Jaka jest procedura zmiany silnika??

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Waldemar
 
 
Posty: 269
Rejestracja: sob lut 01, 2003 1:17 am

Jaka jest procedura zmiany silnika??

Post autor: Waldemar » czw paź 23, 2003 8:50 am

Mam pytanko chce kupic silnik do gazika (mercedes) jak wyglada sprawa zakupu ze strony papierkowej musze miec umowe kupna-sprzedaży czy cos jeszcze jakies pity trzeba??. Gdzies musze zgłosic ze kupiłem poza skarbowym :D. I ja wyglada rejestracja wkładam do rzeczoznawcy, potem na przeglada potem do urzedu miasta i o reszte walcze powieccie mi czy dobrze rozumuje.
Gaz 69 M 1960 - pół wieku i jeszcze jeździ.

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » czw paź 23, 2003 9:08 am

na silnik umowa i cło albo potwierdzenie danych z wydziału w którym był poprzednio w jakimś aucie zarejestrowany
do 800zł pcc nie obowiazuje
zakładasz, jedziesz do diagnosty zrobić odczyt numerów i idziesz rejestrować
#noichuj

Awatar użytkownika
Waldemar
 
 
Posty: 269
Rejestracja: sob lut 01, 2003 1:17 am

Post autor: Waldemar » czw paź 23, 2003 9:36 am

ale co ja niby mam sie udac do urzedu gdzie wczesniej był zarejestrowany i wyciagnac takie dane czy sami sprawdza?
Gaz 69 M 1960 - pół wieku i jeszcze jeździ.

Leon
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 40
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 9:35 pm
Lokalizacja: Cambridge,Szczecinek

Post autor: Leon » czw paź 23, 2003 9:44 am

Kupujesz silnik od kogos piszecie umowe idziesz z ta umowa do Urzedu komunikacjii w miescie gdzie byl zarejestrowany sanochod wraz z tym silnikiem i prosisz grzecznie pania rzeby potwierdzila ze taki pojazd z tym silnikiem kiedys jezdzil i byl zarejestrowany .Pani sprawdza :roll: :roll: klepie ci pieczatke na tej twojej umowie i masz silnik gotowy do wstawienia potem jeszcze ewentualna oplata skarbowa jesli napiszesz wiecej na umowe niz 800 zl :lol: :lol: :lol:

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » czw paź 23, 2003 9:55 am

Ewentualnie możesz iść z dowodem rejestracyjnym w którym jest wpisany nr silnika,panienka z wydziału komunikacji wykreśla w starym dowodzie numer, daje stępelek i potwierdza na umowie zgodność danych
:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » czw paź 23, 2003 9:59 am

Nie musisz iść do urzędu w którym był zarejestrowany bo on może być np. 1000km od ciebie . Jedziesz z ksero dowodu rejestracyjnego do wydziału komunikacji i oni sprawdzą czy istniał pojazd z takim silnikiem po prostu sami wysyłają potwierdzenie ale najpierw trza zrobić przegląd i specjalny protokół wystawi diagnosta tak jak było to w moim przypadku badanie to kosztuje 160zł napisali mi " Poprawnie zamontowany wraz z zespołem napędowym " i dopiero do wydziału komunikacji. A w skarbowym tylko sama umowa nawet nie żądają dowodu rejestracyjnego.

Awatar użytkownika
Żuczek
 
 
Posty: 215
Rejestracja: pn maja 12, 2003 10:25 am
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontaktowanie:

Post autor: Żuczek » czw paź 23, 2003 10:00 am

Nie do końca jest tak prosto.
Właśnie przerabiam to papierkowo i wygląda to tak:
1. do 1000 zł - w urzędzie skarbowym tylko pieczątka że nie podlega pcc + znaczek za 5 zł.
2. Do zarejestrowania potrzebne są:
a) kwit od diagnosty
b) oryginał dowodu rejestracyjnego dawcy (dla mnie skandaliczna głupota)
c) umowa zakupu z pieczątką US.
U mnie jes jeszcze bardziej zamotane bo poprzedni właściciel kupił cały samochód nie dawno i jeszcze go nie przerejestrował - chcą ode mnie dodatkowo oryginału jego umowy kupna :)3 bez komentarza.
Ogólnie - procedura jest prze....bana.
Mam przy okzaji pytanko - czy ktoś wie jaki jkest zakres badań diagnostycznych przu takim przeszczepie?
Gaz- Designed for Żuczek

macieksza
Posty: 478
Rejestracja: czw maja 02, 2002 1:00 am

Post autor: macieksza » czw paź 23, 2003 10:03 am

to jeszcze jedno pytanie:

a co w przypadku gdy zanabyty drogą kupna na umowe silnik nie wskazuje obecności numerów? :)23

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » czw paź 23, 2003 10:06 am

macieksza pisze:to jeszcze jedno pytanie:

a co w przypadku gdy zanabyty drogą kupna na umowe silnik nie wskazuje obecności numerów? :)23
Glupie pytanie
Adam Slodowy ;-)
Disco 300 ES

macieksza
Posty: 478
Rejestracja: czw maja 02, 2002 1:00 am

Post autor: macieksza » czw paź 23, 2003 10:09 am

nie do końca - zapomniałem dodać że była by to ew. wymiana z benzyny na diesla - pały taaakie głupawe nie są (chyba) coby diesla od petrola nie skumać?

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » czw paź 23, 2003 10:11 am

Jeśli silnik nigdy nie posiadał numerów (opinia rzeczoznawcy) to :)2 w dowodzie będziesz miał napisane w miejscu gdzie ma być numer "brak"
Jeśli numer był ale szczezł to kaszana :)3 może skończyć się śledztwem,prokuratorem itd. :)21
LJ 70

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » czw paź 23, 2003 10:13 am

Właściciel tego silnika nie kupujący powołuje Biegłego Sądowego który zwróci się z wnioskiem do Diagnosty o nabicie nowych nr. które tam były z dowodu rejestracyjnego. Mretoda legalizowania przeszczepów.

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » czw paź 23, 2003 10:23 am

Artur pisze:Właściciel tego silnika nie kupujący powołuje Biegłego Sądowego który zwróci się z wnioskiem do Diagnosty o nabicie nowych nr. które tam były z dowodu rejestracyjnego. Mretoda legalizowania przeszczepów.
Ja piszę o sytuacji gdy numerów nigdy nie było,a widziałem taki silnik i dowód rejestracyjny gdzie pisało "brak" :)21
LJ 70

Awatar użytkownika
Waldemar
 
 
Posty: 269
Rejestracja: sob lut 01, 2003 1:17 am

Post autor: Waldemar » czw paź 23, 2003 11:38 am

co do braku numer to wysyłaja na nabicie koszt ok 400 zł no i daja ci numery!!!!!!
Gaz 69 M 1960 - pół wieku i jeszcze jeździ.

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » czw paź 23, 2003 11:51 am

a ja sie już też spotkałem z takim wpisem że nr brak. Silnik fabrycznie nie miał nr . Jakaiś amrykanin to był :)21
I może tak być że bedzie bez nr :)2
Gazy 69

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » czw paź 23, 2003 1:39 pm

Waldemar pisze:co do braku numer to wysyłaja na nabicie koszt ok 400 zł no i daja ci numery!!!!!!
Ale tylko wtedy gdy dany typ silnika posiada numer (np,kupujesz nowy blok bez numerów).
Jeśli producent nie numeruje silników to takiego obowiązku nie ma (nawet nie ma miejsca na nabicie numerów) :)21
LJ 70

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » pt paź 24, 2003 10:18 am

macieksza pisze:nie do końca - zapomniałem dodać że była by to ew. wymiana z benzyny na diesla - pały taaakie głupawe nie są (chyba) coby diesla od petrola nie skumać?
W nowych dowodach rejestracyjnych nie ma rodzaju paliwa, więc zawsze można twierdzić, że taki tu był i już - ja tak miałem w poldku - wstawionego klekota od peugota a w dowodzie po staremu - pojemnosc 1,5 i tylko numery właściwe wpisane - ale były jaja przy kontroli jak idiotom wmawiałem, że przecież były diesle 1.5. :)21 (zawsze przechodziło a faktycznie miał 2100 ) :)21

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » pt paź 24, 2003 10:21 am

A na stacjach jakie poruszenie, kiedy starym borewiczem na odsadzonych felach od mirafiori, ze spoilerami i wszystkimi cudami podjeżdżałem pod ON. :)21 I za 100 pln - 630km. Piekne czasy to były. :cry:

gregor
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: pn kwie 14, 2003 8:05 pm
Lokalizacja: drawsko pomorskie

Post autor: gregor » wt paź 28, 2003 9:20 pm

Ja mialem u siebie diesla 1.6, na jego miejsce wsadzilem benzyne 2.0, nabilem numery z tego 1.6 i wszytko bylo :)2

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » śr paź 29, 2003 7:23 am

Hit - chewrolet pickup 5.8 ,w kwitach - 1.6 , ale ten mój kolega to wyjątkowy przypadek :)21 Znaczy jak masz wprawną rękę i umiesz obsłużyć czujnik, to pierdolić cała tą urzędniczą nomenklaturę, bo jak widzę kolejki w wydziale komunikacji i miny wszechmocnych w okienkach to od razu zawracam i wynajduję alternatywne rozwiązania legalizacyjne. :)21 :)21 :)21

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » śr paź 29, 2003 7:25 am

Student pisze:
macieksza pisze:nie do końca - zapomniałem dodać że była by to ew. wymiana z benzyny na diesla - pały taaakie głupawe nie są (chyba) coby diesla od petrola nie skumać?
W nowych dowodach rejestracyjnych nie ma rodzaju paliwa, więc zawsze można twierdzić, że taki tu był i już - ja tak miałem w poldku - wstawionego klekota od peugota a w dowodzie po staremu - pojemnosc 1,5 i tylko numery właściwe wpisane - ale były jaja przy kontroli jak idiotom wmawiałem, że przecież były diesle 1.5. :)21 (zawsze przechodziło a faktycznie miał 2100 ) :)21
Jak od dziadka brałem to był jeszcze stary dowód -- mówię wam - super to się czytało: pojemnosć 1.5 , rodzaj paliwa - olej napędowy. :)21 :)21

Qwintus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 73
Rejestracja: pt wrz 05, 2003 6:28 pm
Lokalizacja: to nic..ale dokąd??

Post autor: Qwintus » czw paź 30, 2003 12:25 am

Darek pisze:a ja sie już też spotkałem z takim wpisem że nr brak. Silnik fabrycznie nie miał nr . Jakaiś amrykanin to był :)21
I może tak być że bedzie bez nr :)2
bo tam byli tylko na podszybiu .... ale zdaje sie że dotyczyło to aut do 91 albo 92 roku....w camaro z 91 5.0 ..... nie ma

marcinsokol
 
 
Posty: 946
Rejestracja: sob cze 21, 2003 6:35 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: marcinsokol » czw sty 06, 2005 4:24 pm

a jak jest taka sytuacja samochod rozjebany wyrejestrowany a silnik clay mozna go jeszcze raz zarejestrowaC?

Maq
Posty: 1573
Rejestracja: pt lut 21, 2003 12:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Maq » pt sty 07, 2005 8:21 am

Były teraz jakieś zmiany w przepisach dopuszczające czasowe wyrejestrowanie pojazdu, ale to o co pytasz to raczej przed tymi zmianami.

Więc wyrejestrować można było tylko po złomowaniu i w związku z powyższym nie zarejestrujesz ponownie jeśli nie ma kwitów na Euro II (albo III - już nie pamiętam)
LR2 - jej
LR3 - jego

PP
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: śr lip 21, 2004 1:21 pm

Post autor: PP » pt sty 07, 2005 8:44 am

zmieniam silnik z 1,6d na 2,5d i nawet nie zamierzam nic formalnie załatwiać policjant przy kontroli nawet nie zajrzy do nr bo się cały upier..li
w smarach a na przgląd + 20 zł i tak muszę dać bo jak nie za silnki to i tak za coś mnie trafią( ja widzą na stacji uaza to nie odpuszczą)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość