Heble

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » pt paź 29, 2004 1:00 pm

Disco 300 ES

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » sob paź 30, 2004 12:04 am

Artur pisze: Sprawdź sobie dokładnie jaka jest zasada działania pompy hydraulicznej odnośnie tarcia o jakim mówisz a mianowicie każda pompa hamulcowa musi być wyżej niż układ cylinderków bo w innym przypadku płyn grawitacyjnie by przelał zbiorniczek i wyleciał na ziemie.
Łeee,no wiadomo,że zbiorniczki musza być wyżej.
Co nie zmienia mojej opinii,że pompa pod podłogą-to kiepsko...
A ta pompa na allegro to wg mnie nowy typ,a nie stary.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
wiking
Posty: 775
Rejestracja: sob paź 30, 2004 4:54 pm
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

pompa

Post autor: wiking » ndz paź 31, 2004 10:01 pm

:D Artur a gdzie Ty widziałeś pompę jednostopniową za 140,- w piątek takową kupiłem w Słupsku na Broniewskiego za 244,- :cry:
ostatni wiking w RzeczpospolitejObrazek

Awatar użytkownika
misio
Posty: 690
Rejestracja: sob cze 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: misio » ndz paź 31, 2004 10:31 pm

wiking chyba kojarze cię 8)
twoje gaziki stoja zaraz na wjezdzie do ustki po lewej stronie ??
Suzuki sj413 `85 nie motane :)21

Awatar użytkownika
wiking
Posty: 775
Rejestracja: sob paź 30, 2004 4:54 pm
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Post autor: wiking » ndz paź 31, 2004 10:50 pm

:D dokładnie tak Misiaczku ztym że nadzień dzisiejszy stoi tam tylko jeden pozostałe są pochowane !! :D
ostatni wiking w RzeczpospolitejObrazek

Awatar użytkownika
misio
Posty: 690
Rejestracja: sob cze 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: misio » ndz paź 31, 2004 10:54 pm

zauważyłem że stoi tylko jeden :)2
gadaliśmy w wakacje namawiałem Cie na przyjazd do ostrzyc i właśnie wspominałem też coś o tym forum 8)
Suzuki sj413 `85 nie motane :)21

Awatar użytkownika
misio3
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: ndz paź 31, 2004 10:39 pm
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: misio3 » ndz paź 31, 2004 11:26 pm

Witam misio3 z tej strony. Panowie - przykładowo pompa chamulcowa od Aro jest wadliwa gdy sie wymieni reperaturki o nieodpowiedniej długości kołnieża gumki. Jeżeli kołniez ten zasłania ( przy spoczynku pedała ) otwór dolotu płynu, to taki problem - wiecznego zapowietrzenia - istnieje . nalezy zbadać cienkim drucikiem czy jest drożność tzw. wpłwu płynu do pompy. Niezassanie płynowni powoduje takie wariacje. Trza sprawdzić drozności kanałów przy spoczynku pompy i szczelności kanałów przy jej aktywności. PZdr. Michał

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Re: pompa

Post autor: RudeBoy » pn lis 01, 2004 3:34 am

wiking pisze::D Artur a gdzie Ty widziałeś pompę jednostopniową za 140,- w piątek takową kupiłem w Słupsku na Broniewskiego za 244,- :cry:
aaaaaaaaaaa..... :o

za ile to kupiles? 244zl?

Rany boskie za ta cene masz conajmniej 2 pompy i 4 reperaturki
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Awatar użytkownika
wiking
Posty: 775
Rejestracja: sob paź 30, 2004 4:54 pm
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Post autor: wiking » pn lis 01, 2004 9:45 am

:D pamiętam Cię Misiaczku doskonale -byłeś u mnie w lecie z kolesiami co do Ostrzyc tudzież innych wyjazdów to wiesz jak to jest jak się prowadzi własną firmę przeważnie zero czasu !! :D
ostatni wiking w RzeczpospolitejObrazek

Awatar użytkownika
wiking
Posty: 775
Rejestracja: sob paź 30, 2004 4:54 pm
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

pompa

Post autor: wiking » pn lis 01, 2004 9:56 am

:D tak kolego RudeBoy za pompę jednostopniową (stary żuk,nysa,warszawa,sztaplarka RAK) zapłaciłem 244,-PLN (słownie dwieście czterdzieści cztery) i jako stary wiking,klnę się na Thora że jeśli kłamię to niech mi jęzor przy samej d..ie upierdzielą.amen !! !! !! !!
ostatni wiking w RzeczpospolitejObrazek

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » pn lis 01, 2004 1:13 pm

No z ta cena pąpy ;-) to fakt. Ja sam tyle jakie rok temu a W-wie placilem.
A co najlepsze uzywalam ok pol roku z mnienilem na dwuobwodowa
Disco 300 ES

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Post autor: RudeBoy » pn lis 01, 2004 3:29 pm

slodki boshe...

cena kosmitalna jak za taki szajs :)
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Awatar użytkownika
wiking
Posty: 775
Rejestracja: sob paź 30, 2004 4:54 pm
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

pompa

Post autor: wiking » pn lis 01, 2004 3:50 pm

:D cena ceną ,szajs szajsem kolego RB ale ile to radochy jak udaje ci się wyhamować przed radiowozem lub bramą sąsiada :lol:
ostatni wiking w RzeczpospolitejObrazek

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Post autor: RudeBoy » pn lis 01, 2004 4:02 pm

a no to prawda... :)

Choc musze Ci powiedziec ze przyzwyczailem sie juz ze chamuje mi tylko prawe przednie kolo :)

Choc teraz po remoncie mam nadzieje auto bedzie sie zatrzymywac z piskiem :)
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » sob lis 06, 2004 12:15 pm

Mała uwaga co do postów o przewagach różnych rozwiązań układu hamuylcowego:
- Jeśli chodzi o serwo - efekt przyrostu sprawności jest raczej psychologiczny, bo taką samą siłę jesteśmy w stanie wytworzyć własną naogą, tylko trzeba mocniej depnąć - z serwem jest po prostu wygodniej.
- Co do hamowania bębnami - przy szybkościach typu 30 czy 60 km/h nie ma problemu - wystarczy. Gorzej, jeśli się jedzie - jak w moim przypadku - 160 i trzeba użyć zdecydowanie hampli... tu daje znać o sobie fatalna zdolność do odprowadzania ciepła w porównaniu z tarczami, a także to, że w przypadku bębnów część siły przyłożonej do powierzchni ciernej idzie w komin z uwagi na odkształcenie samego bębna - w tarczach tego nie ma.
- Samoregulacja wołgowskiego typu - umieszczona wewnątrz cylinderka jest :)2 Do dupy w teren jest samoregulacja żukowska - blaszkowo - drucikowo - sprężynkowo - rozpierakowa - nie będzie robić po jednym błotnistym brodzie.

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » pn lis 08, 2004 11:44 am

SebastianS pisze:Do dupy w teren jest samoregulacja żukowska - blaszkowo - drucikowo - sprężynkowo - rozpierakowa - nie będzie robić po jednym błotnistym brodzie.
coś takiego nie zastosowałem chociaż mam z zuka ale takie w cylinderku ??
Gazy 69

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » wt lis 09, 2004 2:10 am

Takie w cylinderku jest niunia :)2

Awatar użytkownika
miroja
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 8:08 pm
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: miroja » pn maja 28, 2007 9:03 am

Witam
Chciałbym odświeżyć ten temat, ponieważ w nim znalazłem informacje najbliższe mojemu pytaniu.
Otóż jak zrobić, aby mieć oryginalne pedały, ale pompę i serwo pod maską?
Serwo i pompę mam od MB 109E
Chciałbym, aby przekazanie siły z pedału hamulca na membranę serwa odbywało się hydraulicznie. Rozumiem, że przy pedale muszę zainstalować pompkę, a przy membranie siłownik jednostronnego działania pchający.
Znalazłem taką stronę, która mówi o siłownikach pneumatycznych, zasada działania jest przecież taka sama jak hydraulicznego:
http://www.hip.agh.edu.pl/page/index.ph ... &pne=pwyk4

Po małych poszukiwaniach siłownika w Internecie znalazłem tylko za kwotę około 1000 zł ( musiałoby mnie poj... żeby coś takiego kupć )

Pomóżcie więc jak to zrobić, aby było taniej.

Jakieś zdjęcia może?
Gaz 69 AM w proszku

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adampio » pn maja 28, 2007 9:32 am

A nie daloby sie zainstalowac hydraulicznego silownika sprzeglowego?

Awatar użytkownika
miroja
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 8:08 pm
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: miroja » pn maja 28, 2007 10:01 am

Tak pewnie będzie musiało to wyglądać.
Mnie jednak ciekawi druga końcówka tego patentu.
Jak umiejscowić pompę wraz z serwem pod maską?
Jaki "patentowy" siłownik pchający zastosować?
Jak wygląda sprawa z przeglądem?

pozdrawiam
Gaz 69 AM w proszku

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Post autor: Piter69A » pn maja 28, 2007 12:25 pm

Po co takie kombinacje ?? Dodatkowy kład hydrauliczny do uruchamiania hamulców to nieporozumienie. A co z luzami mechanicznymi, dodatkowe elementy które mogą (a więc to zrobią) paść !! Dbaj o swoją głowę i nie wymyślaj takich cudów. Bez kombinowania zamontuj w oryginalny układ serwo i rozdzielacz od wołgi. Serwo montujesz pod maską na ścianie grodziowej, w korku pompy wlutujesz rurkę i wyprowadzisz zalewanie do zbiorniczka pod maską, rozdzielacz na lewym nadkolu. Wzystko to wywiercenie 6 otworów i zrobienie kilku przewodów. Jak bardzo chcesz to mam taki zestaw :wink:
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

Awatar użytkownika
goralski
 
 
Posty: 10926
Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Szklarska Poręba/DDR
Kontaktowanie:

Post autor: goralski » pn maja 28, 2007 1:52 pm

Adampio pisze:A nie daloby sie zainstalowac hydraulicznego silownika sprzeglowego?
a wydajność? :roll: ...
"To, że mam to w dupie nie oznacza, że tego nie rozumiem" H.S

Awatar użytkownika
miroja
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 8:08 pm
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: miroja » pn maja 28, 2007 2:07 pm

Czyli tak:
Z jednostopniowej oryginalnej pomy prowadzę przewód do serwa wołgi, które zamontuję pod maską, a potem rozdielam na koła?
Gaz 69 AM w proszku

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Post autor: Piter69A » pt cze 01, 2007 8:25 am

Tak właśnie to wygląda.
Proste i bez ingerencji, ciecia, przerabiania pompy, pedałów, itd.
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

Awatar użytkownika
miroja
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 8:08 pm
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: miroja » pt cze 01, 2007 10:54 am

czy tak wygląda to wspomaganie?


Obrazek
Gaz 69 AM w proszku

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość