2,9v6 a zmielona skrzynia gaza

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

kam
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: ndz mar 11, 2007 9:46 pm
Lokalizacja: jastrowie

2,9v6 a zmielona skrzynia gaza

Post autor: kam » wt mar 11, 2008 9:29 am

Witam po ostatniej jezdzie na tej zmocie zmielilo doszczetnie skrzynie
Jaka podpasowac skrzynie bo juz mi sie znudzilo wymieniac bebechy w skrzyni

Awatar użytkownika
CrOOchy
 
 
Posty: 8351
Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
Lokalizacja: Cyców

Post autor: CrOOchy » wt mar 11, 2008 9:44 am

od skorpio? bo podejżewam że taki masz silnik, no może uazowa wytrzyma
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem

Jeep
Chevy Suburban

kam
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: ndz mar 11, 2007 9:46 pm
Lokalizacja: jastrowie

Post autor: kam » wt mar 11, 2008 10:06 am

To jest silnik od scorpio a skrzynia gaza trojka i zmielilo trzy kola zebate

Awatar użytkownika
CrOOchy
 
 
Posty: 8351
Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
Lokalizacja: Cyców

Post autor: CrOOchy » wt mar 11, 2008 10:30 am

to włóz skrzynie od skorpio, nie wiem jak to wyjdzie z dlugościa, pewnie trzeba będzie przesunąc reduktor, ale jej nie zmieli, Kumpel jeżdzi na takim silniku za skrzynia uazową 4 biegową zsynchronizowana no i jak narazie podobno jest ok.
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem

Jeep
Chevy Suburban

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12631
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » wt mar 11, 2008 11:35 am

CrOOchy pisze:to włóz skrzynie od skorpio, nie wiem jak to wyjdzie z dlugościa, pewnie trzeba będzie przesunąc reduktor, ale jej nie zmieli, Kumpel jeżdzi na takim silniku za skrzynia uazową 4 biegową zsynchronizowana no i jak narazie podobno jest ok.
z długości można skrzynie fordowską obciąć coś koło 15 cm :)2 było na forum o tym trzeba by było pokopac w archiwum :)2
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
tymon4x4
Posty: 533
Rejestracja: czw sie 04, 2005 12:50 pm
Lokalizacja: Pogorzałe

Post autor: tymon4x4 » wt mar 11, 2008 9:27 pm

lbl78 pisze:
CrOOchy pisze:to włóz skrzynie od skorpio, nie wiem jak to wyjdzie z dlugościa, pewnie trzeba będzie przesunąc reduktor, ale jej nie zmieli, Kumpel jeżdzi na takim silniku za skrzynia uazową 4 biegową zsynchronizowana no i jak narazie podobno jest ok.
z długości można skrzynie fordowską obciąć coś koło 15 cm :)2 było na forum o tym trzeba by było pokopac w archiwum :)2
można skrócić ale tylko 4 biegową skrzynie forda ja sie w to parę razy bawiłem ,
UNIMOGI :MB U1200 i 406 sztuk 1 i 416 sztuk 2 i 421
XJ 4.0 manual Laredo pierwszy wypust mopara

kam
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: ndz mar 11, 2007 9:46 pm
Lokalizacja: jastrowie

Post autor: kam » śr mar 12, 2008 10:24 am

A od jakiego forda bedzie pasowac i jak to zmotac?

Awatar użytkownika
CrOOchy
 
 
Posty: 8351
Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
Lokalizacja: Cyców

Post autor: CrOOchy » śr mar 12, 2008 10:42 am

od tego od którego masz silnik :roll:


wyciagasz stara skrzynie, zakładasz nową i ma banglać, troche pomyslunku jeszcze nikogo nie zabiło 8)
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem

Jeep
Chevy Suburban

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12631
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » śr mar 12, 2008 11:48 am

kam pisze:A od jakiego forda bedzie pasowac i jak to zmotac?
http://www.capri.pl/garage/gearboxes

zreszta ta strona to dla ciebie kopalnia wiedzy :)2 :)2 :)2
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
zaq
Posty: 492
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 12:35 am
Lokalizacja: Warszawa/Gorlice

Post autor: zaq » śr mar 12, 2008 8:17 pm

A od Transita nie podejdzie? Mała krótka i mocna.
GAZ 69 EVO II - zmota się mota
Daihatsu Feroza - zemsta Yakuzy

Awatar użytkownika
Babol
Posty: 322
Rejestracja: pn wrz 12, 2005 7:33 pm
Lokalizacja: Warszawa - Łomianki

Post autor: Babol » śr mar 12, 2008 8:21 pm

jasne, że podejdzie, musisz znaleźć tylko skrzynie od Transita V6 lub V4, jakbyś znalazł więcej niż jedną to ja chętnie jedną przytulę :)21
błąd wieszcza...jest:A imię jego czterdzieści i cztery...
powinno być:A imię jego cztery na cztery!

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Post autor: szary » śr mar 12, 2008 8:34 pm

Od scorpiaka jest krótsza i ładnie pasuję - jednakże krótko żyje- za słaba po prostu. Natomiast uazowa jest nie do zarżnięcia - kiedyś kaciłem wertep , czarnorzeki , żubrowe imprezy ,bielszczaków , ze dwa sezony rmpst i mnóstwo innych imprez a skrzynia jest wciąż ta sama. Oczywiście synchronizatory działały nanosekundę - ale to przecież nie stanowi.
8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl

Awatar użytkownika
zaq
Posty: 492
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 12:35 am
Lokalizacja: Warszawa/Gorlice

Post autor: zaq » ndz mar 30, 2008 9:14 pm

No i stałem się posiadaczem V6 2.9 8)
Teraz poszukuję dokumentacji do tego silnika (rysunki techniczne, opisy), albo kontaktu z kimś z okolic w-wy kto naprawdę zna się na tego typu silnikach.
GAZ 69 EVO II - zmota się mota
Daihatsu Feroza - zemsta Yakuzy

Awatar użytkownika
Babol
Posty: 322
Rejestracja: pn wrz 12, 2005 7:33 pm
Lokalizacja: Warszawa - Łomianki

Post autor: Babol » ndz mar 30, 2008 10:45 pm

zaq wszystko masz na capri.pl
błąd wieszcza...jest:A imię jego czterdzieści i cztery...
powinno być:A imię jego cztery na cztery!

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Post autor: pilmar » pn mar 31, 2008 2:29 pm

zaq pisze:No i stałem się posiadaczem V6 2.9 8)
Teraz poszukuję dokumentacji do tego silnika (rysunki techniczne, opisy), albo kontaktu z kimś z okolic w-wy kto naprawdę zna się na tego typu silnikach.
jaki masz ten silnik - na jednej sondzie czy dwóch?
jezeli masz wiązki i komputer od silnika na dwóch sondach, to mam wiazkę do porównania jakie przewody gdzie idą. Odpalałem silnik z tą instalacją w ramie i działa.

Awatar użytkownika
zaq
Posty: 492
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 12:35 am
Lokalizacja: Warszawa/Gorlice

Post autor: zaq » pn mar 31, 2008 10:24 pm

Nie mam na razie wiązki ani komputera.
Na capri.pl panuje niezły chaos, albo mam takie wrażenie bo jeśli chodzi o fordy jestem zielony. Jestem na etapie kompletowania osprzętu do silnika i robieniu pierwszych przymiarek do przeszczepu.
GAZ 69 EVO II - zmota się mota
Daihatsu Feroza - zemsta Yakuzy

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Post autor: pilmar » wt kwie 01, 2008 9:11 am

były dwa rodzaje tych silników. Ten z dwoma lambdami jest bez przepływomierzy i ma i inny komputer. Ja mam taki. Miałem schematy podłaczenia jednego i drugiego . Jak znajde to ci wyśle pliki, tylko podaj adres. Wiązki też sie chyba różnia, więc musisz wiedziec jaką kupic.

Awatar użytkownika
Krzysio
Posty: 324
Rejestracja: śr lut 20, 2008 4:31 pm
Lokalizacja: Karczew

Post autor: Krzysio » sob kwie 26, 2008 12:10 am

Jeździłem takimi silnikami i stwierdzam fakt że jeśli na wtrysku ma 150 KM (z chakiem) to na gaźniku ma ich dużo więcej. Więcej pali ale tu nie chodzi o paliwo.

Jeśli wycioł ci 3 skrzynie to znaczy że była zajechana.
Jeep Cheeroke 4.0L
Mechanik 100% blokady Zwolnice

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » sob maja 10, 2008 9:26 am

Ze skrzyniami temat jest taki ze w scorpio byly dwie skrzynie manualne. N9 i MT75. N9 to skrzynia zeliwna dosc dluga gabarytowo ale podobno mozna ja skrocic, MT75 natomiast jest sporo krotsza ale tez drozsza i wymaga sporej dbalosci o olej i olej najlepiej oryginalny forda bo jak naleje sie badziewia to zaraz jest problem. Obie skrzynie beda dzialaly dobrze tylko przy madrych przelozeniach w mostach i najlepiej z wolnym reduktorem. Jak ktos zapoda mosty patrola to juz jest problem i trzeba kombinowac skrzynie od mesia najlepiej. Jak ktos ma jakies pytania to sluze rada bo caly ten temat dosyc mocno przerabialem.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
petercapri
Posty: 629
Rejestracja: wt wrz 28, 2004 7:37 pm
Lokalizacja: Poznań

Re:

Post autor: petercapri » czw maja 07, 2009 11:57 am

Krzysio pisze:Jeździłem takimi silnikami i stwierdzam fakt że jeśli na wtrysku ma 150 KM (z chakiem) to na gaźniku ma ich dużo więcej. Więcej pali ale tu nie chodzi o paliwo.
2.9 EFI mial 145KM
2.8 gaznik mial 150KM w Granadzie i 160KM na podwojnym wydechu w Capri

Najlepsze rozwiazanie - na 2.9 zalozyc kolektor gaznikowy i na to wiekszy gaznik (seryjnie byl 38/38, ale mozna trafic 40/40 a nawet 42/42).
Ostatnio zmieniony czw maja 07, 2009 12:25 pm przez petercapri, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
petercapri
Posty: 629
Rejestracja: wt wrz 28, 2004 7:37 pm
Lokalizacja: Poznań

Re:

Post autor: petercapri » czw maja 07, 2009 12:07 pm

tiger pisze:Ze skrzyniami temat jest taki ze w scorpio byly dwie skrzynie manualne. N9 i MT75. N9 to skrzynia zeliwna dosc dluga gabarytowo ale podobno mozna ja skrocic, MT75 natomiast jest sporo krotsza ale tez drozsza i wymaga sporej dbalosci o olej i olej najlepiej oryginalny forda bo jak naleje sie badziewia to zaraz jest problem.
Po prostu do obu skrzyn nalezy lac olej, a nie hipol ;)

Olej nazywa sie Ford MT75, kolor czerwony.
Mozna tez wlac MT94 z Land Rovera, albo dowolny inny MTF.
W zadnym wypadku nie olej 80EP i lepiej nie ATF.

Obie skrzynie sa wytrzymale, ale MT75 duzo bardziej, duzo skrzyn N9 pochodzi ze scierek i Granad z czasow powszechnego druciarstwa i jest zarznieta przez brak oleju albo dolewanie hipola.

Krotkie skrzynie jak juz ktos napisal byly w Transitach.

Awatar użytkownika
vena81
Posty: 401
Rejestracja: pn gru 03, 2007 3:33 pm
Lokalizacja: Olsztyn,Gdynia

Re: 2,9v6 a zmielona skrzynia gaza

Post autor: vena81 » czw maja 07, 2009 10:01 pm

Ja mam 2,8 i właśnie jestem w fazie motania do gaza. Ten silnik ma o tyle lepsze dla mnie rozwiązanie, że aparat ma na halotronie. Wrzucam do tego moduł elektroniczny i jest git. Mój pomysł na ten silnik to wyrzucenie całości elektryki i przerobienie na lpg. Najprostrza instalacja do jednopunktu. Rozpylacz na przepustnicy i powinno latać. Co do skrzyni to u nas mówi się o dwóch typach: krótka i długa. Bez problemu jest ta pierwsza. Trzeba tylko dorobić odpowiedni wałek do reduktora. Sprzęgło pasuje od 2,5 transita a jest dużo tańsze i mocniejsze. :)2 :)
Życie to wielka impreza. Rób wszystko żeby nie być na niej kelnerem
uwielbiam 69 :)22

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości