Strona 1 z 2

Wyciek

: czw maja 12, 2005 6:42 pm
autor: Najmłodszy_Gazowiec
Panowie pojawi³ siê problem. Mianowicie po ostatniej je¼dzie zauwa¿y³em ¿e cos kapie. By³em przekonany ¿e t9o olej (kapa³ do¶æ obficie) ale wyci±gna³êm bagnet i jest OK i lampka tez sie nie ¶wieci :P Kapie to na przedni most po lewej stronie (siedz±c za kierownic±). Co to mo¿e byæ? jak temu zapobieæ?
Pozdrawiam

: czw maja 12, 2005 7:25 pm
autor: Mih
po pierwsze lampka to jest od cisnienia oleju a nie od poziomu, jak masz dobre cisnienie a zapali sie lampka, znaczy motor sie zaciera bo olej gdzies znikl,
do konca nie rozumiem wiesz juz ze kapie z silnika?? czy po prostu z lewej strony?? a jaki motor?? :roll:

: czw maja 12, 2005 8:18 pm
autor: nie_mientki
Najprościej będzie chyba zajrzeć pod spód i najnormalniej w świecie popatzreć. A kolor i konsystencja "substancji" nic Ci nie mówią ??

: czw maja 12, 2005 9:15 pm
autor: Najmłodszy_Gazowiec
1. Oryginalny dolniak :D
2. jak na moje oko to olej:) czarny taki maziowaty, ale wylecia³o tego tyle mniej wiêcej o pow 4 roz³o¿onych d³oni!! A wiêc sporo a bagnet pokazuje ¿e poziom jest jaki by³. Wylatuje spod silnika ale nie wiem z czego dok³adnie. Jutro bêdê zagl±da³. Wiêc napisze dok³adnie. I wtedy sprawa sie wyja¶ni. My¶la³em ze kto¶ mi powie na oko :)
Pozdrawiam

: czw maja 12, 2005 9:25 pm
autor: Mih
sluchaj na oko...to chlop w szpitalu umarl :D :D :D

: czw maja 12, 2005 9:49 pm
autor: wiking
Mih pisze:sluchaj na oko...to chlop w szpitalu umarl :D :D :D
:D Tak,tak !! ale znam taki przypadek że jednego uratowali :wink: !! :lol: :lol: :lol:

: czw maja 12, 2005 9:55 pm
autor: luk
Dlaczego pojawia się taka tednecja na forum że ludzie pytają zanim jeszcze cokolwiek zobaczą ?? Dla mnie to oczywiste że najpierw trzeba samemu połozyć się pod złomem i wszytko dokładnie zobaczyć.......
Ale z drugiej strony to coś sie na forum dzieje :wink: :wink:

: czw maja 12, 2005 10:11 pm
autor: Mih
dobrze gada! dac mu wodki! :D

: czw maja 12, 2005 10:29 pm
autor: CLIMBER
Najmłodszy_Gazowiec pisze:1. Oryginalny dolniak :D
2. jak na moje oko to olej:) czarny taki maziowaty, ale wyleciało tego tyle mniej więcej o pow 4 rozłożonych dłoni!! A więc sporo a bagnet pokazuje że poziom jest jaki był. Wylatuje spod silnika ale nie wiem z czego dokładnie. Jutro będę zaglądał. Więc napisze dokładnie. I wtedy sprawa sie wyjaśni. Myślałem ze ktoś mi powie na oko :)
Pozdrawiam


Jezeli to co wycieka jest czarne i maziowate to na bank jest to olej zreszta chyba potrafisz poznac czy to olej czy nie olej:) a i jeszcze mała dygresja :D czy sprawdzałes poziom oleju na zimnym silniku ?? jak tak to przetrrzyj bagnet szmatka i sprawdz jeszcze czy jest ten sam.

: czw maja 12, 2005 10:34 pm
autor: luk
najłatwiej zmoczyc palec i "rozetrzeć" pomiedzy dwoma palcami, wtedy doskonale czuc czy to olej czy nie olej.... A jak ktos powie że sie ubrudzi to niech sie nie bierze za mechanike :wink: :wink:

: pt maja 13, 2005 12:04 am
autor: STAS
poziom w misce olejowej może być taki sam, bo może ubytki są uzupełniane paliwem :evil:

: pt maja 13, 2005 12:26 am
autor: JA'JACEK
Rety N_G nawet nie wie dokładnie z którego miejsca ciurka.....
Jeżeli to jest od strony kierowcy, i na dodatek przestało już kapać,
to może N_G po ostatniej jeździe "wąsa" od maglownicy czyli
przekładni kierowniczej wybił z uszczelniacza.......i teraz kręci na sucho :wink:

: pt maja 13, 2005 8:47 am
autor: luk
JA'JACEK pisze:Jeżeli to jest od strony kierowcy, i na dodatek przestało już kapać,
to może N_G po ostatniej jeździe "wąsa" od maglownicy czyli
przekładni kierowniczej wybił z uszczelniacza.......i teraz kręci na sucho :wink:
To akurat jest bardzo wredne miejce.... troche mi z tamtąd kapało, więc wyjołem przekładnie całą rozebrałem, wyczysciłem, wymieniłem wszystkie usczelki i uszczelniacze......i teraz już nie kapie troche tylko bardzo :evil: :evil:

: pt maja 13, 2005 10:50 am
autor: STAS
hehe, ja pierwsze co musiałem zrobić z przekładnią, to wylać z niej wodę :lol:

: pt maja 13, 2005 3:56 pm
autor: lupus
ja bym obstawial przekladnie kierownicza.

: sob maja 14, 2005 7:44 pm
autor: goralski
Najmłodszy_Gazowiec pisze: o pow 4 rozłożonych dłoni!!
skoro jest najmłodszy to i dłonie nie mogą być za wielkie wiec i wyciek nie za duży...

: ndz maja 15, 2005 10:46 am
autor: kacperekk
gural19 pisze:
Najmłodszy_Gazowiec pisze: o pow 4 rozłożonych dłoni!!
skoro jest najmłodszy to i dłonie nie mogą być za wielkie wiec i wyciek nie za duży...
:)20 :)20 :)20

: ndz maja 15, 2005 11:27 am
autor: p69k
a wzieli pod uwage ze olej rozchodzi się ??

: sob maja 21, 2005 5:01 pm
autor: Najmłodszy_Gazowiec
Otó¿ juz wiem wszystko oprócz tego jak to zlikwidowaæ:) Jest to olej kapie tylko gdy silnik jets w³±czony. Kapie obficie zatrzymuje sie na moscie po stronie kierowcy z przodu. Ale s±dzê ¿e najpierw spada na ramê i dopiero po¼niej na most. Oleju ubywa. I co z tym zrobiæ? Co jest nie tak? Jak temu zapobiec? Kurde zalo¿y³em radio chcia³em je¼dziæ a tu taki problem. Podkreslam kapie tylko przy w³±czonym silniku/je¼dzie.
Pozdrawiam

: sob maja 21, 2005 7:32 pm
autor: kubas
dam Ci jedną radę N-gazowcu..
..wejdz do garazu w odpowiednich ciuchach (lub w miejsce gdzie trzymasz auto), znajdz dokladnie skad leci czy to miska czy gdzie indziej i napisz to może jakoś pomożemy.. :)2 ale najprościej byłoby uszczelnić :wink:
..a najlepiej to znajdz sobie kogos troszke zorientowanego w temacie do pomocy i poucz sie od niego, a jak sie rozkrecisz to powoli samemu będzie Ci lepiej szło naprawianie autka.. 8) i powodzenia :)2

: sob maja 21, 2005 7:53 pm
autor: wiking
Najmłodszy_Gazowiec pisze:Otóż juz wiem wszystko oprócz tego jak to zlikwidować:) Jest to olej kapie tylko gdy silnik jets włączony. Kapie obficie zatrzymuje sie na moscie po stronie kierowcy z przodu. Ale sądzę że najpierw spada na ramę i dopiero poźniej na most. Oleju ubywa. I co z tym zrobić? Co jest nie tak? Jak temu zapobiec? Kurde zalożyłem radio chciałem jeździć a tu taki problem. Podkreslam kapie tylko przy włączonym silniku/jeździe.
Pozdrawiam
:D Sie ma !! A jaki to Kolego sympatyczny masz silnik ??

: sob maja 21, 2005 8:00 pm
autor: wiking
:D Dobrze !! Już się doczytałem,bo jak byłby to górno zaworowy to one potrafią robić takiego psikusa jak opisałeś !! Otóż znajduje się tam taka rurencja która podaje olej do klawiatury i ta franca potrafi się upierdzielić przy samej głowicy :)3 objawy są takie jak opisałeś.miałem taki przypadek już parę razy !! :wink:

: ndz maja 22, 2005 12:33 am
autor: JA'JACEK
:o Ale ona, ta rurencja, to jakoś z tyłu chyba jest..... a N_G pisze
że z przodu leci.....i tak sobie pomyślałem że może to kapie z miejsca
gdzie miękki przewód olejowy łączy chłodnice oleju z czyjnikiem
przy filtrze lub na odpływie do miski olejowej.
Tam jest ciśnienie właśnie w trakcie pracy silnika.
No i po stronie kierowcy.

: ndz maja 22, 2005 7:39 pm
autor: wiking
JA'JACEK pisze::o Ale ona, ta rurencja, to jakoś z tyłu chyba jest..... a N_G pisze
że z przodu leci.....i tak sobie pomyślałem że może to kapie z miejsca
gdzie miękki przewód olejowy łączy chłodnice oleju z czyjnikiem
przy filtrze lub na odpływie do miski olejowej.
Tam jest ciśnienie właśnie w trakcie pracy silnika.
No i po stronie kierowcy.
:D I tu się zgadzam w całej rozciągłości !! Kolega Ja,Jacek ma rację :)2 tam to może być pies pogrzebany !! Poza tym czy nasz sympatyczny Kolega N-G,jako młody i wysportowany człowiek nie może zanurkować pod samochód i sprawdzić co go boli ?? !! !!

: ndz maja 22, 2005 7:49 pm
autor: Mih
jesli to jest dolniak i mam chodnice olejowa to dosc czesto ciekna te kraniki od chlodnicy, tez sa blisko czujnikow.