badanie techniczne
Moderator: Student
badanie techniczne
może i gdzies juz byly podobne tematy, ale postanowilem tu cos popełnić.
mianowicie moj gazik niedawno przechodził przeglad i co sie okazało?
- halogeny! powinny być zsynchonizowane ze swiatłami dlugimi. jak włączam halogeny to dlugie sie wyłączaja.
-minimalny odstep pomiedzy nimi to jakies 35cm a u mnie jest 15.
i kolejny raz sie czegos nowego dowiedzialem bo juz po porzednich wprowadzilem cala mase przerobek.
- rura wydechowa nie moze byc po prawej stronie (co z tego ze po lewej jest zbiornik paliwa)
- tylne przeciwmgielne musi miec kontrolke koloru pomarańczowego lub czerwonego na desce rozdzielczej
A o co sie u was czepiają mendy z SKP?
mianowicie moj gazik niedawno przechodził przeglad i co sie okazało?
- halogeny! powinny być zsynchonizowane ze swiatłami dlugimi. jak włączam halogeny to dlugie sie wyłączaja.
-minimalny odstep pomiedzy nimi to jakies 35cm a u mnie jest 15.
i kolejny raz sie czegos nowego dowiedzialem bo juz po porzednich wprowadzilem cala mase przerobek.
- rura wydechowa nie moze byc po prawej stronie (co z tego ze po lewej jest zbiornik paliwa)
- tylne przeciwmgielne musi miec kontrolke koloru pomarańczowego lub czerwonego na desce rozdzielczej
A o co sie u was czepiają mendy z SKP?
Zmień diagnostę
A tak serio to halogeny p. mgielne mogą działać jedynie przy włączonych światłach mijania, chyba lepiej je na przegląd zasłonić. Kiedyś w przepisach było tak, że samochody rejestrowane przed którymśtam rokiem mogły mieć wydech na prawą stronę, nie wiem jak teraz, warto sprawdzić.

SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
-
-
- Posty: 108
- Rejestracja: śr cze 09, 2004 1:52 pm
- Lokalizacja: Nowy Dwór Maz.
coś nie tak
Mi diagnosta mówił i policjant to potwierdził że auto ma mieć to co miało fabryczne czyli jeżeli gaz nie miał przeciwmgielnych to nie musi mieć, ma rurę na prawą stronę to może tak mieć itp. nie dotyczy to np. halogrnów które oczywiście są nieorginalne.
Na pewno auta wyprodukowane od 86 r. musiały mieć mocowania pasów bezp. (mocowania a nie pasy) i np. montaż pasów musiał nastąpić w własnym zakresie. I to fakt. się zgadza bo ja mam uaza z tego roku i ma on mocowani pasów a uaz z 85' tego już tego nie miał (chyba że jakieś przypadki) Szereg jest takich przepisów typu zagłówki na tylnych siedzeniach czy pasy z tyłu itp. Kończąc uważam że ten Twój diagnosta nie miał racji.


Na pewno auta wyprodukowane od 86 r. musiały mieć mocowania pasów bezp. (mocowania a nie pasy) i np. montaż pasów musiał nastąpić w własnym zakresie. I to fakt. się zgadza bo ja mam uaza z tego roku i ma on mocowani pasów a uaz z 85' tego już tego nie miał (chyba że jakieś przypadki) Szereg jest takich przepisów typu zagłówki na tylnych siedzeniach czy pasy z tyłu itp. Kończąc uważam że ten Twój diagnosta nie miał racji.
złota suka...
Re: badanie techniczne
maksz pisze:może i gdzies juz byly podobne tematy, ale postanowilem tu cos popełnić.
mianowicie moj gazik niedawno przechodził przeglad i co sie okazało?
- halogeny! powinny być zsynchonizowane ze swiatłami dlugimi. jak włączam halogeny to dlugie sie wyłączaja.
-minimalny odstep pomiedzy nimi to jakies 35cm a u mnie jest 15.
i kolejny raz sie czegos nowego dowiedzialem bo juz po porzednich wprowadzilem cala mase przerobek.
- rura wydechowa nie moze byc po prawej stronie (co z tego ze po lewej jest zbiornik paliwa)
- tylne przeciwmgielne musi miec kontrolke koloru pomarańczowego lub czerwonego na desce rozdzielczej
A o co sie u was czepiają mendy z SKP?
mi z tym wydechem tez idiota szumiał tylko jak sie okazało zle doczytał ustawe, mianowicie wylot rury wydechowej nie moze byc skierowany w prawa strone, czyli tłumik mozesz miec z prawej strony tylko koncówke musisz miec wyprostowana albo wygieta do srodka, tak zeby nie dmuchało na chodnik
WARMIŃSKO-MAZURSKA GRUPA OFF ROAD
badanie
Nie wiem czy zauważyliście ale chyba ci diagności najbardziej sie czepiają właśnie uazów i gazów
(twierdze tak na podstawie lektury postów na tym forum) czyż nie mam racji 


Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.
Alfa Romeo Sprint.
Re: badanie
Piotrul pisze:Nie wiem czy zauważyliście ale chyba ci diagności najbardziej sie czepiają właśnie uazów i gazów(twierdze tak na podstawie lektury postów na tym forum) czyż nie mam racji
Po częsci masz racje ale zdarzało mi sie trafic na diagnoste który mówił :
" o kurde gazik jezdziłem takim w wojsku" i wtedy zazwyczaj nie ma problemów

WARMIŃSKO-MAZURSKA GRUPA OFF ROAD
Różnie diagności podchodzą do sprawy, czasem jak nie mają racji to trzeba o swoje walczyć. Albo rzeczywiście zrezygnować z ich usług i obowiązkowo powiedzieć im o tym, przecież stacja diagnostyczna to jak sklep spożywczy. Nie to nie łachy nie robią za płotem jest kolejna stacja.
Ja przy rejestrowaniu starych złomów spotkałem się z bardzo życzliwym podejściem, przeważnie atmosfera jest wesoła. Ale różnie bywa.
Co do pasów bezpieczeństwa, to w samochodach bez dachu nie można mieć pasów. Brak pasów może uratować życie. Kiedyś była już o tym mowa, ale na tyle dawno że warto przypomnieć. Jak się nie ma dachu i samochód się odwróci do góry kołami, to lepiej z niego wypaść, a obecność pasów to pewna śmierć. Więc zakłądając pasy do Uaza warto rozejrzeć się za porządną trumną...
(chyba że jest jakiś pałąk, albo klatka. Wtedy sprawa wygląda inaczej, ale seryjnie klatek nie montowali)
Ja przy rejestrowaniu starych złomów spotkałem się z bardzo życzliwym podejściem, przeważnie atmosfera jest wesoła. Ale różnie bywa.
Co do pasów bezpieczeństwa, to w samochodach bez dachu nie można mieć pasów. Brak pasów może uratować życie. Kiedyś była już o tym mowa, ale na tyle dawno że warto przypomnieć. Jak się nie ma dachu i samochód się odwróci do góry kołami, to lepiej z niego wypaść, a obecność pasów to pewna śmierć. Więc zakłądając pasy do Uaza warto rozejrzeć się za porządną trumną...
(chyba że jest jakiś pałąk, albo klatka. Wtedy sprawa wygląda inaczej, ale seryjnie klatek nie montowali)
-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
- Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
- Kontaktowanie:
Z pasami to wiem ze tak bylo ze jak w oryginale nie bylo to nie musi byc nie wiem jak jest teraz ale do wydechu sie czepiaja musze zajrzec do kodeksu. Ja tam nie mam problemu moi diagnosci wychodza z zalozenia ze czego oczy nie widza tego sercu nie zal 

WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL
Re: badanie techniczne
zrobilem podobnie. kolanko na cybancie. i tuż przed przegladem obracalem wylot pod samochod. ale to rozwiazanie tez im sie nie spodobalo.CLIMBER pisze:[ wylot rury wydechowej nie moze byc skierowany w prawa strone, czyli tłumik mozesz miec z prawej strony tylko koncówke musisz miec wyprostowana albo wygieta do srodka, tak zeby nie dmuchało na chodnik
co do pasow to sie nigdy nie czepiali bo wiedza ze fabrycznie ich nie bylo i nie musze ich posiadac!!!!
a jak to jest podczas przegladu? jak zaczynaja wymienic co jest nie tak, ze to i owo im sie nie podoba to moge wyjechac nie placąc? cos mi sie wydaje ze i tak musze im cos zaplacic...
Re: badanie techniczne
Ostatnio moj UAZ przeszedl zupelnie legalny przeglad, zadnych wkladek w dowod. A nie jest wcale w idealnym stanie. Po prostu nie ma luzow, ma dobre hamulce i reczny, ma wszystkie swiatla.maksz pisze: A o co sie u was czepiają mendy z SKP?
Tak wiec przylaczam sie do rady: zmien diagnoste. Jesli jestes ze Stolycy to moge Ci podpowiedziec dobry adres. Ale to juz poza forum.
Arendzik
UAZ '89+LPG
UAZ '89+LPG
Michał miałeś pecha z ta stacją diagnostyczną
musisz gdzie indziej dokonywac przeglądów.
Ja ta nie mam nigdy problemów z przeglądem no troche tylko inaczej sprawa wyglądała jak wsadziłem dyzla to że sią coś tam konstrukcja zmieniła to musiałem miec orzeczenie rzeczoznawcy (to jest dopiero zdzierca) i przeglad bez problemów
co do halogenów to sam diagnosta mi zwrócił uwage żebym zawsze patrzył czy halogeny sa z atestem i wszystko.

Ja ta nie mam nigdy problemów z przeglądem no troche tylko inaczej sprawa wyglądała jak wsadziłem dyzla to że sią coś tam konstrukcja zmieniła to musiałem miec orzeczenie rzeczoznawcy (to jest dopiero zdzierca) i przeglad bez problemów

co do halogenów to sam diagnosta mi zwrócił uwage żebym zawsze patrzył czy halogeny sa z atestem i wszystko.
Gazy 69
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość