Pokrywa akumulatora
Moderator: Student
- Mateusz Woj
- Posty: 329
- Rejestracja: ndz maja 30, 2004 7:56 pm
- Lokalizacja: Września/Poznań
Ten problem już rozwiązałem, z pomocą tokarza dam rade lekko zmodyfikować położenie klem. Ale jakiego typu powinny one być?? Na mase dam oryginalną plecionke, ale nie wiem co z plusem zrobić...Thomson pisze:Jak bys mial oryginalny akumulator przystosowany do tej pokrywy to wszystko pasuje idealnie, a wspolczesne akumulatory odbiegaja bo klemy sa ciut nizej i bedzie problem z pokrywka
Tylko oryginał się liczy. Gaz 69M 1970r.
Nissan Patrol Gr Y60 1992r lift 4"
gg 8708171
Nissan Patrol Gr Y60 1992r lift 4"
gg 8708171
- Mateusz Woj
- Posty: 329
- Rejestracja: ndz maja 30, 2004 7:56 pm
- Lokalizacja: Września/Poznań
Mateusz Woj pisze:Plus na masie był na początku, potem już normalnie misnus dawali na mase...





ostatni wiking w Rzeczpospolitej

- Mateusz Woj
- Posty: 329
- Rejestracja: ndz maja 30, 2004 7:56 pm
- Lokalizacja: Września/Poznań
Nie moge sie zgodzić, ponieważ mam przed sobą otwartą instrukcje obsługi samochodów Gaz 69M i Gaz 69AM i na każdym schemacie elektrycznym wyraźnie jako masa zaznaczony jest ujemny biegun akumulatora... I uwaga cytat: "Rodzaj instalacji elektrycznej: jednoprzewodowe, "minus" akumulatora połączony jest z "masą" samochodu". Jest to cytat z książki "Samochody Osobowo-terenowe Gaz 69M i Gaz 69AM- Instrukcja obsługi" Zatwierdzona do użytku dnia 28.03.1972r.
Tylko oryginał się liczy. Gaz 69M 1970r.
Nissan Patrol Gr Y60 1992r lift 4"
gg 8708171
Nissan Patrol Gr Y60 1992r lift 4"
gg 8708171
Mateusz Woj pisze:Nie moge sie zgodzić, ponieważ mam przed sobą otwartą instrukcje obsługi samochodów Gaz 69M i Gaz 69AM i na każdym schemacie elektrycznym wyraźnie jako masa zaznaczony jest ujemny biegun akumulatora... I uwaga cytat: "Rodzaj instalacji elektrycznej: jednoprzewodowe, "minus" akumulatora połączony jest z "masą" samochodu". Jest to cytat z książki "Samochody Osobowo-terenowe Gaz 69M i Gaz 69AM- Instrukcja obsługi" Zatwierdzona do użytku dnia 28.03.1972r.



ostatni wiking w Rzeczpospolitej

- Mateusz Woj
- Posty: 329
- Rejestracja: ndz maja 30, 2004 7:56 pm
- Lokalizacja: Września/Poznań
- Mateusz Woj
- Posty: 329
- Rejestracja: ndz maja 30, 2004 7:56 pm
- Lokalizacja: Września/Poznań
Mateusz Woj pisze:Zamiast sie sprzeczać gdzie powinien być (-) a gdzie (+) powiedziałbyś lepiej jak to z tymi klemami rozwiązać



ostatni wiking w Rzeczpospolitej

- Mateusz Woj
- Posty: 329
- Rejestracja: ndz maja 30, 2004 7:56 pm
- Lokalizacja: Września/Poznań
Do tego czasu miałem jakoś wymyślone ale teraz musze go gdzieć umiejscowić, żey wszystko pasowało...wiking pisze:Mateusz Woj pisze: Na mase dam oryginalną plecionke, ale nie wiem co z plusem zrobić...a jak masz zainstalowany głowny wyłącznik prądu
Tylko oryginał się liczy. Gaz 69M 1970r.
Nissan Patrol Gr Y60 1992r lift 4"
gg 8708171
Nissan Patrol Gr Y60 1992r lift 4"
gg 8708171
Mateusz Woj pisze:Do tego czasu miałem jakoś wymyślone ale teraz musze go gdzieć umiejscowić, żey wszystko pasowało...wiking pisze:Mateusz Woj pisze: Na mase dam oryginalną plecionke, ale nie wiem co z plusem zrobić...a jak masz zainstalowany głowny wyłącznik prądu




ostatni wiking w Rzeczpospolitej

raczej nie bo ja go kupiłem w 1980 roku, i wątpie żeby ktoś w nim coś przerabiał. On jeździł w lasach państwowych. A że ma hebelek tam gdzie pisałem to może dlatego że to komandorka 
a był napewno w odpowiednim miejscu bo kable od akumulatora pamietały napewno stalina
a wszelkie w nim przeróbki to już moja "twórczość"

a był napewno w odpowiednim miejscu bo kable od akumulatora pamietały napewno stalina

a wszelkie w nim przeróbki to już moja "twórczość"

Gazy 69
Możesz wrzucić fotkę miejsca tego wyłącznika??wiking pisze:Mateusz Woj pisze:Do tego czasu miałem jakoś wymyślone ale teraz musze go gdzieć umiejscowić, żey wszystko pasowało...wiking pisze:a jak masz zainstalowany głowny wyłącznik prądu
A widzisz,główny wyłącznik prądu też nie możesz gdzieś umiejscowić bo on ma swoje miejsce z tyłu po lewej stronie kierowcy za akumulatorem.wszelkie inne umiejscowienie to po prostu radosna twórczość
![]()
on jest tak umiejscowiony że kierowca wysiadając automatycznie ,odruchowo wyłącza prąd
Coś mi tu nie pasuje......wiking pisze:Mateusz Woj pisze:Plus na masie był na początku, potem już normalnie misnus dawali na mase...To nie jest tak Mateuszu
(+) czy (-) na obudowie zależy od tego czy masz prądnicę czy alternator
W orginale wszystkie GAZiki miały plus na masie a po zmianie silnika na górnozaworowy z alternatorem co zresztą było już normalne w wojsku w latach 70-ych zmieniano bieguny
amen
Mój miał prądnicę, silnik dolniak i masę (-) jak bozia przykazała na budzie.
Zmieniłem silnik na S21 wstawiłem alternator, nowy regulator napięcia......
I wszystko gra.....

JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.
GAZ 69M 1967r.
Z tego co wiem pierwsze Gazy 69 i 69A nie miały wyłącznika masy. Późniejsze miały włącznik zamontowany następująco:
69 M - za siedzeniem kierowcy dogrzane mocowanie do skrzynki bocznej
69 AM - pod siedzeniem kierowcy - mocowanie identyczne jak w 69 M
W obu wersjach zastosowano standardowy rosyjski wyłącznik (identyczny jak w uaz 469, 452 , Kraz itp) mocowany na 3 śruby M6.
69 M - za siedzeniem kierowcy dogrzane mocowanie do skrzynki bocznej
69 AM - pod siedzeniem kierowcy - mocowanie identyczne jak w 69 M
W obu wersjach zastosowano standardowy rosyjski wyłącznik (identyczny jak w uaz 469, 452 , Kraz itp) mocowany na 3 śruby M6.
- Mateusz Woj
- Posty: 329
- Rejestracja: ndz maja 30, 2004 7:56 pm
- Lokalizacja: Września/Poznań
Dobry pomysł bo nie rozumiem umiejscowieniaDziku2 pisze:Możesz wrzucić fotkę miejsca tego wyłącznika??wiking pisze:Mateusz Woj pisze: Do tego czasu miałem jakoś wymyślone ale teraz musze go gdzieć umiejscowić, żey wszystko pasowało...A widzisz,główny wyłącznik prądu też nie możesz gdzieś umiejscowić bo on ma swoje miejsce z tyłu po lewej stronie kierowcy za akumulatorem.wszelkie inne umiejscowienie to po prostu radosna twórczość
![]()
on jest tak umiejscowiony że kierowca wysiadając automatycznie ,odruchowo wyłącza prąd

Tylko oryginał się liczy. Gaz 69M 1970r.
Nissan Patrol Gr Y60 1992r lift 4"
gg 8708171
Nissan Patrol Gr Y60 1992r lift 4"
gg 8708171
- Mateusz Woj
- Posty: 329
- Rejestracja: ndz maja 30, 2004 7:56 pm
- Lokalizacja: Września/Poznań
piotr759 pisze:Z tego co wiem pierwsze Gazy 69 i 69A nie miały wyłącznika masy. Późniejsze miały włącznik zamontowany następująco:
69 M - za siedzeniem kierowcy dogrzane mocowanie do skrzynki bocznej
69 AM - pod siedzeniem kierowcy - mocowanie identyczne jak w 69 M
W obu wersjach zastosowano standardowy rosyjski wyłącznik (identyczny jak w uaz 469, 452 , Kraz itp) mocowany na 3 śruby M6.

Z pewnością chodzi o to. Taki mam włąsnie u siebie zamontowany na skrzynce akumulatora...
Tylko oryginał się liczy. Gaz 69M 1970r.
Nissan Patrol Gr Y60 1992r lift 4"
gg 8708171
Nissan Patrol Gr Y60 1992r lift 4"
gg 8708171
Dokładnie chodzi o ten wyłącznik. Ale masz go zamontowanego na skrzynce akumulatora?Mateusz Woj pisze:http://img469.imageshack.us/my.php?imag ... 2158oh.jpgpiotr759 pisze:Z tego co wiem pierwsze Gazy 69 i 69A nie miały wyłącznika masy. Późniejsze miały włącznik zamontowany następująco:
69 M - za siedzeniem kierowcy dogrzane mocowanie do skrzynki bocznej
69 AM - pod siedzeniem kierowcy - mocowanie identyczne jak w 69 M
W obu wersjach zastosowano standardowy rosyjski wyłącznik (identyczny jak w uaz 469, 452 , Kraz itp) mocowany na 3 śruby M6.
Z pewnością chodzi o to. Taki mam włąsnie u siebie zamontowany na skrzynce akumulatora...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość