Strona 1 z 1
Resory..
: wt paź 14, 2003 3:51 pm
autor: sawis
Witam, może i lamerskie pytanie, ale zastanawia mnie ciut i proszę o poradę.
Gaza tego, posiadam od niedawna, no i ciut siedział mu tyl, wiec wytargałem resorki, a tu

niespodzianka..zamiast 11 piórek, ma 8 ( nie wiem jaki był cel poprzedniego właściciela), po dokonaniu pomiarów resorów wychodzi na to że nie mam co ich hamrować, bo jest OK.
Teraz moje pytanie, czy jak dołoże te dwa piórka to będzie OK

5

5
czy nie będzie za sztywny (nadmieniam że z tyłu auto jest lekkie).
: wt paź 14, 2003 4:16 pm
autor: banan
nie....ja mam po 12 przód-tył i jest w sam raz...
: wt paź 14, 2003 4:40 pm
autor: sawis
Po 12 to chyba miały, ale komandorki.Bynajmniej mój Gaz poprzedni, a była to komandorka miała 12 piórek.
Dwie sztuki jakie stoją u mojego znajomego w warszatacie,w tym jeden orginał ma 11 piór.
: wt paź 14, 2003 5:27 pm
autor: Killer17
Ja mam 12 piór z przodu a 14 z tyłu
i jest OK
: wt paź 14, 2003 5:58 pm
autor: sawis
UPS---czyli co GAZ to inna liczba piórek w resorach
A o ilu sztukach mówi orginalna instrukcja??Niech ktoś się wypowie co taką posiada.
: wt paź 14, 2003 7:05 pm
autor: radegand
ja mam knigę tylko że jestem away from home
ale z tyłu mam 11 piór i jestem prawie pewny że w książce też tak stoi.
co zaś do sztywności: póki nie wyklepałem resorów było nieźle, natomiast potem, to ups....skacze się góra-dół lepiej niż na kolejce górskiej.....

efekt ciekawy, nie wiem, może to też kwestia amorków ( ja mam oryginalne ramieniówki

). to fajnie z tyłu wygląda jak gaziorkowi podskakuje to jedno, to drugie koło a czasem obydwa
tylko że kiedyś na długim i dość ostrym łuku, deszcz a ja na żukowych dość łysych oponach...podskoczyłem na jakiejś dziurze i zrobiłem 360 lądując na przeciwległym pasie

na szczęście nic nie jechało....potem czem prędzej kupiłem opony....
to jest właśnie ten lekki tył

: wt paź 14, 2003 7:17 pm
autor: sawis
to jest właśnie ten lekki tył

[/quote]
albo brak amorków...W poprzednim Gazie tak mialem(ramieniówki).Nie raz było nie wesoło

zwłaszcza na szutrach..mogłem czytać nr rejestracyjny swój
Ale jak założyłem amorki nówki od Uaz-a

- problem zniknął.
: śr paź 15, 2003 7:45 am
autor: Darek
Jak już pisał poprzednik to powinno być 11 piór w resorach i przednich i tylnych. A na ramieniówkach to zawsze bedzie skakł bo one choć ponoć dobre to i tak nigdy sie na 100% nie spisywały przynajmniej umnie. Ja mam w gazie z przodu 12 piór a z tyłu 11 i jest dobrze

: śr paź 15, 2003 8:59 am
autor: Jerry
Ludzie co wy mowiecie

?
Oryginal 69m ma 10 z przodu i 11 z tylu.
: śr paź 15, 2003 12:34 pm
autor: Killer17
Oryginal 69m ma 10 z przodu i 11 z tylu.
To się zgadza w instrukci tak stoi
: śr paź 15, 2003 1:43 pm
autor: sawis
Nio i ta opcja się zgadza z moimi założeniami i pomiarami orginalnego Gazika.
Dzięki.
Ale nadal nie znam odpowiedzi na moje pytanie
Dokładać piórka, czy nie???
: śr paź 15, 2003 1:44 pm
autor: banan
nie...
: śr paź 15, 2003 1:56 pm
autor: sawis
a dlaczego. skoro mi tył siedzi dość płasko??
w momencie obciążenia 8 piór prostują mi się do poziomu, a w stanie wolnym ma odpowiednie wymiary..
: śr paź 15, 2003 2:01 pm
autor: banan
może masz wyruchane...u mnie tak nie jest....
: śr paź 15, 2003 2:11 pm
autor: Jerry
sawis pisze:Nio i ta opcja się zgadza z moimi założeniami i pomiarami orginalnego Gazika.
Dzięki.
Ale nadal nie znam odpowiedzi na moje pytanie
Dokładać piórka, czy nie???
To zalezy jak masz ciezki tyl. Ja mam z tylu butle LPG + Kolo zapasowe+Hi lift + skrzynia z narzedziami i innym szpejem i dopiero po dolozeniu piora resor przestal siadac.
Naturalnie zalezy tez od kowala i jakosci jego pracy ale dopiero dodatkowe piorko rozwiazalo sprawe.
: śr paź 15, 2003 2:41 pm
autor: sawis
Nio mam podobnie....oprócz butli, ale to kwestia czasu tylko...
Czyli dołoże do 11 piórek i zobacze jak się wówczas będzie sprawował.
Dzięki!
: śr paź 15, 2003 2:44 pm
autor: Jerry
Zeby bylo jasne, ja mam z tylu 12
Przy 11 bylo slabo.
: śr paź 15, 2003 2:46 pm
autor: sawis
OKI.
Narazie zobacze jak będzie na 11 piórach.
W poprzednim Gazie (ale to była komandorka) również miałem 12 piór.Ale ten jednak będzie lżejszy miał tył od komandorki.
: śr paź 15, 2003 2:57 pm
autor: krzyś
ale jak już ktoś pidsał jest ważne czy dokładasz długą lage, średnią czy krutką. Jerry a ty którą dokładałeś? i co chciałeś uzyskać ?twardość, "nie dobijanie" a zachować miękkość czy może coś innego?
przerabiałem swoje resory z tyłu po skruceniu honkera i wiem jakie są różniece w długości dodawanych lag względem zachowania zawieszenie po dołozeniu.
: śr paź 15, 2003 2:59 pm
autor: sawis
W moim przypadku- dokładnie widać które pióra zostały wyjęte i te same włoże teraz Ja.
: śr paź 15, 2003 2:59 pm
autor: Jerry
Dokladalem krotka a cel byl taki coby wzmocnic resor.
Gaz przestal siadac i jak pisalem po ponad 1,5 roku nadal jest dobrze.
: śr paź 15, 2003 3:00 pm
autor: banan
skoro wiesz to może byś łaskawie pochwalił się bezcenną wiedzą...
: śr paź 15, 2003 3:01 pm
autor: banan
do krisiego to było....
: czw paź 16, 2003 1:34 pm
autor: CLIMBER
ja mam dodane 2 pióra 3 od góry i krótkie i podkładke pod wszytko i chwale sobie to rozwiązanie