układ wydechowy

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

nefar
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: wt lut 15, 2005 10:41 pm
Lokalizacja: Gdańsk

układ wydechowy

Post autor: nefar » wt lut 22, 2005 8:45 pm

A więc tak mój stary układ wydechowy szlak trafił ( praktycznie wszystko poszło ..... ) No i już wszystko tłumaczę mam silnik z Multicara(diesel oczywiście). Dziś byłem w sklepie z częściami rolniczymi i widziałem tłumik z jakiegoś traktora w atrakcyjnej cenie, ale nie mam pojęcia czy to wogóle się nadaje( nawet nie mam pojęcia ile kosztuje orginalny tłumik od multicara.. i czy można coś takiego kupić gdzie kolwiek) ? A drugie pytanie to to jakie rury stosuje się do wydechu czy poprostu zwykłe cieńko ściene czy jakieś specjalne? Jak je się łączy i tak dalej. Muszę cały wydech praktycznie na nowo robić .... Za wszelkie podpowiedzi z góry dziękuję.
Gaz, Gaz, jeszcze raz gaz.

Bubu
Posty: 403
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 10:10 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl

Post autor: Bubu » śr lut 23, 2005 1:11 am

hm...to powinno już trafić do "Tekściorów" w Towarzyskich:

PRZEJRZYJ STARE TEMATY, TO JUŻ BYŁO
"Leśny potwór."

Bubu
Posty: 403
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 10:10 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl

Post autor: Bubu » śr lut 23, 2005 1:14 am

A konkretniej zobacz tu:
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... t=t%B3umik

...i wszystko jasne :D
"Leśny potwór."

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » śr lut 23, 2005 1:59 am

Krótko:
1/ ładuj od trachtora jak pasuje.
2/ fi rur zachowaj jak oryginał
3/ rury cienkoscienne-żadnych ocynków hydraulicznych,jak nie masz jakiegoś Centrostalu pod bokiem,to kup proste rury np od rzeczonego atrakcyjnego cenowo trachtora
4/ weż pod uwagę spore wydłuzenie sie wydechu po nagrzaniu
5/ brak gietarki?To nacinaj i załamuj klejac migomatem
6/ wersja wypasiona:złącze elastyczne po drodze
7/ wersja super wypas:jak wyżej,ale rury z nierdzewki

A poza tym to juz było ...nie raz :)21
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

nefar
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: wt lut 15, 2005 10:41 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: nefar » śr lut 23, 2005 11:33 pm

dzięki chłopaki za wszelkie infa. To pocieszyliście mnie ! :D
Gaz, Gaz, jeszcze raz gaz.

Awatar użytkownika
Dragunov
 
 
Posty: 1473
Rejestracja: wt sie 03, 2004 10:27 pm
Lokalizacja: Pszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: Dragunov » śr lut 23, 2005 11:48 pm

przestaniesz sie cieszyc jak sie dowiesz ile kajner kosztuje :wink:
no limits,no rules,no roads
4runner 1st gen. '88

nefar
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: wt lut 15, 2005 10:41 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: nefar » czw lut 24, 2005 12:07 am

Dragunov pisze:przestaniesz sie cieszyc jak sie dowiesz ile kajner kosztuje :wink:
A co to jest "kajner"?

A już nie związane z "kajnerem" . Kolejna porcja pytań. Z poprzednich postów wnioskuję, że nie można przeprowadzić rury wydechowej z jednej strony ramy na drugą pod ramą. To w takim razie jak to mam zrobić? ( chyba nie środkiem :lol: ). Teraz się zastanawiam jak to ma wyglądać. Mój projekt wygląda następująco: Kolektor wylotowy mam z lewej strony. Więc rura pójdzie po lewej. Aby nie musieć przechodzić pod ramą wyprowadzę od razu pomiędzy zakolem a ramą na zewnątrz ramy rurę. Pedały robię podwieszane więc ani pompa, ani ośka z pedałami mi nie przeszkadza. Resory mam od Uaza( zresztą jak całą ramę), więc resory też mi nie będą przeszkadzały( bo z tego co pamiętam resory orginalne od gaza są dłuższe) . Dalej wzdłóż ramy tłumik od któregoś traktora ( od którego byście polecili? Najlepiej jakiś o małej pojemności). No i oczywiście wylot rury z lewej strony trochę przed tylnim kołem. I jeszcze jedno pytanko: w jakiej odległości od kolektora dać tłumik ( ma to znaczenie jakieś?)
Gaz, Gaz, jeszcze raz gaz.

Awatar użytkownika
goralski
 
 
Posty: 10926
Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Szklarska Poręba/DDR
Kontaktowanie:

Post autor: goralski » czw lut 24, 2005 9:30 am

ma i o ile dobrze pamietam to był tu juz wyklad kolegi na ten temat...
"To, że mam to w dupie nie oznacza, że tego nie rozumiem" H.S

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3917
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marci » czw lut 24, 2005 11:08 am

a jak ci sie spisuje silnik od multikara i jakie to ma parametry moc i moment obrotowy ??
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

nefar
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: wt lut 15, 2005 10:41 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: nefar » czw lut 24, 2005 6:20 pm

Marci pisze:a jak ci sie spisuje silnik od multikara i jakie to ma parametry moc i moment obrotowy ??
I tu pojawia się problem ponieważ jeszcze nie miałem okazji sprawdzić jak się sprawuje :( tzn. robię remont generalny (wszystkiego prócz silnika) , a wyniki dopiero będą za jakiś czas. Swoją drogą wiem jedno: Multicar 3 garowy do tego się nie nadaje! Ja mam 4 garowy i może coś z tego będzie. Jeśli chodzi o dane techniczne tego silnika to kolejny dół bo nigdzie ich znaleźć nie mogłem ( oprócz pojemności ok 2 l.) :(. Mam nadzieje, że nie długo sprawcę go w praktyce.
Gaz, Gaz, jeszcze raz gaz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość