Jaki silnik najlepszy do GAZA

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » wt gru 09, 2003 9:25 am

czesław&jarząbek pisze: hiena
:)21
nie...te zadania robie za czteropak...na złość tym którzy po tygodniu odpuszczają a gdyby zrobili to z 300 pln by wzieli :D

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » wt gru 09, 2003 9:32 am

czes³aw&jarz±bek pisze:
banan pisze:
czes³aw&jarz±bek pisze:ale chyba u rajmunda widzia³em le¿eæ kolektor do warzywnioka z czterema strombergami :)21
niemo¿liwe to jest...widzia³em wsie motory mercedesowskie ³acznie z 6.9 na rzêdowej pompie (benzyna) i 300 SLR...nie by³o takiego motoru...
kolektor samoróba jest [o ile wogóle istnieje :)21 ]
a strombergo jak cos d³ubie to z b±czkiem na podci¶nienie-"kó³ko w rurce"
:)21
moze leza ci zbedne beznadziejne strombergi od v8?
bo bym potrzebowal takie 2 sztuki

pawel

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » wt gru 09, 2003 9:35 am

do uazowołgi chcesz założyć ?

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » wt gru 09, 2003 9:43 am

banan pisze:do uazowo³gi chcesz za³o¿yæ ?
do wolgi 2 chce zalozyc, kolega ma w s-21 i popierdziela to
jak wsciekle, odporne na skoki, wstrzasy i podjazdy/zjazdy


pawel

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » wt gru 09, 2003 9:49 am

też mam to na myśli...latałem przez dwa sezony s-21 na dwóch jikovach - miał petarde...(nie mój gaz to był )

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt gru 09, 2003 9:53 am

pol pisze:moze leza ci zbedne beznadziejne strombergi od v8?
bo bym potrzebowal takie 2 sztuki
może i leżą...ale nie puszcze...ZN :)21
#noichuj

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » wt gru 09, 2003 9:53 am

banan pisze:te¿ mam to na my¶li...lata³em przez dwa sezony s-21 na dwóch jikovach - mia³ petarde...(nie mój gaz to by³ )
mam 2 strombergi od bmw, od merca jest tego pelno na gieldzie po 100zl,
za bardzo nie kumam teori jak dobrac do pojemnosci 2.9 litra 2 gazniki,
merc ma stromberg 175CDT (2.3 pojemnosc 115 koni), bmw 150CDT 2 sztuki (1.8 pojemnosc 100koni chyba) , niewiem jaki ma range, ale pojemnosciowo chyba by najlepiej pasowaly do mojej wolgi,
moze czelaw sie wypowie jakiego rodzaju sa strombergi w v8


pawel

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » wt gru 09, 2003 9:58 am

a co to ma za znaczenie od jakiej pojemności ? :o
mniej ssie - mniej daje - oczywiście w normalnych granicach - jak na jeden gaźnik przypada 1.75 ltr i założysz dwa do 2.9 to chodzi - a jak jeden od 5.0 i dwa do 2.1 to już jest problem :P

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt gru 09, 2003 10:00 am

zenith/stromberg dla v8:
wczesne modele na sprężaniu 8.13......175CD2S
pózniejsze modele .............................175CDSE
modele z detoxem..............................175CDSET
dysza we wszystkich 1.75
sprężyna "czerwona"
...
SU-HS6 dla r4 i r6 rovera:
2300.............................BEA albo BEB
2600.............................BEC
dysza we wszystkich 2.54
sprężyna "zółta"
...
do dampera olej silnikowy sae20

Awatar użytkownika
Waldemar
 
 
Posty: 269
Rejestracja: sob lut 01, 2003 1:17 am

Post autor: Waldemar » wt gru 09, 2003 10:19 am

Co do dobierana gazników do silników to niepatrzy sie na konie i pojemnośc (nie az tak bardzo) ważna jest srednica gardzieli a dokładni jej powierzchnia!! Jak gaznik jest fi 40 [mm] to musisz dobrać gaznik cos koło tego moze byc 2 gardzielowy i musy byc powierchnia gardzieli podobna do taj jaka była. wzór na powierzchnie koła

Pk = 3,14 * (fi/2)`2

lub Pole koła = Pi er kwadrat

gdzie r = fi/2
(fi/2)`2 - do kwadratu
Gaz 69 M 1960 - pół wieku i jeszcze jeździ.

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt gru 09, 2003 10:23 am

Waldemar pisze:Co do dobierana gazników do silników to ważna jest srednica gardzieli
nooo
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » wt gru 09, 2003 11:11 am

teoria...nie może być zamała...zaduża może być...

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » wt gru 09, 2003 11:41 am

na dowód podam przykład podnoszenia mocy w moim motorze ZX7R - była ograniczona do 100 koni - poprzez ograniczenie przeppływu powietrza - inne przepustnice były założone - więc inna maksymalna dawka mieszanki była zapodana - troche pracy szlifiereczką na wzór odblokowanej Ninjy i stała się odblokowana - 28 koni więcej :P

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » wt gru 09, 2003 12:35 pm

banan pisze:na dowód podam przyk³ad podnoszenia mocy w moim motorze ZX7R - by³a ograniczona do 100 koni - poprzez ograniczenie przepp³ywu powietrza - inne przepustnice by³y za³o¿one - wiêc inna maksymalna dawka mieszanki by³a zapodana - troche pracy szlifiereczk± na wzór odblokowanej Ninjy i sta³a siê odblokowana - 28 koni wiêcej :P
to tak jak zwezka na turbinie w autach WRC, co do wielkosci gaznikow
to po przykladzie bmw i merca ciezko mi dojsc do logiki dlaczego
akurat zastosowano takie a nie inne gazniki, na stronach holleya widzialem
jakis wzor do wyliczania, ilosc obrotow razy costam costam


pawel

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » wt gru 09, 2003 12:42 pm

tak - dokładnie - tylko to jest wzór aby nie założyć mniejszego gaźnika :P
większe w granicach rozsądku można...
do motolotni z silnikiem 900 cm3 hondy zakładliśmy gaźniki od mz-etz 250 - znacznie większe od oryginału i chodziło jak rakieta :)2

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » wt gru 09, 2003 12:45 pm

fff

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » wt gru 09, 2003 12:56 pm

tak se tylko napisałem te fff bo mi postu nie chciało przyjąć - przy obliczaniu średnicy gardzieli są dwa wzory - na uzyskanie maksymalnego momentu lub mocy - w zależności od zachcianek, pojemności, stopnia sprężania i paru innych rzeczy - później dla danej prędkośći obrotowej oblicza się długość rury ssącej :)6 :)6 :)6
po tym wszystkim trza operacje powtórzyć jeszcze z dwa razy i wtedy uzyskuje się odpowiedni efekt :P

ogólnie gra nie warta świeczki i pieniędzy - lepiej kupić motor spełniający założenia..

ja osobiście to uznaje następującą droge - motor z k lub ke-jetronikiem - aby móc płynnie regulować dawke po zmianach - a zmienić stopień sprężania, średnice zaworów i wałki rozrządu - i nagle z 279 lub 326 koni robi ci się 430-500 :P
mniejsze motory nie ma sensu podnosić - lepiej kupić inny...
za rok-dwa zobaczycie jak chodzi 5.6 V8 na podniesionym motorze...jak narazie to udało mi się uzyskać obrócenie motoru w powietrzu (wolnostojącego) od nadmiaru momentu :P

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » wt gru 09, 2003 1:09 pm

do ruskiego zloma nic oprocz ruskiego silnika nie oplaca sie wsadzac,
no moze jeszcze v6 forda, reszta to przerost formy nad trescia,
pozatym ulepszanie radzieckiej mysli technicznej jest bardzo
ciekawe i pouczajace


pawel

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » wt gru 09, 2003 1:13 pm

pol pisze:do ruskiego zloma nic oprocz ruskiego silnika nie oplaca sie wsadzac,
no moze jeszcze v6 forda, reszta to przerost formy nad trescia,
pozatym ulepszanie radzieckiej mysli technicznej jest bardzo
ciekawe i pouczajace


pawel
dokładnie tak...jak budować zmote to na innej mechanice....do gaz/uaz nie przekraczać 130 koni...

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » wt gru 09, 2003 1:36 pm

banan pisze:
pol pisze:do ruskiego zloma nic oprocz ruskiego silnika nie oplaca sie wsadzac,
no moze jeszcze v6 forda, reszta to przerost formy nad trescia,
pozatym ulepszanie radzieckiej mysli technicznej jest bardzo
ciekawe i pouczajace


pawel
dok³adnie tak...jak budowaæ zmote to na innej mechanice....do gaz/uaz nie przekraczaæ 130 koni...

nie tyle w kwesti mocy, co w prostocie budowy, dopracowac niezawodnosci
i jest OK


pawel

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » wt gru 09, 2003 1:52 pm

no właśnie w tej niezawodności to jest ta granica...te 130 - 150 koni...

wojtasM461
Posty: 468
Rejestracja: czw wrz 19, 2002 5:20 pm
Lokalizacja: ZIELENIEC

Post autor: wojtasM461 » wt gru 09, 2003 7:01 pm

banan pisze:
wojtasM461 pisze: O kurcze i tu jest problem, a gdzie jej mam szukać :oops: bo ze mnie taki mechanik jak z koziej dupy trąba-wsyt mi.
przykro mi ale nie dasz rady sam z tym gaźnikiem...będziesz w okolicy to ci go ustawie...
Dzieki za dobre checi,ale szczerze watpie zebym tym swoim złomem do Ciebie dojechał bo mieszkam z drugiej strony Polski (kotlina Kłodzka)
Muscel M 461-230 + Suza 93
Subaru impreza R
Subaru Legacy TURBO

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » śr gru 10, 2003 11:16 am

zmień se podpis - 230 ma być - bez E :P

basteks
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: śr gru 10, 2003 4:32 pm
Lokalizacja: Koszalin

POSZUKIWANY: Oryginalny silnik do GAZ'a 69

Post autor: basteks » śr gru 10, 2003 5:31 pm

Poszukuje oryginalnego silnika do GAZ'a 69. Powodem moich poszukiwan jest stadko "starych pierdzieli" - znanych pod bardziej ludzka nazwa rzeczoznawcy - z PZMotu, ktorzy powiedzieli ze zarejestruja auto tylko z oryginalnym silnikiem. Bede wdzieczny za pomoc - a takze jezeli ktos ma inne pomysly jak przebrnac przez te burze biurokracji i spokojnie stac sie uzytkownikiem polskich drog.
Z gory serdecznie wszystkim dziekuje

bAstEks

Awatar użytkownika
Silvestr
Posty: 1835
Rejestracja: czw paź 10, 2002 2:21 pm
Lokalizacja: Widawa

Post autor: Silvestr » śr gru 10, 2003 5:34 pm

No to pewnie chcesz rejestrować na zabytek?
Silvestr
Opel Monterey 3.2, Nissan Pickup D22 Double Cab 2.7 TDI + 12,5 tonowy... Żurek 8x8

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość