Moje Gazowe problemy...
Moderator: Student
Moje Gazowe problemy...
Moi drodzy chciałem zapytać co po kolei należy zrobić. Otóż podcieka mi coś między skrzynią a silnikiem, jeden człowiek powiedział, że to chyba z uszczelniacza. Czy trzeba wyjąć skrzynie, żeby się tam dobrać? I potem wymienić uszczelkę? Bardzo bym prosił o instruktaż krok po kroku jak to zrobić (jak dla kogoś opornego). Czy może być to przyczyną zwiększonego apetytu na olej?
Sprawa druga: w jaki sposób sprawdzić poziom oleju w skrzyni i reduktorze?
Sprawa trzecia: Gdzie znajduje się odpowietrznik reduktora, bo chciałem go zabezpieczyć przed wodą i wyprowadzić w górę.
Uff.... sorry, że tak hurtem, ale robota mi się pali w rękach
Sprawa druga: w jaki sposób sprawdzić poziom oleju w skrzyni i reduktorze?
Sprawa trzecia: Gdzie znajduje się odpowietrznik reduktora, bo chciałem go zabezpieczyć przed wodą i wyprowadzić w górę.
Uff.... sorry, że tak hurtem, ale robota mi się pali w rękach
GAZ 69 EVO II - zmota się mota
Daihatsu Feroza - zemsta Yakuzy
Daihatsu Feroza - zemsta Yakuzy
Nie napiasałeś skąd konkretnie cieknie, jak zauwazyłeś zwiekszony apetyt na olej to raczej poszedł uszczelniacz na wale korbowym.
Jak sprawdzić poziom oleju, w skrzyni ( w reduktorze z reszta też) odkręcić korek którym sie wlewa i nalać az sie przeleje. W reduktorze możesz jeszcze odkręcić górną pokrywe i poprostu zobaczyć, ale jak już bierzesz sie za sprawdzanie to lepiej odrazu dolać
Odpowietrznik w reduktorze znajduje sie o ile dobrze pamiętam za bębnem ręcznego
Jak sprawdzić poziom oleju, w skrzyni ( w reduktorze z reszta też) odkręcić korek którym sie wlewa i nalać az sie przeleje. W reduktorze możesz jeszcze odkręcić górną pokrywe i poprostu zobaczyć, ale jak już bierzesz sie za sprawdzanie to lepiej odrazu dolać
Odpowietrznik w reduktorze znajduje sie o ile dobrze pamiętam za bębnem ręcznego
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl
dodajmy ze bez zdejmowania pokrywy (tej miedzy siedzeniami) bedzie Ci ciężko sie do niego dostać.luk pisze:...Odpowietrznik w reduktorze znajduje sie o ile dobrze pamiętam za bębnem ręcznego
jak będziesz wyprowadzał rurki do odpowietrzników to pamietaj tez o obu mostach i skrzyni
tylko sie nie zdziw jak dasz odpowietrznik reduktora do góry i bedziesz nadal mial wode w środku. trzeba tez zmienic uszczelniacze wałów na takie działające w obie strony... gazik ma takie co nie pozwalają sie olejowi wylac z reduktora ale nie przeciwdziałają wlewaniu wody do środka.
Albo zamiast wymieniać uszczelniacze to jak już wyprowadza odpowietrzenia to można kompresorek i na czas brodzenia lekkie ciśnienie do układu puścić, tylko naprawde lekkie, tylko tyle żeby woda nie wchodziła czyli 0,1-0,15 atmosfery.
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl
Wyprowadziłem odpowietrzenia z mostów, skrzyni i pompy hamulcowej. Jest też snorkel i uszczelniony bagnet. Aparat zapłonowy zapaprany silikonem, cewka przeniesiona do środka. Uszczalniacze na wałach na razie sobie daruję. Zastanawiam się co jeszcze....
O kompresorku pomyślę też w przyszłości.
Za to co może być przyczyną tego, że silnik (Żukieta), jak jest zimny nie chce palić na wszystkich garach? Jak już się zagrzeje jest ok. Zapłon, świece, gaźnik sprawdzone.
O kompresorku pomyślę też w przyszłości.
Za to co może być przyczyną tego, że silnik (Żukieta), jak jest zimny nie chce palić na wszystkich garach? Jak już się zagrzeje jest ok. Zapłon, świece, gaźnik sprawdzone.
GAZ 69 EVO II - zmota się mota
Daihatsu Feroza - zemsta Yakuzy
Daihatsu Feroza - zemsta Yakuzy
Student pisze:a końpresję sprawdzałeś? A i z tymi świecami to też różnie bywa - wydaje się że są dobre, bo iskrzą a prawda jest taka, że jak iskra jest słaba to potrafi zostac zdmuchnięta w cylindrze i palić nie będzie. Ja bym wrzucił nową świeczkę na ten garnek co szwankuje.





ostatni wiking w Rzeczpospolitej

Radę to chyba da,ale jak wypraktykowałem:żywotność jego jestmaksz pisze:...............czy taki kompresor do kół z supermarketu zda egzamin? oczywiście nie 4bary bezpośrednio...


Sądzę też,że powinien być mały zbiorniczek /zum bajszpil z gaśnicy/-coby mieć zapas-bo na bieżące zasilanie wszystkich przestrzeni to nie wydoli.
Robiłem tak sprzęgło pneumatyczne:kompresorek nabijał,wył ciśnieniowy go wyłaczał odpowiednio;powietrza starczało na 30-35 "depnięć" sprzęgłem.A potem dobijał.Ale kompresorki "marketowe"zesrywały się stanowczo za szybko.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
- Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
- Kontaktowanie:
Ja tam wyprowadze tylko wszystko do gory zeby sie nie lalo prosto w odpowietrzniki a oleje i tak raz na 1-2 rajdy wymieniam bo nie sa az tak strasznie drogie.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL
Ja również mam mały problem z cieknącym olejem ze skrzyni biegów od żuka. (Na obu wałach)
I zastanawiam się czy mozna w prosty sposób odkręcić skrzynię bez wyciagania wszystkiego innego i ją uszczelnić.
Zawsze do tej pory robił mi to mechanik i się nie zastanawiałem..
Można?
I zastanawiam się czy mozna w prosty sposób odkręcić skrzynię bez wyciagania wszystkiego innego i ją uszczelnić.
Zawsze do tej pory robił mi to mechanik i się nie zastanawiałem..

Można?
Gazior na dozywocie....3.0 TD
Big Gaz już u mnie w garażu, tworzy się nowe
!
Big Gaz już u mnie w garażu, tworzy się nowe

-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
- Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
- Kontaktowanie:
Ale to koledze zaq to moze cieknac z uszczelnienia na wale korbowym. Jezeli masz silnik od zukiety to napewno cieknie z tamtad. Jak bedziesz to robil to musisz miec komplet uszczelek do miski olejowej tam jest nuszczelka do miski 4 kawalki sznura azbestowego i to jest wlasnie to co ci najprawdopodobniej cieknie i takie dwie uszczelki w ksztalcie literki h ktore tez ewentualnie moga ci cieknac.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL
Silnik na benzynce chodzi, nigdy nie był zagazowany.wiking pisze:Student pisze:a końpresję sprawdzałeś? A i z tymi świecami to też różnie bywa - wydaje się że są dobre, bo iskrzą a prawda jest taka, że jak iskra jest słaba to potrafi zostac zdmuchnięta w cylindrze i palić nie będzie. Ja bym wrzucił nową świeczkę na ten garnek co szwankuje.jasne Student ma rację-najpierw sprawdzamy ciśnienia a później możemy myśleć o innych rzeczach
być może nie ma zaworu lub gniazda
![]()
no i pytanie zasadnicze czy w/w pojazd chodzi na gazie czy na benzynie
Zakładając że to uszczelniacz na wale korbowym, to czy jest to duża operacja?tiger pisze:Ale to koledze zaq to moze cieknac z uszczelnienia na wale korbowym. Jezeli masz silnik od zukiety to napewno cieknie z tamtad. Jak bedziesz to robil to musisz miec komplet uszczelek do miski olejowej tam jest nuszczelka do miski 4 kawalki sznura azbestowego i to jest wlasnie to co ci najprawdopodobniej cieknie i takie dwie uszczelki w ksztalcie literki h ktore tez ewentualnie moga ci cieknac.
GAZ 69 EVO II - zmota się mota
Daihatsu Feroza - zemsta Yakuzy
Daihatsu Feroza - zemsta Yakuzy
-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
- Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
- Kontaktowanie:
To zalezy cz trzeba bedzie wymienic tylko dolne uszcelnienie cz gorne tez. Jezeli tylko dolne to trzeba zdjac miske i mocowanie panewki podpierajacej wal chyba. Nie pamietam dokladnie tego bo robilem przy tym dawno. Ale raczej to to podparcie i tam taka blaszka na 3 sruby m6 jest ten kawalek sznura przymocowany. Musisz go wmienic na nowy. Gorsza sprawa jak trzeba zmienic tez gora bo wtey treba opuscic troche wal co nie konieczne jest dobre dla ulozonych panewek i trzeba bardzo uwazac zeby zadnego syfu nie nalecialo i nic sie niz zruszylo.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL
Poci się - znaczy jest fabrycznie normalnie. Dopóki nie leje się ciurkiem to nie ruszaj, bo na samochodzie w życiu nie uda Ci się tego uszczelnić i dopiero wtedy zobaczysz co to znaczy mieć wyciekizaq pisze:Zmieniłem świece i dałem nowe kable. Nareszcie pracuje równo, ładnie się wkręca w obroty i ma kopa jak rakieta. Uszczelniacz wymienię póżniej, bo jak dokładnie obejrzałem to tylko z lekka się poci, a nie podcieka.

Kiedyś chciałem to zrobić ale powiedziano mi, że to miejsce w silniku żukiety jest praktycznie nie do uszczelnienia. jakbyś tego nie zrobił to i tak prędzej czy później będzie ciekł. jak się tylko poci to masz szczęście i w żadnym wypadku tego nie ruszaj bo może być gorzej.
błąd wieszcza...jest:A imię jego czterdzieści i cztery...
powinno być:A imię jego cztery na cztery!
powinno być:A imię jego cztery na cztery!
-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
- Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
- Kontaktowanie:
Zeby dali w tym miejscu chociaz jaki zimering to by nie cieklo ale jak moze nie cieknoc przez sznur azbestowy.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość