Zawieszenie na sprezynach wykozystujac org.resory?

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
tymon4x4
Posty: 533
Rejestracja: czw sie 04, 2005 12:50 pm
Lokalizacja: Pogorzałe

tu

Post autor: tymon4x4 » czw paź 12, 2006 7:26 pm

tu jest tylko jeden problem gazy maja wąskie pióra i jest ich mnoga ilość niewiadomo ile wyjać by trzeba żeby to jakoś wmiare działało
UNIMOGI :MB U1200 i 406 sztuk 1 i 416 sztuk 2 i 421
XJ 4.0 manual Laredo pierwszy wypust mopara

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » pt paź 13, 2006 7:16 am

przypuszczam że te 6 od dołu możesz wywalić
Gazy 69

Awatar użytkownika
toldi
 
 
Posty: 192
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 3:30 pm
Lokalizacja: nowy dwor gd,koscierzyna

Post autor: toldi » pt paź 13, 2006 8:38 pm

z zycia wziete: chcac,zeby gazior ladnie sie krzyzowal (bo w koncu o to chodzi przy montarzu sprezyn)wystarczy wywalic mu pare piór z resorów-doswiadczalnie: wyciagamy np. dwa i sprawdzamy jak sie krzyzuje na rampie,najezdzie itp. jak jest rowno przod i tyl od odboju do odboju to jest ok. i bez sprezyn mozna uzyskac niezly wykrzyz :)2 u siebie miałem wyjete 2 z przodu(silnik MB 240) i jesli dobrze pamietam 4 z tyłu...bardzo duza roznica w 'komforcie' jazdy i tył w koncu pracowal na dzióracha... w temacie to proponowalbym spojrzec na zawieszenie osi w naczepach-zdecydowana wiekszosc ma 'półresory' jednopiórowe i poduchy, i ładnie to działa-proste i skuteczne :)2

Awatar użytkownika
tymon4x4
Posty: 533
Rejestracja: czw sie 04, 2005 12:50 pm
Lokalizacja: Pogorzałe

Post autor: tymon4x4 » sob paź 14, 2006 7:51 pm

toldi pisze:z zycia wziete: chcac,zeby gazior ladnie sie krzyzowal (bo w koncu o to chodzi przy montarzu sprezyn)wystarczy wywalic mu pare piór z resorów-doswiadczalnie: wyciagamy np. dwa i sprawdzamy jak sie krzyzuje na rampie,najezdzie itp. jak jest rowno przod i tyl od odboju do odboju to jest ok. i bez sprezyn mozna uzyskac niezly wykrzyz :)2 u siebie miałem wyjete 2 z przodu(silnik MB 240) i jesli dobrze pamietam 4 z tyłu...bardzo duza roznica w 'komforcie' jazdy i tył w koncu pracowal na dzióracha... w temacie to proponowalbym spojrzec na zawieszenie osi w naczepach-zdecydowana wiekszosc ma 'półresory' jednopiórowe i poduchy, i ładnie to działa-proste i skuteczne :)2
no tak ale jak wyjmiesz te pióra to bedzie stał nizej chodzi o to zeby niehabrowac resorów wyjac pióra wsadzić asprezyny co by dzwigała bo można by zalozyc mocne gazowe amory ktore by auto wypychaly do gory tylko po co robic sie jakies wielkie koszta ?
W patrolach zakładaja parabole 3 z przodu i 3 z tylu + sprezyny dodatkowo i chwala ze git działa .
W gaziku mamy zwykłe waskie pióra myslalem wywalic po 4 z kazdej strony i zamontowac sprezynki krótkie ale z duzym skokiem zwoju aby one pracowały i dzwigaly auto do góry
UNIMOGI :MB U1200 i 406 sztuk 1 i 416 sztuk 2 i 421
XJ 4.0 manual Laredo pierwszy wypust mopara

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » sob paź 14, 2006 10:31 pm

Tymon, widziałeś w akcji..
no to skopiuj i po sprawie

Awatar użytkownika
toldi
 
 
Posty: 192
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 3:30 pm
Lokalizacja: nowy dwor gd,koscierzyna

Post autor: toldi » ndz paź 15, 2006 1:17 pm

po wywaleniu pior nic sie nie zmienilo w wysokosci autka,tyl w oryginale jest tak twardy,ze zaczyna normalnie pracowac dopiero jak zaladujesz pol tony...moim zdaniem prosciej i taniej lekko 'klepnac' odchudzone resory niz kombinowac ze sprezynami, gdzie musza jeszcze dojsc jakies drazki prowadzace most...jak bedziesz mial za nisko to dorzuc podkladki pod resory. a co do paraboli to w muscelu mam z przodu dwa piora (patrol hiszpan) a z tyłu tranzit-jedno pioro i ma duzy wykrzyz a na dziorach miekko wybiera,przy takich resorach wcale nie mysle o sprezynach :)2

Awatar użytkownika
tymon4x4
Posty: 533
Rejestracja: czw sie 04, 2005 12:50 pm
Lokalizacja: Pogorzałe

Post autor: tymon4x4 » ndz paź 15, 2006 6:27 pm

to ja zostawie w orginale narazie bo 31" sie mieszcza mam padniete resory załoze tylko teleskopowe amortyzatory i bede jezdził heh az sie sypną wtedy bede myslał .
UNIMOGI :MB U1200 i 406 sztuk 1 i 416 sztuk 2 i 421
XJ 4.0 manual Laredo pierwszy wypust mopara

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » wt paź 17, 2006 8:52 pm

Przykro mi jak to wszystko widze i troche boje sie wyjezdzac na droge nie mowiac o jakis imprezach i mozliwosci dostania takim resorem albo mostem calym. Sory ale dla mnie to jakas pomylka chociaz pogadajcie z gosciem lj80 chyba mial login czy jakos tak on mial takie cos i chwalil ale pozniej jakos dziwnbie cos zmienil. Czyzby przestalo dzialac??? Ja wolalem jednak pobawic sie wiecej zeby wsadzic sprezyny do gaza.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
toldi
 
 
Posty: 192
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 3:30 pm
Lokalizacja: nowy dwor gd,koscierzyna

Post autor: toldi » pt paź 20, 2006 2:14 pm

tiger pisze:Przykro mi jak to wszystko widze i troche boje sie wyjezdzac na droge nie mowiac o jakis imprezach i mozliwosci dostania takim resorem albo mostem calym. Sory ale dla mnie to jakas pomylka chociaz pogadajcie z gosciem lj80 chyba mial login czy jakos tak on mial takie cos i chwalil ale pozniej jakos dziwnbie cos zmienil. Czyzby przestalo dzialac??? Ja wolalem jednak pobawic sie wiecej zeby wsadzic sprezyny do gaza.
i słusznie :)2 albo dobre resory, najlepiej parabole albo sprezyny jak bóg przykazal, tzn wachacze,panhardy i wszystko ze sprawdzonej konstrukcji...aha! i najwazniejsze-dobry(myślący!) łącznik pomiedzy migomatem i kątówką a samochodem :wink:

Awatar użytkownika
tymon4x4
Posty: 533
Rejestracja: czw sie 04, 2005 12:50 pm
Lokalizacja: Pogorzałe

Post autor: tymon4x4 » pt paź 20, 2006 6:37 pm

toldi pisze:
tiger pisze:Przykro mi jak to wszystko widze i troche boje sie wyjezdzac na droge nie mowiac o jakis imprezach i mozliwosci dostania takim resorem albo mostem calym. Sory ale dla mnie to jakas pomylka chociaz pogadajcie z gosciem lj80 chyba mial login czy jakos tak on mial takie cos i chwalil ale pozniej jakos dziwnbie cos zmienil. Czyzby przestalo dzialac??? Ja wolalem jednak pobawic sie wiecej zeby wsadzic sprezyny do gaza.
i słusznie :)2 albo dobre resory, najlepiej parabole albo sprezyny jak bóg przykazal, tzn wachacze,panhardy i wszystko ze sprawdzonej konstrukcji...aha! i najwazniejsze-dobry(myślący!) łącznik pomiedzy migomatem i kątówką a samochodem :wink:
wybieram resory :) zdemontuje te waskie i załoze szerokie jakie sie dobierze :)
UNIMOGI :MB U1200 i 406 sztuk 1 i 416 sztuk 2 i 421
XJ 4.0 manual Laredo pierwszy wypust mopara

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » sob paź 21, 2006 1:07 pm

zdaj relację najlepiej popartą zdjęciami
ja też mam zamiar wyrzucić kilka piór tylko że w UAZie
jak na razie sprawdzałem w nim amorki i stwierdziłem, że powinny dawać radę przy dużych wykrzyżach
długość amorków to ściśnięty 38cm rozciągnięty 63cm
tak więc skok może być
sprawdzałem autko na rampiesprawdzając wykrzyż i stwierdziłem że resorki są trochę za twarde
mój uaz waży ok 1200kg więc może warto tak zmotać
ale nie będę robił tego jak ktoś inny nie potwierdzi że u siebie tak ma i jest ok :wink: :)2

pozdrawiam
"oscar"
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
sys-kom
Posty: 1810
Rejestracja: czw sie 31, 2006 2:11 pm
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontaktowanie:

Post autor: sys-kom » sob paź 21, 2006 10:45 pm

Ktoś już coś takiego zrobił , gdzieś tu na forum cos takiego zobaczyłem i też mnie zatkało , i chyba jeździ ,
jak znajde kto to był to podeśle fotki

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » ndz paź 22, 2006 7:34 pm

Resor to jest resor a sprezyna to jest sprezyna. Gdyby to bylo takie genialne to wszyscy by obcinali resory i wsadzali sprezyne a dla mnie to to co zrobil kolega l80 jest poprostu niebezpieczne.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » ndz paź 22, 2006 7:51 pm

no tak z obcinaniem się zgadzam
ale jestem ciekaw co dałoby zdjęcie kilku piór z resoru
mam dość lekkiego uaza i nie zamierzam wozić w nim ciężarów ale skok zawiechy przydałoby się jakoś zwiększyć
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » ndz paź 22, 2006 8:10 pm

Tego co to da to ci nie powiem bo nigdy tego nie robilem.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
tymon4x4
Posty: 533
Rejestracja: czw sie 04, 2005 12:50 pm
Lokalizacja: Pogorzałe

Post autor: tymon4x4 » pn paź 23, 2006 10:09 pm

piotr oskwarek pisze:no tak z obcinaniem się zgadzam
ale jestem ciekaw co dałoby zdjęcie kilku piór z resoru
mam dość lekkiego uaza i nie zamierzam wozić w nim ciężarów ale skok zawiechy przydałoby się jakoś zwiększyć
zobaczymy niebawem jade do znajomych , przejechac tak zrobionym muscelem :)
UNIMOGI :MB U1200 i 406 sztuk 1 i 416 sztuk 2 i 421
XJ 4.0 manual Laredo pierwszy wypust mopara

Awatar użytkownika
SZKLARZYK
 
 
Posty: 210
Rejestracja: wt lis 23, 2004 11:22 am
Lokalizacja: Kamionka k.W-wy

Post autor: SZKLARZYK » pt sie 03, 2007 10:21 am

Panowie!!

A jakie sprezyny wkładacie??
Ja w muscelu przetestowałem od poloneza chyba trucka,ale sa za twarde,a teraz mam od golfa jakies utwardzane i ładnie to robi, przy czym odjałem 4 dolne piórka.

Napiszcie co i od czego wkładacie,bo stwierdzenie ze krutkie o duzym skoku wiele nie informuje :wink:
Gaz 69 2,1 1970;
Gaz 12 "ZIM"1955 ;
Dodge WC63 1944;
Żuk 4x4 V8 1992;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość