kupiłem Gazika z 1971 roku od gościa który kupił go z jednostki w 1991 roku. Podobno mostów nie ruszał ale one są jakieś inne, czy to możliwe ze zamontowano je w wojsku? Przód to Uaz i tu na forum widziałem kilkanaście zdjęć z Gazami z WP i miały takie mosty. Widocznie montowano je w ramach remontów w WZM'otach. A tył, co to jest? felgi na tyle to Żunio.
przód:
tył:
Będę chciał rozpocząć remont i przywracanie oryginalnego wyglądu a to ważne elementy samochodu.
Przedni most który przedstawiłeś na zdjęciach to most stosowany w Gazikach pod koniec jego produkcji. Twój Gazik rocznik 1971 jak najbardziej powinien być wyposażony w taki most, który następnie zastosowano w samochodach Uaz. Różni się on od wcześniej stosowanego w Gazach mechanizmem różnicowym, zwrotnicami, poprzecznych drążkiem kierowniczym, półosiami przystosowanymi do montażu sprzęgiełek. Oba mosty są wzajemnie wymienne. Na zdjęciu które przedstawiłeś widać także zastosowane dolnego mocowania resorów od Uaza 452 - umożliwiające montaż amortyzatorów teleskopowych zamiast oryginalnych ramieniowych.
Tylny most - podobnie jak przedni jest oryginalny. Ma co prawda założone felgi od żuka z rozwierconym otworem centralnym, oraz dospawane do pochwy żukowskie mocowania amortyzatorów teleskopowych.
czyli mosty mogą pozostać jako zgodne z oryginałem poza wymianą felg od Żuka. Wspaniale. Wielkie dzięki, kamień spadł mi z serca Poprzedni właściciel wspominał iż on to wymienił amortyzatory z ramieniowych na teleskopowe. Z czasem wrócę do oryginału.
Tak, na zewnątrz wszystko z mostami OK.
Typowy przedni most UAZowy różni sie od późnego GAZikowego kształtem stopek pod resory.
GAZiki prawie do końca produkcji miały stopki pod wąskie resory, z samej końcówki (70/71) stopki były szerokie ze zwężeniami na końcach pozwalające na montaż strzemion i na wąskie resory (GAZ 69 i UAZ 452)
i na szerokie (UAZ 469b)
Dyfry 4-satelitowe i obudowy z dodatkowym kanałem olejowym były już od ok. '66r.
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)
a tak przy okazji, na resorze są osłony z dermy. Czy to wojskowy gadżet? Warto je ostworzyc na nowo przy regeneracji resorów? Były na przodzie i na tyle?
We wczesnych modelach były fabrycznie osłony, później już nie. WP podczas remontów czasem montowało osłony czasem nie. Jak GAZik ma być na oryginał fabryczny przed 1960r to daj osłony , jak na oryginał by WP to daj lub nie , jak na oryginał fabryczny po 1960r to nie dawaj osłon .
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)