Tylny zacisk hamulcowy

Trooper, Amigo, Rodeo, WFR, Bighorn, D-Max

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Bucus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: czw maja 13, 2010 9:51 pm
Lokalizacja: Koszalin
Kontaktowanie:

Tylny zacisk hamulcowy

Post autor: Bucus » śr gru 22, 2010 1:35 am

Mam problem, wymieniałem ostatnio klocki hamulcowe i zauważyłem niepokojącą rzecz, mianowicie, jak próbowałem wyregulować tłoczek (tą śrubą od tyłu) to się nic nie ruszało, tzn śruba się kręci a tłoczek stoi, po wyjęciu tłoczka widać że próbuje coś się robić, ale zębatka która jest tam trochę widoczna przeskakuje (tak jakby był ułamany jeden ząbek) i teraz moje pytanie co z tym zrobić, nie mogę przez to wyregulować ręcznego (nie wiem czemu), czy można to jakoś wy-regenerować (jak?), czy szukać drugiego zacisku ?
Usługi Koparko-Ładowarką i Minikoparką - www. uslugi-koparkowe.pl

Tworzenie Stron Internetowych-e-Strony.info

Awatar użytkownika
mazur73
Posty: 754
Rejestracja: wt lis 01, 2005 3:08 pm
Lokalizacja: Gdańsk/Łowicz/Słupsk

Re: Tylny zacisk hamulcowy

Post autor: mazur73 » śr gru 22, 2010 11:31 am

od czasu gdy u mnie tak przeskoczyło nie działa już na tym kole hamulec ręczny , ten regulator wykonany jest z jakiegoś szajsmetalu i niestety pęka i kruszy się , no i mam ręczny tylko na jednym kole .
http://www.mazur73.pl/
Trooper 2,8td 88 r long
Cadillac Seville 4,6l , 306 KM

mariojura
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 90
Rejestracja: sob lut 16, 2008 8:23 pm
Lokalizacja: Jura Krakowsko-Częstochowska-Ogrodzieniec

Re: Tylny zacisk hamulcowy

Post autor: mariojura » śr gru 22, 2010 8:01 pm

A od czasu jak przeskoczyło u mnie reguluję ręcznie. To znaczy odkręcam koło podnoszę zacisk i wykręcam tłoczek ręcznie tyle ile trzeba. Na razie ten sposób działa.
Trooper 2.8 TDI

Awatar użytkownika
Bucus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: czw maja 13, 2010 9:51 pm
Lokalizacja: Koszalin
Kontaktowanie:

Re: Tylny zacisk hamulcowy

Post autor: Bucus » śr gru 22, 2010 8:11 pm

mariojura możesz coś więcej napisać, w jaki sposób odkręcasz tłoczek?
u mnie jest tak że tłoczek wchodzi do końca i jak go wysunąć?
Usługi Koparko-Ładowarką i Minikoparką - www. uslugi-koparkowe.pl

Tworzenie Stron Internetowych-e-Strony.info

mariojura
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 90
Rejestracja: sob lut 16, 2008 8:23 pm
Lokalizacja: Jura Krakowsko-Częstochowska-Ogrodzieniec

Re: Tylny zacisk hamulcowy

Post autor: mariojura » pt gru 24, 2010 10:20 am

Tłoczka nie powinno się dać wcisnąć w zacisk bez kręcenia śrubką z tyłu lub samym tłoczkiem (tak jest w większości samochodów) Po to jest właśnie samoregulator. Ja robię to tak: Odkręcam tylną zaślepkę, kluczem imbusowym ustawiam śrubę tak żeby było czuć opór ( wtedy mam szansę, że trzpień regulujący jest zablokowany), żabką łapę tłoczek i przekręcam bodajże w stronę przeciwną do ruchu wskazówek. Tłoczek powinien się wtedy wykręcać (nakręcony jest na ten gwintowany trzpień który utrzymuje go w odpowiedniej odległości od tarczy). Tak jak napisałem u mnie to działa ale niekiedy jest problem z zablokowaniem trzpienia bo lubi się kręcić razem z tłoczkiem. Mam nadzieję, że opis jest w miarę czytelny.
Powodzenia w naprawie.
Trooper 2.8 TDI

ODPOWIEDZ

Wróć do „Isuzu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość