Problem z chłodzeniem
Moderator: Student
Problem z chłodzeniem
Mam problem z chłodzeniem w gaziku, zamotany jest w nim silnik 2.0 z omegi z chłodnicą z gaza. Kończę składać gazika i dziś chciałem aby sobie silniczek dłużej popracował.... no i tu zaczął się problem, silnik bardzo szybko złapał temperaturę 80 stopni, dosłownie po kilku minutach,wydało mi się to dziwne więc go zgasiłem...i zacząłem sprawdzać. Okazało się że chłodnica jest goraca na górze,rura od termostatu do chłodnicy( ta na górze) również gorąca.....ale rura na dole chłodnicy zimna... Stąd pytanie co to może być?? jaka może być tego przyczyna?? Czy chłodnica jest zakamieniona, czy też może pompa wodna jest do kitu? Ciekawe jest to ,że ogrzewanie w kabinie grzeje na maxa i reduktor od gazu też gorący...
Z góry dzięki za wszystkie podpowiedzi....
Z góry dzięki za wszystkie podpowiedzi....
"Jeżdżę z kim chcę"
weź pod uwage że chłodnica gazika ma swoje lata i raczej na 100% jest zamulona, warto było by chłodnice od strony silnika potraktować myjką ciśnieniową albo przynajmniej przedmuchać bo może być zabita
jeżeli była by to chłodnica uaza to od przodu jest chłodnica oleju i ona jeżeli cieknie zabija kanaliki i wtedy się grzeje
ale jeśli masz GAZikową to tego problemu nie ma
możesz jeszcze zamontować dodatkowy wentylator na prond - on nie zaszkodzi
jeżeli była by to chłodnica uaza to od przodu jest chłodnica oleju i ona jeżeli cieknie zabija kanaliki i wtedy się grzeje
ale jeśli masz GAZikową to tego problemu nie ma
możesz jeszcze zamontować dodatkowy wentylator na prond - on nie zaszkodzi
low range 4x4 team na prawym
-= GAZIOR =- - robi się
-= GAZIOR =- - robi się
Oryginalna chłodnica GAZa ma dużą pojemność i 100% jest wystarczająca do silnika Omegi. Przy takim połączeniu powinno nawet być tak, że chłodnica jest bardziej wydajna niż potrzeba i woda w obiegu nie będzie w stanie się nagrzać bez termostatu. Jeżeli silnik tak szybko się nagrzał na postoju to zatrzymany jest przepływ przez chłodnicę.
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)
No, to w porządku.kUBI pisze:...wyjąłem termostat, złozyłem wszystko, odpaliłem , chodził 20 minut i jest ok. Termostat lotem koszacym poleciał na smieci.
Dzięki wszystkim za sugestie i porady

Ale...
Dla utrzymania temperatury pracy silnika termostat jest jednak konieczny.
Dlatego jakiś tam termostat włóż. Najlepiej sprawny i od tego modelu silnika który masz w Gaziku.

"Leśny potwór."
Bubu pisze:No, to w porządku.kUBI pisze:...wyjąłem termostat, złozyłem wszystko, odpaliłem , chodził 20 minut i jest ok. Termostat lotem koszacym poleciał na smieci.
Dzięki wszystkim za sugestie i porady![]()
Ale...
Dla utrzymania temperatury pracy silnika termostat jest jednak konieczny.
Dlatego jakiś tam termostat włóż. Najlepiej sprawny i od tego modelu silnika który masz w Gaziku.


"Jeżdżę z kim chcę"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość