Dymienie
Moderator: Student
Dymienie
Zauważyłem, że przy ostrym dodaniu gazu nawet na ciepłym silniku, zostaje za mną siwa zasłona dymna. Dodatkowo zauważyłem lekkie dymienie z odmy. Z silnika nie wydobywają się żadne niepokojące odgłosy, pracuje równo, ładnie wkręca się w obroty. Podejrzewam, że pierścienie są do wymiany. Chciałem zapytać, czy to jedyna możliwa diagnoza i ile kosztuje taka zabawa.
GAZ 69 EVO II - zmota się mota
Daihatsu Feroza - zemsta Yakuzy
Daihatsu Feroza - zemsta Yakuzy
- Mateusz Woj
- Posty: 329
- Rejestracja: ndz maja 30, 2004 7:56 pm
- Lokalizacja: Września/Poznań
- Mateusz Woj
- Posty: 329
- Rejestracja: ndz maja 30, 2004 7:56 pm
- Lokalizacja: Września/Poznań
- wladimir.r
- Posty: 386
- Rejestracja: czw lut 23, 2006 11:58 pm
- Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
Jak lejesz Lotosa to lepiej lej Mineralny!Róznica w cenie między Mineralnym a City jest minimalna, ale Mineralny ma lepszą specyfikację!zaq pisze:Czyli pali olej? Pytanie teraz dlaczego. Używam Lotosa City.Jarem pisze:Witam
moim skromnym zdaniem to wina oleju który powoduje ten kolor spalin...
...ale to tylko skromne zdanie
Wladimirze u Ciebie to bym stawiał na gażnik+zapłon! Z naciskiem na ZAPŁON. Przechodziłem przez to zylion razy i jestem baaardzo wyczulony na takie objawy!
Re: Dymienie
Mi kiedys dymił jak uszczelka pod głowicą poszła i woda dostawała się do cylindrów. Długo nie pochodziłzaq pisze:Zauważyłem, że przy ostrym dodaniu gazu nawet na ciepłym silniku, zostaje za mną siwa zasłona dymna. Dodatkowo zauważyłem lekkie dymienie z odmy. Z silnika nie wydobywają się żadne niepokojące odgłosy, pracuje równo, ładnie wkręca się w obroty. Podejrzewam, że pierścienie są do wymiany. Chciałem zapytać, czy to jedyna możliwa diagnoza i ile kosztuje taka zabawa.

Gaz 69M 1968 ; Suzuki Vitra 1993 ; Grand Vitara 2007 ; Nissan Leaf 2014
Nie ma silnika,który nie palił by oleju.
Problemem jest tylko: ile? To albowiem świadczy o postępujacej degradacji silnika.
Najprostsze wytłumaczenie nadmiernego zuzycia oleju to:
-zła praca pierścieni olejowych,
-zła praca uszczelniaczy zaworowych
Wiadomo,że przy wysokich prędkościach obrotowych zjawisko się wzmoże.
Dymienie na czarno to objaw zbyt bogatej mieszanki.
Zmiana gatunku oleju moze pomóc o tyle,że pierscienie mogą sie "uwolnić" z zapieczeń i zacząć lepiej pracować.
Fabryki nierzadko podają normy zuzycia oleju dla swoich silników.
Problemem jest tylko: ile? To albowiem świadczy o postępujacej degradacji silnika.
Najprostsze wytłumaczenie nadmiernego zuzycia oleju to:
-zła praca pierścieni olejowych,
-zła praca uszczelniaczy zaworowych
Wiadomo,że przy wysokich prędkościach obrotowych zjawisko się wzmoże.
Dymienie na czarno to objaw zbyt bogatej mieszanki.
Zmiana gatunku oleju moze pomóc o tyle,że pierscienie mogą sie "uwolnić" z zapieczeń i zacząć lepiej pracować.
Fabryki nierzadko podają normy zuzycia oleju dla swoich silników.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
O, mój stary temat odżył
Na szczęście już po sprawie. Remont silnika tzn. Wymiana pierścieni, uszczelki pod głowicą itp. załatwiło sprawę. Przy okazji okazało się, że jeden zawór wydechowy był przepalony. Podobno może tak się stać jak na ssaniu długo ciągnie, prawda to?

GAZ 69 EVO II - zmota się mota
Daihatsu Feroza - zemsta Yakuzy
Daihatsu Feroza - zemsta Yakuzy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość