69M+2.0diesel z merc problem z vmax

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
bomba69m
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: śr mar 15, 2006 7:47 pm
Lokalizacja: Wrocław

69M+2.0diesel z merc problem z vmax

Post autor: bomba69m » śr mar 15, 2006 8:09 pm

witam prosze o pomoc mam na oku gaza 69m z silnikiem i skrzynia od mercedesa 123 2.0 diesel ale autko jak na moje oko ma za niska Vmax prosze o pomoc co moze byc i jak temu zaradzic

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » śr mar 15, 2006 8:14 pm

uklad przeniesienia napedu czyli skrzynia reduktor i mosty przystosowane do silnika o wyzszej liczbie obrotow maksymalnych... zmien silnik na benzyne...
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
misio
Posty: 690
Rejestracja: sob cze 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: misio » śr mar 15, 2006 9:00 pm

tak jak pisał kolega miskiller...
można też zmienić przełożenia w mostach, ale przy tej mocy nie wiem czy to dobry pomysł
Suzuki sj413 `85 nie motane :)21

Awatar użytkownika
Ml_Kruszka18
Posty: 315
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 9:37 pm
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Ml_Kruszka18 » śr mar 15, 2006 9:57 pm

Osobiscie wymienilbym silnik. :roll: A co do zmiany przelozenia w mostach to nic nie da.Nawet jeżeli bedą szybsze to nie da rady szybciej gazika bujnąc :wink:
4x4 Full Gass Kaszuby
była 300 Potęga Diesla :) teraz obserwator

Awatar użytkownika
misio
Posty: 690
Rejestracja: sob cze 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: misio » śr mar 15, 2006 10:12 pm

właśnie o to mi chodziło :wink:
Suzuki sj413 `85 nie motane :)21

Awatar użytkownika
Ml_Kruszka18
Posty: 315
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 9:37 pm
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Ml_Kruszka18 » śr mar 15, 2006 10:31 pm

Nie czytalem twojej wypowiedzi do konca :oops:
4x4 Full Gass Kaszuby
była 300 Potęga Diesla :) teraz obserwator

Bubu
Posty: 403
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 10:10 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl

Post autor: Bubu » czw mar 16, 2006 1:07 am

Może też być tak, że silnik jest w kiepskim stanie i nie rozwija znamionowej mocy np. ma kiepskie pierścienie, ew. tuleje, może pompę, wtryskiwacze, możliwości jest wiele i do tego wszystki mogą wystepować na raz...

Silnik MB 2.2 D, powinien pozwolić na osiągnięcie 90km/h, a silnik 2.0 ma tylko 5 KM(lub 10 KM- w zależności o jakim 2.2 mówimy) mniej.

Być może silnik jest padaką.
Ostatnio zmieniony czw mar 16, 2006 5:48 pm przez Bubu, łącznie zmieniany 1 raz.
"Leśny potwór."

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3921
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: 69M+2.0diesel z merc problem z vmax

Post autor: Marci » czw mar 16, 2006 10:08 am

bomba69m pisze:witam prosze o pomoc mam na oku gaza 69m z silnikiem i skrzynia od mercedesa 123 2.0 diesel ale autko jak na moje oko ma za niska Vmax prosze o pomoc co moze byc i jak temu zaradzic
to znaczy jak za niską ty byś chciał 150km/h fabrycznie to vmax 110km, w uazie miałem silnik 2,2d i skrzynia mb i vmax była 125km/h a optymalna 80-90 km
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Re: 69M+2.0diesel z merc problem z vmax

Post autor: Student » czw mar 16, 2006 10:18 am

Marci pisze:
bomba69m pisze:witam prosze o pomoc mam na oku gaza 69m z silnikiem i skrzynia od mercedesa 123 2.0 diesel ale autko jak na moje oko ma za niska Vmax prosze o pomoc co moze byc i jak temu zaradzic
to znaczy jak za niską ty byś chciał 150km/h fabrycznie to vmax 110km, w uazie miałem silnik 2,2d i skrzynia mb i vmax była 125km/h a optymalna 80-90 km
Słabo fabrycznie :)21 Szafa kończy sie na stówie :)21 U mnie parę razy wyszło poza skalę... ale weź to potem zatrzymaj :)21

Awatar użytkownika
Bng862
 
 
Posty: 910
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 7:44 am
Lokalizacja: Sokolow Podlaski

Post autor: Bng862 » czw mar 16, 2006 3:22 pm

U mnie po zmianie silnika wolgi na 3.0D jest roznica,na pierwszym biegu jest o duzo wolniejszy i na reszcie,dla mnie to lepiej w terenie.
Patrol Gr Tjm XgS Sileverstone mt-117

Awatar użytkownika
drwal
Posty: 339
Rejestracja: śr sty 09, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Jabłonna k. Wawy
Kontaktowanie:

Post autor: drwal » czw mar 16, 2006 4:30 pm

Kiedyś czytałem na forum o zakładaniu przełożeń w dyfrze od tarpana z silnikiem perkinsa. Próbował ktoś??
Gaz 69M 1968 ; Suzuki Vitra 1993 ; Grand Vitara 2007 ; Nissan Leaf 2014

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » czw mar 16, 2006 5:43 pm

drwal pisze:Kiedyś czytałem na forum o zakładaniu przełożeń w dyfrze od tarpana z silnikiem perkinsa. Próbował ktoś??
próbował i nie warto !!

wprawdzie szybkośc max wzrosla o 10 km/h

ale górki jeszcze nie było widać a trzeba było redukować

:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » czw mar 16, 2006 10:34 pm

To proste:
Diesel,powiedzmy 2,5 tys obr/min po przejsciu przez przekładnie /4bieg,1:1,reduktor powiedzmy też 1:1/ i most o typowym przełożeniu 5.125 da 488 obr/min na kołach.Przy średnicy koła np 0.72m da to 1103m/min-czyli ok 66km/h.
Benzyna kręcąca do 4.5 tys obr/min da w powyzszych warunkach ok 118km/h.
Ot i prawie wszystko,poza tym,że:
-red gazika nieco zwalnia na "bezposrednim"
-opory toczenia i powietrza też swoje robią
Ktoś,kto mysli,że bedzie miał starego diesla w gaziku i bedzie pomykał...
grubo się myli.Fizyki się nie da oszukać.
Jedyna rada to wstawić benzynę-tak jak fabryka zrobiła.Ale mocniejszą niż oryginał,coby dała sie dokręcić pod obciążeniem do należytych obrotów.
Wiele razy to mówiłem:optimum to silnik merca 124: 2 albo 2.3l.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » czw mar 16, 2006 10:39 pm

vandall1 pisze:....
Wiele razy to mówiłem:optimum to silnik merca 124: 2 albo 2.3l.

świeta racja :)2



:)21
LJ 70

Bubu
Posty: 403
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 10:10 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl

Post autor: Bubu » pt mar 17, 2006 3:39 pm

iesel,powiedzmy 2,5 tys obr/min po przejsciu przez przekładnie /4bieg,1:1,reduktor powiedzmy też 1:1/ i most o typowym przełożeniu 5.125 da 488 obr/min na kołach.Przy średnicy koła np 0.72m da to 1103m/min-czyli ok 66km/h.
Benzyna kręcąca do 4.5 tys obr/min da w powyzszych warunkach ok 118km/h.
Wszystko dobrze, tylko że silnik M-20 (i M-21G) nie rozwija 4500 obr/min, tylko około 3600 o ile dobrze pamiętam. Pomiędzy starszymi dieslami i silnikami dolnozaworowymi generalnie, nie ma takiej różnicy obrotów na niekorzyść diesla jak przy górnozaworowych silnikach ZI. Dlatego, nawet z 2.2D MB Gazik o przełożeniu przekładni głównej 5,125 i przełożeniu reduktora 1,15 (czyli oryginalne) powinien uzyskać prędkość zbliżoną do maksymalnej podanej przez fabrykę Gorkovskij Avtomobilnyj Zavod.

Nie chcę udowadniać wyższości starych silników ZS nad nowszymi ZI, czy innych głupot, tylko zaznaczyć , że na 2.2D MB i podobnych, też się da jeździć nie wolniej niż Gazikiem w oryginale.
"Leśny potwór."

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pt mar 17, 2006 6:36 pm

Kolega,ze tak powiem bomba 69M nie podaje jaka jest ta predkość którą owy gazik osiąga-a moze to "tylko"120/h np?
To co piszesz,to racja i to co ja piszę to druga racja /polepszenie osiagów/.Nie twierdzę,ze na oryginalnej benzynie gazik to błyskawica.
Natomiast bombę wcieło- w związku z czym możemy se darować :)20
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Bubu
Posty: 403
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 10:10 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl

Post autor: Bubu » ndz mar 19, 2006 2:01 am

Okej, pełne porozumienie :)2
To mi się podoba :D
"Leśny potwór."

Tomek Kulik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: sob mar 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Tomek Kulik » ndz mar 19, 2006 9:54 am

Miałem merca 123 200d o mocy 55 KM i maszyna ta wyciągała po asfalcie 130 km/h, z tendencją do dociągnięcia do 135 lecz odgłosy wszystkiego w aucie mocno zniechęcały. Silnik miał 300 kkm od nowości, więc nie był specjalnie zajeżdżony jak na beczkę, zwłaszcza że w mróz -15 st. odpalał o własnych siłach bez żadnych zaklęć.
Biorąc pod uwagę opory toczenia i powietrza Gaza 69, i znając walory trakcyjne diesla 2,0 od beczki, nie można wymagać żeby tak zmotany pojazd osiągnął więcej jak 115 km/h.
Skąd ta wartość? Znajomy leśnik miał gazika z dieslam 2,0 od beczki po remoncie kapitalnym i więcej jak 115 nie dało się wyciągnąc. Po prostu opory jazdy nie pozwalały na dokręcenie do obrotów mocy maksymalnej.

P.S. Miska olejowa w rzeczonym gaziku pochodziła od silnika przednionapędowego busa będącego poprzednikiem MB100.
Jeszcze nie mam terenówki, ale już niedługo...

Motocyklowa Szkoła Jazdy Kulikowisko
Warszawa-Bemowo

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » ndz mar 19, 2006 10:57 pm

No mój merc 115 z silnikiem 220d /o ile pamietam/ dochodził do 136km/h
wiec potwierdzam.
Załóżmy,ze taki gazik z dieselem poleci te 115...
Mój pierwszy wynalazek na podwoziu i podzespołach uaza,z silnikiem owym od 124 /136KM/-szedł ok 150-160 po czarnym /oba pasy jezdni jego :wink: /
Silnik dużo robi...
Najlepsze porównanie bedzie jak Jafuzz skończy swojego /w klasycznym gaziku będzie 2.3 od 124/.Zrobiłem już parę takich "zestawów"ale jakoś nigdy mi nie przyszło do głowy mierzyć im vmax.Może dlatego,że powyżej stówy,na tym zawieszeniu to już jest walka o życie :roll:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » ndz mar 19, 2006 11:19 pm

ja mam 2,3 na gaźniku i afganach

jaką max predkość ma tego nie wiem,

ale patrolowi 160 w dyzlu uciekłem


:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
drwal
Posty: 339
Rejestracja: śr sty 09, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Jabłonna k. Wawy
Kontaktowanie:

Post autor: drwal » ndz mar 19, 2006 11:31 pm

Poza tym ile w pedał byś nie cisnął to i tak 100 na liczniku nie przekroczysz :lol: :lol:
Gaz 69M 1968 ; Suzuki Vitra 1993 ; Grand Vitara 2007 ; Nissan Leaf 2014

Awatar użytkownika
bomba69m
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: śr mar 15, 2006 7:47 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: bomba69m » pn mar 20, 2006 12:03 am

dziekuje za pomoc ale widze ze niejasno przestawilem problem:/ to napisze jak to jest od poczatku mam na oku gaza z silnikiem i skrzynia od merc 123 2.0D po przejazdze gazik rozpedza sie moze do 50-60km/h(nie moge powiedziec dokladnie zegary nie sa podłaczone;/) a przy wlaczonych 2ch mostach i reduktorze moc ma ale predkosc naprawde znikoma. Wiec nie wiem co robic czy warto sie w niego pakowac bo auto ma byc do uzytku w terenie i trzeba czasami jakis odcinek asfaltem zrobic. dlatego zaczalem temat bo moze ktos mial podobne problemy. A co do silnika to chodzi naprade rzesko pali bez niczego, nie przydymi, równo chodzi. Jeszcze raz dziekuje za pomoc i prosze o dodatkowe porady co robic czy warto sie w to pakowac czy dać sobie spokoj i szukać dalej

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » pn mar 20, 2006 12:45 am

bomba69m pisze:dziekuje za pomoc ale widze ze niejasno przestawilem problem:/ to napisze jak to jest od poczatku mam na oku gaza z silnikiem i skrzynia od merc 123 2.0D po przejazdze gazik rozpedza sie moze do 50-60km/h(nie moge powiedziec dokladnie zegary nie sa podłaczone;/) a przy wlaczonych 2ch mostach i reduktorze moc ma ale predkosc naprawde znikoma. Wiec nie wiem co robic czy warto sie w niego pakowac bo auto ma byc do uzytku w terenie i trzeba czasami jakis odcinek asfaltem zrobic. dlatego zaczalem temat bo moze ktos mial podobne problemy. A co do silnika to chodzi naprade rzesko pali bez niczego, nie przydymi, równo chodzi. Jeszcze raz dziekuje za pomoc i prosze o dodatkowe porady co robic czy warto sie w to pakowac czy dać sobie spokoj i szukać dalej
jak cena :)2 to bierz


ja też kupiłem gazika z silnikiem 2,2 Mb

a później przyszedł czas na modyfikacje

:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pn mar 20, 2006 1:32 am

Może sprzegło kicha?
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
bomba69m
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: śr mar 15, 2006 7:47 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: bomba69m » pn mar 20, 2006 12:23 pm

vandall1 pisze:Może sprzegło kicha?

sprzegło jest OK

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości