Hydrauliczny układ sprzęgła

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

KoWalik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: sob cze 07, 2003 11:46 am
Lokalizacja: Elbląg

Hydrauliczny układ sprzęgła

Post autor: KoWalik » wt maja 04, 2004 11:57 pm

Szukałem na forum, ale jakoś nie znalazłem. Jest nieco opisu przeróbek pedalców i układu sprzęgła w gazach, ale jak połączyć pompę sprzęgła z łapą oryginalnego sprzęła gazowego. Jaki zastosować siłownik i jak go zamocować. Jak by kto łaskaw był napisać, a najlepiej przesłać jakieś fotki na maila, to będę bardzo wdzięczen. Pozdrawiam skarbnicę wiedzy praktycznej, czyli wszystkich forumowiczów.
Tumiwisizm jest cool

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » śr maja 05, 2004 1:18 am

Pompa i siłownik powinny być kompletem,jak nie to przeliczyć objetości i skoki.Dobre sa komplety mesia,125p też powinien dać radę.Na obudowie sprzęgła z lewej strony sa dwa otwory do zabazowania.Nie koniecznie siłownik musi naciskać w tym samym miejscu co popychacz mechaniczny/sprawdzić zgodność skoku/.Między siłownikiem,a ramą musi być elastyk/ruchy silnika/.Na siłowniku przewidzieć regulację popychacza/w mesiu jej nie ma-dorobić nowy/.Skok pedału sprzęgła powinien wybierać cały ruch siłownika.Siłownik mesia montowany jest skośnie!Amen.

Awatar użytkownika
drwal
Posty: 339
Rejestracja: śr sty 09, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Jabłonna k. Wawy
Kontaktowanie:

Post autor: drwal » sob maja 15, 2004 10:29 am

A jak to było w żuku, też przez jakiś siłownik, czy przez przekładnię, jak w gaziku?? Z tego co wiem to w 125p był na linkę, a w żuku jak??

Awatar użytkownika
borman
Posty: 656
Rejestracja: sob maja 24, 2003 9:37 am
Lokalizacja: sanok

Post autor: borman » sob maja 15, 2004 2:18 pm

a po co tobie takie cóś-sporo roboty , koszty, a potem psuje się toto 3 razy częściej niż dzwigienki !!!!no chyba że siły nie masz żeby nacisnąć

Awatar użytkownika
---Ryba---
Posty: 749
Rejestracja: śr sie 27, 2003 9:43 pm
Lokalizacja: Zbąszyń / Wlkp.
Kontaktowanie:

Post autor: ---Ryba--- » sob maja 15, 2004 3:57 pm

drwal pisze:Z tego co wiem to w 125p był na linkę, a w żuku jak??
125p był na linkę i hydrauliczny(w zależności czy to wersja Light czy Luxus). Mam od 125 i sprzęgło idzie mi lżej niż w osobówce. Przez trzy lata w GAZiku raz padła mi pompa sprzęgła, ale tylko dlatego że włożyłem jakąś starą, podczas gdy w osobówce już trzy linki sprzębła mi pdały i wszystkie w tym samym miejscu.

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » sob maja 15, 2004 9:38 pm

Wiadomo ze wszystko ma swoje zady i walety.Układ hydrauliczny nie wymaga regulacji tak jak linkowy-jest praktycznie bezobsługowy,ale bardziej kłopotliwy do zmontowania.Uzywek nie ma co wsadzać,by sie nie wq-merc komplet bedzie ze wszystkim kosztował koło 3 stów jak myslę,a fiacior pewnie połowe tego.

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » sob maja 15, 2004 10:30 pm

vandall1 pisze:Siłownik mesia montowany jest skośnie
co ? :o jakiego mesia ?

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » sob maja 15, 2004 10:38 pm

Sorry-chodziło mi o pompkę :oops:

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » sob maja 15, 2004 10:45 pm

pompka tak...najlepiej cały zestaw założyć - pedały z pompką i pompką hamulcową..

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » sob maja 15, 2004 10:55 pm

banan pisze:pompka tak...najlepiej cały zestaw założyć - pedały z pompką i pompką hamulcową..
Jasne,ale nie praktykowałem pompki ham od mesia w gazie-moze oświeć kolegę?

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » sob maja 15, 2004 11:02 pm

ale co ?
troche dymu jest z miejscem na servo...do gaza też nie zakładałem tylko do uaza...a teraz przymierzam się do założenia w swoim gzie pompy z servem od mb...

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » ndz maja 16, 2004 1:02 am

A tak sobie myslę,że od mesia to fi serwa bedzie za duże-moze lepiej zukensa?Przymierzałeś już?

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » ndz maja 16, 2004 10:45 am

vandall1 pisze:A tak sobie myslê,¿e od mesia to fi serwa bedzie za du¿e-moze lepiej zukensa?Przymierza³e¶ ju¿?
zaklada sie pedaly od merca, serwo od merca, pompe od zuka, silownik sprzegla merc, pompa sprzegla merca


pol

KoWalik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: sob cze 07, 2003 11:46 am
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: KoWalik » ndz maja 16, 2004 2:41 pm

Wreszcie coś ruszyło w tym temacie. Ja niekumaty w mechanicznym temacie ignorant wyczytałem w menu "samochody" na tej stronce, że pewni fachowcy zaadoptowali do gaza pedały wiszące z pompą sprzęgła od BMW serii 5 i nawet obejrzałem wszystkie obrazki załączone do tejże informacji, ale jakoś nie zauważyłem aby były zaprezentowane fotki i jakikolwiek opis dotyczący sposobu zamontowania siłownika wysprzęglającego do "łapki" sprzęgła. Stąd moja dociekliwość. Interesuje mnie montaż podzespołów z BMW, bo takie już nabyłem, a nie chce mi się szukać innych. Podpowiedzcie jak to zamotać. Wdzięczny będę. Pozdrawiam.
Tumiwisizm jest cool

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Post autor: RudeBoy » ndz maja 16, 2004 7:50 pm

Musisz to tak zmotac zeby bylo niezawodne. Przynajmniej hamulce. Jak nie do konca wierzysz w swoje mozliwosci to lepiej zlec robote komus kto zglebil juz dobrze temat hamulcow samochodowych.
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » ndz maja 16, 2004 11:12 pm

Co racja ,to racja.Wszystkie samochody co prawda wieją na widok gazika lub uaza,ale to nie wystarczy-hamulce muszą być super sprawne i wytrzymywac dobre kopnięcie.Żeby dodatkowo zamotać to powiem,że serwo z pompą jak się nie mieści-można ulokować w dowolnym miejscu i uruchamiać je na takiej samej zasadzie jak hydrauliczne sprzęgło-przez osobna pompkę i siłownik.U mnie układ serwo-pompa jest na rufie,za fotelami.

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Post autor: RudeBoy » ndz maja 16, 2004 11:16 pm

Albo tak jak ja. Wykozystac serwo z wolgi Gaz - 24.
Tam jest wlasnie serwo przelotowe uruchamiane hydraulicznie.
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » pn maja 17, 2004 12:09 pm

a ja w swoim zapodałęm pedały ze 125 i serwo z pompą żuka a sprzęgłową pompke zostawiłem fiatoską a siłownik mam meśka i to wszystko motałem 6 lat temu i działa do dziś bezproblemowo. :)2
Gazy 69

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » pn maja 17, 2004 12:51 pm

vandall1 pisze:Co racja ,to racja.Wszystkie samochody co prawda wieją na widok gazika lub uaza,ale to nie wystarczy-hamulce muszą być super sprawne i wytrzymywac dobre kopnięcie.Żeby dodatkowo zamotać to powiem,że serwo z pompą jak się nie mieści-można ulokować w dowolnym miejscu i uruchamiać je na takiej samej zasadzie jak hydrauliczne sprzęgło-przez osobna pompkę i siłownik.U mnie układ serwo-pompa jest na rufie,za fotelami.
Kurcze, niby można tak, ale jak dla mnie to taki układ jest już nieco za skomplikowany - zbyt wiele obwodów, zbyt wiele rzeczy, które się mogą spier...
Osobiście uważam, że dla umieszczenia serwa w jakimś bardziej frywolnym miejscu, lepiej jest użyć serwa sterowanego hydraulicznie, jak mówi Rude Boy, choć i takie rozwiązanie ma swoje wady - choćby ewentualny wybuch przewodu hamulcowego pompa-serwo - nawet jeśli dalej jest dwuobwodowa pompa, nic to nie da. Zresztą ten zarzut tyczy się też propozycji Vandalla.
Jednak najlepiej pomęczyć się i wepchnąć pompę z serwem pod machę. Wszystko się da. Teraz mnie czeka taka operacja w dwóch warszawach - w jednej muszę się zmieścić obok V8, w drugiej - obok V12 :roll:

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » pn maja 17, 2004 9:39 pm

im prosciej zrobione to trwalsze :)21
Gazy 69

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pn maja 17, 2004 10:52 pm

Macie rację-im mniej elementów tym lepiej.RudeBoy i ja piszemy o tym samym rozwiazaniu-takim jak właśnie w nowszej wołdze.Chodzi o to,że jest to rozwiazanie-jak już nie można sprzęc bezpośrednio pedału z serwem.Mam tak w dwóch samochodach/nie gazikach/ i działa to bardzo dobrze.Oczywiście przewód układu uruchamiającego jest dużej średnicy,żeby niepotrzebnie nie tamował przepływu i nie ma na nim żadnych elastyków.Odczuwa się lekki spadek sprawności układu,ale nie ma stresa z miejscem na servo.

Awatar użytkownika
slawekj
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 23
Rejestracja: śr maja 14, 2003 7:58 pm

Post autor: slawekj » pn cze 07, 2004 9:57 am

Witam,
Wlasnie wrocilem z rajdu w Nowym Dworze Maz "na tarczy" po awarii sprzęgła na 1szym OSie. W tym miejscu musze wtrącić duze brawa dla organizatorow za swietnie przygotowany rajd z bardzo fajnymi traskami (!) A wracając do tematu sprzęgła: mam ci ja silnik Zuka i pedaly dolne. Problem jaki się u mnie objawil (na nieszczęście w dziurze na OSie ;-( polegal na wypadnieciu „jabłka” z głównej dźwigni przenoszacej sile wysprzeglajaca zawieszonej pomiedzy silnikiem a rama. Po zlozeniu tego do kupy okazalosie, ze przy naciskaniu pedalu caly ten dynks ma znowu tendencje do przesuwania się (w kierunku ramy), wskutek czego nieszczesne jabłko znow wypada. Luz w kierunku silnik-rama wynosi ponad centymetr, ale na moje oko to tak ma być, bo inaczej przy ruchach silnika względem ramy byloby kuku, co nie zmienia faktu, ze od tego jabłko wylatac nie powinno. Dodam, ze nie widac azeby silnik przesunal się na poduszkach lub pokrzywil wspornik na ramie.
Aby dojechac do domu założyłem mocna sprężynę dociagajaca nieszczesna dzwignie do silnika, co umożliwiło jazde po rownym, jakkolwiek proba wjechania w teren w wyniku ruchow silnika powodowala jak poprzednio.
Będę molto wdzieczny za wszelkie sugestie (wiem, ze najprościej to wy... i zamienic na porządny siłownik, ale mam to w planie dopiero na przyszly sezon).
Pozdro,
Slawek
GAZior to mnustfo fajna pojazd
... Szczegolnie backupowany JEEPiorem.

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Post autor: RudeBoy » pn cze 07, 2004 10:03 am

Slawekj. Znalazlem ostatno w sieci ladne zdjontka przerobonego sprzegla w gazie na hydrauliczne przy zachowaniu pedalcow w podlodze. Ja bede sie przymiezal do takiej przerobki bo wyglada to calkiem przyzwoicie.

Jak chcesz zdjontka to daj maila podesle.
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

beztroski
 
 
Posty: 258
Rejestracja: wt maja 11, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: mazury

Post autor: beztroski » pn cze 07, 2004 12:25 pm

Ja też chce :)6 :)6 :)6
Prowadziłem beztroskie życie, ale kupiłem gza.

Awatar użytkownika
luk
Posty: 594
Rejestracja: ndz lip 20, 2003 8:19 pm
Lokalizacja: Komorów
Kontaktowanie:

Post autor: luk » pn cze 07, 2004 1:54 pm

Ja też poprosze!!

buu@staszic.waw.pl
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość