gaz 69, 67, 63 itd...
Moderator: Student
-
JaFuzz

- Posty: 378
- Rejestracja: czw maja 27, 2004 6:46 am
- Lokalizacja: Gdynia
-
Kontaktowanie:
Post
autor: JaFuzz » czw lip 15, 2004 10:18 pm
vandall1 pisze:
A Tobie po co równo chodzace wycieraczki?
(Ciach... )
<Ziew>
ja tam słowa o równo chodzących nie mówiłem... chcę tylko coby szybciej zamiatały... bo przy naszym dżdżystym lipcu by się przydały na dżdżysty sierpień
A gwoli ścisłości to powiedz jak myślisz... ile jest takich osób motających wspomaganie do rzyga które nigdy w życiu w rajdzie nie będą uczestniczyć

... hmmm... a może wspomaganie wypada mieć

-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » czw lip 15, 2004 10:27 pm
Na kazdym zlocie,przeprawówce,czy wyścigu sa jakieś konkurencje.
To na prawdę nie jest kwestia komfortu,tylko panowania nad autem w terenie.Tak jak mówiłem-zeby paluchów nie wybijało i żeby w drzewa nie leciał jak mu się zachce.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
RudeBoy
-

- Posty: 3656
- Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
- Lokalizacja: Kraków / Balice
Post
autor: RudeBoy » czw lip 15, 2004 10:32 pm
Jafuz...
Nie wiem jakie Ty masz kolka w gazie ale ja mam tylko 31x10,5 na 7 calowych mangelach i nie idzie kierownica ruszyc w miejscu.
Wspomaganie w gazorze to wypas i moje marzenie.
grzechu
LR Discovery II TeDePińć
-
JaFuzz

- Posty: 378
- Rejestracja: czw maja 27, 2004 6:46 am
- Lokalizacja: Gdynia
-
Kontaktowanie:
Post
autor: JaFuzz » czw lip 15, 2004 10:50 pm
RudeBoy pisze:Jafuz...
Nie wiem jakie Ty masz kolka w gazie ale ja mam tylko 31x10,5 na 7 calowych mangelach i nie idzie kierownica ruszyc w miejscu.
Wspomaganie w gazorze to wypas i moje marzenie.
Bo faktycznie nie powinno się kierownicą kręcić w miejscu

-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » czw lip 15, 2004 10:57 pm
Ale jesteś!Nie powinno się,ale sie kręci-na tym polega wyczyn!!
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
zetor
- jestem tu nowy...

- Posty: 87
- Rejestracja: śr sty 09, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: zetor » czw lip 15, 2004 11:43 pm
A ja mam w gaziku oryginalne wspomaganie od Uaza i co? I do tej pory mnie nie zawiodło, na postoju kierownicę palcem kręcę mimo sporych kółek ( 37"), żadnych przeróbek ( no, troche taką blachę z 5 cm. trzeba było wyciąć w ramie z przodu przy poprzeczce oraz dołozyć jakieś dupne podkładki pod śruby mocujące w ramie) - tylko wyjąć starą przekładnię i wsadzić nową.
Polecam wszystkim
Zetor
-
keler
-

- Posty: 169
- Rejestracja: ndz mar 23, 2003 9:10 am
- Lokalizacja: Piaseczno
Post
autor: keler » pt lip 16, 2004 3:43 am
Musze się wam pochwalić iż już zmam 50% roboty za sobą. Wąs gazikowski dorobiony za pomocą brzeszczota i pilnika trójkątnego, mocowanie przekładni wycięte i otwory w ramie na śróby mocujące wywiercone, teraz pozostaje to wszystko poskładać do kupy , pospawać i dalej jazda

. Jeszcze tylko musze wymyśleć jak w prosty acz rozsądny sposób zamontować kolumne kierownicy od poloneza. Acha cała przeróbka jest dokumentowana zdjęciami - to tak na przyszłość, jak by ktoś potrzebował (dobrze, że ktoś wymyślił fotografie cyfrową )
Apropos. Potrzebuje informacji - zdjęć jak zamontować serwo hamulcy od MB w gaziku
XJ 4.0 91r, lift 4" - już nie, HONDA TRX 650 RINCON
Zawsze gotów do pomocy
-
RudeBoy
-

- Posty: 3656
- Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
- Lokalizacja: Kraków / Balice
Post
autor: RudeBoy » pt lip 16, 2004 9:45 am
> Zetor
Oczywiscie super jest oryginalna przekladnia ale za jej cene to mozna kupic 5 innych.
grzechu
LR Discovery II TeDePińć
-
Darek

- Posty: 1999
- Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Post
autor: Darek » pt lip 16, 2004 12:29 pm
od meśka cały komplet można juz za 300 zł kupić, tylko że jest troche gimnastyki z wstawieniem ale chyba warto bo jest trwałe i na długo styknie

Gazy 69
-
keler
-

- Posty: 169
- Rejestracja: ndz mar 23, 2003 9:10 am
- Lokalizacja: Piaseczno
Post
autor: keler » pt lip 16, 2004 8:06 pm
Tak z ciekawości, w jaki sposób zamontowaliście przekłdnie do ramy, chodzi mi głównie o śruby w górnej części przekładni czy przechodzą u was przez rame czy jest jakiś inny patent.
XJ 4.0 91r, lift 4" - już nie, HONDA TRX 650 RINCON
Zawsze gotów do pomocy
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » sob lip 17, 2004 1:01 am
keler pisze:Musze się wam pochwalić iż już zmam 50% roboty za sobą. Wąs gazikowski dorobiony za pomocą brzeszczota i pilnika trójkątnego, mocowanie przekładni wycięte i otwory w ramie na śróby mocujące wywiercone, teraz pozostaje to wszystko poskładać do kupy , pospawać i dalej jazda

. Jeszcze tylko musze wymyśleć jak w prosty acz rozsądny sposób zamontować kolumne kierownicy od poloneza. Acha cała przeróbka jest dokumentowana zdjęciami - to tak na przyszłość, jak by ktoś potrzebował (dobrze, że ktoś wymyślił fotografie cyfrową )
Apropos. Potrzebuje informacji - zdjęć jak zamontować serwo hamulcy od MB w gaziku
Keler!Zważ na to co napisałem o "brzeszczotowaniu"wąsa.Koniecznie kontroluj to co jakiś czas.
Jak przepuściłeś sruby przez ramę-to mam nadzieję,że wspawałeś tulejki?
Teraz tak:załatw sobie dwie kolumny od poldasa.Gorszą rozwal,czyli wyciągnij ten wałek,na którym zamocowane jest koło kier.Obetnij wieloklin z kawałkiem tego wałka i wpasuj to w sprzęgiełko gumowe przekładni mesia.Na ten kikut założysz przegub z wałka drugiej kolumny.Ten wałek odpowiednio wydłuż-stosownie do potrzeby i połącz z dobrą kolumną.To nie wszystko:wałek pośredni musisz założyskować/tulejka ślizgowa z jakiegoś tarnamidu/,bo inaczej wszystko szlag trafi przy obciążeniu!Jak pomyslisz logicznie,to Ci samo wyjdzie.Zważ,że sprzęgiełko gumowe jest też przegubem!Modlę się za Ciebie....

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
RudeBoy
-

- Posty: 3656
- Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
- Lokalizacja: Kraków / Balice
Post
autor: RudeBoy » sob lip 17, 2004 8:00 am
vandall1 pisze:
[ciach]
Modlę się za Ciebie....

Wlasni dlatego sam nigdy tego nie zrobie.
grzechu
LR Discovery II TeDePińć
-
keler
-

- Posty: 169
- Rejestracja: ndz mar 23, 2003 9:10 am
- Lokalizacja: Piaseczno
Post
autor: keler » sob lip 17, 2004 9:14 am
Wąs dopracowałem,jest jak oryginalny, a śróby wypadły tuż tuż przy krawędzi belki od ramy. Z jednej strony została dospawana płyta o grubości 1cm i do tego jest montowana przekładnia. (pokazałbym to na zdjęciu tylko nie wiem jak wstawić to zdjęcie do posta)
XJ 4.0 91r, lift 4" - już nie, HONDA TRX 650 RINCON
Zawsze gotów do pomocy
-
pilmar

- Posty: 1917
- Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
- Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą
Post
autor: pilmar » wt lip 20, 2004 8:13 pm
vandall1 pisze:pilmar pisze:
koniecznie musisz mieć przekładnię z mietka? kult jakiś czy co??
bmw stara 7 lub 5 pasuje bez cięcia ramy. Już pisałem na ten temat , ale napiszę jeszcze raz: to najlepsze rozwiazanie wspomagania do uaza/gaza i nikt mnie nie przekona ze mercedesowkie jest lepsze.
Mercedesowskie jest n a j l e p s z e.Faktem jest,że przekładnia bmw oszczędza ramę,ale:
-ma mniejszą średnicę tłoczyska,zatem wspomaganie jest słabsze przy tym samym ciśnieniu zasilającym,
-wyjscie wału kierownicy jest poziome,krzyzaki pracują pod duzym katem,albo trza łamać po drodze wał kierownicy...
Przy "łagodniejszej" eksploatacji to i owszem-może być.
ma mniejszą średnicę tłoczyska ale dużoo większe ciśnienie pompy
wyjście wału jest prawie pod takim samym kątem jak w przekładni uaza
a krzyżak pracuje pod normalnym kątem - działa mi to z uazowym wałem kierowniczym(nowszy typ na krzyżaku) i go nie łamałem
a łagodniejsza jazda w RMPST?.... widziałem to w dwóch pojazdach tam startujących....
ale ...
o wspomaganiu pisałem aby oszczędzić innym zbędnych przeróbek...
ale chyba bez potrzeby....nie ma lekko...
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » śr lip 21, 2004 12:40 am
Pilmar!Kazdy pisze o swoich doświadczeniach,a że za łatwo być nie może to fakt!
Przećwiczyłem oba warianty i wnioskuję jak napisałem,czyli:Mercedes układ pompa-przekładnia:zero kłopotów
Omega i pompa:klękło!
Owszem w wynalazku mam przekładnię od omegi i jeżdzi to ostro,niemniej jednak awaria była przykra i nie wiem kiedy nastąpi kolejna.Oczywiście można zwalić to na karb szrotowego pochodzenia,ale przecież nówki nikt nie wstawia.
Dobrze by było,gdybyś wrzucił zdjęcia,to kazdy mógłby to ocenić.Ja nie mam w tej chwili takich możliwości.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
MOC

- Posty: 1878
- Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: MOC » śr lip 21, 2004 4:08 am
ja mialem i mam mercedesowskie wspomaganie... i powiem skromnie tak, ze lepszego to na tym swiecie nie znajdziesz

wiec po co te kombinacje alpejskie

MOC&OFFROAD-GOOD IDEA

CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4

-
RudeBoy
-

- Posty: 3656
- Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
- Lokalizacja: Kraków / Balice
Post
autor: RudeBoy » śr lip 21, 2004 12:50 pm
Dla mnie kombinacja alpejska to krojenie i latanie i tak slabej ramy gaza. Wiec roziwazanie prostsze bedzie dla mnie lepsze.
grzechu
LR Discovery II TeDePińć
-
keler
-

- Posty: 169
- Rejestracja: ndz mar 23, 2003 9:10 am
- Lokalizacja: Piaseczno
Post
autor: keler » śr lip 21, 2004 7:23 pm
Mam zrobion pare zdjęć z mojego przerabiania, tylko powiedzcie mi jak, to wkleić do forum.
XJ 4.0 91r, lift 4" - już nie, HONDA TRX 650 RINCON
Zawsze gotów do pomocy
-
RudeBoy
-

- Posty: 3656
- Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
- Lokalizacja: Kraków / Balice
Post
autor: RudeBoy » śr lip 21, 2004 7:33 pm
Wyslij mi ja wkleje..
grzechu
LR Discovery II TeDePińć
-
MOC

- Posty: 1878
- Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: MOC » śr lip 21, 2004 8:20 pm
RudeBoy pisze:Dla mnie kombinacja alpejska to krojenie i latanie i tak slabej ramy gaza. Wiec roziwazanie prostsze bedzie dla mnie lepsze.
jak dobrze zakombinujesz to bedzie lepiej jak w oryginale

MOC&OFFROAD-GOOD IDEA

CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4

-
RudeBoy
-

- Posty: 3656
- Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
- Lokalizacja: Kraków / Balice
Post
autor: RudeBoy » czw lip 22, 2004 2:22 am
Pamietam slowa blacharza ktory odbudowywal mocowania resorow do ramy w moim pierwszym gazie: "jest lepiej jak w orginale"
Po tygodniu jazdy owe mocowanie sie ujebaly.
Jak znajde jakiegos zdolnego rzezbiarza w krakowie to moze i sie zdecyduje na krojenie ramy.
grzechu
LR Discovery II TeDePińć
-
MOC

- Posty: 1878
- Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: MOC » czw lip 22, 2004 2:29 am
chyba pecha miales tego dnia

MOC&OFFROAD-GOOD IDEA

CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4

-
RudeBoy
-

- Posty: 3656
- Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
- Lokalizacja: Kraków / Balice
Post
autor: RudeBoy » czw lip 22, 2004 2:32 am
Nie, mam pecha do blacharzo-spawaczy. Strasznego!
Najwyzszy czas samemu nauczyc sie spawac.
grzechu
LR Discovery II TeDePińć
-
MOC

- Posty: 1878
- Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: MOC » czw lip 22, 2004 2:35 am
oni chyba wszyscy po jednych pieniadzach

MOC&OFFROAD-GOOD IDEA

CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4

-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » ndz lip 25, 2004 12:54 pm
Problem też jest taki że gzowskie ramy sa słabe....Nawet jak ZN to nadgryziony od wewnątrz "zębem czasu".Trzeba wiedzieć,że to często papier już.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość