TROOPER I wymiana sprzęgiełek z automatów na manualne

Trooper, Amigo, Rodeo, WFR, Bighorn, D-Max

Moderator: Albert_N

icemerc
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 51
Rejestracja: pt lut 12, 2010 11:07 pm

TROOPER I wymiana sprzęgiełek z automatów na manualne

Post autor: icemerc » pn mar 29, 2010 3:53 pm

Witam. Mam pytanko odnośnie sprzęgiełek :) czy wymiana na manualne jest bardzo skąplikowana i pracochłonna? czy trzeba to zlecać odpowiednik mechanikom czy spędzić nad tym weekend samemu? Strasznie nurtuje mnie ta kwestia, gdyż na pewno będę zakładał manualne w aucie, do którego zakupu się przymierzam ;) I czy kupować AVM bo tylko takie na allegro widziałem do tego modelu.
Dziękuje za odpowiedzi

Awatar użytkownika
mazur73
Posty: 754
Rejestracja: wt lis 01, 2005 3:08 pm
Lokalizacja: Gdańsk/Łowicz/Słupsk

Re: TROOPER I wymiana sprzęgiełek z automatów na manualne

Post autor: mazur73 » pn mar 29, 2010 7:41 pm

widzisz z tego co czytałem na tym forum to jedna wielka niewiadoma , problem często występujący to rowek na segera który jest w innym miejscu i u jednych jest ten drugi a u drugich rowka brak i wtedy trzeba go nacinać a to już oznacza wyciąganie przegubu ,kolejna sprawa to konieczność nabycia nowych pierścieni bo przy manualach potrzebne są inne, wydaje mi się że problem może wynikać z faktu wcześniejszej wymiany przegubów najczęściej na zamienniki których nie wyposażono w takowy rowek , czytałem na oplu że można obejść ten problem dobierając odpowiednie podkładki (mówi się o różnicy od 5 do 10 mm) , poza tym nie ma większych problemów o ile sprzęgi są właściwe i pasują (są różnice w ilości naciętych frezów) to roboty na 30 minut na koło. czekam na wyniki Twoich prac .
http://www.mazur73.pl/
Trooper 2,8td 88 r long
Cadillac Seville 4,6l , 306 KM

Awatar użytkownika
serg
 
 
Posty: 159
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 10:48 pm
Lokalizacja: Sieradz/W-wa
Kontaktowanie:

Re: TROOPER I wymiana sprzęgiełek z automatów na manualne

Post autor: serg » pn mar 29, 2010 7:56 pm

Najlepiej zapoznaj sie z tym postem http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?p=856950#p856950 + caly watek.
Dla pewnosci mozesz zdjac obudowe automatow, zdjac seger (pierscien, najlepiej miec do tego odpowiedni szczypce, koszt paru zlotych a zaoszczedzisz sobie nerwy ;)) wtedy caly mechanim wysunie Ci sie bez problemu. Na polosi powinny byc dwa rowki (pierwszy od zew dla automatow, drugi dla manuali) - jesli tak masz to jestes w domu.
Isuzu Monterey 3.1 LTD, +2", Safari snorkel, Superwinch, KL78 32"
• trooper4x4.pl

Mavv

Re: TROOPER I wymiana sprzęgiełek z automatów na manualne

Post autor: Mavv » ndz kwie 04, 2010 7:42 pm

zamiana jest banalna . a pierscien zegera zabezpieczający półoś przed wypadnięciem proponuje zastąpić śrubą 8 ( na klucz 13) i podkładka . gwint na śrubę jest na szczycie przegubu

Awatar użytkownika
mazur73
Posty: 754
Rejestracja: wt lis 01, 2005 3:08 pm
Lokalizacja: Gdańsk/Łowicz/Słupsk

Re: TROOPER I wymiana sprzęgiełek z automatów na manualne

Post autor: mazur73 » ndz kwie 04, 2010 8:28 pm

u mnie nie :/
http://www.mazur73.pl/
Trooper 2,8td 88 r long
Cadillac Seville 4,6l , 306 KM

Awatar użytkownika
matee2
 
 
Posty: 146
Rejestracja: śr cze 13, 2007 10:15 pm
Lokalizacja: Tarnobrzeg/Kraków

Re: TROOPER I wymiana sprzęgiełek z automatów na manualne

Post autor: matee2 » pt kwie 09, 2010 10:17 am

Ostatnio też przechodziłem ten temat na początku wywaliłem automaty i włożyłem zaślepki od frontery i miałem przód na sztywno niestety łożyska igiełkowe na półosi nie wytrzymały tego :/ teraz udało mi się kupic oryginalne AISINY trzeba było dotoczyć pare takicgh podkłądeczek z jednej strony bo te które przyszły ze sprzęgiełkami okazały się nie wystarczające co do szczypcy o fakt polecam je zakupić :D gdyby nie potrzeba dorobienia paru podkładeczek to wymiana banalnie prosta

Awatar użytkownika
Remo
 
 
Posty: 240
Rejestracja: śr lut 10, 2010 10:34 pm
Lokalizacja: nad Szczawnicą
Kontaktowanie:

Re: TROOPER I wymiana sprzęgiełek z automatów na manualne

Post autor: Remo » pt kwie 09, 2010 10:02 pm

Przepraszam, że tak bez powitania ale ja Toyotą jeżdżę i tam się powitałem. Proszę nie odebrać tego jako brak szacunku dla posiadaczy Isuzu. Miałem/mam Tropka 2.3 i sprzęgiełka też w swoim czasie wymieniłem automaty na ręczne- AVM. Wymiana odbyła się bez problemów. Instrukcja w kartonie była po polsku i zgrabnie tłumaczona. Tak więc bez obaw, myślę że samemu jest to spokojnie do zrobienia. Ale co mnie zaskoczyło, to to, że na oryginalne śruby od AVM notorycznie się luzowały. A było to na bank dobrze poskładane. Dopiero wymiana na inne zatrzymała ten zbrodniczy proceder. Oki, już spadam do swojego działu.
TLC HJ60-żadnego OR nie uprawiam, do domu tylko dojeżdżam.

Piesek Leszek. - siaaaad!

Mavv

Re: TROOPER I wymiana sprzęgiełek z automatów na manualne

Post autor: Mavv » sob kwie 10, 2010 5:10 pm

to prawda śruby avm sie luzują

Awatar użytkownika
Zielony&Załoga
Posty: 565
Rejestracja: śr sie 29, 2007 10:31 pm
Lokalizacja: Wysoki parter
Kontaktowanie:

Re: TROOPER I wymiana sprzęgiełek z automatów na manualne

Post autor: Zielony&Załoga » sob kwie 10, 2010 5:35 pm

Witajcie.
Mam koreańskiego pseudoklona troopera w postaci ssanyonga family i ciekawy jestem czy wspomniane wyżej łożyska igiełkowe podpierające przegub w piaście są takie same. Dziś się tam dogrzebałem bo dźwięki dochodziły nieciekawe i wysypały się resztki - Wymiar u mnie: 35x28x16mm.
PIMPEK albinos - brudna świnia :)21

Awatar użytkownika
matee2
 
 
Posty: 146
Rejestracja: śr cze 13, 2007 10:15 pm
Lokalizacja: Tarnobrzeg/Kraków

Re: TROOPER I wymiana sprzęgiełek z automatów na manualne

Post autor: matee2 » pn kwie 12, 2010 10:33 pm

sprawdzę jutro wymiar tych łożysk igiełkowych ale radzę Ci zrobić to co ja sam zrobiłem czyli wytoczyć tuleje z mosiądzu dobrze nasmarować i będzie chodzić dłużej

dzichad
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: śr cze 11, 2008 2:38 pm
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle

Re: TROOPER I wymiana sprzęgiełek z automatów na manualne

Post autor: dzichad » śr kwie 14, 2010 7:58 pm

u mnie z automatów zostały tylko zębatki :) i chłopaki z TRACH k/Gliwic dotoczyli Mi dystanse i mam święty spokój ...a co do łożysk igiełkowych i reszty to przejechałem już prawie 3tys.km. po różnym terenie i jest wszystko OK.
Więc się zastanów czy nie warto tylko dotoczyć dystanse ...
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Zielony&Załoga
Posty: 565
Rejestracja: śr sie 29, 2007 10:31 pm
Lokalizacja: Wysoki parter
Kontaktowanie:

Re: TROOPER I wymiana sprzęgiełek z automatów na manualne

Post autor: Zielony&Załoga » czw kwie 15, 2010 10:46 am

Tymczasowo zastąpię łożyska tulejami i zobaczę co będzie. Z dobrego brązu powinny trochę porobić z nowym smarem i uszczelniaczami...
PIMPEK albinos - brudna świnia :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Isuzu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość