Zakup
Moderator: Albert_N
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 8
- Rejestracja: śr maja 18, 2011 3:00 pm
- Lokalizacja: Olkusz
Zakup
Witam jestem nowy na forum i chciałbym sobie sprawić Trooper w dieslu. Auto będzie mi służyć do dojazdu do pracy i zabawy w terenie. Moje fundusze to ok 6 tys zł. Wiecie może czy w okolicy Krakowa Katowic jest jakiś ciekawy niewymęczony egzemplarz. Przeglądam allegro ale żaden jakoś nie wzbudza we mnie zaufania. Interesują mnie auta z tego rejonu bo nie mam zamiaru jeździć bez sensu w dalekie podróże i oglądać jakieś złomy. Będę wdzięczny za jakiekolwiek informację.
Re: Zakup
Za 6 tysi kupisz Troopera w standardwoym stanie jak na roczniki 88-92 czyli z pordzewiałą budą, moze z całą ramą, z być może sprawnymi napędami, być może z silnikiem w dobrym stanie... Więc nie bardzo wiem czego oczekujesz po swoim pytaniu. Jeżeli chcesz za 6 tysi kupić auto po generalnym remoncie blacharskim, po kompleksowej regenracji ramy i zawiechy, plus może jeszcze wyciagarkę w komplecie z liftem 3" i simexami 32" to musisz się obudzić z tego snu
Ale cuda ponoć się zdarzają 


mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo
)

-
- jestem tu nowy...
- Posty: 8
- Rejestracja: śr maja 18, 2011 3:00 pm
- Lokalizacja: Olkusz
Re: Zakup
Chodzi mi o auto nie zniszczone. na aukcjach internetowych jest wiele tych samochodów w różnych cenach i stanach. Nie chce po prostu trafić na coś po czym zrażę się zarówno do modelu jak i do samych terenówek. Chodziło mi o normalną życzliwą radę typu znam kogoś kto ma auto w dobrym stanie a nie o stan idealny. Nie znam się na tego typu pojazdach i nie chce żeby mnie oszukano. Dziękuję za posta w którym pokazałeś mi, że są to jak widać pieniądze w których nie można kupić nic porządnego. Proszę kolegę jako bardziej doświadczonego w temacie o wskazanie mi właściwej ceny jak i ukierunkowanie i uściślenie moich poszukiwań
Re: Zakup
Jeżeli chcesz kupić staruszka w kanciastej budzie to z wyjątkiem wspomnianej sytuacji gdzie ktoś robił generalkę blach, ramy, zawiechy z 95% procentową pewnościa co byś nie kupił to będzie wymagało wsadzenia kasy właśnie w blachy, ramę i zawieszenie.
Jest szansa, żę za 6-8 tysi kupisz egzemplarz ktorym pojeździsz i będziesz mógł jeździć ale ze śiadomością, zę trzeba spawać, łatać, wymieniać itp. Niestety Troopery w tyhc rocznikach mialy słabo zabezpieczone nadwozie jeżeli chodzi o korozję. Ze 100% pewnością mozesz sprawdzac dół drzwi tylnych, tylną "klapę/drzwi" progi itp.
Jest szansa, żę za 6-8 tysi kupisz egzemplarz ktorym pojeździsz i będziesz mógł jeździć ale ze śiadomością, zę trzeba spawać, łatać, wymieniać itp. Niestety Troopery w tyhc rocznikach mialy słabo zabezpieczone nadwozie jeżeli chodzi o korozję. Ze 100% pewnością mozesz sprawdzac dół drzwi tylnych, tylną "klapę/drzwi" progi itp.
mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo
)

-
- jestem tu nowy...
- Posty: 18
- Rejestracja: pt sty 21, 2011 5:26 pm
Re: Zakup
Za 6 000 można poszukać w standardzie Frontery A. Jeśli nie będziesz się śpieszył z zakupem i dobrze targował to możesz trafić na całkiem gładką . Oczywiście trzeba się liczyć że sworznie na wahaczach , końcówki drążków , amory lub jakieś klocki hamulcowe oraz opony będą do wymiany. No i podstawa obejrzeć ramę.
Re: Zakup
Nooo Piotrek1987... to teraz lepiej się zraź... 

Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 18
- Rejestracja: pt sty 21, 2011 5:26 pm
Re: Zakup
To tylko przykład :
http://otomoto.pl/isuzu-inny-2-6-gaz-za ... 22773.html
Co prawda to nie trooper ale zawsze Isuzu. 100% Made in Japan . Wytargujesz na 5000 i zostanie Ci na rozrząd i rejestrację albo jakieś inne graty.
http://otomoto.pl/isuzu-inny-2-6-gaz-za ... 22773.html
Co prawda to nie trooper ale zawsze Isuzu. 100% Made in Japan . Wytargujesz na 5000 i zostanie Ci na rozrząd i rejestrację albo jakieś inne graty.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 8
- Rejestracja: śr maja 18, 2011 3:00 pm
- Lokalizacja: Olkusz
Re: Zakup
Dzięki Panowie, ale interesuje mnie Trooper najlepiej w dieslu, nie boje się że trzeba będzie naprawić w nim elementy mechaniczne bo z tym sobie poradzę, problemem dla mnie jest blacharka gdyż nie zrobię jej samemu i podniesie to znacznie koszty całego zakupu. Zna może ktoś ten konkretny egzemplarz http://allegro.pl/isuzu-trooper-long-2- ... 56242.html
Re: Zakup
za 8 to spokojnie kupi Montereya z początku produkcji, będzie miał auto na sprężynie
z ciut mocniejszym silnikiem 


Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: Zakup
Generalnie Trup do remontuPiotrek1987 pisze:Dzięki Panowie, ale interesuje mnie Trooper najlepiej w dieslu, nie boje się że trzeba będzie naprawić w nim elementy mechaniczne bo z tym sobie poradzę, problemem dla mnie jest blacharka gdyż nie zrobię jej samemu i podniesie to znacznie koszty całego zakupu. Zna może ktoś ten konkretny egzemplarz http://allegro.pl/isuzu-trooper-long-2- ... 56242.html



mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo
)

-
- jestem tu nowy...
- Posty: 8
- Rejestracja: śr maja 18, 2011 3:00 pm
- Lokalizacja: Olkusz
Re: Zakup
Dzięki nawet nie będę jechał oglądać. Mam takie pytanie czy jest jakaś zasadnicza różnica we właściwościach terenowych pomiędzy Trooperem a Montereyem?
- Ciplik
-
- Posty: 118
- Rejestracja: wt gru 14, 2010 10:55 am
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski/Łódzkie/Polska
Re: Zakup
Żadnych. Jedno i drugie to tosamo. Różnią się tylko napisami na budzie.Piotrek1987 pisze:Dzięki nawet nie będę jechał oglądać. Mam takie pytanie czy jest jakaś zasadnicza różnica we właściwościach terenowych pomiędzy Trooperem a Montereyem?
Ciplik Monterey LTD 3,1 TD '93
Mazda Familia 323 S V (BA) '95 (1.7 TD ISUZU Intercooler)
Mazda Familia 323 S V (BA) '95 (1.7 TD ISUZU Intercooler)
Re: Zakup
zara zara... wyjaśnijmy jedno czy chodzi o różńce między Trooperem 1992->1998 i Montereyem 1992->1998 (abo do 2002) Czy różnice między Trooperem "kanciakiem" ->1992 a Montkiem 1992->
Jeżeli ta ostatnia opcja, to zaryzykowałbym, że fakt bycia lżejszym o około pół tony stawia wyżej "kanciaka" nad Montkiem/Trooperem powyżej 1992 roku we właściwościach "terenowych".
Jeżeli ta ostatnia opcja, to zaryzykowałbym, że fakt bycia lżejszym o około pół tony stawia wyżej "kanciaka" nad Montkiem/Trooperem powyżej 1992 roku we właściwościach "terenowych".

mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo
)

Re: Zakup
To już lepiej frontere kupić, samochód popularny, wszyscy ogarniają, używki czają się za każdym rogiem..kampfhundnr1 pisze:To tylko przykład :
http://otomoto.pl/isuzu-inny-2-6-gaz-za ... 22773.html
Co prawda to nie trooper ale zawsze Isuzu. 100% Made in Japan . Wytargujesz na 5000 i zostanie Ci na rozrząd i rejestrację albo jakieś inne graty.

Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.
Alfa Romeo Sprint.
Re: Zakup
tia ale to ma być do dojazdu do pracy i zabawy, a nie do extremuNahen pisze:Jedno pewne: Montek zdecydowanie szybciej zapada się w błocieI głębiej

@Piotrek1987 jak jesteś z KRK to podjedź sobie na Prandoty i pogadaj z chłopakami, może coś mają do sprzedania albo wiedzą o czymś sensownym

przy okazji zrobisz sobie przegląd co można zrobić ze starszych i młodszych

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 8
- Rejestracja: śr maja 18, 2011 3:00 pm
- Lokalizacja: Olkusz
Re: Zakup
W krk studiuje jestem tam zawsze w tygodniu. Mam pytanie czy ten warsztat to jest obok tego zakładu gdzie lakierują fragmenty samochodów. Auto dla mnie ma być połączeniem auta dostawczego (mam zamiar otworzyć własną działalność gospodarczą) i auta z którym rozpocznę moją przygodę z off roadem, jeśli mi się to spodoba i fundusze pozwolą to po jakimś czasie postaram się o auto, które będzie służyło tylko do zabawy i będzie odpowiednio przygotowane do jazdy w trudnym terenie.
Re: Zakup
Ja tam nie wiem jaki dojazd do pracy i domu ma Piotreklbl78 pisze:tia ale to ma być do dojazdu do pracy i zabawy, a nie do extremuNahen pisze:Jedno pewne: Montek zdecydowanie szybciej zapada się w błocieI głębiej
![]()

mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo
)

Re: Zakup
Jeśli ma taki dojazd jak Mariusz z Kilometr.com... to może być problemNahen pisze:Ja tam nie wiem jaki dojazd do pracy i domu ma Piotreklbl78 pisze:tia ale to ma być do dojazdu do pracy i zabawy, a nie do extremuNahen pisze:Jedno pewne: Montek zdecydowanie szybciej zapada się w błocieI głębiej
![]()

Pooglądaj sobie Montereya długiego (LTD), 3.2 benzyna+gaz (nie wierzę, że to mowię....) po 96r deska inna, ładniejsza:) Auto duże, pakowne, z wielkim bagażnikiem, ze średnimi właściwościami terenowymi, ale wygodne. Możesz spokojnie używać jako dostawczaka, problem pojawia się przy dużych gabarytowo gratach. Niby tylna klapa duża, ale na wysokość to tylko około 90cm, szerokość coś około 120cmPiotrek1987 pisze:W krk studiuje jestem tam zawsze w tygodniu. Mam pytanie czy ten warsztat to jest obok tego zakładu gdzie lakierują fragmenty samochodów. Auto dla mnie ma być połączeniem auta dostawczego (mam zamiar otworzyć własną działalność gospodarczą) i auta z którym rozpocznę moją przygodę z off roadem, jeśli mi się to spodoba i fundusze pozwolą to po jakimś czasie postaram się o auto, które będzie służyło tylko do zabawy i będzie odpowiednio przygotowane do jazdy w trudnym terenie.
No ale auto nie wygląda jak ociosany przez neandertalczyka klocek. Cena nie zabija na starcie, dostęp do części jest znośny.
Włóczykij po Roztoczu 

-
- jestem tu nowy...
- Posty: 8
- Rejestracja: śr maja 18, 2011 3:00 pm
- Lokalizacja: Olkusz
Re: Zakup
Dzięki za odpowiedzi. Znalazłem takie oto ogłoszenie http://otomoto.pl/isuzu-trooper-4x4-C19129100.html Samochód znajduję się niedaleko mnie i chciałbym jechać go obejrzeć. Jeśli możecie to powiedzcie mi na co zwrócić uwagę o co pytać i jak sprawdzić działanie podzespołów.
Re: Zakup
Ogłoszenie znikło
Jak bedziesz oglądał to dobrze sprawdź ramę pod autem, nie bój się złapać w rękę jakiegoś młotka czy cięższego klucza i ostukaj ją sobie wszędzie gdzie będzie wyglądała "podejrzanie", cała reszta to standard: silnik - jakieś wycieki, plamy itp plus czy odpala jak powienien i czy chodzi równo. Zawieszenie przód zajrzyj pod auto z jednej i z drugiej strony i poproś żeby ktoś pogmerał kierownicą od skrajnej pozycji z jednej strony do drugiej, zobaczysz ewentualne braki na tulejach, przy mocowaniu amorków itp w ten sposób i kondycję przegubów na drążkach. Przy okazji posłuchasz pompy wspomagania i ocenisz pracę samej przekładni.
No i sprawdź czy działa napę na przód.
Nie wiem jakie tam bedą sprzęgi (nie widze ogłoszenia) ale jeżeli manuale to zapnij, zapodaj 4H albo 4L i spróbuj ostro ruszyć na jakimś piasku/żyżlu itp coby ktoś strojący z boku mógł zauważyć czy buksuje sam tył czy przód też. Jak kręci przód to fajnie i wtedy jeszcze przejeź się w kółko w jedna i druga stronę skręcajać koła na maxa to być może wyłapiesz ewentualne problemy z przegubami.
A cała reszta to już Twoja subiektywna ocena. Blachy zawsze można robić, tak długo jak jest rama i jest na czym je trzymać.

Jak bedziesz oglądał to dobrze sprawdź ramę pod autem, nie bój się złapać w rękę jakiegoś młotka czy cięższego klucza i ostukaj ją sobie wszędzie gdzie będzie wyglądała "podejrzanie", cała reszta to standard: silnik - jakieś wycieki, plamy itp plus czy odpala jak powienien i czy chodzi równo. Zawieszenie przód zajrzyj pod auto z jednej i z drugiej strony i poproś żeby ktoś pogmerał kierownicą od skrajnej pozycji z jednej strony do drugiej, zobaczysz ewentualne braki na tulejach, przy mocowaniu amorków itp w ten sposób i kondycję przegubów na drążkach. Przy okazji posłuchasz pompy wspomagania i ocenisz pracę samej przekładni.
No i sprawdź czy działa napę na przód.

A cała reszta to już Twoja subiektywna ocena. Blachy zawsze można robić, tak długo jak jest rama i jest na czym je trzymać.
mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo
)

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość