Trooper, Amigo, Rodeo, WFR, Bighorn, D-Max
Moderator: Albert_N
-
Grog
- jestem tu nowy...

- Posty: 8
- Rejestracja: ndz gru 20, 2009 3:31 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Grog » sob gru 26, 2009 5:51 am
Witam serdecznie.
Jestem nowym posiadaczem troopka z 91r. 2.8tdi . Myslalem ze zepsul sie czujnik wody bo nagle sie wylaczyl i nic nie pokazywal poza tym mroz - 20st usunolem oslone chlodnicy poprzedniego wlasciciela z linoleum

? wskaznik pokazal 0.
Dzisiaj gdy jechalem autostrada ok 15km nagle wskaznik ruszyl w prawo jakis centymetr .
Ogrzewanie z nagrzewnicy jest raczej slabe tzn raz jest raz nie ma .Po jakim czasie wskaznik powiniem pokazac "srodek". Moim zdaniem termostat do wymiany ale czekam na wasza opinie . Nie moge sciagnac serwisowki wiec jesli kots moze przeslac na maila Wielkie dzieki
ani1@poczta.onet.pl.
Pozdrawiam
-
h5n1

- Posty: 339
- Rejestracja: sob kwie 01, 2006 8:42 pm
- Lokalizacja: OSLO
Post
autor: h5n1 » sob gru 26, 2009 11:22 am
Pytanie czy wogole masz jakis termostat bo widzi mi sie ze plyn chlodzacy caly czas krazy w silniku w zwiazku z czym zostaka zaslonieta cala chlodnica aby ogrzac chociaz troche silnik. Sprawdz tez poziom plynu chlodniczego bo byc moze masz go malo i z tego moze wynikac brak ogrzewania kabiny jak i brak otwierania sie termostatu. Osloniecie czesciowe chlodnicy w sezonie zimowym to dosc czesto spotykne rozwiazanie w dodatku skuteczne. NIe wazne czym oslonisz... Wazne aby ograniczyc przeplyw powietrza. Fajnie jak taki patent da sie regulowac tzn. mozna go trosze odslaniac i przyslaniac w zaleeznosci od potrzeb.
BMW X5 3.0 D rocznik 2002
-
Grog
- jestem tu nowy...

- Posty: 8
- Rejestracja: ndz gru 20, 2009 3:31 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Grog » sob gru 26, 2009 1:27 pm
Płynu mam na maxa w zbiorniczku .
Po jakim czasie/km wskazowka powinna byc np.w polowie?
-
Nahen
-

- Posty: 4743
- Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:43 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: Nahen » sob gru 26, 2009 4:05 pm
Na 90% poprzedni wełaściciel najpierw usunął termostat (albo jego mechanik nie mówiąc mu o tym) i nastęnym krokiem było zasłanianie chłodnicy.
Jeżeli termostat jest na miejscu i pracuje jak powienien to temperaturę optymalną powinien osiągnąc stojąc sobie bez jazdy na wolnych obrotach (okolice 1000 o/min) po około 7-9 minutach, przy mrozach poniżej 10 stopni jakieś 15 minut powinno wystarczyć W czasie jazdy o jakieś 2-3 minuty szybciej sie rozgrzewa.
Tak więc zacznij od termostatu.
Ogrzewanie powinno zacząć "dawać" na ciepło po jakichś już 3 minutach oczywiscie nie na "gorąco" ale na wyraźnie ciepło.
mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo

)
-
Teigrek
- jestem tu nowy...

- Posty: 27
- Rejestracja: wt sty 20, 2009 2:03 pm
- Lokalizacja: Wałbrzych
Post
autor: Teigrek » sob gru 26, 2009 5:45 pm
Sprawdź termostat. Albo możesz zrobić teścik bez rozkręcania: Odpal zimny silnik i dotykaj górnej części chłodnicy lub rury między termostatem a chłodnicą. Jeśli będą się rozgrzewać powoli, równocześnie z silnikiem to znaczy, że termostat jest cały czas otwarty, albo wogóle go nie ma. Jak działa poprawnie, to chłodnica i rura powinny podczas rozgrzewania być całkiem zimne i dopiero po osiągnięciu odpowiedniej temperatury (ok 78 - 82 °C) termostat powinien się otworzyć, co można poznać po gwałtownym wzroście temperatury górnej części chłodnicy.
Ale nawet przy sprawnym termostacie dobrze jest w zimie zakładać kapcia na chłodnicę. Przy niskich temperaturach ukł. chłodzenia jest zbyt wydajny i różnica temperatury między wodą wypływającą z silnika, a wpływającą do niego z chłodnicy może być za duża. Poza tym termostat "faluje", albo ustawia się w jakiejś półotwartej pozycji co może zmniejszać jego trwałość. Ja mam zasłoniętą dolną połowę chłodnicy z możliwością regulacji i jest ok.
Campo B sportscab 4x4 2,5TD 1998r.
oraz dwie Lanczyjki
-
h5n1

- Posty: 339
- Rejestracja: sob kwie 01, 2006 8:42 pm
- Lokalizacja: OSLO
Post
autor: h5n1 » sob gru 26, 2009 7:40 pm
A czy w 2,8 odpowietrza sie uklad chlodzenia? Byc moze zapowietrzony jest uklad.
BMW X5 3.0 D rocznik 2002
-
Nahen
-

- Posty: 4743
- Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:43 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: Nahen » sob gru 26, 2009 9:35 pm
Przy zapowietrzonym mimo wszystko temperatura powinna jakos tam w miarę chodzić

a dokładniej w którymś momencie nawet zacznie się podnosic do maxa i przegrzewać

Przynajmniej ja mam takie doświadczenia. jeżeli temepratura "leży i kwiczy" w okolicach zera to raczej objaw non stp pracującego duzego obiegu a w obecnych temperaturach nei ma jak sie to to rozgrzać chyba że na solidnym rajdzie.
Gdyby temperatura silnika byla OK albo dochodziła do "maxa" a nawiewy dawały by dalej zimne powietrze do kabiny to móglby być objaw zapowietrzenia.
mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo

)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość