Od czego zacząć?

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Żuczek
 
 
Posty: 215
Rejestracja: pn maja 12, 2003 10:25 am
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontaktowanie:

Od czego zacząć?

Post autor: Żuczek » wt maja 13, 2003 2:23 pm

Na początek trochę informacji: dopiero zaczynam z gazikiem- kupiłem miesiąc temu w stanie dość dobrym. Wczoraj przykręciłem przedni wał (był luzem) i zmieniłem sprzęgiełka w przednich piastach i wieczorkiem rozpoczełem procedurę testów.... Muszę przyznać że początkowo było :D , :cry: zaczeły się po wjeździe na asfalt. Nijak nie mogę odłaczyć przedniego napędu (nie próbowałem jeszsze rozwiązania bardzo siłowego) który dostał strasznych oporów (dobrze że miałem tylko kilkaset metrów bo sprzęgło byłoby wspomnieniem) Pytanko: jak odłączyć przedni napęd bez demontażu wału i urywania dzigni? Czy jest jakiś inny sposób żeby dalej cieszyć się sprzęgłem?
Gaz- Designed for Żuczek

Awatar użytkownika
Koyot
Posty: 717
Rejestracja: pt kwie 12, 2002 1:00 am

Post autor: Koyot » wt maja 13, 2003 2:36 pm

moze szarpiesz nie w ta strone co trza :)5 :lol:
GAZ69>Terrano3.0>3xVitara>SAMURAI>TOY LJ70>JEEP TJ,XJ,WJ>2xJIMNY>2xGVII2,7+TJ

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Re: Od czego zacząć?

Post autor: banan » wt maja 13, 2003 3:26 pm

Żuczek pisze:jak odłączyć przedni napęd bez demontażu wału
wykręć sprzęgiełka i tyle :)2

Awatar użytkownika
Waldemar
 
 
Posty: 269
Rejestracja: sob lut 01, 2003 1:17 am

Post autor: Waldemar » wt maja 13, 2003 4:47 pm

terefere trza rozwiazac problem fachowo aby sie właczał jak trza!!!!
A teraz ładnie odpowiedz na pytania:!!!
1.czy jak nie miałes wału załozonego to dzwignia od przedniego napedu sie przłaczała.Bo jak tak to masz rożnice miedzy (obrotami wałów przód a tył, przyczyna to: inne przełożenie lub inna srednica zewnetrza koł).

2. Jak sie nie przełaczała to masz cos w reduktorze skitfaszone i musisz go rozebrac i zobaczyc co jest ( innego wyjscia nie ma ). Co go blokuje moze przeni naped wypadał ciągle i go ktos na stałe zblokował.

Co do używanej siły to co prawda produkcji jest to CCCP ale bez przesady bo sobie szkud narobisz.
Gaz 69 M 1960 - pół wieku i jeszcze jeździ.

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » wt maja 13, 2003 6:05 pm

A moze masz załączone biegi terenowe,wtedy przodu nie wyłączysz.Wajcha blizej kierowcy do przodu druga do tył,z tym że najpierw ta druga,jak to nie pomoże to prubuj na biegu, ruszaj powoli i wtedy mala wajcha tył duża przód.
LJ 70

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt maja 13, 2003 6:08 pm

ja obstawiam opony różnej średnicy na osiach
#noichuj

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

TAAA

Post autor: bilans » wt maja 13, 2003 6:16 pm

majm to samo z tym że jak sie mu podoba to puści a jak nie to musze zdejmować dekiel z reduktora pokręcić w środku i przeskakuje ja rozumiem gniotsja nie łamiotsja nawet mu na maske setke wylałem no bo to przecie rusek i zaprzyjaźnić sie trzeba i ni %$#^%$^% wredny .....
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
BĄKU
Posty: 1579
Rejestracja: ndz sie 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Tychy

Post autor: BĄKU » wt maja 13, 2003 8:32 pm

czesław&jarząbek pisze:ja obstawiam opony różnej średnicy na osiach
Ja obstawiam inne przełożenia w dyfrach i jazdę na reduktorze.8)
TOYOTA&GAZ , to tak w sam raz.

Awatar użytkownika
tybero
Posty: 1950
Rejestracja: pn lut 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: brenna

Post autor: tybero » wt maja 13, 2003 8:45 pm

a ja obstawiam ze zaden z was nie trafil :)
Mistrzow uprasza sie o spokoj

Awatar użytkownika
Żuczek
 
 
Posty: 215
Rejestracja: pn maja 12, 2003 10:25 am
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontaktowanie:

Post autor: Żuczek » śr maja 14, 2003 7:03 am

Czesław trafił- są rzeczywiście różne opony tyle że powinno dać się przełączyć przy wysprzęgleniu czy na postoju a tu nic. Reduktor - chodzi jak trzeba. Problemu nie rozwiąże samo odłączenie sprzęgiełek bo przypuszczam że coś jest pokręcone w przenim moście, chyba będę jednak musiał na razie odkręcić też wał :(
Gaz- Designed for Żuczek

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » śr maja 14, 2003 7:27 am

to najpierw postaraj się o jednakowe opony na wszystkie koła a potem dopiero rozbieraj most jak się nie zmieni.
Ja mam jednakowe opony i niekiedy też nie chce asie od razu rozłączyć więc wtedy kawałek na wstecznym i do przodu i się wtedy rozłącza.
:)2
Gazy 69

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

odp

Post autor: bilans » śr maja 14, 2003 8:13 am

dokładnie dareczku to pomaga
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » śr maja 14, 2003 8:28 am

a jeszcze dodam że ma wpływ też taki szczegół wysokość bieżnika że przód i tył muszą być w jednakowym stanie zużycia. Na miękim podłożu to nie robi różnicy, ale na czarny juz tak.
Gazy 69

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » śr maja 14, 2003 8:28 am

czesław&jarząbek pisze:ja obstawiam opony różnej średnicy na osiach
niby prawda ale ja przy dość dużej różnicy włączałem-wyłączałem napęd u siebie bez problemu

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » śr maja 14, 2003 8:30 am

Żuczek pisze: przy wysprzęgleniu czy na postoju a tu nic.
to nic nie zmienia

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » śr maja 14, 2003 8:33 am

A co jak na terenowych wyskakuje redukror na luz przy bardzo dużym obciążeniu? Bo wsadziłem nówkę sztukę z papieru odwiniętą i mam taki objaw. Wygolone nic nie może być bo nowy, ale może jakaś regulacja, albo jakiegoś zatrzasku zapomnieli chłopaki wsadzić, jakieś sugestie?

Awatar użytkownika
Żuczek
 
 
Posty: 215
Rejestracja: pn maja 12, 2003 10:25 am
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontaktowanie:

Post autor: Żuczek » śr maja 14, 2003 8:46 am

Z tego wynika że rozłączenie powinno być mozliwe "na miękkim" - a tu za groma (jeszcze spróbuję jakiś piaseczek). Pokombinuję na początek ze sprzęgiełkami. Jak walnięty most (mój poprzednik nie używał go chyba parę lat) -to rozbieram dalej...

Opony muszą jeszcze trochę poczekać w skepie na lepsze czasy...
Gaz- Designed for Żuczek

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » śr maja 14, 2003 8:51 am

banan pisze:
czesław&jarząbek pisze:ja obstawiam opony różnej średnicy na osiach
niby prawda ale ja przy dość dużej różnicy włączałem-wyłączałem napęd u siebie bez problemu
włączyć sie daje...naprężenie przychodzi potem
#noichuj

Awatar użytkownika
qwinto
Posty: 701
Rejestracja: ndz sie 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: wa-wka
Kontaktowanie:

Post autor: qwinto » śr maja 14, 2003 1:26 pm

co by tu jescze dodać...ważne zapytanie już padło....
noooo może a to najważniejsze ??

witamy kolejnego Gaz-mena
Giez for efer :)21

Awatar użytkownika
Żuczek
 
 
Posty: 215
Rejestracja: pn maja 12, 2003 10:25 am
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontaktowanie:

Post autor: Żuczek » śr maja 14, 2003 1:45 pm

Co tu dodać:
GAZ rulez,
(zwłaszcza jak Żuczek inside 8)
)
Gaz- Designed for Żuczek

Awatar użytkownika
qwinto
Posty: 701
Rejestracja: ndz sie 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: wa-wka
Kontaktowanie:

Post autor: qwinto » śr maja 14, 2003 2:45 pm

Żuczek pisze:Co tu dodać:
GAZ rulez,
(zwłaszcza jak Żuczek inside 8)
)
wrrrrrrr
:)21 8)
Dolny rulez :)23

radegand
 
 
Posty: 255
Rejestracja: wt kwie 22, 2003 4:11 pm
Lokalizacja: Łomianki

Post autor: radegand » śr maja 14, 2003 5:23 pm

w rzeczy samej! gazorki rules!
niech żyją dolniaczki! :D
a radzieckim konstruktorom niechaj pominiki będą stawiane po wsze czasy.... 8) 8)
pozdrawiaju

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » śr maja 14, 2003 5:41 pm

Tak, tylko, zeby to jeszcze ruscy skonstruowali gazika od zera... :)21

Awatar użytkownika
BĄKU
Posty: 1579
Rejestracja: ndz sie 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Tychy

Post autor: BĄKU » śr maja 14, 2003 6:05 pm

qwinto pisze:
Żuczek pisze:Co tu dodać:
GAZ rulez,
(zwłaszcza jak Żuczek inside 8)
)
wrrrrrrr
:)21 8)
Dolny rulez :)23
Qwinciak zapakuj się w konserwę i wyślij się na Syberię bedziesz miał sowiet rulez w pełni. 8)
TOYOTA&GAZ , to tak w sam raz.

Awatar użytkownika
qwinto
Posty: 701
Rejestracja: ndz sie 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: wa-wka
Kontaktowanie:

Post autor: qwinto » śr maja 14, 2003 6:30 pm

:)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości