Problem z chłodzeniem 2.6i
Moderator: Albert_N
Problem z chłodzeniem 2.6i
Witam. Miałem ostatnio problem z chłodzeniem w moim troopku. Polegał on na tym, że w trakcie normalnej jazdy w trasie wszystko było OK ale po wjeździe w teren na reduktorze lub staniu w korku na mieście temperatura silnika bardzo szybko rosła. Myślałem, że przyczyną jest chłodnica, która ma powypychane lamelki radiatora między głównymi kanałami. Okazało się, że przyczyną było uszkodzone sprzęgło wiskotyczne wentylatora. Rada: blachowkręt w celu zblokowania na stałe... teraz temperatura jest OK.
Trooper 2.6i kat + sekwencja DIEGO G3
Re: Problem z chłodzeniem 2.6i
Miałem dobre wisko ale kiedyś mi ten tunel w terenie wy...waliło
no i byłą podobna sprawa, do tego chłodnica lubi zabić się błotem, teraz mam dwa elektryczne wentylatory i jest super polecam takie rozwiązanie oczywiście wiskoza została odkręcona.

Re: Problem z chłodzeniem 2.6i
Może spróbuję z elektrycznymi. Jak na razie zamówiłem termostat i korek do chłodnicy bo gość od inst.gaz. powiedział, że musi być sprawny aby inst. prawidłowo działała.
Trooper 2.6i kat + sekwencja DIEGO G3
Re: Problem z chłodzeniem 2.6i
Generalnie, żeby silnik się nie przegrzewał to wypadałoby mieć sprawny układ chłodzenia czyli między innymi termostat 

mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo
)

Re: Problem z chłodzeniem 2.6i
Bez termostatu napewno się nie przegrzeje...
za dużo wiatru z zablokowanego wiska.

Trooper 2.6i kat + sekwencja DIEGO G3
Re: Problem z chłodzeniem 2.6i
Jazda na niedogrzanym silniku tez nie jest przyjemna
Zwłaszcza zimą 


mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo
)

Re: Problem z chłodzeniem 2.6i
Po to mi termostat
. Nie chodzi o warunki atmosferyczne tylko o większe spalanie i szybsze zyżycie silnika.

Trooper 2.6i kat + sekwencja DIEGO G3
Re: Problem z chłodzeniem 2.6i
Hmm ja tam wolę jak w zimę w autku robi się miło i ciepło po kilku minutach a nie po godzinie zasuwania w tę i spowrotem po autostradzie z prędkością 150km/h 

mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo
)

Re: Problem z chłodzeniem 2.6i
Wymieniłem wczoraj termostat. Temperaturka prawie pionowo na wskaźniku. Żałuję trochę, że wziąłem na 82 st.C a nie na 88. Ale od razu czuć różnicę...
Trochę pojeździłem. Odczuwalny wzrost mocy. Teraz wiem co oznacza temperatura pracy silnika... 


Trooper 2.6i kat + sekwencja DIEGO G3
Re: Problem z chłodzeniem 2.6i
Inna sprawa, że w 2,6 trzeba uważać na przegrzanie, bo głowicę szlag trafi.
Defender 90
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość