
Jaka jest procedura zmiany silnika??
Moderator: Student
Jaka jest procedura zmiany silnika??
Mam pytanko chce kupic silnik do gazika (mercedes) jak wyglada sprawa zakupu ze strony papierkowej musze miec umowe kupna-sprzedaży czy cos jeszcze jakies pity trzeba??. Gdzies musze zgłosic ze kupiłem poza skarbowym
. I ja wyglada rejestracja wkładam do rzeczoznawcy, potem na przeglada potem do urzedu miasta i o reszte walcze powieccie mi czy dobrze rozumuje.

Gaz 69 M 1960 - pół wieku i jeszcze jeździ.
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 40
- Rejestracja: ndz lip 06, 2003 9:35 pm
- Lokalizacja: Cambridge,Szczecinek
Kupujesz silnik od kogos piszecie umowe idziesz z ta umowa do Urzedu komunikacjii w miescie gdzie byl zarejestrowany sanochod wraz z tym silnikiem i prosisz grzecznie pania rzeby potwierdzila ze taki pojazd z tym silnikiem kiedys jezdzil i byl zarejestrowany .Pani sprawdza
klepie ci pieczatke na tej twojej umowie i masz silnik gotowy do wstawienia potem jeszcze ewentualna oplata skarbowa jesli napiszesz wiecej na umowe niz 800 zl






Nie musisz iść do urzędu w którym był zarejestrowany bo on może być np. 1000km od ciebie . Jedziesz z ksero dowodu rejestracyjnego do wydziału komunikacji i oni sprawdzą czy istniał pojazd z takim silnikiem po prostu sami wysyłają potwierdzenie ale najpierw trza zrobić przegląd i specjalny protokół wystawi diagnosta tak jak było to w moim przypadku badanie to kosztuje 160zł napisali mi " Poprawnie zamontowany wraz z zespołem napędowym " i dopiero do wydziału komunikacji. A w skarbowym tylko sama umowa nawet nie żądają dowodu rejestracyjnego.
- Żuczek
-
- Posty: 215
- Rejestracja: pn maja 12, 2003 10:25 am
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
- Kontaktowanie:
Nie do końca jest tak prosto.
Właśnie przerabiam to papierkowo i wygląda to tak:
1. do 1000 zł - w urzędzie skarbowym tylko pieczątka że nie podlega pcc + znaczek za 5 zł.
2. Do zarejestrowania potrzebne są:
a) kwit od diagnosty
b) oryginał dowodu rejestracyjnego dawcy (dla mnie skandaliczna głupota)
c) umowa zakupu z pieczątką US.
U mnie jes jeszcze bardziej zamotane bo poprzedni właściciel kupił cały samochód nie dawno i jeszcze go nie przerejestrował - chcą ode mnie dodatkowo oryginału jego umowy kupna
bez komentarza.
Ogólnie - procedura jest prze....bana.
Mam przy okzaji pytanko - czy ktoś wie jaki jkest zakres badań diagnostycznych przu takim przeszczepie?
Właśnie przerabiam to papierkowo i wygląda to tak:
1. do 1000 zł - w urzędzie skarbowym tylko pieczątka że nie podlega pcc + znaczek za 5 zł.
2. Do zarejestrowania potrzebne są:
a) kwit od diagnosty
b) oryginał dowodu rejestracyjnego dawcy (dla mnie skandaliczna głupota)
c) umowa zakupu z pieczątką US.
U mnie jes jeszcze bardziej zamotane bo poprzedni właściciel kupił cały samochód nie dawno i jeszcze go nie przerejestrował - chcą ode mnie dodatkowo oryginału jego umowy kupna

Ogólnie - procedura jest prze....bana.
Mam przy okzaji pytanko - czy ktoś wie jaki jkest zakres badań diagnostycznych przu takim przeszczepie?
Gaz- Designed for Żuczek
Ja piszę o sytuacji gdy numerów nigdy nie było,a widziałem taki silnik i dowód rejestracyjny gdzie pisało "brak"Artur pisze:Właściciel tego silnika nie kupujący powołuje Biegłego Sądowego który zwróci się z wnioskiem do Diagnosty o nabicie nowych nr. które tam były z dowodu rejestracyjnego. Mretoda legalizowania przeszczepów.

LJ 70
W nowych dowodach rejestracyjnych nie ma rodzaju paliwa, więc zawsze można twierdzić, że taki tu był i już - ja tak miałem w poldku - wstawionego klekota od peugota a w dowodzie po staremu - pojemnosc 1,5 i tylko numery właściwe wpisane - ale były jaja przy kontroli jak idiotom wmawiałem, że przecież były diesle 1.5.macieksza pisze:nie do końca - zapomniałem dodać że była by to ew. wymiana z benzyny na diesla - pały taaakie głupawe nie są (chyba) coby diesla od petrola nie skumać?


Hit - chewrolet pickup 5.8 ,w kwitach - 1.6 , ale ten mój kolega to wyjątkowy przypadek
Znaczy jak masz wprawną rękę i umiesz obsłużyć czujnik, to pierdolić cała tą urzędniczą nomenklaturę, bo jak widzę kolejki w wydziale komunikacji i miny wszechmocnych w okienkach to od razu zawracam i wynajduję alternatywne rozwiązania legalizacyjne.





Jak od dziadka brałem to był jeszcze stary dowód -- mówię wam - super to się czytało: pojemnosć 1.5 , rodzaj paliwa - olej napędowy.Student pisze:W nowych dowodach rejestracyjnych nie ma rodzaju paliwa, więc zawsze można twierdzić, że taki tu był i już - ja tak miałem w poldku - wstawionego klekota od peugota a w dowodzie po staremu - pojemnosc 1,5 i tylko numery właściwe wpisane - ale były jaja przy kontroli jak idiotom wmawiałem, że przecież były diesle 1.5.macieksza pisze:nie do końca - zapomniałem dodać że była by to ew. wymiana z benzyny na diesla - pały taaakie głupawe nie są (chyba) coby diesla od petrola nie skumać?(zawsze przechodziło a faktycznie miał 2100 )


-
-
- Posty: 946
- Rejestracja: sob cze 21, 2003 6:35 pm
- Lokalizacja: Lublin
Były teraz jakieś zmiany w przepisach dopuszczające czasowe wyrejestrowanie pojazdu, ale to o co pytasz to raczej przed tymi zmianami.
Więc wyrejestrować można było tylko po złomowaniu i w związku z powyższym nie zarejestrujesz ponownie jeśli nie ma kwitów na Euro II (albo III - już nie pamiętam)
Więc wyrejestrować można było tylko po złomowaniu i w związku z powyższym nie zarejestrujesz ponownie jeśli nie ma kwitów na Euro II (albo III - już nie pamiętam)
LR2 - jej
LR3 - jego
LR3 - jego
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość