Zakup

Trooper, Amigo, Rodeo, WFR, Bighorn, D-Max

Moderator: Albert_N

Piotrek1987
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: śr maja 18, 2011 3:00 pm
Lokalizacja: Olkusz

Zakup

Post autor: Piotrek1987 » ndz maja 22, 2011 1:39 pm

Witam jestem nowy na forum i chciałbym sobie sprawić Trooper w dieslu. Auto będzie mi służyć do dojazdu do pracy i zabawy w terenie. Moje fundusze to ok 6 tys zł. Wiecie może czy w okolicy Krakowa Katowic jest jakiś ciekawy niewymęczony egzemplarz. Przeglądam allegro ale żaden jakoś nie wzbudza we mnie zaufania. Interesują mnie auta z tego rejonu bo nie mam zamiaru jeździć bez sensu w dalekie podróże i oglądać jakieś złomy. Będę wdzięczny za jakiekolwiek informację.

Awatar użytkownika
Nahen
 
 
Posty: 4743
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:43 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Zakup

Post autor: Nahen » ndz maja 22, 2011 4:13 pm

Za 6 tysi kupisz Troopera w standardwoym stanie jak na roczniki 88-92 czyli z pordzewiałą budą, moze z całą ramą, z być może sprawnymi napędami, być może z silnikiem w dobrym stanie... Więc nie bardzo wiem czego oczekujesz po swoim pytaniu. Jeżeli chcesz za 6 tysi kupić auto po generalnym remoncie blacharskim, po kompleksowej regenracji ramy i zawiechy, plus może jeszcze wyciagarkę w komplecie z liftem 3" i simexami 32" to musisz się obudzić z tego snu ;) Ale cuda ponoć się zdarzają ;)
mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo ;) )

Piotrek1987
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: śr maja 18, 2011 3:00 pm
Lokalizacja: Olkusz

Re: Zakup

Post autor: Piotrek1987 » ndz maja 22, 2011 4:30 pm

Chodzi mi o auto nie zniszczone. na aukcjach internetowych jest wiele tych samochodów w różnych cenach i stanach. Nie chce po prostu trafić na coś po czym zrażę się zarówno do modelu jak i do samych terenówek. Chodziło mi o normalną życzliwą radę typu znam kogoś kto ma auto w dobrym stanie a nie o stan idealny. Nie znam się na tego typu pojazdach i nie chce żeby mnie oszukano. Dziękuję za posta w którym pokazałeś mi, że są to jak widać pieniądze w których nie można kupić nic porządnego. Proszę kolegę jako bardziej doświadczonego w temacie o wskazanie mi właściwej ceny jak i ukierunkowanie i uściślenie moich poszukiwań

Awatar użytkownika
Nahen
 
 
Posty: 4743
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:43 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Zakup

Post autor: Nahen » ndz maja 22, 2011 5:37 pm

Jeżeli chcesz kupić staruszka w kanciastej budzie to z wyjątkiem wspomnianej sytuacji gdzie ktoś robił generalkę blach, ramy, zawiechy z 95% procentową pewnościa co byś nie kupił to będzie wymagało wsadzenia kasy właśnie w blachy, ramę i zawieszenie.

Jest szansa, żę za 6-8 tysi kupisz egzemplarz ktorym pojeździsz i będziesz mógł jeździć ale ze śiadomością, zę trzeba spawać, łatać, wymieniać itp. Niestety Troopery w tyhc rocznikach mialy słabo zabezpieczone nadwozie jeżeli chodzi o korozję. Ze 100% pewnością mozesz sprawdzac dół drzwi tylnych, tylną "klapę/drzwi" progi itp.
mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo ;) )

kampfhundnr1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: pt sty 21, 2011 5:26 pm

Re: Zakup

Post autor: kampfhundnr1 » wt maja 24, 2011 4:19 pm

Za 6 000 można poszukać w standardzie Frontery A. Jeśli nie będziesz się śpieszył z zakupem i dobrze targował to możesz trafić na całkiem gładką . Oczywiście trzeba się liczyć że sworznie na wahaczach , końcówki drążków , amory lub jakieś klocki hamulcowe oraz opony będą do wymiany. No i podstawa obejrzeć ramę.

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40590
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Zakup

Post autor: Mroczny » wt maja 24, 2011 6:15 pm

moment, moment... czy ja wlaśnie przeczytałem anons zakupowy?

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Zakup

Post autor: PiRoman » wt maja 24, 2011 6:19 pm

Nooo Piotrek1987... to teraz lepiej się zraź... :)21
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

kampfhundnr1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: pt sty 21, 2011 5:26 pm

Re: Zakup

Post autor: kampfhundnr1 » wt maja 24, 2011 7:17 pm

To tylko przykład :

http://otomoto.pl/isuzu-inny-2-6-gaz-za ... 22773.html

Co prawda to nie trooper ale zawsze Isuzu. 100% Made in Japan . Wytargujesz na 5000 i zostanie Ci na rozrząd i rejestrację albo jakieś inne graty.

Piotrek1987
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: śr maja 18, 2011 3:00 pm
Lokalizacja: Olkusz

Re: Zakup

Post autor: Piotrek1987 » śr maja 25, 2011 11:24 am

Dzięki Panowie, ale interesuje mnie Trooper najlepiej w dieslu, nie boje się że trzeba będzie naprawić w nim elementy mechaniczne bo z tym sobie poradzę, problemem dla mnie jest blacharka gdyż nie zrobię jej samemu i podniesie to znacznie koszty całego zakupu. Zna może ktoś ten konkretny egzemplarz http://allegro.pl/isuzu-trooper-long-2- ... 56242.html

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Zakup

Post autor: lbl78 » śr maja 25, 2011 3:31 pm

za 8 to spokojnie kupi Montereya z początku produkcji, będzie miał auto na sprężynie :)2 z ciut mocniejszym silnikiem :)2
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Nahen
 
 
Posty: 4743
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:43 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Zakup

Post autor: Nahen » śr maja 25, 2011 5:38 pm

Piotrek1987 pisze:Dzięki Panowie, ale interesuje mnie Trooper najlepiej w dieslu, nie boje się że trzeba będzie naprawić w nim elementy mechaniczne bo z tym sobie poradzę, problemem dla mnie jest blacharka gdyż nie zrobię jej samemu i podniesie to znacznie koszty całego zakupu. Zna może ktoś ten konkretny egzemplarz http://allegro.pl/isuzu-trooper-long-2- ... 56242.html
Generalnie Trup do remontu ;) Ja tez podobny opis bym dał przy swoim tyle, że dodałbym jeszcze, że trzeba wymienić całe przednie zawieszenie + ukłąd kierowniczy ;) Może kupisz?? ;)
mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo ;) )

Piotrek1987
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: śr maja 18, 2011 3:00 pm
Lokalizacja: Olkusz

Re: Zakup

Post autor: Piotrek1987 » śr maja 25, 2011 5:47 pm

Dzięki nawet nie będę jechał oglądać. Mam takie pytanie czy jest jakaś zasadnicza różnica we właściwościach terenowych pomiędzy Trooperem a Montereyem?

Awatar użytkownika
Ciplik
 
 
Posty: 118
Rejestracja: wt gru 14, 2010 10:55 am
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski/Łódzkie/Polska

Re: Zakup

Post autor: Ciplik » śr maja 25, 2011 6:57 pm

Piotrek1987 pisze:Dzięki nawet nie będę jechał oglądać. Mam takie pytanie czy jest jakaś zasadnicza różnica we właściwościach terenowych pomiędzy Trooperem a Montereyem?
Żadnych. Jedno i drugie to tosamo. Różnią się tylko napisami na budzie.
Ciplik Monterey LTD 3,1 TD '93
Mazda Familia 323 S V (BA) '95 (1.7 TD ISUZU Intercooler)

Awatar użytkownika
Nahen
 
 
Posty: 4743
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:43 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Zakup

Post autor: Nahen » śr maja 25, 2011 8:38 pm

zara zara... wyjaśnijmy jedno czy chodzi o różńce między Trooperem 1992->1998 i Montereyem 1992->1998 (abo do 2002) Czy różnice między Trooperem "kanciakiem" ->1992 a Montkiem 1992->

Jeżeli ta ostatnia opcja, to zaryzykowałbym, że fakt bycia lżejszym o około pół tony stawia wyżej "kanciaka" nad Montkiem/Trooperem powyżej 1992 roku we właściwościach "terenowych". ;)
mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo ;) )

Awatar użytkownika
CrOOchy
 
 
Posty: 8351
Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
Lokalizacja: Cyców

Re: Zakup

Post autor: CrOOchy » pt maja 27, 2011 9:41 am

jednak w zestawieniu z tylnym zawieszeniem na sprężynie i mocniejszymi silnikami zaryzykowałbym odmienne zdanie :)21
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem

Jeep
Chevy Suburban

Awatar użytkownika
Nahen
 
 
Posty: 4743
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:43 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Zakup

Post autor: Nahen » pt maja 27, 2011 12:32 pm

Jedno pewne: Montek zdecydowanie szybciej zapada się w błocie ;) I głębiej ;)
mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo ;) )

Piotrul
 
 
Posty: 2824
Rejestracja: śr lip 06, 2005 11:04 am
Lokalizacja: Gdańsk/Kaszuby

Re: Zakup

Post autor: Piotrul » pt maja 27, 2011 12:37 pm

kampfhundnr1 pisze:To tylko przykład :

http://otomoto.pl/isuzu-inny-2-6-gaz-za ... 22773.html

Co prawda to nie trooper ale zawsze Isuzu. 100% Made in Japan . Wytargujesz na 5000 i zostanie Ci na rozrząd i rejestrację albo jakieś inne graty.
To już lepiej frontere kupić, samochód popularny, wszyscy ogarniają, używki czają się za każdym rogiem.. :)21
Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Zakup

Post autor: lbl78 » pt maja 27, 2011 2:09 pm

Nahen pisze:Jedno pewne: Montek zdecydowanie szybciej zapada się w błocie ;) I głębiej ;)
tia ale to ma być do dojazdu do pracy i zabawy, a nie do extremu :)21

@Piotrek1987 jak jesteś z KRK to podjedź sobie na Prandoty i pogadaj z chłopakami, może coś mają do sprzedania albo wiedzą o czymś sensownym ;)
przy okazji zrobisz sobie przegląd co można zrobić ze starszych i młodszych ;)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Piotrek1987
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: śr maja 18, 2011 3:00 pm
Lokalizacja: Olkusz

Re: Zakup

Post autor: Piotrek1987 » pt maja 27, 2011 2:23 pm

W krk studiuje jestem tam zawsze w tygodniu. Mam pytanie czy ten warsztat to jest obok tego zakładu gdzie lakierują fragmenty samochodów. Auto dla mnie ma być połączeniem auta dostawczego (mam zamiar otworzyć własną działalność gospodarczą) i auta z którym rozpocznę moją przygodę z off roadem, jeśli mi się to spodoba i fundusze pozwolą to po jakimś czasie postaram się o auto, które będzie służyło tylko do zabawy i będzie odpowiednio przygotowane do jazdy w trudnym terenie.

Awatar użytkownika
Nahen
 
 
Posty: 4743
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:43 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Zakup

Post autor: Nahen » pt maja 27, 2011 4:34 pm

lbl78 pisze:
Nahen pisze:Jedno pewne: Montek zdecydowanie szybciej zapada się w błocie ;) I głębiej ;)
tia ale to ma być do dojazdu do pracy i zabawy, a nie do extremu :)21
Ja tam nie wiem jaki dojazd do pracy i domu ma Piotrek ;)
mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo ;) )

Awatar użytkownika
danti
 
 
Posty: 1208
Rejestracja: pt mar 19, 2010 5:40 pm
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Re: Zakup

Post autor: danti » pt maja 27, 2011 5:03 pm

Nahen pisze:
lbl78 pisze:
Nahen pisze:Jedno pewne: Montek zdecydowanie szybciej zapada się w błocie ;) I głębiej ;)
tia ale to ma być do dojazdu do pracy i zabawy, a nie do extremu :)21
Ja tam nie wiem jaki dojazd do pracy i domu ma Piotrek ;)
Jeśli ma taki dojazd jak Mariusz z Kilometr.com... to może być problem :)21
Piotrek1987 pisze:W krk studiuje jestem tam zawsze w tygodniu. Mam pytanie czy ten warsztat to jest obok tego zakładu gdzie lakierują fragmenty samochodów. Auto dla mnie ma być połączeniem auta dostawczego (mam zamiar otworzyć własną działalność gospodarczą) i auta z którym rozpocznę moją przygodę z off roadem, jeśli mi się to spodoba i fundusze pozwolą to po jakimś czasie postaram się o auto, które będzie służyło tylko do zabawy i będzie odpowiednio przygotowane do jazdy w trudnym terenie.
Pooglądaj sobie Montereya długiego (LTD), 3.2 benzyna+gaz (nie wierzę, że to mowię....) po 96r deska inna, ładniejsza:) Auto duże, pakowne, z wielkim bagażnikiem, ze średnimi właściwościami terenowymi, ale wygodne. Możesz spokojnie używać jako dostawczaka, problem pojawia się przy dużych gabarytowo gratach. Niby tylna klapa duża, ale na wysokość to tylko około 90cm, szerokość coś około 120cm

No ale auto nie wygląda jak ociosany przez neandertalczyka klocek. Cena nie zabija na starcie, dostęp do części jest znośny.
Włóczykij po Roztoczu :)

Awatar użytkownika
Nahen
 
 
Posty: 4743
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:43 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Zakup

Post autor: Nahen » pt maja 27, 2011 5:13 pm

Ejj no coś Ty poza amerykańcami to już chyba nie znajdziesz tego typu auta z większaą przestrzenią ladunkową ;)
mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo ;) )

Awatar użytkownika
CrOOchy
 
 
Posty: 8351
Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
Lokalizacja: Cyców

Re: Zakup

Post autor: CrOOchy » pt maja 27, 2011 7:02 pm

honker z andorią :)21
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem

Jeep
Chevy Suburban

Piotrek1987
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: śr maja 18, 2011 3:00 pm
Lokalizacja: Olkusz

Re: Zakup

Post autor: Piotrek1987 » śr cze 01, 2011 1:36 pm

Dzięki za odpowiedzi. Znalazłem takie oto ogłoszenie http://otomoto.pl/isuzu-trooper-4x4-C19129100.html Samochód znajduję się niedaleko mnie i chciałbym jechać go obejrzeć. Jeśli możecie to powiedzcie mi na co zwrócić uwagę o co pytać i jak sprawdzić działanie podzespołów.

Awatar użytkownika
Nahen
 
 
Posty: 4743
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:43 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Zakup

Post autor: Nahen » czw cze 02, 2011 11:38 am

Ogłoszenie znikło ;)

Jak bedziesz oglądał to dobrze sprawdź ramę pod autem, nie bój się złapać w rękę jakiegoś młotka czy cięższego klucza i ostukaj ją sobie wszędzie gdzie będzie wyglądała "podejrzanie", cała reszta to standard: silnik - jakieś wycieki, plamy itp plus czy odpala jak powienien i czy chodzi równo. Zawieszenie przód zajrzyj pod auto z jednej i z drugiej strony i poproś żeby ktoś pogmerał kierownicą od skrajnej pozycji z jednej strony do drugiej, zobaczysz ewentualne braki na tulejach, przy mocowaniu amorków itp w ten sposób i kondycję przegubów na drążkach. Przy okazji posłuchasz pompy wspomagania i ocenisz pracę samej przekładni.
No i sprawdź czy działa napę na przód. ;) Nie wiem jakie tam bedą sprzęgi (nie widze ogłoszenia) ale jeżeli manuale to zapnij, zapodaj 4H albo 4L i spróbuj ostro ruszyć na jakimś piasku/żyżlu itp coby ktoś strojący z boku mógł zauważyć czy buksuje sam tył czy przód też. Jak kręci przód to fajnie i wtedy jeszcze przejeź się w kółko w jedna i druga stronę skręcajać koła na maxa to być może wyłapiesz ewentualne problemy z przegubami.

A cała reszta to już Twoja subiektywna ocena. Blachy zawsze można robić, tak długo jak jest rama i jest na czym je trzymać.
mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo ;) )

ODPOWIEDZ

Wróć do „Isuzu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość