Przeszczepiony silnik i oryginalne zegary

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Błażej
 
 
Posty: 888
Rejestracja: pn sie 28, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Wrocław/Oława i okolice

Przeszczepiony silnik i oryginalne zegary

Post autor: Błażej » pn sie 28, 2006 9:47 pm

Witam. To mój debiut na forum. Zajmuję się głównie elektryką samochodową w nietypowych pojazdach. I trafił do mnie w tej chwili gaz 69 z wstawionym silnikiem 2.0 diesel z mercedesa 115. Z tego co przeczyałem, to mały silnik do tego auta. Ale nie o to tu chodzi.
W aucie pomimo wymiany elektryki na całkiem nową instalację (mój projekt), na desce zostały oryginalne zegary. Niestety auto zostało kupione z nowym silnikem i nie ma w min oryginalnych czujników temperatury i ciśnienia oleju. Myślę, że po podłączeniu do czujników mercedesa będą przekłamywać wartości. Czy te zegary chodzą poprawnie tylko z oryginalnymi czujnikami, czy są jakieś dostępne zamienniki i metody zgrania tych zegarów z czujnikami.
I jeszcze jedno pytanie. Na zamieszczonym tu schemacie elektryki widoczne są dwa czujniki temperatury. W aucie, które robię jest tylko jeden w silniku. Czy są różne wersje wyposażenia?
Czy jest tu gdzieś dostępny schemat (czytelny) oryginalnej instalacji elektrycznej (nie ten z katalogu MON, gdzie widać właściwie ułożenie wiązek w aucie)?

Awatar użytkownika
maksz
Posty: 408
Rejestracja: wt maja 11, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: warszawa

Post autor: maksz » pn sie 28, 2006 9:54 pm

jeden czujnik bada temperature cieczy chłodzącej w chłodnicy drugi zaś byl wkręcony w blok silnika.
jeden podłączony powinien być do zegara
drugi tylko do czerwonej kontrolki

przewaliłem trzy gaziki i za kazdym razem podłączenie było inne
sam juz nie wiem ktory czujnik do którego zegara/kontrolki

Błażej
 
 
Posty: 888
Rejestracja: pn sie 28, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Wrocław/Oława i okolice

Post autor: Błażej » pn sie 28, 2006 10:05 pm

Który czujnik i przewody, to wiem. Potrzebuje informacji o czujnikach. Choć o tym w chłodnicy nie wiedziałem. Jeśli muszą być oryginalne, to gdzie je zdobyć.

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » pn sie 28, 2006 10:29 pm

Błażej pisze:Który czujnik i przewody, to wiem. Potrzebuje informacji o czujnikach. Choć o tym w chłodnicy nie wiedziałem. Jeśli muszą być oryginalne, to gdzie je zdobyć.
star 28

:)21
LJ 70

Błażej
 
 
Posty: 888
Rejestracja: pn sie 28, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Wrocław/Oława i okolice

Post autor: Błażej » pn sie 28, 2006 11:32 pm

Star 28... Wszystkie potrzebne pasują? Woda, ciśnienie oleju. Bo zdążyłem przeczytać, że ciśnienia pasuje od żuka. Tym samym pasować powinien od poloneza (tego starszego), bo to chyba to samo.

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » pn sie 28, 2006 11:53 pm

czujnik temperatury Star 28 (ten do zegara) , cisnienie oleju też (zuk mial chyba do samo)

:)21
LJ 70

Błażej
 
 
Posty: 888
Rejestracja: pn sie 28, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Wrocław/Oława i okolice

Post autor: Błażej » wt sie 29, 2006 12:00 am

Pięknie ci podziękował.
PS. A może wiesz, gdzie by się udało oryginały kupić?

Awatar użytkownika
miroja
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 8:08 pm
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: miroja » ndz wrz 23, 2007 7:59 pm

Czołem
Błażeju jak poradziłeś sobie z problemem czujników? Napisz coś więcej.
Stoję właśnie przed tym samym tematem

pozdrawiam
Gaz 69 AM w proszku

Awatar użytkownika
Dziku2
Posty: 342
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:32 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Dziku2 » ndz wrz 23, 2007 10:39 pm

czujnik od żuka jak będziesz kupował to powiedz wyraźnie sprzedawcy, że potrzebujesz wersję na zegar, a nie na kontrolkę...bo te standardowe na kontrolkę nie będą robiły...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość