że to Willys GPA.
Marek (Argus)
W-160 3,3TD + Czapajew

Awatar użytkownika
charlie70
 
 
Posty: 899
Rejestracja: pn mar 27, 2006 11:20 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: gaz 46

Post autor: charlie70 » wt lip 14, 2009 8:55 am

Dokładnie ramka jest z GPA, tylko poprzeczki brakuje.
Coby piwo smak piwa miało...

saplakataraska
 
 
Posty: 128
Rejestracja: sob lut 11, 2006 5:48 pm

Re: gaz 46

Post autor: saplakataraska » wt lip 14, 2009 12:10 pm

postanowiłem zmienic silnik w moim mawie
długo sie zastanawialem na jaki i wybór padł na żuka górnozaworowego
miałem wiele koncepcji ale nic innego nie udało mi się wymysleć
zrobiłem na orginalnym 1000 km i stwierdzam ze jest mocno awaryjny i trochę za słaby
na wodzie , muszę płynąć na drugim biegu na trzecim zdycha
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Marek 41
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 10:52 pm
Lokalizacja: Warszawa Saska Kępa

Re: gaz 46

Post autor: Marek 41 » wt lip 14, 2009 12:26 pm

[quote="saplakataraska"]postanowiłem zmienic silnik w moim mawie
długo sie zastanawialem na jaki i wybór padł na żuka górnozaworowego
miałem wiele koncepcji ale nic innego nie udało mi się wymysleć
zrobiłem na orginalnym 1000 km i stwierdzam ze jest mocno awaryjny i trochę za słaby
na wodzie , muszę płynąć na drugim biegu na trzecim zdycha
pozdrawiam[/quote]
Witam.Zastanów się nad ułazowołgą.Czyli dołem od ułaza i głowicą wołgi .Do tego gaznik z poldka.Tak miał strażak i wspaniale się to sprawdzało.Mam też kolegę z mawem z silnikiem żuka.Jezdzi to całkiem niezle,ale jednak znacznie jest słabsze od mawa strażaka.I wiecej pali.Silnik żuka ma ,tylko trzy podpory wału ,a uaz pięć.Miałem porównanie ,gdy jezdzilismy obydwoma amfibiami w jednej kolumnie.
Muscel M-461 i International Scout Traveller.

uadam
Posty: 547
Rejestracja: pt mar 05, 2004 10:11 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: gaz 46

Post autor: uadam » wt lip 14, 2009 1:49 pm

W mojej amfibii mam silnik Wołga zrobiony przez Pana Zbyszka z Sulejówka, do tego gaźnik Solex. Mam moc - blisko 100 km i pali ok. 12 litrów. Chyba więcej nie można chcieć od rosyjskiej techniki :lol:
rybak

Awatar użytkownika
charlie70
 
 
Posty: 899
Rejestracja: pn mar 27, 2006 11:20 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: gaz 46

Post autor: charlie70 » wt lip 14, 2009 3:56 pm

No i fordzik poszedł.................
Coby piwo smak piwa miało...

saplakataraska
 
 
Posty: 128
Rejestracja: sob lut 11, 2006 5:48 pm

Re: gaz 46

Post autor: saplakataraska » śr lip 15, 2009 1:25 pm

przy silniku z żuka nic nie muszę przerabiać wyciągarka jest mechaniczna i napędzana z wału tam gdzie zakłada si.ę korbę do odpalania
może silnik od wołgi to dobry pomysł ale ja mam akurat super silnik od żuka
zawsze mogę go zmienić
narazie bedzie zuk
zobaczymy co z tego wyjdzie
zależalo mi tez zostać z orginalna skrzynia biegów ponieważ linka obrotomierza zamocowana jest przy wyjściu wału
myśle ze silnik za mocny ma tez swoje wady mogą ukręcać się mosty krzyzaki itp
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Marek 41
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 10:52 pm
Lokalizacja: Warszawa Saska Kępa

Re: gaz 46

Post autor: Marek 41 » śr lip 15, 2009 4:10 pm

Wyciagarkę można podłączyć wyjmowanym krótkim wałkiem.Szkoda aby cały czas pracowała połowa przekładni.Silnik ułazowołgi ma nieco ponad 100 KM i nic się nie ukrecało,a amfibia zdobyła trzy razy z rzędu 1 miejsce w rajdach terenowych w klasie ciężkiej.Byłem pilotem strażaka,więc wiem jak to pracowało.Z początku miała oryginalny silnik dolny,ale to była porażka.Auto było słabe i paliło od groma benzyny.Żuka ma mój drugi kolega w mawie i da się jezdzić.Tylko żuk jest słabszy i delikatniejszy.Powodzenia i stopy wody pod kołami.Uważaj ,tylko na linki sterociągu.Jak peknie,to ponowne jej załóżenie i wyregulowanie jest koszmarem mechanika.
Muscel M-461 i International Scout Traveller.

saplakataraska
 
 
Posty: 128
Rejestracja: sob lut 11, 2006 5:48 pm

Re: gaz 46

Post autor: saplakataraska » śr lip 15, 2009 7:36 pm

miska olejowa od żuka nie pasuje
w dolnym silniku jest inna
im mniej przeróbek tym lepiej

saplakataraska
 
 
Posty: 128
Rejestracja: sob lut 11, 2006 5:48 pm

Re: gaz 46

Post autor: saplakataraska » śr lip 15, 2009 7:37 pm

dajcie fotki tych mawów

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Re: gaz 46

Post autor: JA'JACEK » śr lip 15, 2009 9:44 pm

saplakataraska pisze:miska olejowa od żuka nie pasuje
w dolnym silniku jest inna
im mniej przeróbek tym lepiej
Michy są zamienne, montujesz GAZowską od dolniaka i wsio..... :)2
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

saplakataraska
 
 
Posty: 128
Rejestracja: sob lut 11, 2006 5:48 pm

Re: gaz 46

Post autor: saplakataraska » sob lip 18, 2009 8:50 pm

przednie mocowanie tez inne

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Re: gaz 46

Post autor: JA'JACEK » pn lip 20, 2009 9:50 am

saplakataraska pisze:przednie mocowanie tez inne
Mocowania czego...?
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

saplakataraska
 
 
Posty: 128
Rejestracja: sob lut 11, 2006 5:48 pm

Re: gaz 46

Post autor: saplakataraska » pn lip 20, 2009 2:09 pm

na poduszki z przodu
i jest głowica trochę dłuższa

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Re: gaz 46

Post autor: JA'JACEK » pn lip 20, 2009 2:19 pm

saplakataraska pisze:(...)
głowica trochę dłuższa
A skąd...? Jakim cudem...?
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

Awatar użytkownika
Marek 41
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 10:52 pm
Lokalizacja: Warszawa Saska Kępa

Re: gaz 46

Post autor: Marek 41 » pn lip 20, 2009 2:23 pm

Mocowanie dolnego silnika niczym się nie różni od górnego.Problem był ,tylko w gazie 69 bo wyższa,ale nie dłuższa głowica ,wymagała podklepania przegrody ogniowej.
Muscel M-461 i International Scout Traveller.

saplakataraska
 
 
Posty: 128
Rejestracja: sob lut 11, 2006 5:48 pm

Re: gaz 46

Post autor: saplakataraska » pn lip 20, 2009 7:27 pm

musialem przewiercic dodatkowe otwory do blachy do ktorej mocuje sie przednie poduszki , z przodu obudowa sprzegła taka sama ale inna brak otworów do mocowania sprzegła no i wyciałem kawalek blachy pod głowice a po za tym ok

saplakataraska
 
 
Posty: 128
Rejestracja: sob lut 11, 2006 5:48 pm

Re: gaz 46

Post autor: saplakataraska » czw lip 23, 2009 7:25 pm

silnik zmieniony
dzis jezdziłem jest duzo lepiej
silnik mocniejszy i elastyczny płynie na trzecim biegu
ogólnie jest ok pozdrawiam
orginalny czeka na lepsze czasy

http://www.youtube.com/watch?v=xQZqQw0u2cw

Awatar użytkownika
Marek 41
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 10:52 pm
Lokalizacja: Warszawa Saska Kępa

Re: gaz 46

Post autor: Marek 41 » czw lip 23, 2009 8:22 pm

Jak ci mogę doradzić,to nie wjeżdżaj tak szybko do wody,chyba ,że chcesz mięć wgniecioną dolną część blach na dziobie.Troche to trudno pózniej wyklepac,bo ten element jest pod wymiennikami ciepła.
Muscel M-461 i International Scout Traveller.

saplakataraska
 
 
Posty: 128
Rejestracja: sob lut 11, 2006 5:48 pm

Re: gaz 46

Post autor: saplakataraska » czw lip 23, 2009 8:39 pm

kolego wjeżdżałem z większą predkoscią i nic
zaszkodzić mu może kamień ale tam go napewno nie było
ten element jest bardzo masywny jest zrobiony cały nowy od podstaw i jego konstrukcja uniemoiżliwia jakąkolwiek deformacje od wody
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Marek 41
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 10:52 pm
Lokalizacja: Warszawa Saska Kępa

Re: gaz 46

Post autor: Marek 41 » czw lip 23, 2009 9:46 pm

No chyba ,że masz tam nieorginalne znacznie grubsze blachy.Inaczej zobaczysz zarys wręg.
Muscel M-461 i International Scout Traveller.

saplakataraska
 
 
Posty: 128
Rejestracja: sob lut 11, 2006 5:48 pm

Re: gaz 46

Post autor: saplakataraska » czw lip 23, 2009 10:19 pm

mam dokładnie takie same jak orginał
http://img198.imageshack.us/i/przodp.jpg/

Awatar użytkownika
Marek 41
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 10:52 pm
Lokalizacja: Warszawa Saska Kępa

Re: gaz 46

Post autor: Marek 41 » czw lip 23, 2009 10:29 pm

To blachy się wgniotą,to tylko kwestia kilku,lub kilkunastu szybkich wjazdów do wody.Widziałem ten efekt na kilku sztukach,więc nie był to przypadek.Ta twoja amfibia czasami nie startowała kiedyś w rajdach terenowych w barwach Gorzowa Wielkopolskiego?
Muscel M-461 i International Scout Traveller.

saplakataraska
 
 
Posty: 128
Rejestracja: sob lut 11, 2006 5:48 pm

Re: gaz 46

Post autor: saplakataraska » pt lip 24, 2009 12:56 pm

tego nie wiem ale rozmawiałem z Stachem Lisowskim ten od rajdów i to on mi powiedzial ze wjazd do wody z duza predkoscia nic nie szkodzi
on nawet skakał do wody ze skarpy tam mówił
skakania jeszcze nie doswiadczyłem
pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość