Dolniak 2400cm3 luzy zaworowe

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Dziku2
Posty: 342
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:32 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Dolniak 2400cm3 luzy zaworowe

Post autor: Dziku2 » pn cze 18, 2012 1:30 am

Szukałem w literaturze, ale znalazłem sprzeczne informacje. Jaki powinien być luz zaworowy dla dużego dolniaka (2400cm3)? Jest jakaś różnica między zwykłym dolniakiem a tym dużym?
W jednej instrukcji znalazłem 0,23 ssące i 0,28 wydechowe, natomiast w innej piszą 0,35 dla wszystkich zaworów. Wszystkie dane dla zimnego silnika.
To jak to w końcu jest?

Awatar użytkownika
Marek
Posty: 1610
Rejestracja: pt mar 07, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: Dolniak 2400cm3 luzy zaworowe

Post autor: Marek » pn cze 18, 2012 11:35 am

Ze starych czasów, jak jeszcze jeździłem Gazikiem - ustawiałem 0,23 / 0,28 (teoretycznie, bo miałem szczelinomierz z max. dokładnością 0,05). Generalnie luzy ok. 0,3 wydech i 0,25 ssący sprawdzały się wystarczająco - nigdy nie miałem problemów z serduszkiem. A, i jeszcze jedno: warto sprawdzać luzy raczej często - zdarzała mi się konieczność regulacji częściej nawet, niż co ok. 5 tys. km.

pzdr. :)21
Marek (Argus)
W-160 3,3TD + Czapajew

Awatar użytkownika
Dziku2
Posty: 342
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:32 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Dolniak 2400cm3 luzy zaworowe

Post autor: Dziku2 » pn cze 18, 2012 1:11 pm

Marek pisze:zdarzała mi się konieczność regulacji częściej nawet, niż co ok. 5 tys. km.
Heh...Mój Gazik od renowacji tyle nie przejechał, więc myślę, że jak mu raz ustawię to na trochę wystarczy... Jak czytałem procedurę regulacji zaworów w silniku zamontowanym w aucie, to mnie trochę osłabiało...Pół auta trzeba rozebrać, żeby się tam dostać... A teraz póki silnik na stole, to bez problemu ustawi się zawory. Tak przy okazji, nie macie może jakichś instrukcji, opisów gaźnika K124?

Awatar użytkownika
Marek
Posty: 1610
Rejestracja: pt mar 07, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: Dolniak 2400cm3 luzy zaworowe

Post autor: Marek » wt cze 19, 2012 7:02 pm

Dziku2 pisze:[...]...Pół auta trzeba rozebrać, żeby się tam dostać... [...]
Jakie pół auta :o . Zdejmujesz koło (prawe przednie oczywiście), odkręcasz dużą blachę wewnątrz błotnika i masz dostęp do dekla popychaczy na silniku. Oczywiście miejsce jest ograniczone, więc trochę gimnastyki przy regulacji trzeba odpracować, ale da się :wink:

pzdr. :)21
Marek (Argus)
W-160 3,3TD + Czapajew

Awatar użytkownika
Dziku2
Posty: 342
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:32 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Dolniak 2400cm3 luzy zaworowe

Post autor: Dziku2 » wt cze 19, 2012 7:07 pm

A no bo ja czytałem wersję oficjalną. :) Najbardziej rozbawił mnie tekst: jeśli mechanik jest doświadczony to nie musi ściągać kolektora...czy coś w ten deseń... :)21

Awatar użytkownika
piotr759
Posty: 1561
Rejestracja: wt lis 08, 2005 4:06 pm
Lokalizacja: Grzywna

Re: Dolniak 2400cm3 luzy zaworowe

Post autor: piotr759 » wt cze 19, 2012 8:09 pm

W gazie to jeszcze pół biedy z regulacją zaworów. Można zdjąć skrzela, fartuch, koło... nawet kolektor. W warszawie/ pobiedzie to musiała być dopiero przednia zabawa... :)21
Gaz 69M (E) 1972r.

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Re: Dolniak 2400cm3 luzy zaworowe

Post autor: Piter69A » wt cze 19, 2012 10:31 pm

Lusterka przy Warszawie były pomocne do regulacji zaworów.
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość