Trooper, Amigo, Rodeo, WFR, Bighorn, D-Max
Moderator: Albert_N
-
icemerc
- jestem tu nowy...

- Posty: 51
- Rejestracja: pt lut 12, 2010 11:07 pm
Post
autor: icemerc » pn mar 29, 2010 3:53 pm
Witam. Mam pytanko odnośnie sprzęgiełek

czy wymiana na manualne jest bardzo skąplikowana i pracochłonna? czy trzeba to zlecać odpowiednik mechanikom czy spędzić nad tym weekend samemu? Strasznie nurtuje mnie ta kwestia, gdyż na pewno będę zakładał manualne w aucie, do którego zakupu się przymierzam

I czy kupować AVM bo tylko takie na allegro widziałem do tego modelu.
Dziękuje za odpowiedzi
-
mazur73

- Posty: 754
- Rejestracja: wt lis 01, 2005 3:08 pm
- Lokalizacja: Gdańsk/Łowicz/Słupsk
Post
autor: mazur73 » pn mar 29, 2010 7:41 pm
widzisz z tego co czytałem na tym forum to jedna wielka niewiadoma , problem często występujący to rowek na segera który jest w innym miejscu i u jednych jest ten drugi a u drugich rowka brak i wtedy trzeba go nacinać a to już oznacza wyciąganie przegubu ,kolejna sprawa to konieczność nabycia nowych pierścieni bo przy manualach potrzebne są inne, wydaje mi się że problem może wynikać z faktu wcześniejszej wymiany przegubów najczęściej na zamienniki których nie wyposażono w takowy rowek , czytałem na oplu że można obejść ten problem dobierając odpowiednie podkładki (mówi się o różnicy od 5 do 10 mm) , poza tym nie ma większych problemów o ile sprzęgi są właściwe i pasują (są różnice w ilości naciętych frezów) to roboty na 30 minut na koło. czekam na wyniki Twoich prac .
-
serg
-

- Posty: 159
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 10:48 pm
- Lokalizacja: Sieradz/W-wa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: serg » pn mar 29, 2010 7:56 pm
Najlepiej zapoznaj sie z tym postem
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?p=856950#p856950 + caly watek.
Dla pewnosci mozesz zdjac obudowe automatow, zdjac seger (pierscien, najlepiej miec do tego odpowiedni szczypce, koszt paru zlotych a zaoszczedzisz sobie nerwy

) wtedy caly mechanim wysunie Ci sie bez problemu. Na polosi powinny byc dwa rowki (pierwszy od zew dla automatow, drugi dla manuali) - jesli tak masz to jestes w domu.
Isuzu Monterey 3.1 LTD, +2", Safari snorkel, Superwinch, KL78 32"
• trooper4x4.pl
-
Mavv
Post
autor: Mavv » ndz kwie 04, 2010 7:42 pm
zamiana jest banalna . a pierscien zegera zabezpieczający półoś przed wypadnięciem proponuje zastąpić śrubą 8 ( na klucz 13) i podkładka . gwint na śrubę jest na szczycie przegubu
-
mazur73

- Posty: 754
- Rejestracja: wt lis 01, 2005 3:08 pm
- Lokalizacja: Gdańsk/Łowicz/Słupsk
Post
autor: mazur73 » ndz kwie 04, 2010 8:28 pm
u mnie nie :/
-
matee2
-

- Posty: 146
- Rejestracja: śr cze 13, 2007 10:15 pm
- Lokalizacja: Tarnobrzeg/Kraków
Post
autor: matee2 » pt kwie 09, 2010 10:17 am
Ostatnio też przechodziłem ten temat na początku wywaliłem automaty i włożyłem zaślepki od frontery i miałem przód na sztywno niestety łożyska igiełkowe na półosi nie wytrzymały tego :/ teraz udało mi się kupic oryginalne AISINY trzeba było dotoczyć pare takicgh podkłądeczek z jednej strony bo te które przyszły ze sprzęgiełkami okazały się nie wystarczające co do szczypcy o fakt polecam je zakupić

gdyby nie potrzeba dorobienia paru podkładeczek to wymiana banalnie prosta
-
Remo
-

- Posty: 240
- Rejestracja: śr lut 10, 2010 10:34 pm
- Lokalizacja: nad Szczawnicą
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Remo » pt kwie 09, 2010 10:02 pm
Przepraszam, że tak bez powitania ale ja Toyotą jeżdżę i tam się powitałem. Proszę nie odebrać tego jako brak szacunku dla posiadaczy Isuzu. Miałem/mam Tropka 2.3 i sprzęgiełka też w swoim czasie wymieniłem automaty na ręczne- AVM. Wymiana odbyła się bez problemów. Instrukcja w kartonie była po polsku i zgrabnie tłumaczona. Tak więc bez obaw, myślę że samemu jest to spokojnie do zrobienia. Ale co mnie zaskoczyło, to to, że na oryginalne śruby od AVM notorycznie się luzowały. A było to na bank dobrze poskładane. Dopiero wymiana na inne zatrzymała ten zbrodniczy proceder. Oki, już spadam do swojego działu.
TLC HJ60-żadnego OR nie uprawiam, do domu tylko dojeżdżam.
Piesek Leszek. - siaaaad!
-
Mavv
Post
autor: Mavv » sob kwie 10, 2010 5:10 pm
to prawda śruby avm sie luzują
-
Zielony&Załoga

- Posty: 565
- Rejestracja: śr sie 29, 2007 10:31 pm
- Lokalizacja: Wysoki parter
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Zielony&Załoga » sob kwie 10, 2010 5:35 pm
Witajcie.
Mam koreańskiego pseudoklona troopera w postaci ssanyonga family i ciekawy jestem czy wspomniane wyżej łożyska igiełkowe podpierające przegub w piaście są takie same. Dziś się tam dogrzebałem bo dźwięki dochodziły nieciekawe i wysypały się resztki - Wymiar u mnie: 35x28x16mm.
PIMPEK albinos - brudna świnia

-
matee2
-

- Posty: 146
- Rejestracja: śr cze 13, 2007 10:15 pm
- Lokalizacja: Tarnobrzeg/Kraków
Post
autor: matee2 » pn kwie 12, 2010 10:33 pm
sprawdzę jutro wymiar tych łożysk igiełkowych ale radzę Ci zrobić to co ja sam zrobiłem czyli wytoczyć tuleje z mosiądzu dobrze nasmarować i będzie chodzić dłużej
-
dzichad
- jestem tu nowy...

- Posty: 42
- Rejestracja: śr cze 11, 2008 2:38 pm
- Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Post
autor: dzichad » śr kwie 14, 2010 7:58 pm
u mnie z automatów zostały tylko zębatki

i chłopaki z TRACH k/Gliwic dotoczyli Mi dystanse i mam święty spokój ...a co do łożysk igiełkowych i reszty to przejechałem już prawie 3tys.km. po różnym terenie i jest wszystko OK.
Więc się zastanów czy nie warto tylko dotoczyć dystanse ...
Pozdrawiam
-
Zielony&Załoga

- Posty: 565
- Rejestracja: śr sie 29, 2007 10:31 pm
- Lokalizacja: Wysoki parter
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Zielony&Załoga » czw kwie 15, 2010 10:46 am
Tymczasowo zastąpię łożyska tulejami i zobaczę co będzie. Z dobrego brązu powinny trochę porobić z nowym smarem i uszczelniaczami...
PIMPEK albinos - brudna świnia

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość