Strona 1 z 2

Hydrauliczny układ sprzęgła

: wt maja 04, 2004 11:57 pm
autor: KoWalik
Szukałem na forum, ale jakoś nie znalazłem. Jest nieco opisu przeróbek pedalców i układu sprzęgła w gazach, ale jak połączyć pompę sprzęgła z łapą oryginalnego sprzęła gazowego. Jaki zastosować siłownik i jak go zamocować. Jak by kto łaskaw był napisać, a najlepiej przesłać jakieś fotki na maila, to będę bardzo wdzięczen. Pozdrawiam skarbnicę wiedzy praktycznej, czyli wszystkich forumowiczów.

: śr maja 05, 2004 1:18 am
autor: vandall1
Pompa i siłownik powinny być kompletem,jak nie to przeliczyć objetości i skoki.Dobre sa komplety mesia,125p też powinien dać radę.Na obudowie sprzęgła z lewej strony sa dwa otwory do zabazowania.Nie koniecznie siłownik musi naciskać w tym samym miejscu co popychacz mechaniczny/sprawdzić zgodność skoku/.Między siłownikiem,a ramą musi być elastyk/ruchy silnika/.Na siłowniku przewidzieć regulację popychacza/w mesiu jej nie ma-dorobić nowy/.Skok pedału sprzęgła powinien wybierać cały ruch siłownika.Siłownik mesia montowany jest skośnie!Amen.

: sob maja 15, 2004 10:29 am
autor: drwal
A jak to było w żuku, też przez jakiś siłownik, czy przez przekładnię, jak w gaziku?? Z tego co wiem to w 125p był na linkę, a w żuku jak??

: sob maja 15, 2004 2:18 pm
autor: borman
a po co tobie takie cóś-sporo roboty , koszty, a potem psuje się toto 3 razy częściej niż dzwigienki !!!!no chyba że siły nie masz żeby nacisnąć

: sob maja 15, 2004 3:57 pm
autor: ---Ryba---
drwal pisze:Z tego co wiem to w 125p był na linkę, a w żuku jak??
125p był na linkę i hydrauliczny(w zależności czy to wersja Light czy Luxus). Mam od 125 i sprzęgło idzie mi lżej niż w osobówce. Przez trzy lata w GAZiku raz padła mi pompa sprzęgła, ale tylko dlatego że włożyłem jakąś starą, podczas gdy w osobówce już trzy linki sprzębła mi pdały i wszystkie w tym samym miejscu.

: sob maja 15, 2004 9:38 pm
autor: vandall1
Wiadomo ze wszystko ma swoje zady i walety.Układ hydrauliczny nie wymaga regulacji tak jak linkowy-jest praktycznie bezobsługowy,ale bardziej kłopotliwy do zmontowania.Uzywek nie ma co wsadzać,by sie nie wq-merc komplet bedzie ze wszystkim kosztował koło 3 stów jak myslę,a fiacior pewnie połowe tego.

: sob maja 15, 2004 10:30 pm
autor: banan
vandall1 pisze:Siłownik mesia montowany jest skośnie
co ? :o jakiego mesia ?

: sob maja 15, 2004 10:38 pm
autor: vandall1
Sorry-chodziło mi o pompkę :oops:

: sob maja 15, 2004 10:45 pm
autor: banan
pompka tak...najlepiej cały zestaw założyć - pedały z pompką i pompką hamulcową..

: sob maja 15, 2004 10:55 pm
autor: vandall1
banan pisze:pompka tak...najlepiej cały zestaw założyć - pedały z pompką i pompką hamulcową..
Jasne,ale nie praktykowałem pompki ham od mesia w gazie-moze oświeć kolegę?

: sob maja 15, 2004 11:02 pm
autor: banan
ale co ?
troche dymu jest z miejscem na servo...do gaza też nie zakładałem tylko do uaza...a teraz przymierzam się do założenia w swoim gzie pompy z servem od mb...

: ndz maja 16, 2004 1:02 am
autor: vandall1
A tak sobie myslę,że od mesia to fi serwa bedzie za duże-moze lepiej zukensa?Przymierzałeś już?

: ndz maja 16, 2004 10:45 am
autor: pol
vandall1 pisze:A tak sobie myslê,¿e od mesia to fi serwa bedzie za du¿e-moze lepiej zukensa?Przymierza³e¶ ju¿?
zaklada sie pedaly od merca, serwo od merca, pompe od zuka, silownik sprzegla merc, pompa sprzegla merca


pol

: ndz maja 16, 2004 2:41 pm
autor: KoWalik
Wreszcie coś ruszyło w tym temacie. Ja niekumaty w mechanicznym temacie ignorant wyczytałem w menu "samochody" na tej stronce, że pewni fachowcy zaadoptowali do gaza pedały wiszące z pompą sprzęgła od BMW serii 5 i nawet obejrzałem wszystkie obrazki załączone do tejże informacji, ale jakoś nie zauważyłem aby były zaprezentowane fotki i jakikolwiek opis dotyczący sposobu zamontowania siłownika wysprzęglającego do "łapki" sprzęgła. Stąd moja dociekliwość. Interesuje mnie montaż podzespołów z BMW, bo takie już nabyłem, a nie chce mi się szukać innych. Podpowiedzcie jak to zamotać. Wdzięczny będę. Pozdrawiam.

: ndz maja 16, 2004 7:50 pm
autor: RudeBoy
Musisz to tak zmotac zeby bylo niezawodne. Przynajmniej hamulce. Jak nie do konca wierzysz w swoje mozliwosci to lepiej zlec robote komus kto zglebil juz dobrze temat hamulcow samochodowych.

: ndz maja 16, 2004 11:12 pm
autor: vandall1
Co racja ,to racja.Wszystkie samochody co prawda wieją na widok gazika lub uaza,ale to nie wystarczy-hamulce muszą być super sprawne i wytrzymywac dobre kopnięcie.Żeby dodatkowo zamotać to powiem,że serwo z pompą jak się nie mieści-można ulokować w dowolnym miejscu i uruchamiać je na takiej samej zasadzie jak hydrauliczne sprzęgło-przez osobna pompkę i siłownik.U mnie układ serwo-pompa jest na rufie,za fotelami.

: ndz maja 16, 2004 11:16 pm
autor: RudeBoy
Albo tak jak ja. Wykozystac serwo z wolgi Gaz - 24.
Tam jest wlasnie serwo przelotowe uruchamiane hydraulicznie.

: pn maja 17, 2004 12:09 pm
autor: Darek
a ja w swoim zapodałęm pedały ze 125 i serwo z pompą żuka a sprzęgłową pompke zostawiłem fiatoską a siłownik mam meśka i to wszystko motałem 6 lat temu i działa do dziś bezproblemowo. :)2

: pn maja 17, 2004 12:51 pm
autor: SebastianS
vandall1 pisze:Co racja ,to racja.Wszystkie samochody co prawda wieją na widok gazika lub uaza,ale to nie wystarczy-hamulce muszą być super sprawne i wytrzymywac dobre kopnięcie.Żeby dodatkowo zamotać to powiem,że serwo z pompą jak się nie mieści-można ulokować w dowolnym miejscu i uruchamiać je na takiej samej zasadzie jak hydrauliczne sprzęgło-przez osobna pompkę i siłownik.U mnie układ serwo-pompa jest na rufie,za fotelami.
Kurcze, niby można tak, ale jak dla mnie to taki układ jest już nieco za skomplikowany - zbyt wiele obwodów, zbyt wiele rzeczy, które się mogą spier...
Osobiście uważam, że dla umieszczenia serwa w jakimś bardziej frywolnym miejscu, lepiej jest użyć serwa sterowanego hydraulicznie, jak mówi Rude Boy, choć i takie rozwiązanie ma swoje wady - choćby ewentualny wybuch przewodu hamulcowego pompa-serwo - nawet jeśli dalej jest dwuobwodowa pompa, nic to nie da. Zresztą ten zarzut tyczy się też propozycji Vandalla.
Jednak najlepiej pomęczyć się i wepchnąć pompę z serwem pod machę. Wszystko się da. Teraz mnie czeka taka operacja w dwóch warszawach - w jednej muszę się zmieścić obok V8, w drugiej - obok V12 :roll:

: pn maja 17, 2004 9:39 pm
autor: Darek
im prosciej zrobione to trwalsze :)21

: pn maja 17, 2004 10:52 pm
autor: vandall1
Macie rację-im mniej elementów tym lepiej.RudeBoy i ja piszemy o tym samym rozwiazaniu-takim jak właśnie w nowszej wołdze.Chodzi o to,że jest to rozwiazanie-jak już nie można sprzęc bezpośrednio pedału z serwem.Mam tak w dwóch samochodach/nie gazikach/ i działa to bardzo dobrze.Oczywiście przewód układu uruchamiającego jest dużej średnicy,żeby niepotrzebnie nie tamował przepływu i nie ma na nim żadnych elastyków.Odczuwa się lekki spadek sprawności układu,ale nie ma stresa z miejscem na servo.

: pn cze 07, 2004 9:57 am
autor: slawekj
Witam,
Wlasnie wrocilem z rajdu w Nowym Dworze Maz "na tarczy" po awarii sprzęgła na 1szym OSie. W tym miejscu musze wtrącić duze brawa dla organizatorow za swietnie przygotowany rajd z bardzo fajnymi traskami (!) A wracając do tematu sprzęgła: mam ci ja silnik Zuka i pedaly dolne. Problem jaki się u mnie objawil (na nieszczęście w dziurze na OSie ;-( polegal na wypadnieciu „jabłka” z głównej dźwigni przenoszacej sile wysprzeglajaca zawieszonej pomiedzy silnikiem a rama. Po zlozeniu tego do kupy okazalosie, ze przy naciskaniu pedalu caly ten dynks ma znowu tendencje do przesuwania się (w kierunku ramy), wskutek czego nieszczesne jabłko znow wypada. Luz w kierunku silnik-rama wynosi ponad centymetr, ale na moje oko to tak ma być, bo inaczej przy ruchach silnika względem ramy byloby kuku, co nie zmienia faktu, ze od tego jabłko wylatac nie powinno. Dodam, ze nie widac azeby silnik przesunal się na poduszkach lub pokrzywil wspornik na ramie.
Aby dojechac do domu założyłem mocna sprężynę dociagajaca nieszczesna dzwignie do silnika, co umożliwiło jazde po rownym, jakkolwiek proba wjechania w teren w wyniku ruchow silnika powodowala jak poprzednio.
Będę molto wdzieczny za wszelkie sugestie (wiem, ze najprościej to wy... i zamienic na porządny siłownik, ale mam to w planie dopiero na przyszly sezon).
Pozdro,
Slawek

: pn cze 07, 2004 10:03 am
autor: RudeBoy
Slawekj. Znalazlem ostatno w sieci ladne zdjontka przerobonego sprzegla w gazie na hydrauliczne przy zachowaniu pedalcow w podlodze. Ja bede sie przymiezal do takiej przerobki bo wyglada to calkiem przyzwoicie.

Jak chcesz zdjontka to daj maila podesle.

: pn cze 07, 2004 12:25 pm
autor: beztroski
Ja też chce :)6 :)6 :)6

: pn cze 07, 2004 1:54 pm
autor: luk
Ja też poprosze!!

buu@staszic.waw.pl