Problem z chłodzeniem

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
kUBI
Posty: 644
Rejestracja: śr sie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Elbląg

Problem z chłodzeniem

Post autor: kUBI » czw mar 08, 2007 4:35 pm

Mam problem z chłodzeniem w gaziku, zamotany jest w nim silnik 2.0 z omegi z chłodnicą z gaza. Kończę składać gazika i dziś chciałem aby sobie silniczek dłużej popracował.... no i tu zaczął się problem, silnik bardzo szybko złapał temperaturę 80 stopni, dosłownie po kilku minutach,wydało mi się to dziwne więc go zgasiłem...i zacząłem sprawdzać. Okazało się że chłodnica jest goraca na górze,rura od termostatu do chłodnicy( ta na górze) również gorąca.....ale rura na dole chłodnicy zimna... Stąd pytanie co to może być?? jaka może być tego przyczyna?? Czy chłodnica jest zakamieniona, czy też może pompa wodna jest do kitu? Ciekawe jest to ,że ogrzewanie w kabinie grzeje na maxa i reduktor od gazu też gorący...
Z góry dzięki za wszystkie podpowiedzi....
"Jeżdżę z kim chcę"

Bubu
Posty: 403
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 10:10 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl

Post autor: Bubu » czw mar 08, 2007 4:46 pm

Termostat jest zamknięty.
"Leśny potwór."

Awatar użytkownika
kUBI
Posty: 644
Rejestracja: śr sie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: kUBI » czw mar 08, 2007 4:51 pm

termostat zamknięty?? ale czy wtedy ta rura od termostatu do chłodnicy nie była by zimna?? :roll: ale za poradą ,wywalę termostat i zobaczę jak będzie.
"Jeżdżę z kim chcę"

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » czw mar 08, 2007 10:25 pm

termostat otwiera się przy 82-88 stopniach , zagrzej do 100 i wtedy sprawdz ...

:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Post autor: pilmar » czw mar 08, 2007 10:45 pm

wygląda na to że go zgasiłeś nim zdążył otworzyć się termostat.

Awatar użytkownika
kUBI
Posty: 644
Rejestracja: śr sie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: kUBI » czw mar 08, 2007 11:15 pm

Mag69 pisze:termostat otwiera się przy 82-88 stopniach , zagrzej do 100 i wtedy sprawdz ...

:)21
....tylko to 80 stopni w pięć minut pracy na wolnych obrotach osiągnął...
głupio by było zatrzec silnik w garażu :)21
"Jeżdżę z kim chcę"

Awatar użytkownika
Jarem
 
 
Posty: 1083
Rejestracja: pn maja 01, 2006 12:50 pm
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Post autor: Jarem » pt mar 09, 2007 9:13 am

weź pod uwage że chłodnica gazika ma swoje lata i raczej na 100% jest zamulona, warto było by chłodnice od strony silnika potraktować myjką ciśnieniową albo przynajmniej przedmuchać bo może być zabita
jeżeli była by to chłodnica uaza to od przodu jest chłodnica oleju i ona jeżeli cieknie zabija kanaliki i wtedy się grzeje
ale jeśli masz GAZikową to tego problemu nie ma
możesz jeszcze zamontować dodatkowy wentylator na prond - on nie zaszkodzi
low range 4x4 team na prawym
-= GAZIOR =- - robi się

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Post autor: Piter69A » pt mar 09, 2007 10:31 am

Oryginalna chłodnica GAZa ma dużą pojemność i 100% jest wystarczająca do silnika Omegi. Przy takim połączeniu powinno nawet być tak, że chłodnica jest bardziej wydajna niż potrzeba i woda w obiegu nie będzie w stanie się nagrzać bez termostatu. Jeżeli silnik tak szybko się nagrzał na postoju to zatrzymany jest przepływ przez chłodnicę.
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » pt mar 09, 2007 11:16 am

Piter69A popieram
ja w swoim też mam oryginalna chłodnice a silnik diesla i na postoju to tylko latam sie zagrzeje powyżej 80 stopni.
Gazy 69

Awatar użytkownika
kUBI
Posty: 644
Rejestracja: śr sie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: kUBI » pt mar 09, 2007 1:33 pm

...wyjąłem termostat, złozyłem wszystko, odpaliłem , chodził 20 minut i jest ok. Termostat lotem koszacym poleciał na smieci.
Dzięki wszystkim za sugestie i porady :)2
"Jeżdżę z kim chcę"

Bubu
Posty: 403
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 10:10 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl

Post autor: Bubu » pt mar 09, 2007 2:31 pm

kUBI pisze:...wyjąłem termostat, złozyłem wszystko, odpaliłem , chodził 20 minut i jest ok. Termostat lotem koszacym poleciał na smieci.
Dzięki wszystkim za sugestie i porady :)2
No, to w porządku. :)2

Ale...
Dla utrzymania temperatury pracy silnika termostat jest jednak konieczny.
Dlatego jakiś tam termostat włóż. Najlepiej sprawny i od tego modelu silnika który masz w Gaziku. :wink:
"Leśny potwór."

Awatar użytkownika
kUBI
Posty: 644
Rejestracja: śr sie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: kUBI » sob mar 10, 2007 10:00 am

Bubu pisze:
kUBI pisze:...wyjąłem termostat, złozyłem wszystko, odpaliłem , chodził 20 minut i jest ok. Termostat lotem koszacym poleciał na smieci.
Dzięki wszystkim za sugestie i porady :)2
No, to w porządku. :)2

Ale...
Dla utrzymania temperatury pracy silnika termostat jest jednak konieczny.
Dlatego jakiś tam termostat włóż. Najlepiej sprawny i od tego modelu silnika który masz w Gaziku. :wink:
:)2 zgadzam się z Tobą, mam taki zamiar zakupić i wstawić nowy termostat :lol:
"Jeżdżę z kim chcę"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość