Pokrywa akumulatora

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Thomson
 
 
Posty: 280
Rejestracja: pt gru 02, 2005 11:07 am
Lokalizacja: Wronki
Kontaktowanie:

Post autor: Thomson » ndz gru 25, 2005 10:07 am

Jak bys mial oryginalny akumulator przystosowany do tej pokrywy to wszystko pasuje idealnie, a wspolczesne akumulatory odbiegaja bo klemy sa ciut nizej i bedzie problem z pokrywka
Gaz 69 A, 69 M, 67b, jeep wyllis MB 42r
gg. 7185505

Awatar użytkownika
Mateusz Woj
Posty: 329
Rejestracja: ndz maja 30, 2004 7:56 pm
Lokalizacja: Września/Poznań

Post autor: Mateusz Woj » ndz gru 25, 2005 12:13 pm

Thomson pisze:Jak bys mial oryginalny akumulator przystosowany do tej pokrywy to wszystko pasuje idealnie, a wspolczesne akumulatory odbiegaja bo klemy sa ciut nizej i bedzie problem z pokrywka
Ten problem już rozwiązałem, z pomocą tokarza dam rade lekko zmodyfikować położenie klem. Ale jakiego typu powinny one być?? Na mase dam oryginalną plecionke, ale nie wiem co z plusem zrobić...
Tylko oryginał się liczy. Gaz 69M 1970r.
Nissan Patrol Gr Y60 1992r lift 4"
gg 8708171

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » ndz gru 25, 2005 1:26 pm

Może i było to gdzies powiedziane, ale szukać mi się nie chce - Mateusz, a elektryke też masz oryginalną, tzn - plus na masie? ( z ciekawosci pytam)

Awatar użytkownika
Mateusz Woj
Posty: 329
Rejestracja: ndz maja 30, 2004 7:56 pm
Lokalizacja: Września/Poznań

Post autor: Mateusz Woj » ndz gru 25, 2005 4:13 pm

Plus na masie był na początku, potem już normalnie misnus dawali na mase...
Tylko oryginał się liczy. Gaz 69M 1970r.
Nissan Patrol Gr Y60 1992r lift 4"
gg 8708171

Awatar użytkownika
wiking
Posty: 775
Rejestracja: sob paź 30, 2004 4:54 pm
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Post autor: wiking » ndz gru 25, 2005 6:09 pm

Mateusz Woj pisze:Plus na masie był na początku, potem już normalnie misnus dawali na mase...
:D To nie jest tak Mateuszu !! (+) czy (-) na obudowie zależy od tego czy masz prądnicę czy alternator !! W orginale wszystkie GAZiki miały plus na masie a po zmianie silnika na górnozaworowy z alternatorem co zresztą było już normalne w wojsku w latach 70-ych zmieniano bieguny !! amen !!
ostatni wiking w RzeczpospolitejObrazek

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » ndz gru 25, 2005 8:17 pm

Dokladnie tak . !!
Disco 300 ES

Awatar użytkownika
Mateusz Woj
Posty: 329
Rejestracja: ndz maja 30, 2004 7:56 pm
Lokalizacja: Września/Poznań

Post autor: Mateusz Woj » ndz gru 25, 2005 8:45 pm

Nie moge sie zgodzić, ponieważ mam przed sobą otwartą instrukcje obsługi samochodów Gaz 69M i Gaz 69AM i na każdym schemacie elektrycznym wyraźnie jako masa zaznaczony jest ujemny biegun akumulatora... I uwaga cytat: "Rodzaj instalacji elektrycznej: jednoprzewodowe, "minus" akumulatora połączony jest z "masą" samochodu". Jest to cytat z książki "Samochody Osobowo-terenowe Gaz 69M i Gaz 69AM- Instrukcja obsługi" Zatwierdzona do użytku dnia 28.03.1972r.
Tylko oryginał się liczy. Gaz 69M 1970r.
Nissan Patrol Gr Y60 1992r lift 4"
gg 8708171

Awatar użytkownika
wiking
Posty: 775
Rejestracja: sob paź 30, 2004 4:54 pm
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Post autor: wiking » ndz gru 25, 2005 10:09 pm

Mateusz Woj pisze:Nie moge sie zgodzić, ponieważ mam przed sobą otwartą instrukcje obsługi samochodów Gaz 69M i Gaz 69AM i na każdym schemacie elektrycznym wyraźnie jako masa zaznaczony jest ujemny biegun akumulatora... I uwaga cytat: "Rodzaj instalacji elektrycznej: jednoprzewodowe, "minus" akumulatora połączony jest z "masą" samochodu". Jest to cytat z książki "Samochody Osobowo-terenowe Gaz 69M i Gaz 69AM- Instrukcja obsługi" Zatwierdzona do użytku dnia 28.03.1972r.
:D czytaj dokładnie co napisałem,masz instrukcję z 1972 a w połowie 1973 zaprzestano produkcji GAZa.Oryginalnie prądnica i regulator napięcia są skonstruowane tak że plus(+) musi być na masie !! ponadto Mateuszu w swoim życiu miałem dwie warszawy i kilka żuków które to musiałem przerabiać po zainstalowaniu alternatora z tym że były to pojazdy trochę starsze niż 1972 r . :wink:
ostatni wiking w RzeczpospolitejObrazek

Awatar użytkownika
Mateusz Woj
Posty: 329
Rejestracja: ndz maja 30, 2004 7:56 pm
Lokalizacja: Września/Poznań

Post autor: Mateusz Woj » ndz gru 25, 2005 10:27 pm

W tej instrukcji są opisywane pojazdy z prądnicami i minus jest na masie, tak też jest u mnie. Mam prądnice, minus na masie i nie mam żadnego problemu.
Tylko oryginał się liczy. Gaz 69M 1970r.
Nissan Patrol Gr Y60 1992r lift 4"
gg 8708171

Awatar użytkownika
Mateusz Woj
Posty: 329
Rejestracja: ndz maja 30, 2004 7:56 pm
Lokalizacja: Września/Poznań

Post autor: Mateusz Woj » ndz gru 25, 2005 10:30 pm

Zamiast sie sprzeczać gdzie powinien być (-) a gdzie (+) powiedziałbyś lepiej jak to z tymi klemami rozwiązać :wink:
Tylko oryginał się liczy. Gaz 69M 1970r.
Nissan Patrol Gr Y60 1992r lift 4"
gg 8708171

Awatar użytkownika
wiking
Posty: 775
Rejestracja: sob paź 30, 2004 4:54 pm
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Post autor: wiking » pn gru 26, 2005 3:04 pm

Mateusz Woj pisze: Na mase dam oryginalną plecionke, ale nie wiem co z plusem zrobić...
:D a jak masz zainstalowany głowny wyłącznik prądu ??
ostatni wiking w RzeczpospolitejObrazek

Awatar użytkownika
wiking
Posty: 775
Rejestracja: sob paź 30, 2004 4:54 pm
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Post autor: wiking » pn gru 26, 2005 3:09 pm

Mateusz Woj pisze:Zamiast sie sprzeczać gdzie powinien być (-) a gdzie (+) powiedziałbyś lepiej jak to z tymi klemami rozwiązać :wink:
:D Dam na to odpowiedz jak mi gips zdejmą ,bo całą literaturę dotyczącą GAZików mam u kolegi kilkanaście kilometrów od mojego miejsca zamieszkania.Naprawdę nie kojarzę jak to powinno być bo nie mam ani jednej pokrywy mimo tego że mam cztery Gaziki :roll: !!
ostatni wiking w RzeczpospolitejObrazek

Awatar użytkownika
Mateusz Woj
Posty: 329
Rejestracja: ndz maja 30, 2004 7:56 pm
Lokalizacja: Września/Poznań

Post autor: Mateusz Woj » pn gru 26, 2005 4:37 pm

wiking pisze:
Mateusz Woj pisze: Na mase dam oryginalną plecionke, ale nie wiem co z plusem zrobić...
:D a jak masz zainstalowany głowny wyłącznik prądu ??
Do tego czasu miałem jakoś wymyślone ale teraz musze go gdzieć umiejscowić, żey wszystko pasowało...
Tylko oryginał się liczy. Gaz 69M 1970r.
Nissan Patrol Gr Y60 1992r lift 4"
gg 8708171

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » wt gru 27, 2005 11:23 am

ja jak swojego gaza kupiłem to miał prądnice i + na masie, a hebelek od prąda to był zamontowany pomiędzy pedałmi hamulca i sprzegła i byc może że to miał tak orginalnie albo ktoś pomotał :)21
Gazy 69

Awatar użytkownika
wiking
Posty: 775
Rejestracja: sob paź 30, 2004 4:54 pm
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Post autor: wiking » wt gru 27, 2005 12:00 pm

Mateusz Woj pisze:
wiking pisze:
Mateusz Woj pisze: Na mase dam oryginalną plecionke, ale nie wiem co z plusem zrobić...
:D a jak masz zainstalowany głowny wyłącznik prądu ??
Do tego czasu miałem jakoś wymyślone ale teraz musze go gdzieć umiejscowić, żey wszystko pasowało...
:D A widzisz,główny wyłącznik prądu też nie możesz gdzieś umiejscowić bo on ma swoje miejsce z tyłu po lewej stronie kierowcy za akumulatorem.wszelkie inne umiejscowienie to po prostu radosna twórczość :wink: !! on jest tak umiejscowiony że kierowca wysiadając automatycznie ,odruchowo wyłącza prąd !!
ostatni wiking w RzeczpospolitejObrazek

Awatar użytkownika
wiking
Posty: 775
Rejestracja: sob paź 30, 2004 4:54 pm
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Post autor: wiking » wt gru 27, 2005 12:06 pm

Darek pisze:ja jak swojego gaza kupiłem to miał prądnice i + na masie, a hebelek od prąda to był zamontowany pomiędzy pedałmi hamulca i sprzegła i byc może że to miał tak orginalnie albo ktoś pomotał :)21
:D Darku spójż powyżej !! Ty kupiłeś samochód już przerabiany :roll: !!
ostatni wiking w RzeczpospolitejObrazek

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » wt gru 27, 2005 12:44 pm

raczej nie bo ja go kupiłem w 1980 roku, i wątpie żeby ktoś w nim coś przerabiał. On jeździł w lasach państwowych. A że ma hebelek tam gdzie pisałem to może dlatego że to komandorka ??
a był napewno w odpowiednim miejscu bo kable od akumulatora pamietały napewno stalina :)21
a wszelkie w nim przeróbki to już moja "twórczość" :)21
Gazy 69

Awatar użytkownika
Dziku2
Posty: 342
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:32 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Dziku2 » wt gru 27, 2005 12:53 pm

wiking pisze:
Mateusz Woj pisze:
wiking pisze: :D a jak masz zainstalowany głowny wyłącznik prądu ??
Do tego czasu miałem jakoś wymyślone ale teraz musze go gdzieć umiejscowić, żey wszystko pasowało...
:D A widzisz,główny wyłącznik prądu też nie możesz gdzieś umiejscowić bo on ma swoje miejsce z tyłu po lewej stronie kierowcy za akumulatorem.wszelkie inne umiejscowienie to po prostu radosna twórczość :wink: !! on jest tak umiejscowiony że kierowca wysiadając automatycznie ,odruchowo wyłącza prąd !!
Możesz wrzucić fotkę miejsca tego wyłącznika??

Awatar użytkownika
wiking
Posty: 775
Rejestracja: sob paź 30, 2004 4:54 pm
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Post autor: wiking » wt gru 27, 2005 1:57 pm

:D Dziku mogę,ale nie teraz bo Bozia mnie pokarała i jestem w gipsie i nie mogę zrobić fotki :wink:
ostatni wiking w RzeczpospolitejObrazek

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Post autor: JA'JACEK » wt gru 27, 2005 3:11 pm

wiking pisze:
Mateusz Woj pisze:Plus na masie był na początku, potem już normalnie misnus dawali na mase...
:D To nie jest tak Mateuszu !! (+) czy (-) na obudowie zależy od tego czy masz prądnicę czy alternator !! W orginale wszystkie GAZiki miały plus na masie a po zmianie silnika na górnozaworowy z alternatorem co zresztą było już normalne w wojsku w latach 70-ych zmieniano bieguny !! amen !!
Coś mi tu nie pasuje......
Mój miał prądnicę, silnik dolniak i masę (-) jak bozia przykazała na budzie.
Zmieniłem silnik na S21 wstawiłem alternator, nowy regulator napięcia......
I wszystko gra..... :)2
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » wt gru 27, 2005 3:30 pm

Moj pierwszy tez tak mial...
Drugi juz z silnikiem s21 i alternatorem mial mase na minusie oczywiscie.
Disco 300 ES

Awatar użytkownika
piotr759
Posty: 1561
Rejestracja: wt lis 08, 2005 4:06 pm
Lokalizacja: Grzywna

Post autor: piotr759 » wt gru 27, 2005 4:30 pm

Z tego co wiem pierwsze Gazy 69 i 69A nie miały wyłącznika masy. Późniejsze miały włącznik zamontowany następująco:
69 M - za siedzeniem kierowcy dogrzane mocowanie do skrzynki bocznej
69 AM - pod siedzeniem kierowcy - mocowanie identyczne jak w 69 M
W obu wersjach zastosowano standardowy rosyjski wyłącznik (identyczny jak w uaz 469, 452 , Kraz itp) mocowany na 3 śruby M6.

Awatar użytkownika
Mateusz Woj
Posty: 329
Rejestracja: ndz maja 30, 2004 7:56 pm
Lokalizacja: Września/Poznań

Post autor: Mateusz Woj » wt gru 27, 2005 4:32 pm

Dziku2 pisze:
wiking pisze:
Mateusz Woj pisze: Do tego czasu miałem jakoś wymyślone ale teraz musze go gdzieć umiejscowić, żey wszystko pasowało...
:D A widzisz,główny wyłącznik prądu też nie możesz gdzieś umiejscowić bo on ma swoje miejsce z tyłu po lewej stronie kierowcy za akumulatorem.wszelkie inne umiejscowienie to po prostu radosna twórczość :wink: !! on jest tak umiejscowiony że kierowca wysiadając automatycznie ,odruchowo wyłącza prąd !!
Możesz wrzucić fotkę miejsca tego wyłącznika??
Dobry pomysł bo nie rozumiem umiejscowienia :roll:
Tylko oryginał się liczy. Gaz 69M 1970r.
Nissan Patrol Gr Y60 1992r lift 4"
gg 8708171

Awatar użytkownika
Mateusz Woj
Posty: 329
Rejestracja: ndz maja 30, 2004 7:56 pm
Lokalizacja: Września/Poznań

Post autor: Mateusz Woj » wt gru 27, 2005 4:50 pm

piotr759 pisze:Z tego co wiem pierwsze Gazy 69 i 69A nie miały wyłącznika masy. Późniejsze miały włącznik zamontowany następująco:
69 M - za siedzeniem kierowcy dogrzane mocowanie do skrzynki bocznej
69 AM - pod siedzeniem kierowcy - mocowanie identyczne jak w 69 M
W obu wersjach zastosowano standardowy rosyjski wyłącznik (identyczny jak w uaz 469, 452 , Kraz itp) mocowany na 3 śruby M6.
Obrazek

Z pewnością chodzi o to. Taki mam włąsnie u siebie zamontowany na skrzynce akumulatora...
Tylko oryginał się liczy. Gaz 69M 1970r.
Nissan Patrol Gr Y60 1992r lift 4"
gg 8708171

Awatar użytkownika
piotr759
Posty: 1561
Rejestracja: wt lis 08, 2005 4:06 pm
Lokalizacja: Grzywna

Post autor: piotr759 » wt gru 27, 2005 4:56 pm

Mateusz Woj pisze:
piotr759 pisze:Z tego co wiem pierwsze Gazy 69 i 69A nie miały wyłącznika masy. Późniejsze miały włącznik zamontowany następująco:
69 M - za siedzeniem kierowcy dogrzane mocowanie do skrzynki bocznej
69 AM - pod siedzeniem kierowcy - mocowanie identyczne jak w 69 M
W obu wersjach zastosowano standardowy rosyjski wyłącznik (identyczny jak w uaz 469, 452 , Kraz itp) mocowany na 3 śruby M6.
http://img469.imageshack.us/my.php?imag ... 2158oh.jpg

Z pewnością chodzi o to. Taki mam włąsnie u siebie zamontowany na skrzynce akumulatora...
Dokładnie chodzi o ten wyłącznik. Ale masz go zamontowanego na skrzynce akumulatora?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość