końcówki drążków
Moderator: Student
końcówki drążków
Od czego pasują gumki w końcówkach drążków kierowniczych? Wzięły i się rozwaliły, a inspekcja w garażu wykazała, że zapasowych brak i chyba muszę nabyć.
GAZ 69 EVO II - zmota się mota
Daihatsu Feroza - zemsta Yakuzy
Daihatsu Feroza - zemsta Yakuzy
Re: końcówki drążków
zaq pisze:Od czego pasują gumki w końcówkach drążków kierowniczych? Wzięły i się rozwaliły, a inspekcja w garażu wykazała, że zapasowych brak i chyba muszę nabyć.





ostatni wiking w Rzeczpospolitej

co by nie zakładać nowego tematu to kontynuuuuuuuuuuuuje stary temat
jak zdjąc końcówkę drążka z wąsa od przekładni kierowniczej
??
sciągacz tam nie podejdzie
tylko mi nie piszcie że trzeba wyjąć przekładnie
aha na razie udało mi się zdjąc jedną końcówkę i ma ona lewy gwint ....
z tego co pamiętam to do gza idą 3 z prawym i 1 z lewym, am J right

jak zdjąc końcówkę drążka z wąsa od przekładni kierowniczej

sciągacz tam nie podejdzie

tylko mi nie piszcie że trzeba wyjąć przekładnie

aha na razie udało mi się zdjąc jedną końcówkę i ma ona lewy gwint ....
z tego co pamiętam to do gza idą 3 z prawym i 1 z lewym, am J right

Gaz do końca-mojego albo jego
Gaz 69 dolniak prawie oryginał
Gaz 69 Wołga zmota
Gaz 69 dolniak prawie oryginał
Gaz 69 Wołga zmota
Generalnie młotkiem. Popuść nakrętkę (tak aby odstawała od wąsa ale nie odkręcaj do końca. Chyba, ze końcówka do wymiany i nie szkoda gwintu) i wal mocno młotkiem w wąs przekładni tam gdzie siedzi sworzeń od końcówki. Wystarczy kilka "mocnych", ale naprawdę mocnych uderzeń 1,5 kg. młotkiem. Nie baw się w klepanie tylko wal mocno. Po uderzeniach sprawdzaj czy już nie jest luźna.


Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"
"nullo retentus impedimento"
No nie tak do końca, bo trzeba jeszcze wiedzieć gdzie tym młotkiem napierać...
Trzeba uderzać z boku wąsa w miejscu osadzenia sworznia tak aby rozluźnić połączenie stożkowe. I najlepiej z jednej strony oprzeć o wąs młotek, a drugim uderzać z przeciwnej strony lub dwoma młotkami równocześnie lub raz z jednej raz z drugiej strony...
To tak na marginesie bo określenie wal młotkiem w wąs przekładni trochę nieprecyzyjne jest...
Trzeba uderzać z boku wąsa w miejscu osadzenia sworznia tak aby rozluźnić połączenie stożkowe. I najlepiej z jednej strony oprzeć o wąs młotek, a drugim uderzać z przeciwnej strony lub dwoma młotkami równocześnie lub raz z jednej raz z drugiej strony...
To tak na marginesie bo określenie wal młotkiem w wąs przekładni trochę nieprecyzyjne jest...

Nic nie będzie już takie jak dawniej. Kupiłem Gaza...
GAZ 69M 1974 (?)
RR 300 Tdi
Grupa D!
GAZ 69M 1974 (?)
RR 300 Tdi
Grupa D!
już po robocie....
jednak poszło sciągaczem
ale po małych przeróbkach
na razie zdjąłem końcówkę z wąsa przekładni ( prawy gwint ) i tą drugą po przeciwnej stronie drążka ( lewy gwint ) .......ponownie pytam ile jest końcówek z lewym a ile z prawym gwintem
?

jednak poszło sciągaczem

na razie zdjąłem końcówkę z wąsa przekładni ( prawy gwint ) i tą drugą po przeciwnej stronie drążka ( lewy gwint ) .......ponownie pytam ile jest końcówek z lewym a ile z prawym gwintem


Gaz do końca-mojego albo jego
Gaz 69 dolniak prawie oryginał
Gaz 69 Wołga zmota
Gaz 69 dolniak prawie oryginał
Gaz 69 Wołga zmota
Nie rozbierałem tego jeszcze bo to nie ten etap ale :
długa laga od koła do koła wg prawy gwint bo tam nie trzeba regulacji, a krótsza jeden lewy jeden prawy, żeby mozna było zbieżność regulowac czyli 3 prawe, jedna lewa. Jeśli sie myle to niech mnie ktos poprawi też mi sie przyda ....
długa laga od koła do koła wg prawy gwint bo tam nie trzeba regulacji, a krótsza jeden lewy jeden prawy, żeby mozna było zbieżność regulowac czyli 3 prawe, jedna lewa. Jeśli sie myle to niech mnie ktos poprawi też mi sie przyda ....

Nic nie będzie już takie jak dawniej. Kupiłem Gaza...
GAZ 69M 1974 (?)
RR 300 Tdi
Grupa D!
GAZ 69M 1974 (?)
RR 300 Tdi
Grupa D!
- Jakub_AK77
- Posty: 524
- Rejestracja: sob sie 05, 2006 7:03 pm
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontaktowanie:
Re: końcówki drążków
Czy końcówki drążków w gaziku są identyczne jak w UAZ-e 31512 i w UAZ-e 469 ?
I jeszcze co do ilości końcówek. W katalogu części zamiennych są wymienione dwie prawe i dwie lewe końcówki drążków ( 20-3003057-B 2 sztuki i 69-3003057 dwie sztuki ) . Wiec faktycznie jak jest ? Dwie prawe i dwie lewe, czy jak wcześniej było podane 3 prawe i jedna lewa ?
Pzdr
I jeszcze co do ilości końcówek. W katalogu części zamiennych są wymienione dwie prawe i dwie lewe końcówki drążków ( 20-3003057-B 2 sztuki i 69-3003057 dwie sztuki ) . Wiec faktycznie jak jest ? Dwie prawe i dwie lewe, czy jak wcześniej było podane 3 prawe i jedna lewa ?
Pzdr
GAZ nadjechał, teraz kupa roboty. No ale mam czego chciałem. GAZ 69M 1971.
Re: końcówki drążków
3 z prawym gwintem i jedna z lewym gwintem. Znaczy się ja tak mam
- Jakub_AK77
- Posty: 524
- Rejestracja: sob sie 05, 2006 7:03 pm
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontaktowanie:
Re: końcówki drążków
Odgrzebując temat, co by przyszli adepci remontu gazika mieli o czym myśleć napisze , u mnie po rozkręceniu okazało się, że są dwie prawe i dwie lewe końcówki.
Pzdr
Pzdr
GAZ nadjechał, teraz kupa roboty. No ale mam czego chciałem. GAZ 69M 1971.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość