Heble
Moderator: Student
Łeee,no wiadomo,że zbiorniczki musza być wyżej.Artur pisze: Sprawdź sobie dokładnie jaka jest zasada działania pompy hydraulicznej odnośnie tarcia o jakim mówisz a mianowicie każda pompa hamulcowa musi być wyżej niż układ cylinderków bo w innym przypadku płyn grawitacyjnie by przelał zbiorniczek i wyleciał na ziemie.
Co nie zmienia mojej opinii,że pompa pod podłogą-to kiepsko...
A ta pompa na allegro to wg mnie nowy typ,a nie stary.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Witam misio3 z tej strony. Panowie - przykładowo pompa chamulcowa od Aro jest wadliwa gdy sie wymieni reperaturki o nieodpowiedniej długości kołnieża gumki. Jeżeli kołniez ten zasłania ( przy spoczynku pedała ) otwór dolotu płynu, to taki problem - wiecznego zapowietrzenia - istnieje . nalezy zbadać cienkim drucikiem czy jest drożność tzw. wpłwu płynu do pompy. Niezassanie płynowni powoduje takie wariacje. Trza sprawdzić drozności kanałów przy spoczynku pompy i szczelności kanałów przy jej aktywności. PZdr. Michał
Re: pompa
aaaaaaaaaaa.....wiking pisze:Artur a gdzie Ty widziałeś pompę jednostopniową za 140,- w piątek takową kupiłem w Słupsku na Broniewskiego za 244,-

za ile to kupiles? 244zl?
Rany boskie za ta cene masz conajmniej 2 pompy i 4 reperaturki
grzechu
LR Discovery II TeDePińć
LR Discovery II TeDePińć
pompa





ostatni wiking w Rzeczpospolitej

- SebastianS
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
- Lokalizacja: Gliwice
Mała uwaga co do postów o przewagach różnych rozwiązań układu hamuylcowego:
- Jeśli chodzi o serwo - efekt przyrostu sprawności jest raczej psychologiczny, bo taką samą siłę jesteśmy w stanie wytworzyć własną naogą, tylko trzeba mocniej depnąć - z serwem jest po prostu wygodniej.
- Co do hamowania bębnami - przy szybkościach typu 30 czy 60 km/h nie ma problemu - wystarczy. Gorzej, jeśli się jedzie - jak w moim przypadku - 160 i trzeba użyć zdecydowanie hampli... tu daje znać o sobie fatalna zdolność do odprowadzania ciepła w porównaniu z tarczami, a także to, że w przypadku bębnów część siły przyłożonej do powierzchni ciernej idzie w komin z uwagi na odkształcenie samego bębna - w tarczach tego nie ma.
- Samoregulacja wołgowskiego typu - umieszczona wewnątrz cylinderka jest
Do dupy w teren jest samoregulacja żukowska - blaszkowo - drucikowo - sprężynkowo - rozpierakowa - nie będzie robić po jednym błotnistym brodzie.
- Jeśli chodzi o serwo - efekt przyrostu sprawności jest raczej psychologiczny, bo taką samą siłę jesteśmy w stanie wytworzyć własną naogą, tylko trzeba mocniej depnąć - z serwem jest po prostu wygodniej.
- Co do hamowania bębnami - przy szybkościach typu 30 czy 60 km/h nie ma problemu - wystarczy. Gorzej, jeśli się jedzie - jak w moim przypadku - 160 i trzeba użyć zdecydowanie hampli... tu daje znać o sobie fatalna zdolność do odprowadzania ciepła w porównaniu z tarczami, a także to, że w przypadku bębnów część siły przyłożonej do powierzchni ciernej idzie w komin z uwagi na odkształcenie samego bębna - w tarczach tego nie ma.
- Samoregulacja wołgowskiego typu - umieszczona wewnątrz cylinderka jest

- SebastianS
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
- Lokalizacja: Gliwice
Witam
Chciałbym odświeżyć ten temat, ponieważ w nim znalazłem informacje najbliższe mojemu pytaniu.
Otóż jak zrobić, aby mieć oryginalne pedały, ale pompę i serwo pod maską?
Serwo i pompę mam od MB 109E
Chciałbym, aby przekazanie siły z pedału hamulca na membranę serwa odbywało się hydraulicznie. Rozumiem, że przy pedale muszę zainstalować pompkę, a przy membranie siłownik jednostronnego działania pchający.
Znalazłem taką stronę, która mówi o siłownikach pneumatycznych, zasada działania jest przecież taka sama jak hydraulicznego:
http://www.hip.agh.edu.pl/page/index.ph ... &pne=pwyk4
Po małych poszukiwaniach siłownika w Internecie znalazłem tylko za kwotę około 1000 zł ( musiałoby mnie poj... żeby coś takiego kupć )
Pomóżcie więc jak to zrobić, aby było taniej.
Jakieś zdjęcia może?
Chciałbym odświeżyć ten temat, ponieważ w nim znalazłem informacje najbliższe mojemu pytaniu.
Otóż jak zrobić, aby mieć oryginalne pedały, ale pompę i serwo pod maską?
Serwo i pompę mam od MB 109E
Chciałbym, aby przekazanie siły z pedału hamulca na membranę serwa odbywało się hydraulicznie. Rozumiem, że przy pedale muszę zainstalować pompkę, a przy membranie siłownik jednostronnego działania pchający.
Znalazłem taką stronę, która mówi o siłownikach pneumatycznych, zasada działania jest przecież taka sama jak hydraulicznego:
http://www.hip.agh.edu.pl/page/index.ph ... &pne=pwyk4
Po małych poszukiwaniach siłownika w Internecie znalazłem tylko za kwotę około 1000 zł ( musiałoby mnie poj... żeby coś takiego kupć )
Pomóżcie więc jak to zrobić, aby było taniej.
Jakieś zdjęcia może?
Gaz 69 AM w proszku
Po co takie kombinacje
Dodatkowy kład hydrauliczny do uruchamiania hamulców to nieporozumienie. A co z luzami mechanicznymi, dodatkowe elementy które mogą (a więc to zrobią) paść
Dbaj o swoją głowę i nie wymyślaj takich cudów. Bez kombinowania zamontuj w oryginalny układ serwo i rozdzielacz od wołgi. Serwo montujesz pod maską na ścianie grodziowej, w korku pompy wlutujesz rurkę i wyprowadzisz zalewanie do zbiorniczka pod maską, rozdzielacz na lewym nadkolu. Wzystko to wywiercenie 6 otworów i zrobienie kilku przewodów. Jak bardzo chcesz to mam taki zestaw 



Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość