Strona 1 z 1
płyn hamulcowy... może ostatni raz...
: pt cze 16, 2006 10:40 pm
autor: wladimir.r
Wiem że o płynach to już kupę razy na forum było. No ale po przeczytaniu wszystkich postów to ja ganc gupi jestem. Jest sobie Gaziorek, nie wiem co w układ hamulcowy było lane. Ostatnio robiłem pompę hamulcową i w środku był jakiś fioletowy (??) osad. Mogę prosić o jakieś wskazówki jaki płyn zalać?? Mam DA-1 w pogotowiu ale zacząłem się zastanawiać czy go wlewać.
: sob cze 17, 2006 7:42 am
autor: seba4x4
Spuść wszystko do zera i zalej DOT-4. Wyjdzie Ci o 10 zł drożej, ale będziesz miał spokój.
: sob cze 17, 2006 8:58 am
autor: Bubu
Też bym tak zrobił.

: pn cze 19, 2006 8:27 am
autor: Jerry
DOT 4 tylko i wylacznie.
: pn cze 19, 2006 5:02 pm
autor: wojteken
dobra, a dlaczego dot-4, a nie da-1?
nie jest tak, ze da-1 jest gestsze i w zwiazku z tym cos tam cos tam

?
: pn cze 19, 2006 7:38 pm
autor: maksz
to tak jak z wyższością teleskopów nad ramieniówkami.
lepsze bo nowsze, ale jak masz stare i dobrze działa to nie musisz zmieniac. ja od lat jeżdże na DA-1 i nie narzekam.
: pn cze 19, 2006 7:44 pm
autor: zaq
Je też mam zalane DA-1 i nie narzekam.
: pn cze 19, 2006 7:56 pm
autor: Jerry
Jak uklad hamulcowy jest:
- oryginalny
- w dobrym stanie
- nic nie jest namotane
to ok ale nie wiele jest juz takich samochodow.
Wystarczy ze kupisz gumki do tloczkow robione teraz a nie przed 30 laty to juz zaczynasz miec problemy.
Tak juz po prostu jest.
: pn cze 19, 2006 9:16 pm
autor: chiquito83
gitarras pisze:dobra, a dlaczego dot-4, a nie da-1?
nie jest tak, ze da-1 jest gestsze i w zwiazku z tym cos tam cos tam

?
dot4 nie szkodzi na oczy, dzisiaj sprawdzilem doswiadczalnie

: pn cze 19, 2006 9:37 pm
autor: wladimir.r
No dobra... Czyli jeśli mam zregenerowaną pompę (Ruskie gumki) i nie tykane cylinderki, wten czas gdy naleję DOT-4 to płyn zostanie na swoim miejscu. Nie znajdę go raczej na asfalcie następnego dnia??
: pn cze 19, 2006 9:40 pm
autor: chiquito83
wladimir.r pisze:No dobra... Czyli jeśli mam zregenerowaną pompę (Ruskie gumki) i nie tykane cylinderki, wten czas gdy naleję DOT-4 to płyn zostanie na swoim miejscu. Nie znajdę go raczej na asfalcie następnego dnia??
wg mnie dot3 i dot4 nie wyzeraja gumek, zarowno starych jak i nowych. tak mi sie zdaje przynajmniej
: pt lip 07, 2006 11:17 am
autor: Michał MG42
Witam !
Niedawno kupiłem Gaza 69 i jest to początek mojej przygody z tymi pojazdami. Pod siedzeniem znalazłem napoczętą butelkę z płynem R-3, co sugeruje że takowy płyn znajduje się w układzie hamulcowym, zwłaszcza że poprzedni właściciel podobno robił niedawno hamulce. Czy to źle, bardzo źle, tragicznie ( spuścić i nalać DOT-3 ) czy raczej bez znaczenia ?
Z góry dziękuję za pomoc.
: pt lip 07, 2006 11:28 am
autor: SebastianS
fioletowo-różowo-liliowy osad to znak po DA1. Należy odczyścić ten syf jak najdokładniej ze szczególnym uwzględnieniem pompy hamulcowej (zwłaszcza w jednostopniowej zajebują się tym syfem otwory kompensacyjne w tłoku). Zalewanie płynem R3/DOT-3/DOT-4 układu po DA1 sugeruję poprzedzić płukaniem z resztek DA1 za pomocą denaturatu (alias dykty

).
Wskazane jest również wymienienie wszystkich gumek, gdyż albowiem DA1 wytwarza środowisko zmuszające gumki do symbiozy z nim - nagły zanik DA1 może skutkować wyciekami.
DA1 jest płynem zupełnie ok dającym radę, z wyjątkiem jeżdżących ostro - ma niską temperaturę wrzenia a bębny źle odprowadzają ciepło...