moj Gaz
Moderator: Student
moj Gaz
niechce mi sie skakac po innych watkach wiec tu bede sobie pisal i pytal .primo,silnik s21,wymieniona uszczelka pod gl,zawory zrobione i auto nawet niezle jedzie -7-8dyszek,mija tydzien i dupa max 50.glowica byla tulejowana ,poszla na zlom,zalozylem inna-tez zrobione zawory,nowa uszcz i predkosc ta sama-max 5dych.zato spalanie syte,tak mn 35-40 l na sto.miedzy czasie grzebalem przy aparacie zapl-czy to moze byc powodem.jazda po asfalcie ,tylko tyl ciagnie.
Re: moj Gaz
Przyczyn takiego stanu rzeczy w gaziku może być wiele - praktycznie wszystkie dolegliwości jakie mogą wystąpić w silniku i jego osprzęcie mogą mieć wpływ na opisaną przez ciebie sytuację. Jeżeli nie podejdziesz do tematu kompleksowo i dokładnie to tak będziesz walczył co chwilę z co rusz to nową usterką. Ja zaproponował bym Tobie następujące działania:
- silnik (kontrola sprężania, regulacja zaworów a także ewentualna kontrola zużycia krzywek wałka rozrządu, kontrola uszczelki pod głowicą, zaworów)
- układ zapłonowy, a głownie aparat (czy krzywka aparatu nie jest wyrobiona, czy ośka nie jest krzywa, czy regulatory są sprawne, platynki ustawione z odpowiednią przerwą, czy platynki nie są wypalone, czy kopułka nie jest pęknięta, czy węgielek w kopułce jest cały, czy cewka i kondensatory są sprawne, czy świece są dobre no i oczywiście sama regulacja zapłonu)
- czy działa termostat i czy silnik się nagrzewa
- układ zasilania - miałeś problemy z pompką (czy pompa jest dobrze założona i sprawna, czy gaźnik jest szczelny, czy ssanie jest wyłączone, czy kolektor dobrze przylega do głowicy, czy uszczelka jest dobra zwłaszcza na kanałach ssących, czy jest zaślepiony otwór w kolektorze ssącym z którego normalnie w żuku idzie przewód do serwa)
- no i samo paliwo...
Tak więc przyjacielu drogi - książka napraw od żuka i do dzieła - krok po kroku. Cudów nie ma - w końcu przyczynę znajdziesz.
- silnik (kontrola sprężania, regulacja zaworów a także ewentualna kontrola zużycia krzywek wałka rozrządu, kontrola uszczelki pod głowicą, zaworów)
- układ zapłonowy, a głownie aparat (czy krzywka aparatu nie jest wyrobiona, czy ośka nie jest krzywa, czy regulatory są sprawne, platynki ustawione z odpowiednią przerwą, czy platynki nie są wypalone, czy kopułka nie jest pęknięta, czy węgielek w kopułce jest cały, czy cewka i kondensatory są sprawne, czy świece są dobre no i oczywiście sama regulacja zapłonu)
- czy działa termostat i czy silnik się nagrzewa
- układ zasilania - miałeś problemy z pompką (czy pompa jest dobrze założona i sprawna, czy gaźnik jest szczelny, czy ssanie jest wyłączone, czy kolektor dobrze przylega do głowicy, czy uszczelka jest dobra zwłaszcza na kanałach ssących, czy jest zaślepiony otwór w kolektorze ssącym z którego normalnie w żuku idzie przewód do serwa)
- no i samo paliwo...
Tak więc przyjacielu drogi - książka napraw od żuka i do dzieła - krok po kroku. Cudów nie ma - w końcu przyczynę znajdziesz.
Gaz 69M (E) 1972r.
Re: moj Gaz
piotku jak zawsze moge liczyc na ciebie,ub -gaznik pewnie trzeba obejzec a zawory to tylko szczelinomiez czy jeszcze cos.wybaczcie laikowi.dodam ze byly czyszczone docierane .aha,kupie ksiazke .
Re: moj Gaz
jest pare na allegro ,ktora polecacie?
Re: moj Gaz
W przyszłym tygodniu mogę skserować Tobie instrukcję od Warszawy - silnik M20 i S21 jest dokładnie opisany. Nie ma bata, żebyś sobie nie poradził.
Gaz 69M (E) 1972r.
Re: moj Gaz
ok.daj cynk jak zrobisz.
Re: moj Gaz
A jakieś objawy dźwiękowo-wizualne towarzyszą?
Czy kopci? Na jaki kolor? Czy strzela w tłumik/gaźnik?
Czy to 50km/h się pojawiło po tych 80km/h i już tak zostało, czy jest raz 50 raz 80km/h?
Mosty nie wyją? Ewentualnie inne elementy przeniesienia napędu?
Piasty kół ciepłe/gorące?
Sprzęgło się nie ślizga?
Ręczny sprawdzałeś czy nie łapie?
No i na koniec głupie pytanie...a reduktora nie zapiąłeś przypadkiem?
Czy kopci? Na jaki kolor? Czy strzela w tłumik/gaźnik?
Czy to 50km/h się pojawiło po tych 80km/h i już tak zostało, czy jest raz 50 raz 80km/h?
Mosty nie wyją? Ewentualnie inne elementy przeniesienia napędu?
Piasty kół ciepłe/gorące?
Sprzęgło się nie ślizga?
Ręczny sprawdzałeś czy nie łapie?
No i na koniec głupie pytanie...a reduktora nie zapiąłeś przypadkiem?

GAZ-69M: R-125M / RD-115 będzie...
K-750W
Wolf Fu2
RD-115z
K-750W
Wolf Fu2
RD-115z
Re: moj Gaz
zaczne od konca-reduktor niezapiety nawet sprzegielka odpiete.objawy dzwiekowe sa,ogolnie jeden wielki chaos,most zalany a wyje.czy kopci,troche na siwo,ani w gaznik ani w tlumik nie strzela.tak te 50 pojawilo sie po 80 i tak zostalo,na czwartym biegu to tylko prosta lekki podjazd i mus troja.piasty i sprzeglo raczej w normie.recznego brak.jak juz pisalem byla moc,spokojnie z 8 dych lecial,potem grzebalem cos z aparatem zapl bo swiece kopcil i dupa niemage wrucic do tamtego ustawienia.a pali tyle ze naser mater.gaznik weber.niema mnie teraz w kraju wiec nic niesprawdze,tak sobie planuje czas urlopu.dodam ze silnik pali na dyk ale nawet teraz po kolejnej zmianie glowicy swiece tez sa przykopcone.w razie jakby cewka i kondensator byly do bani czy auto by tak palilo,moze to wina tylko ust zaplonu?grobas pisze:A jakieś objawy dźwiękowo-wizualne towarzyszą?
Czy kopci? Na jaki kolor? Czy strzela w tłumik/gaźnik?
Czy to 50km/h się pojawiło po tych 80km/h i już tak zostało, czy jest raz 50 raz 80km/h?
Mosty nie wyją? Ewentualnie inne elementy przeniesienia napędu?
Piasty kół ciepłe/gorące?
Sprzęgło się nie ślizga?
Ręczny sprawdzałeś czy nie łapie?
No i na koniec głupie pytanie...a reduktora nie zapiąłeś przypadkiem?
Re: moj Gaz
Przyczyną o której piszesz może być zbyt bogata mieszanka - wtedy zarzuca świece sadzą, wzrasta zużycie paliwa i maleje moc - to w temacie gaźnika. Jednak jeżeli świece są czarne i mokre - to prawdopodobnie silnik jest zużyty i ma słabe ciśnienie sprężania. Z kolei mogłeś też przestawić zapłon - prawdopodobnie jest za późny - spróbuj przekręcać delikatnie aparat zapłonowy w lewo. Metodą prób i błędów powinieneś sobie poradzić.
Gaz 69M (E) 1972r.
Re: moj Gaz
bogata mieszanka-mozliwe,sprezenia nie sprawdzalem jeszcze to niewiem,jesli chodzi o zaplon to wlasnie przekrecajac go ale w prawa strone silnik na wolnych obr wydaje sie chodzi lepiej.kreecac w lewo obroty spadaja.w aparacie wymienilem kopulke i ten caly srodek z kowadelkiem-bez rezultatu.przewody tez nowepiotr759 pisze:Przyczyną o której piszesz może być zbyt bogata mieszanka - wtedy zarzuca świece sadzą, wzrasta zużycie paliwa i maleje moc - to w temacie gaźnika. Jednak jeżeli świece są czarne i mokre - to prawdopodobnie silnik jest zużyty i ma słabe ciśnienie sprężania. Z kolei mogłeś też przestawić zapłon - prawdopodobnie jest za późny - spróbuj przekręcać delikatnie aparat zapłonowy w lewo. Metodą prób i błędów powinieneś sobie poradzić.
Re: moj Gaz
Późny zapłon to strzelał by w rurę, przynajmniej od czasu do czasu. Do tego czarne spaliny. Przy bogatej mieszance podobne objawy.
Siwy czy błękitnawy dym raczej na olej wskazuje.
Najgorszy scenariusz jest taki, że przegrzałeś motorek i poszły pierścienie. U mnie były podobne objawy (też S-21). Też palił na dotyk.
Przypilnuj ile oliwy znika, tyle że jak masz brudny silnik (cieknie) to raczej nie ocenisz czy bierze przez pierścienie, czy cieknie przez uszczelki. Najlepiej byłoby sprawdzić sprężanie.
Jak nie masz dostępu do manometru to pokręć korbą - przy dobrym sprężaniu trzeba się troszkę napiąć na suwie sprężania.
Jak bierze olej przez pierścienie, to świece też będą czarne. Warto sprawdzić czy wszystkie świece są równo zasyfione. Jak część będzie czysta a część czarna to może wskazać które garnki biorą olej.
Siwy czy błękitnawy dym raczej na olej wskazuje.
Najgorszy scenariusz jest taki, że przegrzałeś motorek i poszły pierścienie. U mnie były podobne objawy (też S-21). Też palił na dotyk.
Przypilnuj ile oliwy znika, tyle że jak masz brudny silnik (cieknie) to raczej nie ocenisz czy bierze przez pierścienie, czy cieknie przez uszczelki. Najlepiej byłoby sprawdzić sprężanie.
Jak nie masz dostępu do manometru to pokręć korbą - przy dobrym sprężaniu trzeba się troszkę napiąć na suwie sprężania.
Jak bierze olej przez pierścienie, to świece też będą czarne. Warto sprawdzić czy wszystkie świece są równo zasyfione. Jak część będzie czysta a część czarna to może wskazać które garnki biorą olej.
GAZ-69M: R-125M / RD-115 będzie...
K-750W
Wolf Fu2
RD-115z
K-750W
Wolf Fu2
RD-115z
Re: moj Gaz
piotrek dzieki wielkie,lektura doszla.pozdr.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości