Strona 1 z 1

drgania kierownicy niestabilność auta

: pn sie 22, 2011 10:09 pm
autor: donwaldasiek
Witam

Pytałem na innym forum ale nie zaszkodzi zapytać i tutaj :)



Myślałem że problem zniknął samoczynnie ale znowu się pojawił

Podczas jazdy (nie ma reguły jak szybko ani jaka jakość drogi) nagle kierownica zaczyna delikatnie drgać a po chwili drgania się nasilają i zaczyna miotać samochodem w lewo i prawo oraz trzęsie się cała buda.Dopiero jak zacznę hamować problem ustaje i można jechać znowu normalnie.

Nie mam luzów nigdzie prócz delikatnego w maglownicy , opony nie biją, zawieszenie sprawne, zbieżność zrobiona zgodnie z zaleceniami instrukcji obsługi samochodu.


Ostatni raz tak mi się zdarzyło 2 m-ce temu pożniej spokój aż do dziś.

Wie ktoś co to może być?

Re: drgania kierownicy niestabilność auta

: pn sie 22, 2011 10:41 pm
autor: mariozurek
Mam podobny problem z moim Jimnym więc sie podpinam pod temat i tez prosze o pomoc Mario

Re: drgania kierownicy niestabilność auta

: wt sie 23, 2011 9:51 am
autor: maruda
to wygląda na luzy na ułożyskowaniu zwrotnicy, nawet jesli sa niewyczuwalne przy badaniu ręcznym

Re: drgania kierownicy niestabilność auta

: wt sie 23, 2011 10:20 am
autor: donwaldasiek
Maruda masz na myśli to łożysko oporowe którego luz likwiduje się nakrętką z zabezpieczeniem (to przed przegubem)?

Re: drgania kierownicy niestabilność auta

: wt sie 23, 2011 10:27 am
autor: bilans
drążek masz prosty (drążki ukł. kierowniczego może dostał ?)

Re: drgania kierownicy niestabilność auta

: wt sie 23, 2011 10:41 am
autor: donwaldasiek
drążek prosty, zbieżność zrobiona, luzy pousuwane, samochód jedyny teren jaki widzi to raz po raz leśne drogi na spokojnym spacerowym przejezdzie reszta to reprezentacyjnie miasto

jedynie prawa półoś ma luzy bo sprzęgiełkoo samo mi się załącza niekiedy ale nie wiem czy to miałoby znaczenie :/

Re: drgania kierownicy niestabilność auta

: wt sie 23, 2011 1:22 pm
autor: maruda
donwaldasiek pisze:Maruda masz na myśli to łożysko oporowe którego luz likwiduje się nakrętką z zabezpieczeniem (to przed przegubem)?
ty chyba mówisz o łożysku piasty, a ja o ułożyskowaniu całej zwrotnicy

a dokładnie ja mówię o luzie pomiędzy sworzniem zwrotnicy a tuleją sworznia