Strona 1 z 1
mosty uaza
: ndz wrz 14, 2003 8:10 pm
autor: misio
jakie koło talerzowe i atak można włorzyć do tego mostu żeby był możliwie jak najszybszy
kasztaniarzy i poważnych prosze o poważne podejście do tematu

(jeżeli to w ogóle możliwe)

: ndz wrz 14, 2003 8:18 pm
autor: luk
O ile dobrze pamiętam to tarpan z silnikiem perkinsa ma 7 ząbków na ataku i standart 41 na tależu
: ndz wrz 14, 2003 10:03 pm
autor: ---Ryba---
Są przekładnie z 10 zębami na ataku i to są najszybsze. Ale jak zmienisz przekładnie w tylnym moście to do przedniego musisz założyć taką samą. Jeżeli nie pasowałeś nigdy przekładni głównej to daj komuś do zrobienia, bo możesz na miej długo nie pojeździć.
: pn wrz 15, 2003 6:52 am
autor: Artur
: pn wrz 15, 2003 8:42 am
autor: BĄKU
Można trafić dyfry uaza z przełożeniem na 8/37 , tylko pamiętaj, że są one słabsze oraz osłabią ci pracę silnika zgodnie z zasadą przełożeń.

: pn wrz 15, 2003 1:30 pm
autor: Artur
[quote="BĄKU"]Można trafić dyfry uaza z przełożeniem na 8/37 , tylko pamiętaj, że są one słabsze oraz osłabią ci pracę silnika zgodnie z zasadą przełożeń.

[/quote
Jeżeli mówimy o wytrzymałości to podobno najmocniejsze z dyfrów uaza to są te szybkie czyli 4,6 przełożenie mają , mają grubsze zęby i podstawa zęba jest większa i te się tak łatwo nie mielą. Najbardziej nrażone na zmielenie są 5,125 ,sam taki zmieliłem na mąkę czyli pierwsze z pierwszych ze starymi amorami . Ale niema stresa jak silnik nie ma więcej jak 200Nm i kół powyżej 31" to spoko.
: pn wrz 15, 2003 2:44 pm
autor: Adampio
IMHO sa rozne
glawnyje pary o tej samej liczbie zebow. Widac to w cennikch (np. na
http://www.uazonline.ru gdzie komplety kolo+walek potrafia sie roznic cena o 30-40%
A przy okazji, czy ktos odczul zasadnicza roznice predkosci po wymianie przelozen z wolnych na szybkie? Bo liczbowo wychodzi okolo 10% co przy 60 km/h daje(?) niezauwazalne 6 km/h.
: wt wrz 16, 2003 6:54 am
autor: cowboy_3151
Adampio pisze:IMHO sa rozne
glawnyje pary o tej samej liczbie zebow. Widac to w cennikch (np. na
http://www.uazonline.ru gdzie komplety kolo+walek potrafia sie roznic cena o 30-40%
A przy okazji, czy ktos odczul zasadnicza roznice predkosci po wymianie przelozen z wolnych na szybkie? Bo liczbowo wychodzi okolo 10% co przy 60 km/h daje(?) niezauwazalne 6 km/h.
Ceny kompletów koŁo atak w krajach dawnego CCCP zalezą od tego gdzie są produkowane

6

6

6 - w wielu byŁych republikach robili swoje odmiany tak wieć szukajac należy szykac tych dla armii albo orginalnych z ulianowska a w polsce to troche trudno ustalic konkretnie producenta ale mozna.
Co do różnicy w prędkośći pomiędzy przeŁożeniem 5,125 a 4,625 to rzeczywiscie z porównania obrotów wychodzi 10% a podczas jazdy to sie ma tak:
Podam różnice w określanych jako maksymalne prędkościach umieszczanych na tablicce w uazie ( nie odpowiadające rzeczywistości)
bieg 5.125 4,625
I 22 25
II 36 40
III 64 71
IV 95 105
W 18 20
Pozatym to nie jest ważna różnica prędkości a różnica obrotów śilnika uazowskiego przy danej predkości- nie wgębiająć się uazowski motor osiąga max moment przy obrotach 2000-2200 czyli przy pędkości dla 5,125 równej 59-69km, a przy 4,65 równej 66-72km.
co reasumująć podczas jazdy wpŁywa na pŁynność jazdy i jej ekonomikę wiadomo iz silnik od jakis obrotów poprostu żre paliwo a tu przy niższych osiąga wiekszą predkość i bez potrzeby nie ma co go wkrecać na większe.
: wt wrz 16, 2003 8:32 pm
autor: misio
a ten atak 10 to od czego można podpasować może od tarpana z perkinsonem

5

: śr wrz 17, 2003 12:04 am
autor: Qwintus
misio pisze:a ten atak 10 to od czego można podpasować może od tarpana z perkinsonem

5

nie....
można dopasować od żuka z alcchajmerem

: śr wrz 17, 2003 2:38 pm
autor: misio
ty bezgwiazkowy konkrety prosze

od żuka diesla tak

5
: śr wrz 17, 2003 11:02 pm
autor: Qwintus
był taki film"miś"
i wiesz co na końcu tego filmu zrobili z "misiem"
no

: śr wrz 17, 2003 11:20 pm
autor: BĄKU
Artur pisze:BĄKU pisze:Można trafić dyfry uaza z przełożeniem na 8/37 , tylko pamiętaj, że są one słabsze oraz osłabią ci pracę silnika zgodnie z zasadą przełożeń.

[/quote
Jeżeli mówimy o wytrzymałości to podobno najmocniejsze z dyfrów uaza to są te szybkie czyli 4,6 przełożenie mają , mają grubsze zęby i podstawa zęba jest większa i te się tak łatwo nie mielą. Najbardziej nrażone na zmielenie są 5,125 ,sam taki zmieliłem na mąkę czyli pierwsze z pierwszych ze starymi amorami . Ale niema stresa jak silnik nie ma więcej jak 200Nm i kół powyżej 31" to spoko.
Z jednej strony sa troszkę większe zęby bo jest ich mniej (talerz z atakiem), natomiast wskutek przełożeń muszą przenieśc większy moment siły na zęba aby kręciło się szybciej, dlatego wydaje mi się, że szybsze dyfry moga być słabsze, ale może jakiś praktyk z szybszych przełożeń się wypowie.

: czw wrz 18, 2003 4:11 am
autor: Qwintus
misio pisze:ty bezgwiazkowy konkrety prosze

od żuka diesla tak

5
gdzieś kiedyś czytałem że były PODOBNO ..mocniejsze..... ale gdzie....i jak to dokładnie było....zabij ...nie pamiętam
: czw wrz 18, 2003 4:14 am
autor: Qwintus
BĄKU pisze:dlatego wydaje mi się, że szybsze dyfry moga być słabsze
nie mogą ...ale muszą ...coś kosztem czegoś...przecież rozmiar się nie zmienia...a ilośc zębów ..tak...
(tak mam napisane na ściągawce)

: czw wrz 18, 2003 7:21 am
autor: Darek
a mnie się wydaje że prościej jest zamiast kombinować z przełożeniami to wyższe oponki zapodać i na to samo wyjdzie.
: czw wrz 18, 2003 5:25 pm
autor: misio
Qwintus pisze:był taki film"miś"
i wiesz co na końcu tego filmu zrobili z "misiem"
no

i co

5
niby mam się bać

5

: sob wrz 20, 2003 9:50 am
autor: misio
nie ma ktoś na zbyciu dwoch kompletów 8\37 lub samych wałków 9-zębowych

5
jeżeli ktoś ma to prosze uderzać na priva lub maila
: sob wrz 20, 2003 10:54 pm
autor: Qwintus
misio pisze:Qwintus pisze:był taki film"miś"
i wiesz co na końcu tego filmu zrobili z "misiem"
no

i co

5
niby mam się bać

5

nooooooooo

po dzisiejszym rempście- jestem bojowo nastawiony

: ndz wrz 21, 2003 7:23 am
autor: misio
aaaaaaa.......
to przep-raszam

: ndz wrz 21, 2003 4:11 pm
autor: Adampio
misio pisze:nie ma ktoś na zbyciu dwoch kompletów 8\37 lub samych wałków 9-zębowych
"8/37" to normalne (tzw. nowe/szybkie) przelozenie UAZ-a czyli do kupienia wszedzie gdzie sa czesci Uaziane.
Natomiast wybij sobie z glowy zmiane samego walka. Kolo i walek sa docierane indywidualnie (i specjalnie cechowane) wiec nie nalezy wymieniac nawet czesci tego samego typu.