Strona 1 z 1

pytanie treści technicznej ;)

: pn mar 19, 2007 8:18 pm
autor: koko
Witam kolegów
mam pytanie czy muscel i gaz 69 miały takei same mosty? czy wogole rozniasie te samochody znacznie pod wzgledem zawieszenia? chodzi mi o resory

mam muscla w którym nadaja sie do wymiany mosty oraz przednie resory ale nigdzie nie moge ich zdobyc, dlatego takei pytanie ;) muscel juz zmotany jest ale zmotany tak ze trzeba go zmotac jeszcze raz :) nie wiem wlasnie jak pod wzgledem technicznym ma sie muscel do gaza silnik skryznai reduktor nie sa tu muscelowskie juz tylko tyly most połoś ma ukręcona ale w sumie czopek pisaty do wymiany sie nadaja a z przodu resory na odbojach siedza i sa połamane

nie wiecie moze czy z gaz bedzie tu cos pasował?

: pn mar 19, 2007 8:25 pm
autor: Mag69
Dwa różne samochody,nic wymiennie nie pasuje

tylko wyglądem zewnętrznym podobne.


:)21

: pn mar 19, 2007 9:20 pm
autor: luk
Mag69 pisze:Dwa różne samochody,nic wymiennie nie pasuje

tylko wyglądem zewnętrznym podobne.


:)21
Błotniki pzednie ponoć pasują :)21

Re: pytanie treści technicznej ;)

: pn mar 19, 2007 10:51 pm
autor: kedek
koko pisze:...skrzynia i reduktor nie sa tu muscelowskie...
to może mosty też nie od muscela... grucha w muscelu w przednim moście jest po lewej stronie, niewiele reduktorów do tego pasuje.

: wt mar 20, 2007 12:10 am
autor: luk
Najlepiej niech zapoda zdjęcia całego przybytku, to będzie można wiecej powiedzieć co od czego

: wt mar 20, 2007 9:15 am
autor: STAS
A dlaczego kolega nie udeżył z tym do działu ARO? Tam by było więcej osób wtajemniczonych jeżeli chodzi o Muscela.
Resory powinny pasować, albo po niewielkich przeróbkach. Zukowskie też podchodzą ale patrz na ilość piór i grubość bo może ci wyjść inna twardość zawieszenia i będziesz jeździł wozem drabiniastym.
Co do mostów- ostatnio były na allegro.

: wt mar 20, 2007 10:31 am
autor: koko
narazie wcisolem muscla do garazu nei ma tam za duzo miejsca ale foty jakos uda sie zrobic,
wiesz napisalem posta a nie wiedizalem ze w aro prowadzone są dyskusje co do muscla bo nie oznaczone to jest nigdzie ;)
silnik 2.3 v6 z granady skryznia żuk 3 biegi reduktor gaz66, co do mostów właśnei trudno je okraślic tylny ma główke po środku ale uaz i gaz tez tak maja przecież przedni ma główke po lewej stronie

mam mosty z k160 ale nie zmotam ich :( główki mostów w innych miejscach szkoda wąśnei dlatego chyba trzeba bedzie sie za musclowskimi rozejrzeć albo jakimis co pasują

fotki podrzuce wieczorkiem albo jakos tak :)

: wt mar 20, 2007 2:32 pm
autor: kedek
jak reduktor z gaza 66 to wszystko pasuje... masz na 100% mosty od muscela.

: wt mar 20, 2007 2:34 pm
autor: STAS
Muscel jest to model ARO. Aż dziwne ze o tym nie wiesz...
Co do mostów, to bardzo łatwo je zidentyfikować.
Mosty GAZa i UAZa są skręcane z dwóch połówek. Mosty Muscela są jednoczęściowe i mają dokręcaną główkę z układem różnicowym i przekładnią główną.
Przedni mosta- nie ma sprzęgiełek. Tylko kapselki.
Jeżeli tylni most ma półoś przykręcaną na 6 śrub to znaczy że jest to Muscelowski. 10 śrub- ARO
Ot cała filozofia.
Jeżeli będziesz chciał się pozbyć reduktora albo mostów albo czegokolwiek to daj znać, bo ja mam mosty OK a reduktor od 66 mi się nada bo ma wyjście przedniego mostu na lewo. Ewentualnie szukam jeszcze reduktora od Robura ale ceny zaporowe.
Jeżeli już chcesz zmieniać mosty, to warto rozejrzeć się za Patrolowymi z blokadami dyfrów :)2

: czw mar 22, 2007 1:58 pm
autor: bartolb
witam.

wie ktoś jaką wartością dokręcić panewki główne i korbowodowe w Gazie 66?. Proszę o pomoc i z góry dziękuję.

: pt mar 23, 2007 9:21 am
autor: Bosman
Główne 10-11,korbowodowe 6,8-7,5kGm.

: pn kwie 09, 2007 7:26 am
autor: SebastianS
bartolb pisze:witam.

wie ktoś jaką wartością dokręcić panewki główne i korbowodowe w Gazie 66?. Proszę o pomoc i z góry dziękuję.
Bosman pisze:Główne 10-11,korbowodowe 6,8-7,5kGm.
Dorzucę uwagę: Warto zmienić śruby korbowodowe na nowe - pasują z uaza. I uwaga na korbowowdy - są asymetryczne!

: pt maja 25, 2007 9:28 pm
autor: Najmłodszy_Gazowiec
to i ja mam pytanie z dziedziny tych prostych. Jaki olej laæ do dolniaka? i czy poza filtrem bocznikowym oleju, jaki¶ jeszcze wymieniam przy zmianie? konkretnie prosze :)

: pt maja 25, 2007 11:42 pm
autor: JA'JACEK
No to masz konkretnie....
# 1) LOTOS mineralny
# 2) Masz w dolniaku wymienny bocznikowy... ?
Z zasady dolniaki mają dwa filtry oleju.
Bocznikowy nie wymienny, bo to samo oczyszczająca się tak zwana grzechotka,
oraz główny, mocowany do grodzi budy po lewej stronie silnika i ten jest wymienny.
Jak dobrze poszukasz to tu -> http://www.gaz69.ru/gallery/thumbnails.php?album=297
znajdziesz dokładną tablicę na której jest wszystko pokazane.

: sob maja 26, 2007 11:17 am
autor: Najmłodszy_Gazowiec
acha, rozumiem, czyli popieprzy³em nazwy. Czyli wymieniam ten na grodzi silniki po lewej stronie
http://www.gaz69.ru/gallery/displayimag ... 297&pos=34
spuszczam stary, zalewam LOTOS mineralny i w droge.
Pzdr i dzieki za pomoc.

: sob maja 26, 2007 3:09 pm
autor: JA'JACEK
Dokładnie tak.
Tylko samo spuszczenie oleju z miski nie załatwia sprawy.
W filtrze pozostanie olej, więc po odkręceniu dekla filtr wyciągaj ostrożnie i usuń pozostały olej.
Zrób to zanim kupisz nowy, będziesz miał na wzór, łatwiej coś dobierzesz.
Poza tym najpierw rozgrzej silnik, rzadki olej łatwiej spłynie, mniej go zostanie.
Dobrze by było abyś odkręcił korek (Nr7 na tablicy) z filtru bocznikowego i usunął
powstały tam osad z brudów. Nie robi się tego zbyt często ale przy całkowitej wymianie
oleju nie zaszkodzi.
Mam nadzieję że zdążysz to przeczytać zanim się weźmiesz do roboty.

: czw sie 09, 2007 10:20 am
autor: COMMANDO
Witam, szukam i szukam mam pytanie czy most hipoidalny z zuka o innych przełożeniach niż stary z zuka bedzie pasował tz współpracował z mostem przedni od uaza?? czy cos nie zabardzo i bedzie trzeba kombinowac??? reduktor mam z gaza a skrzynie i silnik z MB

: czw sie 09, 2007 5:23 pm
autor: Babol
jeżeli masz most z innymi przełożeniami niż ten w uazie to koła będą ci się kręcić z różną prędkością - gdy będziesz jeździł z włączonym 4x4. to spowoduje zmielenie słabszego dyfra - i może coś jeszcze...

: czw sie 09, 2007 6:42 pm
autor: COMMANDO
tak też myslałem czyli trzeba wymienic komplet:(

: czw sie 09, 2007 10:42 pm
autor: Bucz
tak dokupić przedni z Zuka :)2

: sob sie 11, 2007 4:22 pm
autor: CLIMBER
to jeszcze zalezy czy masz w uazie ataki na 37 czy 41 zebów