Strona 1 z 1
Wspomaganie po raz setny - inny pomysl ?
: wt wrz 11, 2007 7:56 pm
autor: smuggi
Witam wszystkich,
jest to moj pierwszy post wiec zaczne od przedstawienia mojej historii
Nabylem Gaza 2 miesiace temu i od tego momentu w nim dlubie. W sumie jest to remont od zera ale niestety zalapalem tego bakcyla ... i juz nie odpuszcze

Dla zainteresowanych zdjecia z tej trudnej i pracochlonnej misji:
http://helios.et.put.poznan.pl/~mnowa/gaz_mission/
Ale do rzeczy:
zastanawiam sie nad zalozeniem wspomagania kierownicy. Przekopalem forum ale nie znalazlem tego czego szukalem. Otoz slyszalem ze wspomaganie od merca dziala w przeciwna strone niz powinno i przez to trza ciac rame, czego chcialem uniknac. Po glebokich rozwazaniach wpadlem na to ze moznaby (?) uzyc wspomagania od merca z kierownica po prawej stronie. I tu moje pytanie do obecnych na forum czy ktos sie spotkal? Widzial takie wspomaganie i czy rozni sie one od naszego (czyt. lewostronnego)? Czy dziala w inna strone lub jest inaczej montowane?
: wt wrz 11, 2007 8:10 pm
autor: klucz13
Nie kombimuj i wsadź od uaza

przynajmniej zero motania i robi zajebiście
: wt wrz 11, 2007 8:43 pm
autor: miroja
Czołem
Ja nabyłem wnętzności MB z Anglii. W tym wspomaganie. Przekładnia działa w dugą stonę. Już nie pamiętam dokładnie ale przełożenie łapy jest nie wchodzi w grę. Przekładnia leży u mnie w garażu jeżeli chcesz ją za free to służę.
pozdrawiam
: śr wrz 12, 2007 6:53 am
autor: Piter69A
Nie ma znaczenia czy z Anglika czy nie (kwestia mocowania). Z Merca zawsze działa w drugą stronę (drążki za osią). W dobrą stronę działa z BMW i można zamontować bez cięcia i spawania ramy.
: śr wrz 12, 2007 8:25 am
autor: Darek
albo od patrola można zmotać, ja mam od meśka i coraz bardziej mi się to nie podoba i chyba je w.... i wrócę do oryginała

: śr wrz 12, 2007 8:30 am
autor: wladimir.r
A że zapytam wprost. Ile szelestów dałeś za to cudo??
: śr wrz 12, 2007 9:12 am
autor: Żurek
wladimir.r pisze: Ile szelestów dałeś za to cudo??
to nieistotne ... taki grill jest bezcenny

: śr wrz 12, 2007 9:52 am
autor: wladimir.r
Żurek pisze:wladimir.r pisze: Ile szelestów dałeś za to cudo??
to nieistotne ... taki grill jest bezcenny

Nooo...

Ten łapacz kangurów wystający ponad maskę zrobił na mnie piorunujące wrażenie.

: śr wrz 12, 2007 10:00 am
autor: Żurek
że o masce z kartonu nie wspomnę hi hi hi

: śr wrz 12, 2007 11:22 am
autor: smuggi
taaa ..... grill jest imponujacy

Nie potrzebuje ktos takiego?
A dalem za to 3k. Mam w sumie 2 wozy w czesciach wiec nie jest zle

: śr wrz 12, 2007 11:31 am
autor: BĄKU
Sprzedam Ci mojego Gaza już ze wspomaganiem za tego grila

: śr wrz 12, 2007 12:57 pm
autor: Żurek
smuggi pisze:A dalem za to 3k. Mam w sumie 2 wozy w czesciach wiec nie jest zle

ja dałem 3 k za 1 wóz w całości więc też nie jest źle
........i sam przyjechał
ale co tam ...... po to kupuje się gaza żeby przy nim robić ......
przy wspomaganiu nie pomogę bo jestem przeciwnikiem motania ........
ale witamy i powodzenia

: śr wrz 12, 2007 1:40 pm
autor: wladimir.r
smuggi pisze:taaa ..... grill jest imponujacy

Nie potrzebuje ktos takiego?
A dalem za to 3k. Mam w sumie 2 wozy w czesciach wiec nie jest zle


Ja postoję... dwa lata temu swojego kupiłem za 1,5k. To teraz wiem że to okazja była.
: śr wrz 12, 2007 1:51 pm
autor: smuggi
Żurek pisze:smuggi pisze:A dalem za to 3k. Mam w sumie 2 wozy w czesciach wiec nie jest zle

ja dałem 3 k za 1 wóz w całości więc też nie jest źle
........i sam przyjechał
ale co tam ...... po to kupuje się gaza żeby przy nim robić ......
przy wspomaganiu nie pomogę bo jestem przeciwnikiem motania ........
ale witamy i powodzenia

Moj tez PRAWIE sam przyjechal

. (prawie robi roznice

) I tez byl w calosci, tylko ze juz zdazylem go roz-calosciowac

Postanowilem go porzadnie zakonserwowac. Moze starczy na lata? (mam taka nadzieje)
: czw wrz 13, 2007 8:18 am
autor: Piter69A
Widząc ze zdjęć stan Gaza sporo czasu i pracy zajmie remont. Tanio to go nie kupiłeś

: czw wrz 13, 2007 9:08 am
autor: wladimir.r
Piter69A pisze:Tanio to go nie kupiłeś

Nie chciałem być aż tak brutalny...

: czw wrz 13, 2007 6:52 pm
autor: smuggi
hmmm.....
pocieszam sie tym ze 3tys/2=1,5tys

A tyle za sztuke to nie jest tak zle

: pn wrz 24, 2007 12:35 pm
autor: smuggi
Oto ogloszenie ktore sie pojawilo jakis czas temu na gieldzie:
Przekładnia ze wspomaganiem do UAZa. Jest to przekładnia od Nissana Patrola GR w wersji z kierownicą po prawej stronie. Dzięki temu przekładnia ta idealnie nadaje się do montażu wspomagania w Uazie.
Pytanie czy to prawda, ze pasuje* do UAZA

(bo jesli pasuje do uaza to tez do gaza)
*pasuje - znaczy bez wiekszych przerobek (nie znaczy ze bez spawarki

tylko, ze nie trzeba ciac ramy i innych przykrych rzeczy wykonywac)
: pn wrz 24, 2007 12:55 pm
autor: Piter69A
pojecie "pasuje" jest względne

Trzeba w ramie zrobić nowe otwory, wspawać usztywnienie, stworzyć wałek od kierownicy do przekładni, przerobić wąs lub gałkę od drążka kierowniczego i pasuje

, podobnie jak od wielu innych samochodów.
: pn wrz 24, 2007 9:18 pm
autor: moto
Dlaczego zdecydowana wiekszosc posiadaczy Gaza zaczyna prace remontowe od pociecia fury i zrobienie total sowchozu.......
np. z mega kupą na przedzie ramy co to tak zajefajnie kreci...bez wysiłku....
jak już ktoś chce robić wspoma w takim aucie to troche umysł wytęzyć , a nie powielać popaprane pomysły......jak mercedes....
pozatym oryginał ładnie kreci na normalnym ogumieniu...
: pn wrz 24, 2007 10:49 pm
autor: Bubu
moto pisze:
poza tym oryginał ładnie kreci na normalnym ogumieniu...
Otóż to, bez wspomagania na oponach o szerokości 215-235 można sobie śmiało dać radę.
Wprawny kierowca gazika poradzi sobie bez wspomagania, a i krzepy przybędzie.

: wt wrz 25, 2007 9:40 am
autor: Darek
na oryginalnych oponach to bez sensu jest motać wspomaganie ale jak już założysz 31" to w terenie jest co kręcić, a wsadź 33" to już będzie ciężko ale nie mówię że nie możliwe:)21
: wt wrz 25, 2007 11:08 am
autor: Piter69A
Nawet nie jest najważniejsze, że ciężko się kręci ale wytrzymałość przekładni jest ważna

Ja ukręciłem już 4 oryginalne przekładnie w terenie i dlatego założyłem wspomaganie.
: śr wrz 26, 2007 6:47 pm
autor: moto
Co prawda Seria i Gazik mają róznie rozwiązane wnetrznosci w przekłądni kierowniczej ( u mnie jest sruba- nakretka) ale posiadaja podobne gumy w oryginale....i normalne jest ze zakłada sie 235/85/16 ...sam mam takie i jezdze bez problemowo....
jezdziłem tez Gazikiem i problemu nie widziałem...a zeby ukrecici coś w zdrowej przekładni do tego rozmiaru gumy to
ale nie o to mi chodziło, wspom jest dobry jesli załozony z głową, i niekaleczy wygladu.....a z tym jest gorzej , wystarczy sie przejsć i popatrzeć na pierwszym lepszym zlocie ....bo na rajdy to pieknisie nie jeżdzą przecie.....
ogólnie merc jest do dupy.....poza long life
: śr wrz 26, 2007 7:10 pm
autor: L80
może i do dupy
ale z orginalno pompo naprawde się lekko kręci
tylko dlaczego je wyżuciłem
oczywiście wspomagania motałem w uazie
gaz jeżdzi mi na orginalnej przekładni
i nawet mowy nie ma żebym cokolwiek w nim zmieniał
http://piknik2005.w.interia.pl/slides/PICT9804.html
mimo że trzeba tam kręcić 35 calowymi kółkami