69M+2.0diesel z merc problem z vmax
Moderator: Student
69M+2.0diesel z merc problem z vmax
witam prosze o pomoc mam na oku gaza 69m z silnikiem i skrzynia od mercedesa 123 2.0 diesel ale autko jak na moje oko ma za niska Vmax prosze o pomoc co moze byc i jak temu zaradzic
- Ml_Kruszka18
- Posty: 315
- Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 9:37 pm
- Lokalizacja: Kaszuby
- Ml_Kruszka18
- Posty: 315
- Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 9:37 pm
- Lokalizacja: Kaszuby
Może też być tak, że silnik jest w kiepskim stanie i nie rozwija znamionowej mocy np. ma kiepskie pierścienie, ew. tuleje, może pompę, wtryskiwacze, możliwości jest wiele i do tego wszystki mogą wystepować na raz...
Silnik MB 2.2 D, powinien pozwolić na osiągnięcie 90km/h, a silnik 2.0 ma tylko 5 KM(lub 10 KM- w zależności o jakim 2.2 mówimy) mniej.
Być może silnik jest padaką.
Silnik MB 2.2 D, powinien pozwolić na osiągnięcie 90km/h, a silnik 2.0 ma tylko 5 KM(lub 10 KM- w zależności o jakim 2.2 mówimy) mniej.
Być może silnik jest padaką.
Ostatnio zmieniony czw mar 16, 2006 5:48 pm przez Bubu, łącznie zmieniany 1 raz.
"Leśny potwór."
Re: 69M+2.0diesel z merc problem z vmax
to znaczy jak za niską ty byś chciał 150km/h fabrycznie to vmax 110km, w uazie miałem silnik 2,2d i skrzynia mb i vmax była 125km/h a optymalna 80-90 kmbomba69m pisze:witam prosze o pomoc mam na oku gaza 69m z silnikiem i skrzynia od mercedesa 123 2.0 diesel ale autko jak na moje oko ma za niska Vmax prosze o pomoc co moze byc i jak temu zaradzic
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup
790-71-74-74
d23 pickup

790-71-74-74
Re: 69M+2.0diesel z merc problem z vmax
Słabo fabrycznieMarci pisze:to znaczy jak za niską ty byś chciał 150km/h fabrycznie to vmax 110km, w uazie miałem silnik 2,2d i skrzynia mb i vmax była 125km/h a optymalna 80-90 kmbomba69m pisze:witam prosze o pomoc mam na oku gaza 69m z silnikiem i skrzynia od mercedesa 123 2.0 diesel ale autko jak na moje oko ma za niska Vmax prosze o pomoc co moze byc i jak temu zaradzic



To proste:
Diesel,powiedzmy 2,5 tys obr/min po przejsciu przez przekładnie /4bieg,1:1,reduktor powiedzmy też 1:1/ i most o typowym przełożeniu 5.125 da 488 obr/min na kołach.Przy średnicy koła np 0.72m da to 1103m/min-czyli ok 66km/h.
Benzyna kręcąca do 4.5 tys obr/min da w powyzszych warunkach ok 118km/h.
Ot i prawie wszystko,poza tym,że:
-red gazika nieco zwalnia na "bezposrednim"
-opory toczenia i powietrza też swoje robią
Ktoś,kto mysli,że bedzie miał starego diesla w gaziku i bedzie pomykał...
grubo się myli.Fizyki się nie da oszukać.
Jedyna rada to wstawić benzynę-tak jak fabryka zrobiła.Ale mocniejszą niż oryginał,coby dała sie dokręcić pod obciążeniem do należytych obrotów.
Wiele razy to mówiłem:optimum to silnik merca 124: 2 albo 2.3l.
Diesel,powiedzmy 2,5 tys obr/min po przejsciu przez przekładnie /4bieg,1:1,reduktor powiedzmy też 1:1/ i most o typowym przełożeniu 5.125 da 488 obr/min na kołach.Przy średnicy koła np 0.72m da to 1103m/min-czyli ok 66km/h.
Benzyna kręcąca do 4.5 tys obr/min da w powyzszych warunkach ok 118km/h.
Ot i prawie wszystko,poza tym,że:
-red gazika nieco zwalnia na "bezposrednim"
-opory toczenia i powietrza też swoje robią
Ktoś,kto mysli,że bedzie miał starego diesla w gaziku i bedzie pomykał...
grubo się myli.Fizyki się nie da oszukać.
Jedyna rada to wstawić benzynę-tak jak fabryka zrobiła.Ale mocniejszą niż oryginał,coby dała sie dokręcić pod obciążeniem do należytych obrotów.
Wiele razy to mówiłem:optimum to silnik merca 124: 2 albo 2.3l.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Wszystko dobrze, tylko że silnik M-20 (i M-21G) nie rozwija 4500 obr/min, tylko około 3600 o ile dobrze pamiętam. Pomiędzy starszymi dieslami i silnikami dolnozaworowymi generalnie, nie ma takiej różnicy obrotów na niekorzyść diesla jak przy górnozaworowych silnikach ZI. Dlatego, nawet z 2.2D MB Gazik o przełożeniu przekładni głównej 5,125 i przełożeniu reduktora 1,15 (czyli oryginalne) powinien uzyskać prędkość zbliżoną do maksymalnej podanej przez fabrykę Gorkovskij Avtomobilnyj Zavod.iesel,powiedzmy 2,5 tys obr/min po przejsciu przez przekładnie /4bieg,1:1,reduktor powiedzmy też 1:1/ i most o typowym przełożeniu 5.125 da 488 obr/min na kołach.Przy średnicy koła np 0.72m da to 1103m/min-czyli ok 66km/h.
Benzyna kręcąca do 4.5 tys obr/min da w powyzszych warunkach ok 118km/h.
Nie chcę udowadniać wyższości starych silników ZS nad nowszymi ZI, czy innych głupot, tylko zaznaczyć , że na 2.2D MB i podobnych, też się da jeździć nie wolniej niż Gazikiem w oryginale.
"Leśny potwór."
Kolega,ze tak powiem bomba 69M nie podaje jaka jest ta predkość którą owy gazik osiąga-a moze to "tylko"120/h np?
To co piszesz,to racja i to co ja piszę to druga racja /polepszenie osiagów/.Nie twierdzę,ze na oryginalnej benzynie gazik to błyskawica.
Natomiast bombę wcieło- w związku z czym możemy se darować
To co piszesz,to racja i to co ja piszę to druga racja /polepszenie osiagów/.Nie twierdzę,ze na oryginalnej benzynie gazik to błyskawica.
Natomiast bombę wcieło- w związku z czym możemy se darować

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 57
- Rejestracja: sob mar 12, 2005 3:41 pm
- Lokalizacja: Wawa
- Kontaktowanie:
Miałem merca 123 200d o mocy 55 KM i maszyna ta wyciągała po asfalcie 130 km/h, z tendencją do dociągnięcia do 135 lecz odgłosy wszystkiego w aucie mocno zniechęcały. Silnik miał 300 kkm od nowości, więc nie był specjalnie zajeżdżony jak na beczkę, zwłaszcza że w mróz -15 st. odpalał o własnych siłach bez żadnych zaklęć.
Biorąc pod uwagę opory toczenia i powietrza Gaza 69, i znając walory trakcyjne diesla 2,0 od beczki, nie można wymagać żeby tak zmotany pojazd osiągnął więcej jak 115 km/h.
Skąd ta wartość? Znajomy leśnik miał gazika z dieslam 2,0 od beczki po remoncie kapitalnym i więcej jak 115 nie dało się wyciągnąc. Po prostu opory jazdy nie pozwalały na dokręcenie do obrotów mocy maksymalnej.
P.S. Miska olejowa w rzeczonym gaziku pochodziła od silnika przednionapędowego busa będącego poprzednikiem MB100.
Biorąc pod uwagę opory toczenia i powietrza Gaza 69, i znając walory trakcyjne diesla 2,0 od beczki, nie można wymagać żeby tak zmotany pojazd osiągnął więcej jak 115 km/h.
Skąd ta wartość? Znajomy leśnik miał gazika z dieslam 2,0 od beczki po remoncie kapitalnym i więcej jak 115 nie dało się wyciągnąc. Po prostu opory jazdy nie pozwalały na dokręcenie do obrotów mocy maksymalnej.
P.S. Miska olejowa w rzeczonym gaziku pochodziła od silnika przednionapędowego busa będącego poprzednikiem MB100.
Jeszcze nie mam terenówki, ale już niedługo...
Motocyklowa Szkoła Jazdy Kulikowisko
Warszawa-Bemowo
Motocyklowa Szkoła Jazdy Kulikowisko
Warszawa-Bemowo
No mój merc 115 z silnikiem 220d /o ile pamietam/ dochodził do 136km/h
wiec potwierdzam.
Załóżmy,ze taki gazik z dieselem poleci te 115...
Mój pierwszy wynalazek na podwoziu i podzespołach uaza,z silnikiem owym od 124 /136KM/-szedł ok 150-160 po czarnym /oba pasy jezdni jego
/
Silnik dużo robi...
Najlepsze porównanie bedzie jak Jafuzz skończy swojego /w klasycznym gaziku będzie 2.3 od 124/.Zrobiłem już parę takich "zestawów"ale jakoś nigdy mi nie przyszło do głowy mierzyć im vmax.Może dlatego,że powyżej stówy,na tym zawieszeniu to już jest walka o życie
wiec potwierdzam.
Załóżmy,ze taki gazik z dieselem poleci te 115...
Mój pierwszy wynalazek na podwoziu i podzespołach uaza,z silnikiem owym od 124 /136KM/-szedł ok 150-160 po czarnym /oba pasy jezdni jego

Silnik dużo robi...
Najlepsze porównanie bedzie jak Jafuzz skończy swojego /w klasycznym gaziku będzie 2.3 od 124/.Zrobiłem już parę takich "zestawów"ale jakoś nigdy mi nie przyszło do głowy mierzyć im vmax.Może dlatego,że powyżej stówy,na tym zawieszeniu to już jest walka o życie

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
dziekuje za pomoc ale widze ze niejasno przestawilem problem:/ to napisze jak to jest od poczatku mam na oku gaza z silnikiem i skrzynia od merc 123 2.0D po przejazdze gazik rozpedza sie moze do 50-60km/h(nie moge powiedziec dokladnie zegary nie sa podłaczone;/) a przy wlaczonych 2ch mostach i reduktorze moc ma ale predkosc naprawde znikoma. Wiec nie wiem co robic czy warto sie w niego pakowac bo auto ma byc do uzytku w terenie i trzeba czasami jakis odcinek asfaltem zrobic. dlatego zaczalem temat bo moze ktos mial podobne problemy. A co do silnika to chodzi naprade rzesko pali bez niczego, nie przydymi, równo chodzi. Jeszcze raz dziekuje za pomoc i prosze o dodatkowe porady co robic czy warto sie w to pakowac czy dać sobie spokoj i szukać dalej
jak cenabomba69m pisze:dziekuje za pomoc ale widze ze niejasno przestawilem problem:/ to napisze jak to jest od poczatku mam na oku gaza z silnikiem i skrzynia od merc 123 2.0D po przejazdze gazik rozpedza sie moze do 50-60km/h(nie moge powiedziec dokladnie zegary nie sa podłaczone;/) a przy wlaczonych 2ch mostach i reduktorze moc ma ale predkosc naprawde znikoma. Wiec nie wiem co robic czy warto sie w niego pakowac bo auto ma byc do uzytku w terenie i trzeba czasami jakis odcinek asfaltem zrobic. dlatego zaczalem temat bo moze ktos mial podobne problemy. A co do silnika to chodzi naprade rzesko pali bez niczego, nie przydymi, równo chodzi. Jeszcze raz dziekuje za pomoc i prosze o dodatkowe porady co robic czy warto sie w to pakowac czy dać sobie spokoj i szukać dalej

ja też kupiłem gazika z silnikiem 2,2 Mb
a później przyszedł czas na modyfikacje

LJ 70
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości