Zawieszenie na sprezynach wykozystujac org.resory?
Moderator: Student
tu
tu jest tylko jeden problem gazy maja wąskie pióra i jest ich mnoga ilość niewiadomo ile wyjać by trzeba żeby to jakoś wmiare działało
UNIMOGI :MB U1200 i 406 sztuk 1 i 416 sztuk 2 i 421
XJ 4.0 manual Laredo pierwszy wypust mopara
XJ 4.0 manual Laredo pierwszy wypust mopara
z zycia wziete: chcac,zeby gazior ladnie sie krzyzowal (bo w koncu o to chodzi przy montarzu sprezyn)wystarczy wywalic mu pare piór z resorów-doswiadczalnie: wyciagamy np. dwa i sprawdzamy jak sie krzyzuje na rampie,najezdzie itp. jak jest rowno przod i tyl od odboju do odboju to jest ok. i bez sprezyn mozna uzyskac niezly wykrzyz
u siebie miałem wyjete 2 z przodu(silnik MB 240) i jesli dobrze pamietam 4 z tyłu...bardzo duza roznica w 'komforcie' jazdy i tył w koncu pracowal na dzióracha... w temacie to proponowalbym spojrzec na zawieszenie osi w naczepach-zdecydowana wiekszosc ma 'półresory' jednopiórowe i poduchy, i ładnie to działa-proste i skuteczne 


no tak ale jak wyjmiesz te pióra to bedzie stał nizej chodzi o to zeby niehabrowac resorów wyjac pióra wsadzić asprezyny co by dzwigała bo można by zalozyc mocne gazowe amory ktore by auto wypychaly do gory tylko po co robic sie jakies wielkie koszta ?toldi pisze:z zycia wziete: chcac,zeby gazior ladnie sie krzyzowal (bo w koncu o to chodzi przy montarzu sprezyn)wystarczy wywalic mu pare piór z resorów-doswiadczalnie: wyciagamy np. dwa i sprawdzamy jak sie krzyzuje na rampie,najezdzie itp. jak jest rowno przod i tyl od odboju do odboju to jest ok. i bez sprezyn mozna uzyskac niezly wykrzyzu siebie miałem wyjete 2 z przodu(silnik MB 240) i jesli dobrze pamietam 4 z tyłu...bardzo duza roznica w 'komforcie' jazdy i tył w koncu pracowal na dzióracha... w temacie to proponowalbym spojrzec na zawieszenie osi w naczepach-zdecydowana wiekszosc ma 'półresory' jednopiórowe i poduchy, i ładnie to działa-proste i skuteczne
W patrolach zakładaja parabole 3 z przodu i 3 z tylu + sprezyny dodatkowo i chwala ze git działa .
W gaziku mamy zwykłe waskie pióra myslalem wywalic po 4 z kazdej strony i zamontowac sprezynki krótkie ale z duzym skokiem zwoju aby one pracowały i dzwigaly auto do góry
UNIMOGI :MB U1200 i 406 sztuk 1 i 416 sztuk 2 i 421
XJ 4.0 manual Laredo pierwszy wypust mopara
XJ 4.0 manual Laredo pierwszy wypust mopara
po wywaleniu pior nic sie nie zmienilo w wysokosci autka,tyl w oryginale jest tak twardy,ze zaczyna normalnie pracowac dopiero jak zaladujesz pol tony...moim zdaniem prosciej i taniej lekko 'klepnac' odchudzone resory niz kombinowac ze sprezynami, gdzie musza jeszcze dojsc jakies drazki prowadzace most...jak bedziesz mial za nisko to dorzuc podkladki pod resory. a co do paraboli to w muscelu mam z przodu dwa piora (patrol hiszpan) a z tyłu tranzit-jedno pioro i ma duzy wykrzyz a na dziorach miekko wybiera,przy takich resorach wcale nie mysle o sprezynach 

-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
- Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
- Kontaktowanie:
Przykro mi jak to wszystko widze i troche boje sie wyjezdzac na droge nie mowiac o jakis imprezach i mozliwosci dostania takim resorem albo mostem calym. Sory ale dla mnie to jakas pomylka chociaz pogadajcie z gosciem lj80 chyba mial login czy jakos tak on mial takie cos i chwalil ale pozniej jakos dziwnbie cos zmienil. Czyzby przestalo dzialac??? Ja wolalem jednak pobawic sie wiecej zeby wsadzic sprezyny do gaza.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL
i słusznietiger pisze:Przykro mi jak to wszystko widze i troche boje sie wyjezdzac na droge nie mowiac o jakis imprezach i mozliwosci dostania takim resorem albo mostem calym. Sory ale dla mnie to jakas pomylka chociaz pogadajcie z gosciem lj80 chyba mial login czy jakos tak on mial takie cos i chwalil ale pozniej jakos dziwnbie cos zmienil. Czyzby przestalo dzialac??? Ja wolalem jednak pobawic sie wiecej zeby wsadzic sprezyny do gaza.


wybieram resorytoldi pisze:i słusznietiger pisze:Przykro mi jak to wszystko widze i troche boje sie wyjezdzac na droge nie mowiac o jakis imprezach i mozliwosci dostania takim resorem albo mostem calym. Sory ale dla mnie to jakas pomylka chociaz pogadajcie z gosciem lj80 chyba mial login czy jakos tak on mial takie cos i chwalil ale pozniej jakos dziwnbie cos zmienil. Czyzby przestalo dzialac??? Ja wolalem jednak pobawic sie wiecej zeby wsadzic sprezyny do gaza.albo dobre resory, najlepiej parabole albo sprezyny jak bóg przykazal, tzn wachacze,panhardy i wszystko ze sprawdzonej konstrukcji...aha! i najwazniejsze-dobry(myślący!) łącznik pomiedzy migomatem i kątówką a samochodem


UNIMOGI :MB U1200 i 406 sztuk 1 i 416 sztuk 2 i 421
XJ 4.0 manual Laredo pierwszy wypust mopara
XJ 4.0 manual Laredo pierwszy wypust mopara
- piotr oskwarek
-
- Posty: 818
- Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
zdaj relację najlepiej popartą zdjęciami
ja też mam zamiar wyrzucić kilka piór tylko że w UAZie
jak na razie sprawdzałem w nim amorki i stwierdziłem, że powinny dawać radę przy dużych wykrzyżach
długość amorków to ściśnięty 38cm rozciągnięty 63cm
tak więc skok może być
sprawdzałem autko na rampiesprawdzając wykrzyż i stwierdziłem że resorki są trochę za twarde
mój uaz waży ok 1200kg więc może warto tak zmotać
ale nie będę robił tego jak ktoś inny nie potwierdzi że u siebie tak ma i jest ok
pozdrawiam
"oscar"
ja też mam zamiar wyrzucić kilka piór tylko że w UAZie
jak na razie sprawdzałem w nim amorki i stwierdziłem, że powinny dawać radę przy dużych wykrzyżach
długość amorków to ściśnięty 38cm rozciągnięty 63cm
tak więc skok może być
sprawdzałem autko na rampiesprawdzając wykrzyż i stwierdziłem że resorki są trochę za twarde
mój uaz waży ok 1200kg więc może warto tak zmotać
ale nie będę robił tego jak ktoś inny nie potwierdzi że u siebie tak ma i jest ok


pozdrawiam
"oscar"
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
- Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
- Kontaktowanie:
Resor to jest resor a sprezyna to jest sprezyna. Gdyby to bylo takie genialne to wszyscy by obcinali resory i wsadzali sprezyne a dla mnie to to co zrobil kolega l80 jest poprostu niebezpieczne.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL
- piotr oskwarek
-
- Posty: 818
- Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
- Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
- Kontaktowanie:
Tego co to da to ci nie powiem bo nigdy tego nie robilem.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL
zobaczymy niebawem jade do znajomych , przejechac tak zrobionym muscelempiotr oskwarek pisze:no tak z obcinaniem się zgadzam
ale jestem ciekaw co dałoby zdjęcie kilku piór z resoru
mam dość lekkiego uaza i nie zamierzam wozić w nim ciężarów ale skok zawiechy przydałoby się jakoś zwiększyć

UNIMOGI :MB U1200 i 406 sztuk 1 i 416 sztuk 2 i 421
XJ 4.0 manual Laredo pierwszy wypust mopara
XJ 4.0 manual Laredo pierwszy wypust mopara
Panowie!!
A jakie sprezyny wkładacie??
Ja w muscelu przetestowałem od poloneza chyba trucka,ale sa za twarde,a teraz mam od golfa jakies utwardzane i ładnie to robi, przy czym odjałem 4 dolne piórka.
Napiszcie co i od czego wkładacie,bo stwierdzenie ze krutkie o duzym skoku wiele nie informuje
A jakie sprezyny wkładacie??
Ja w muscelu przetestowałem od poloneza chyba trucka,ale sa za twarde,a teraz mam od golfa jakies utwardzane i ładnie to robi, przy czym odjałem 4 dolne piórka.
Napiszcie co i od czego wkładacie,bo stwierdzenie ze krutkie o duzym skoku wiele nie informuje

Gaz 69 2,1 1970;
Gaz 12 "ZIM"1955 ;
Dodge WC63 1944;
Żuk 4x4 V8 1992;
Gaz 12 "ZIM"1955 ;
Dodge WC63 1944;
Żuk 4x4 V8 1992;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość