Nie chodzi na benzynie

Trooper, Amigo, Rodeo, WFR, Bighorn, D-Max

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Silvestr
Posty: 1835
Rejestracja: czw paź 10, 2002 2:21 pm
Lokalizacja: Widawa

Nie chodzi na benzynie

Post autor: Silvestr » pt sie 18, 2006 10:01 pm

Od jakiegoś czasu mam następujący problem. Moje maleństwo przestało mi palić na benzynie i chodzi tylko na gazie. Dla jasności dodam, że pompa paliwa działa a benzyna jest w zbiorniku. Wystąpił kiedyś też problem tego typu, że centralka sterująca od instalacji nie chciała mi w momencie odpalania przełączyć na gaz. Dopiero podanie '+' w pewne miejsce pomogło. Nie znam się na instalacjach gazowych, ale wg mnie musi być jakiś zawór na przewodach paliwowych, który sterowany wspomnianą centralką w chwili przełączenia na gaz odcina paliwo i jest ono z powrotem puszczone do zbiornika. Moje podejrzenie pada właśnie na to, że ten zawór cały czas może być zamknięty...
Macie jakieś podejrzenia co do tej sytuacji?
Silvestr
Opel Monterey 3.2, Nissan Pickup D22 Double Cab 2.7 TDI + 12,5 tonowy... Żurek 8x8

Awatar użytkownika
h5n1
Posty: 339
Rejestracja: sob kwie 01, 2006 8:42 pm
Lokalizacja: OSLO

gaz...

Post autor: h5n1 » sob sie 19, 2006 6:01 pm

odciecie paliwa nie polega na zablokowaniu przewodu z paliwem tylko na odciciu sterowania z wtryskiwaczy badz wtryskiwacza bo nie sadze abys mial malenstwo na gazniku. gdyby nie odciac wtryskiwaczy tylko zablokowac im doplyw paliwa to wystapiloby zjawisko oproznienia magitrali paliwowej i co za tym idzie zniszczenie wtryskiwaczy ktore potrzebuja paliwa do chlodzenia. jezeli masz amontowany wiec ten zawor to faktycznie moze on byc powodem niepalenia na bezynie bo aby sie otworzyc musi dostac napiecie zasilajace. wiec moze ten styk na kory podajesz plusa to styk o zaworu? zdejmij wezyk z paliwe przychodzacy do listwy wtryskiwaczy i pokrec rozrusznikiem. powinno wytrysnac , doslownie paliwo. zrob to tak aby nie oblac pol silnika benzyna wiec zaloz jakis wezyk i butelke. jezeli trysnie to znaczy ze nie masz problemu z dotarciiem paliwa do magistrali.
BMW X5 3.0 D rocznik 2002

Awatar użytkownika
Silvestr
Posty: 1835
Rejestracja: czw paź 10, 2002 2:21 pm
Lokalizacja: Widawa

Post autor: Silvestr » wt sie 22, 2006 10:43 am

Może w czwartek uda mi się to sprawdzić, w chwili obecnej jestem bez garażu i bez narzędzi...
Silvestr
Opel Monterey 3.2, Nissan Pickup D22 Double Cab 2.7 TDI + 12,5 tonowy... Żurek 8x8

Piotrul
 
 
Posty: 2824
Rejestracja: śr lip 06, 2005 11:04 am
Lokalizacja: Gdańsk/Kaszuby

Post autor: Piotrul » wt sie 22, 2006 10:54 am

Wystąpił kiedyś też problem tego typu, że centralka sterująca od instalacji nie chciała mi w momencie odpalania przełączyć na gaz. Dopiero podanie '+' w pewne miejsce pomogło.
Ewidentnie ze "słaby" prąd. Albo zaśniedziałe styki albo akumulator miał słabszy dzień.
Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.

Awatar użytkownika
Silvestr
Posty: 1835
Rejestracja: czw paź 10, 2002 2:21 pm
Lokalizacja: Widawa

Post autor: Silvestr » ndz wrz 03, 2006 10:39 pm

Piotrul pisze:
Wystąpił kiedyś też problem tego typu, że centralka sterująca od instalacji nie chciała mi w momencie odpalania przełączyć na gaz. Dopiero podanie '+' w pewne miejsce pomogło.
Ewidentnie ze "słaby" prąd. Albo zaśniedziałe styki albo akumulator miał słabszy dzień.
To już się wyjaśniło... Szedł za słaby impuls z cewki. Jeden kabel został "przepięty" i po problemie...
Co do reszty, to na 99% pompa paliwa odmówiła posłuszeństwa... A byłem pewny że z nią wszystko OK :-?
Silvestr
Opel Monterey 3.2, Nissan Pickup D22 Double Cab 2.7 TDI + 12,5 tonowy... Żurek 8x8

ODPOWIEDZ

Wróć do „Isuzu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości