Strona 1 z 1

Dymienie

: wt lip 11, 2006 1:54 pm
autor: zaq
Zauważyłem, że przy ostrym dodaniu gazu nawet na ciepłym silniku, zostaje za mną siwa zasłona dymna. Dodatkowo zauważyłem lekkie dymienie z odmy. Z silnika nie wydobywają się żadne niepokojące odgłosy, pracuje równo, ładnie wkręca się w obroty. Podejrzewam, że pierścienie są do wymiany. Chciałem zapytać, czy to jedyna możliwa diagnoza i ile kosztuje taka zabawa.

: wt lip 11, 2006 2:04 pm
autor: Mateusz Woj
Może to poprostu jakieś syfne paliwo. U mnie też tak czasami bywa, ale raczej przewaga jest czarnego dymu przy ostrych przygazówkach... A olej Ci szybko znika z miski??

: wt lip 11, 2006 2:36 pm
autor: zaq
Znika, ale bez przesady. Paliwo leję na jednej stacji i do tej pory nie stwierdziłem, żeby było coś z nim nie tak.

: wt lip 11, 2006 2:39 pm
autor: Jarem
Witam
moim skromnym zdaniem to wina oleju który powoduje ten kolor spalin...
...ale to tylko skromne zdanie

: wt lip 11, 2006 2:49 pm
autor: zaq
Jarem pisze:Witam
moim skromnym zdaniem to wina oleju który powoduje ten kolor spalin...
...ale to tylko skromne zdanie
Czyli pali olej? Pytanie teraz dlaczego. Używam Lotosa City.

: wt lip 11, 2006 4:18 pm
autor: seba4x4
Pierścienie albo prowadnice zaworów, warto sprawdzić ciśnienie na garach. Sprawdź też, czy dymi z rurki od bagnetu olejowego.

: wt lip 11, 2006 10:24 pm
autor: Jarem
może jakieś symeringi poszły albo pierścienie :roll:
napewno rodzaj oleju nie robi różnicy

: wt lip 11, 2006 10:27 pm
autor: Jarem
ale popatrz na to z innej strony...
... jadący za tobą będą wiedzieli kiedy przyśpieszasz lub pokonujesz wzniesienia :)21 :)21 :)21







Ps. głupi żart

: śr lip 12, 2006 9:12 am
autor: Mateusz Woj
Jeżeli silnik chodzi dobrze zarówno zimny jak i ciepły to niczym sie nie przejmuj. Tak jak kolega pisze sprawdź dla pewności sprężanie,ale myśle że bedzie ok :)2

: pt lis 10, 2006 9:42 pm
autor: wladimir.r
No to pytanko do dymienia. Na ssaniu w S-21 z rury zapodaje czarny dym (pyrkocze też sobie i nie za równo pracuje), wyłączę ssanie dym znika ale silnik przygasa i pracuje nierówno, jak się rozgrzeje jest git. To może być źle wyregulowany gaźnik czy przyczyna leży gdzie indziej??

: pt lis 10, 2006 10:32 pm
autor: Igor K
zaq pisze:
Jarem pisze:Witam
moim skromnym zdaniem to wina oleju który powoduje ten kolor spalin...
...ale to tylko skromne zdanie
Czyli pali olej? Pytanie teraz dlaczego. Używam Lotosa City.
Jak lejesz Lotosa to lepiej lej Mineralny!Róznica w cenie między Mineralnym a City jest minimalna, ale Mineralny ma lepszą specyfikację!


Wladimirze u Ciebie to bym stawiał na gażnik+zapłon! Z naciskiem na ZAPŁON. Przechodziłem przez to zylion razy i jestem baaardzo wyczulony na takie objawy!

Re: Dymienie

: pt lis 10, 2006 11:22 pm
autor: drwal
zaq pisze:Zauważyłem, że przy ostrym dodaniu gazu nawet na ciepłym silniku, zostaje za mną siwa zasłona dymna. Dodatkowo zauważyłem lekkie dymienie z odmy. Z silnika nie wydobywają się żadne niepokojące odgłosy, pracuje równo, ładnie wkręca się w obroty. Podejrzewam, że pierścienie są do wymiany. Chciałem zapytać, czy to jedyna możliwa diagnoza i ile kosztuje taka zabawa.
Mi kiedys dymił jak uszczelka pod głowicą poszła i woda dostawała się do cylindrów. Długo nie pochodził :cry:

: sob lis 11, 2006 3:21 pm
autor: klon
moja gablota miała podobne objawy i okazało się ze był za wysoki poziom paliwa w gazniku wymieniłem pływak i ustawiłem mniejszy poziom paliwa i objawy ustały :)2

: sob lis 11, 2006 5:04 pm
autor: maksz
u mnie dym z odmy pojawił się gdy obróciła się panewka.
:)3 ale wtedy nie dymi w wydechu.
ja obstawiam, ze winny jest olej.
jeździsz na żukiecie wiec lej lotos mineral lub selektol specjal.

: sob lis 11, 2006 5:52 pm
autor: vandall1
Nie ma silnika,który nie palił by oleju.
Problemem jest tylko: ile? To albowiem świadczy o postępujacej degradacji silnika.
Najprostsze wytłumaczenie nadmiernego zuzycia oleju to:
-zła praca pierścieni olejowych,
-zła praca uszczelniaczy zaworowych
Wiadomo,że przy wysokich prędkościach obrotowych zjawisko się wzmoże.
Dymienie na czarno to objaw zbyt bogatej mieszanki.
Zmiana gatunku oleju moze pomóc o tyle,że pierscienie mogą sie "uwolnić" z zapieczeń i zacząć lepiej pracować.
Fabryki nierzadko podają normy zuzycia oleju dla swoich silników.

: sob lis 11, 2006 10:02 pm
autor: zaq
O, mój stary temat odżył :) Na szczęście już po sprawie. Remont silnika tzn. Wymiana pierścieni, uszczelki pod głowicą itp. załatwiło sprawę. Przy okazji okazało się, że jeden zawór wydechowy był przepalony. Podobno może tak się stać jak na ssaniu długo ciągnie, prawda to?